Iamthelaw Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 (...) stare "motyle" miały skrzydła obrotowe Gość ma jeszcze podobno motyla "obrotowego". Może z nim ciągać samochody czy nie? A z tymi trzema metrami to przywaliłem... Fakt, jest to maksymalny odstęp. Włosy mi się zjeżyły jak usłyszałem o rejestracji tego cuda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 Czy tak każdy może sobie ciągnąć autko na takim motylku? Dla mnie jak już to mogłyby być one dopuszczone tylko dla Pomocy Drogowych. Jak to jest naprawde? To teraz zamiast linek i holi każdy zespawa sobie jakieś cudo obrotowe i będzie targał samochody? Jakoś to mi nie leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 I jeszcze jest ważne to że jak wrzuci autko na to cudo i jak nacisk przekracza 1,33 DMC pojazdu ciągnącego to hamulec najazdowy. Oczywiście trzeba zwrócić uwagę na parametr D haka czy masa go nie przekroczy itd. Ciekawe to byłoby jk wyznaczyć DMC dla czegoś takiego. Natomiast jeżeli o hamulce to żeby musiałby być w nie wyposażony to wystarczy ze zostanie przekroczopna MMC przyczepy bez hmulca dla pojazdu ciągnącego. W przypadku tego parametru 1.33 DMC to warto przytoczyć cały przepis: 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 najogólniej mówiąc to przepis ten określa jaka jest MMC przyczepy która może być hamowana przez hamulec najazdowy na jednej osi, powyzej tej przyczepa jaką może ciągnąć ten pojazd musi mieć hamowaną już więcej niż jedną oś. Lub poprostu hamulec roboczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 Lub poprostu hamulec roboczy. No i o to w tym przepisie chodzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), Lub poprostu hamulec roboczy. to o tym pisze Marek1 najogólniej mówiąc to przepis ten określa jaka jest MMC przyczepy która może być hamowana przez hamulec najazdowy na jednej osi, powyzej tej przyczepa jaką może ciągnąć ten pojazd musi mieć hamowaną już więcej niż jedną oś. a skąd wyrwałeś ten cytat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 To bezkrytyczny cytat z mojego postu... Prawie tak samo dobry jak taki wniosek: doli napisał: I jeszcze jest ważne to że jak wrzuci autko na to cudo i jak nacisk przekracza 1,33 DMC pojazdu ciągnącego to hamulec najazdowy. Oczywiście trzeba zwrócić uwagę na parametr D haka czy masa go nie przekroczy itd. Jako przykład do czego mozna dojść w swobodnej interpretacji przepisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 22 Luty 2012 Share Napisano 22 Luty 2012 Na siłę nie ale przyjechał mi dzisiaj klient czymś niemal identycznym do tego na poniższych zdjęciach. Jak się dowiedział, że przyczepy SAM mu z tego nie zrobię to się pytał czy w ogóle może z tym jeździć po drogach. Jedyne co mi przyszło szybko do głowy to 3 metry odstępu pomiędzy pojazdami na sztywnym holu... Ale czy to jest sztywny hol czy raczej "pół przewóz"? ta konstrukcja na zdjęciach to tylko do jazdy prosto bo na zakręcie, jak cokolwiek będzie załadowane, to coś musi się urwać No niestety, ktoś nie pomyślał albo nie widział nigdy takich motyli z obrotnicą na osi. nie "ktos", bo to (tzn. nie wiem, czy akurat ten egzemplarz, ale wyglada identycznie, wiec albo oryginal, albo wierna kopia) jest FABRYCZNA konstrukcja, produkowalo to kilka firm w Niemczech, kiedys (lata 80-te) bylo tam bardzo popularne, nawet jako wyposazenie pomocy drogowej ADAC. w kazdym razie ostatnimi czasy naplywa to dosc obficie do Polski, moze niemiecki przepisy zakazaly uzywania tego albo cos... w kazdym razie jeszcze max kilka lat temu widywalem to na niemieckich drogach a nawet autostradach, czesc byla zarejestrowana, a czesc nie - czyli tez musieli miec jakas dowolnosc w zakresie rejestrowac/nie rejestrowac tego ustrojstwa... nie wiem, moze oni maja bardziej proste drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Lipiec 2016 Share Napisano 22 Lipiec 2016 Podejrzewam że chodzi o to że można to rozbić na dwa hole. niesprawnego układu kierowniczego Czyli w grę