Skocz do zawartości

Zmiana dmc w samochodzie ciężarowym


jaka

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem przypadek że Star posiadał żle wpisaną dmc(wynikało to z dodania mw i dop. ład, oraz z katalogu a nawet z tabliczki znamionowej).Chciałem to sprostować, lecz nic z tago.Pytając naszego inspektora wk dostałem odpowidż że absolutnie nie można zmieniać dmc.To co mam zrobić - spytałem przecież to jest wpisana bzdura.P.inspektor powiadział że mogę zmienić masę własną(chociaż była dobrze wpisana)I tak też zrobiłem a to było w zaśw do wydz kom.(koniec dow. rej) które właśnie z tago powodu pani z "okienka"

kazała poprawić.Po tej "korekcji" było o.k.Pytanie czy faktycznie wszędzie są takie "szopki" z dmc w ciężarowych?Może ktoś miał podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • wolf

    10

  • Psuj

    9

  • Tomek D

    9

  • bohdang

    7

Top Posters In This Topic

Dokładnie, nie można zmienić dmc, można ją tylko poprawić. Jeśli na tabliczce jest inna powinni to poprawić nawet bez opinii, ale cóż - strzeżonego Pan Bóg strzeże... lepiej mieć opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjasnijcie mi jak to jest:

Przepudowano samochód cięzarowy, skrzynia zmniejszona o połowę a na miejscu niobecnej połowki jakieś lekkie urzadznie. Czy DMC nie zmieni się?

Albo konstukcujnie zmieniono przełozenie tylnego mostu, w związku z czym "zabraknie" mocy na koła.

Dlaczego DMC jest "świete"?

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim starostwie choćby zaświadczenie z okręgówki nic nieznaczy, prostuje bledy i moge pisać że spisano z fabrycznej tabliczki znamionowej, że numer silnika czy VIN spisano z oryginalnego pola a i tak bez opini się nieobejdzie, troche to chore bo człowiek chce wyprostować błędy ale dla klienta to kosztowny interes :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo konstukcujnie zmieniono przełozenie tylnego mostu, w związku z czym "zabraknie" mocy na koła.

Dlaczego DMC jest "świete"?

Możesz zdrodzić jaki rzeczoznawca podejmie się takiej przebudowy :lol::lol::lol:

 

[ Dodano: 23-09-2005, 10:56 ]

Przepudowano samochód cięzarowy, skrzynia zmniejszona o połowę a na miejscu niobecnej połowki jakieś lekkie urzadznie. Czy DMC nie zmieni się?

W tym przypadku zmieni się masa własna a nie dmc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego DMC jest "świete"?

Nie jest święte. Można je zmniejszyć ale wymaga to przeróbki np. podnoszącej środek ciężkości pojazdu mocno do góry. Ale rzeczoznawcy niechętnie podpisują takie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana DMC to ślizga sprawa, zmiejszenie może się wiązać np z niepłaceniem podatku (zmiana z 3500 kg na 3450 kg) lub brakiem kategori prawa jazdy np zmiana z 4000 kg na 3500 kg a gdy dojdzie do jakieś kraksy to wiadomo kto będzie kozłem ofiarnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wychodzi na to ze w tym kraju prawo stanowią panie w WK.

 

IMHO powinieneś sprostować o ile ta tabliczka pochodziła z tego samochodu.

 

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... kasę.

 

W Polsce mamy prawojazdy do 3500kg ale podatki płaci się od 3500kg. Ktoś chciał zapewnić satałe wpływy do kasy gminy. Ale urzytkownicy tez nie sa głupi i nagle w urzedzie pojawiło sie sporo samochodów którym dmc spadał do 3490. Urząd zaregował srogo i zakazał "panienko z okienka" zmieniać dmc. A ze panienki nie są od myslenia więc "wylały w/w stara z kąpielą".

 

Ot i cała bajka o zakazie zmiany i świętości dmc

 

by Piotr Barczuk

 

p.s.

 

w którym dzienniku jest definicja dmc ?

 

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53) masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

54) dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;

56) dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

 

 

No więc moim skromnym zdaniem jesli z powodów kontrukcyjnych zmienia się ładowność, to automatycznie zmienia się dmc.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że zabrania się zmiany DMC, bo widziałem pojazd 8t. DMC na tabliczce znamionowej, z wpisem w dowodzie rejestracyjnym 3490kg, a inny 2800kg DMC na tabliczce, a wpis w dowodzie rej. 5800kg.

 

"Polak potrafi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że zabrania się zmiany DMC, bo widziałem pojazd 8t. DMC na tabliczce znamionowej, z wpisem w dowodzie rejestracyjnym 3490kg, a inny 2800kg DMC na tabliczce, a wpis w dowodzie rej. 5800kg.

