Skocz do zawartości

Zmiana dmc w samochodzie ciężarowym


jaka

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ja chciałem zkorygować dmc zgodnie z danymi właściwymi dla tego pojazdu.

Chciałem tylko naprawić błąd wk.Może za dużo chciałem.

U nas prostujemy przy wymianie DR i nie ma problemu.

§ 18. 2. W przypadku popełnienia oczywistej omyłki w dokumentach, o których mowa w rozporządzeniu, uprawniony diagnosta prostuje je przez skreślenie omyłkowego wpisu i podanie właściwej informacji, która powinna być opatrzona datą, podpisem uprawnionego diagnosty, jego pieczątką imienną, lub wystawia nowy dokument z odpowiednim wyjaśnieniem.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r( Dz. U. Nr 227, poz. 2250)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • wolf

    10

  • Psuj

    9

  • Tomek D

    9

  • bohdang

    7

Top Posters In This Topic

Ja prostuje zapisy przy wymianie DR nie ma co wprowadzać zamieszania jeśli pojazd jest sprawny a rozbieżności są niewielkie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No więc moim skromnym zdaniem jesli z powodów kontrukcyjnych zmienia się ładowność, to automatycznie zmienia się dmc.

 

... i diagnosta automatycznie idzie na "wczasy"

DMC określa producent pojazdu po wieloletnich badaniach nowego typu pojazdu. Przy zmianach konstrukcyjnych ulega zmianie masa własna a ładowność określamy DMC - m.wł. Zmianę DMC na większą po wymianie np. opon i resorów można porównać do zwiększenia wytrzymałości łańcucha po wymianie kilku ogniw na mocniejsze. Natomiast zmiana DMC na mniejszą = działanie w celu zmniejszenia należności podatkowych ( współudział diagnosty w przestępstwie skarbowym ).

No więc moim skromnym zdaniem DMC jest święte

 

z wyjątkiem oczywistych pomyłek w DR np. samochód 3-osiowy, ładowność 16000kg a DMC 2400kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiększenia wytrzymałości łańcucha po wymianie kilku ogniw na mocniejsze.

 

Dyskusja raczej dotyczy przypadku gdy to do mocnego łancucha zamontowano kilka lichych ogniw a teraz je zmieniono na te od wersji mocniejszej.

 

Morał z dyskusji był taki iż choć technicznie jest logiczne to z punktu prawnego bezsensowne bo dalej pozostanie łanuchem ze słabymi ogniwami.

 

Natomiast zmiana DMC na mniejszą = działanie w celu zmniejszenia należności podatkowych ( współudział diagnosty w przestępstwie skarbowym ).

No więc moim skromnym zdaniem DMC jest święte

 

Zdaje się, ze ten przypadek jest jednak w pewnych okolicznosciach zgodny z prawem. I owszem jest to działanosc majaca na celu zmniejszenie naleznosci ale jaknajbardziej zgodna z prawem. Wiec jakie przestępstwo??? ( rozliczanie się z małzonkiem tez ma dokładnie taki sam cel i nie jest przestępstwem.... jeszcze nie jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Osobiście uważam że D.M.C. nie można ruszać gdyż ustalona jest fabrycznie.Co wozi kierowca to nieistotne.Może wozić stal,jak również pióra,to jego sprawa.W moim W K nie ma problemu ze sprostowaniem błdów w dowodzie.Do uwag w zaświadczeniu wpisuję że dane ustalono na podstawie tabliczki znamionowej oraz katalogu ITS

 

[ Dodano: 30-05-2006, 08:51 ]

W 2005 r miałem problem z D.M.C.zestawu siągnika samochodowego - balastowego.Skończył się stary dowód, więc w zaświadczeniu wpisałem brakujące dane,m.in.-d.m.c. zestawu 100 000 kg.Ale, że to jest " taki dziwny pojazd " z WK dzwoniono do mnie ,bo zestaw może mieć tylko 40 000 kg . Ponieważ byłem nieustępliwy przyjechano do mnie abym pokazał katalog ITS. Po upewnieniu się że jest to zgodne z moim wpisem, do dowodu wpisano 100 000 kg

 

[ Dodano: 30-05-2006, 09:10 ]

Celem wyjaśnienia-w starym dowodzie był wpis -pojazd powyżej 80 000 kg [ więc dane uściśliłem].Ktoś wcześniej musiał dać zezwolenie na taki tonaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianach konstrukcyjnych ulega zmianie masa własna a ładowność określamy DMC - m.wł.
Osobiście uważam że D.M.C. nie można ruszać gdyż ustalona jest fabrycznie.

W pełni się z wami zgadzam "

Po upewnieniu się że jest to zgodne z moim wpisem, do dowodu wpisano 100 000 kg

No właśnie potrafiłeś obronić swoje stanowisko i tak trzymać.

DMC określa producent pojazdu po wieloletnich badaniach nowego typu pojazdu.
.
I owszem jest to działanosc majaca na celu zmniejszenie naleznosci ale jaknajbardziej zgodna z prawem.