wchodzi np. "motyl" , lub holownik który uniesie przód .Ta wersja eliminuje auta luksusowe na pomoc drogową . niesprawnych hamulców uszkodzonych Przy sprawnym układzie kierowniczym a nie sprawnych hamulcach ,wystarczy tradycyjny hol sztywny. Czyli po staremu . [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 27-07-2016, 23:21 ] Zmiany warunków technicznych DZ.U z 2016 poz 858 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Lipiec 2016 Share Napisano 22 Lipiec 2016 Przy sprawnym układzie kierowniczym a nie sprawnych hamulcach ,wystarczy tradycyjny hol sztywny. Zgodnie z ustawą przy holu sztywnym jeden układ hamulcowy musi być sprawny. W tym wyposażeniu pomocy drogowej zapewne chodzi o przypadek z ust. 2 (czyli widły lub motyl): Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: 3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim; 6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim – dwa układy; 2. Zabrania się holowania: 1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Lipiec 2016 Share Napisano 22 Lipiec 2016 Zgodnie z ustawą O tym zapomniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
canter Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 Witam , chodzi mi o to , że słowo "lub " dla mnie to albo jedno albo drugie nie razem . cyt. o konstrukcji wykluczających potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego LUB nie sprawnych hamulców: Są do kupienia hole typu motyl oraz hole do holowania pojazdów bez udziału kierowcy ale musi być sprawny układ kierowniczy/mocowanie tego holu jest do belki przedniej pojazdu holowanego./ Jeśli to można rozdzielić słowem LUB to nic się nie zmieniło, nadal można robić zmiany konstrukcyjne w każdym pojeżdzie na pomoc drogową wystarczy mieć tylko odpowiednie oznakowanie i wyposażenie. Dlatego postawiłem wcześniej to pytanie to pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 A ja mam takie zdanie, że tu (w sensie przepisu) nie chodzi raczej o szukanie furtki dla limuzyn, bo przynajmniej według mego pojmowania świata przepis nakazuje mieć stosowne nadwozie, a w przypadku jego braku hol dla motocykla i hol dla auta, w którym strzelił układ hamulcowy lub kierowniczy. Myślę, że siłą tego przepisu jest konstrukcja holu wykluczająca z użycia auta luksusowe jako pomoce drogowe. Bo inaczej dla żółtego Seicento z linką w bagażniku nic by się nie zmieniło. Ot służyłby do ciągania motocykli li tylko. Ale z jakiej racji miałby być zaraz specjalnym? Ja rozumiem, że mogą być pojazdy pomocy drogowych o różnych konstrukcjach. Z resztą o ciągniku była na forum zdaje się mowa. No ale to są pojazdy o specjalnych nadwoziach, które oprócz siodła mają wiele innych udziwnień jak olbrzymie haki i motyle. A tu co, zaś jakieś pomocy kategorie??? Że jeden tylko motocykle, drugi aby paliwo dostarczy, trzeci kablami pomoże odpalić, czwarty dla uszkodzonych hebli, a piąty gdy piorun trafił kierownicę. Oj chyba droga nie tedy! Tak to brzmi: 2. Pojazd pomocy drogowej powinien posiadać: 1) kabinę kierowcy lub nadwozie barwy żółtej lub oznaczone pasem wyróżniającym barwy żółtej spełniającym warunki, o których mowa w § 36; 2) nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów lub być wyposażony w: hol giętki do holowania motocykla i hol sztywny do holowania pojazdu, o konstrukcji wykluczającej potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego lub niesprawnych hamulców uszkodzonych pojazdów, b) ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, o konstrukcji umożliwiającej umieszczenie na pojeździe holowanym, c) dodatkowy zestaw świateł tylnych przeznaczony do umieszczania na pojeździe holowanym w przypadku tymczasowego zakrycia świateł pojazdu holującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