 

"Polak potrafi..."

 

Zgodnie z tym co mówisz i doswiadczeniem autora wątku nie byłoby mozliwe przywrócenie DMC w tych samochodach do stanu zgodnego z faktycznym. Czy o to chodzi ?

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc moim skromnym zdaniem jesli z powodów kontrukcyjnych zmienia się ładowność, to automatycznie zmienia się dmc.

Nie zupełnie tak jest ,jeszcze jest masa własna .Zwiększając ładowność i jednocześnie zmniejszając masę własną (zamontowanie lekkiej skrzyn np.aluminium) to DMC pozostanie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym co mówisz i doswiadczeniem autora wątku nie byłoby mozliwe przywrócenie DMC w tych samochodach do stanu zgodnego z faktycznym. Czy o to chodzi ?

 

Piotr Barczuk

 

Chodzi o to żeby było możliwe przywrócenie stanu zgodnego z faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Zdarzają się wam rózne wartosci dmc w dowodzie, (przeważnie mniejsze o20,30 kg), a na tablicce znamionowej w samochodach osobowych,i to w autach nowych kupionych w salonie w starszych tagrze nie wiem z czego to wynika. Mam dylemat jak z tego wybrnąć z jdnej strony tabliczka świeta a z drugiej naciski szefostwa (stary klient, to tylko głupie 20 kg itd.) Może się ktoś bardziej doświadczony wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się wam rózne wartosci dmc w dowodzie, (przeważnie mniejsze o20,30 kg), a na tablicce znamionowej w samochodach osobowych,i to w autach nowych kupionych w salonie w starszych tagrze nie wiem z czego to wynika. Mam dylemat jak z tego wybrnąć z jdnej strony tabliczka świeta a z drugiej naciski szefostwa (stary klient, to tylko głupie 20 kg itd.) Może się ktoś bardziej doświadczony wypowie.

 

To po prostu zwykłe niedbalstwo sprzedawców. Dzieje się tak przeważnie wtedy kiedy pojazd posiada homologacje zarówno na wersję osobową i ciężarową. Takie same autko w tych dwóch wersjach posiada inne wartości tych mas ( prawdopodobnie wynika to z tego że przegroda tez cos wazy). Niedopilnowanie wymiany tabliczki zgodnej z homologacją do danej wersji, to efekt tych różnic mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się wam rózne wartosci dmc w dowodzie

Oj zdarzają się i tak jak mówisz(piszesz) różnica max 30 kg.

Z jednej strony jaki wpływ może mieć te 30 kg ?

A z drugiej jest to jakaś niezgodność stanu faktycznego?

To po prostu zwykłe niedbalstwo sprzedawców

I to nie tylko krajowych. Podobne sytuacje są przy autkach sprowadzanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
To po prostu zwykłe niedbalstwo sprzedawców.

Niekoniecznie - kilka lat wstecz homologacja na samochód robiono na "model główny" dopuszczając modele o różnym wyposażeniu, a co dawało różne masy. W wyniku tego w posiadaniu importera/sprzedawcy był tylko jeden wzór wyciągu ze świadectwa homologacji, z jedną masą (masy "podtypów" na wyciągu ze świadectwa już nie było). Nawet jeśli sprzedawca wpisałby masy, dla danego modelu ze dokumentacji tech. do faktury to i tak urzędnik do DR wpisał to, co miał w świadectwie homologacji. To raczej wina urzędników aniżeli sprzedawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam "Fricman" powiadasz że masz problemy jak dane Ci się niezgadzają :? a co powiesz na podejście naszych pań z wydz.komunikacji.Jak bym nienapisał że dane spisano z fabrycznej tabliczki znamionowe itp.to one i tak chcą opini rzeczoznawcy bo nasze słowa jak widać są nic niewarte.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W przypadku wymiany DR w zaświadczeniu w uwagach wpisuję " Istnieją rozbieżności w danych zapisanych w dowodzie rejestracyjnym i istniejących na tabliczce znamionowej w zakresie dmc . lub naciskach na oś ". Wpisuję wartości z tabliczki , nie wiem co wpisuje WK ale nikt do mnie nie wraca i nie kierują do rzeczoznawcy . W starych dowodach nacisk na oś wpisywano bez przeliczania na kN np.800 kg= 8 kN .

Jeśli chodzi o zmianę dmc np 3500 kg na 3.490 to trzymam się od tego z daleka to są sprawy typowo podatkowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

U nas prostujemy przy wymianie DR i nie ma problemu.

Kiedyś tylko chciałem klientowi wyprostować DMC z 16t na 18t (bo I rejestracja była jeszcze przed wejściem do Unii) to zarządali dodatkowo opinii rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.