canter Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 Ja to nie chcę kombinować tylko pytam jak mam do tej kwestii podejść. Klient przyjedzie na stację i chce takie badanie .I co odmówić jeśli jest zgodne z ustawą A po drugie właściciel stacji stwierdzi że jak zgodne z ustawą to robić i niema to znaczenia ,że brak w tym sensu i logiki . Nie skazali żadnego diagnosty za zmiany konstrukcyjne na pomoc drogową porszaka . Na zimno na to patrząc to wszystkie te zmiany przed 01-07 br były zgodne z ustawą i nie ma to żadnego znaczenia co ja o takich zmianach myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 Witam , chodzi mi o to , że słowo "lub " dla mnie to albo jedno albo drugie nie razem . Tak masz rację Czytajmy całościowo "2. Pojazd pomocy drogowej powinien posiadać: 2) nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów lub być wyposażony w: hol giętki do holowania motocykla i hol sztywny do holowania pojazdu, o konstrukcji wykluczającej potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego lub niesprawnych hamulców uszkodzonych pojazdów, Czyli: 1.Pojazd musi posiadać nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów ALBO 2.Posiadać: - hol giętki do holowania motocykla i - hol sztywny ale taki który umożliwi holowanie pojazdu z uszkodzonym ukł kierowniczym lub hamulcowym (czyli 2 w 1) a nie oddzielne dwa hole sztywne Reasumując: -Albo odpowiednie nadwozie -albo hol giętki hol sztywny (2 w 1) -albo hol giętki,hol sztywny dla niesprawnego ukł kierowniczego,hol sztywny dla niesprawnego ukł. hamulcowego. Pojazd pomocy drogowej ma być przygotowany na różne ewentualności holowania,a nie będzie sobie wybierał..... P.s Jesteś diagnostą na OSKP więc wykonujesz wszystkie badania a nie wybierasz (przynajmniej masz na wszystko uprawnienia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 Myślę, że siłą tego przepisu jest konstrukcja holu wykluczająca z użycia auta luksusowe jako pomoce drogowe. O ile nie powstaną jakieś konstrukcje motyli składane, mieszczące się w bagażniku. Dodatkowo do nich hak jest potrzebny (ale może być odkręcany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 Też o czymś takim podobnym pomyślałem, a raczej przemilczałem kiedy jakieś cudaczne motyle pokombinują na haki. Ale zaraz, zaraz takie wynalazki są coś mi się zdaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 Co widzimy na obrazku przyczepę lekką bez hamulca, i bez oświetlenia, i na 99,9% bez DR i OC a zgodnie z warunkami technicznymi - DMC takich przyczep to ... kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 To nie przyczepa - to hol sztywny wykluczający potrzebę używania hamulców i kierowania pojazdem. Pojazdem z przyczepą nie wolno holować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 to tam też http://olx.pl/oferta/hol-sztywny-motyl-motylek-zamiana-CID5-IDbHKfD.html , kiedy kończy się motyl na kółkach a zaczyna przyczepa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 kiedy kończy się motyl na kółkach a zaczyna przyczepa??? Myślę, że decyduje konstrukcyjne przeznaczenie "urządzenia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 No to biorąc pod uwagę zaczep ja jednak obstawiam, że to przyczepa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2016 Share Napisano 23 Lipiec 2016 A konstrukcja "urządzenia" wskazuje, że służy do "najechania" jedną osią i holowania pojazdu. Zaczep nie ma tu nic do rzeczy. Klasyczne sztywne hole również bywają zakończone mocowaniem na kulę haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Lipiec 2016 Share Napisano 24 Lipiec 2016 Jak coś ma koła i służy do zaczepiania do innego pojazdu to jednak przyczepa dla mnie. To co czego to służy to już inna sprawa, bo jak przyjąć Twoje rozmyślania, to i wózek "dolly" to nie przyczepa, tylko element urządzenia sprzęgającego np. - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Lipiec 2016 Share Napisano 24 Lipiec 2016 Jak coś ma koła i służy do zaczepiania do innego pojazdu to jednak przyczepa dla mnie. Czyli według Ciebie takim motylem (do tego właśnie przeznaczonym) nie można holować, bo ustawa zabrania holowania pojazdem z przyczepą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.