To może zrobić tylko producnt a nie diagnosta i jego problem z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

 

z dnia 16 grudnia 2003 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

Dz. U. nr 227 poz. 2250

 

Załącznik nr 6

 

SPOSÓB USTALANIA NIEZNANYCH DANYCH TECHNICZNYCH POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO

 

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:

 

1) przez zważenie całego pojazdu albo

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

 

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

komentarz zbędny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Jeżeli dmc nie może przekraczać pierwotnej wartości to znaczy że może być mniejsza. Prawda czy fałsz?

Kolega sprowadził kilka lat temu ciężarówkę z Niemiec. Przed zakupem zrobiono jeszcze przegląd techniczny (w Niemczech) i z pewnych przyczyn na wniosek nowego właściciela obniżono dmc z 13 na 12 t. W brifie jest wpisana poprawka a na tabliczce zostało 13 t. Czy tam przepisy są aż tak luźne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tam przepisy są aż tak luźne?

 

Taki "przekręt" niemcy robią tylko z autami już wyrejestrowanymi na export. Jakby auto miało byc zgłoszone do rejestracji w niemczech to gwarantuję Ci, że żadna stacja niemiecka tego nie podpisze.

 

[ Dodano: 21-06-2006, 12:08 ]

Jeżeli dmc nie może przekraczać pierwotnej wartości to znaczy że może być mniejsza.

 

To znaczy, że nie może byc większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech zmiana DMC nie jest wielkim problemem jak u nas, taki mi się wydaje. Miałem na przegladach pierwszych niejednokrotnie pojazdy gdzie w briefach zmieniano np 2 lub 3 razy DMC i ostatnia wartość przeważnie widniała na tabliczce - dlatego też uważam, że w Niemczech zmienić DMC to żaden problem.

Jeśli chodzi o nasze prawo oto potwierdzam, że po przebudowie można obniżyć DMC, zgodnie z wypowiedzią Artona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana d.m.c. zgodnie z DZ.U.227 poz 2250 por2 ust 1 pkt 5 jest dopuszczalna,ale w dół i to po istotnych zmianach konstrukcyjnych.Wcześniej pisałem że d.m.c. jest nienaruszalne[miałem na myśli przytoczone przez niektórych zmiany o kilkadziesiąt kg,które sugerowałyby na korzyści dla klijęta w opłatach lub dla poroszania się poj.ze względu na prawo jazdy]a tego trzeba się wystrzegać.Osobiście rejestrowałem taką zmianę wykonaną przez serwis i podpartą opinią rzeczoznawcy

 

[ Dodano: 21-06-2006, 19:41 ]

Z tego co wiem , cenowo trochę go to kosztowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego też uważam, że w Niemczech zmienić DMC to żaden problem.

 

Oczywiście, w oplu jak zmienisz silnik z 1,6 nz 2,0 to zwiększą Ci dmc o 100 kg. Ale nie pisz mi, że zmiana z 4600 na 3490 nie jest dla niemców problemem. To jest typowy przekręt robiony na prośbe polaka któty kupuje i płaci za to 50 euro. Odbywa sie to bez potwierdzenia przez niemiecki urząd, bo żaden urząd tego nie podpisze. A co mamy robić my??? Jesteśmy między młotem a kowadłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem briefy z pieczątka TUV gdzie w samochodzie zmieniono DMC z 14000kg na 11990kg. Adnotacja ta była wykonana około 4 lata wcześniej zanim pojazd trafił do Polski. Nadmienię, iż producent wydał także z taką DMC drugą tabliczkę. I nadal uważam, że zmiana DMC w Niemczech nie jest wielkim problemem (oczywiście w zakresie ich prawa).

Psuj a nawiasem to nie pisałem , że zmiana DMC np. z 4500kg na 3490kg to żaden problem w Niemczech - oni też mają swój rozum i na pewnego rodzaju zmiany nigdy by się nie zgodzili, a o bezpieczeństwo na drogach dbają lepiej niż ktokolwiek inny w Europie, czy na świecie, a w Polsce to ....................................... (samo sobi odpowiedz).

Ja osobiście zakazałbym zmian, które powodują zmianę rodzaju prawa jazdy np. przeróbka motocykli na pseudo motorowery. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj a nawiasem to nie pisałem , że zmiana DMC np. z 4500kg na 3490kg to żaden problem w Niemczech

 

Wiem, tez twierdze, że zmiana dmc nie jest kłopotliwa, w niewielkim zakresie, a nie jak przytoczyłem wyżej. A polacy zazwyczaj tak robią na niemieckich stacjach.

 

Miałem briefy z pieczątka TUV

 

Pieczątka "tifu" lub "dekry" zazwyczaj nie wystarcza. W briefie lub na osobnym papierze podbija się jeszcze rzeczoznawca a niemiecki WK dokonuje zmian w "małym briefie". Dopiero wtedy bez żadnych komplikacji takie auto można wyrejestrować, przywieść i zarejestrować u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Psuj potwierdzasz, że w Niemczech zmiana DMC jest możliwa i to bez większych problemów?

Skoro jest nowa tabliczka znamionowa to chyba tak? Chyba, że cos przeoczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Psuj potwierdzasz, że w Niemczech zmiana DMC jest możliwa i to bez większych problemów?

 

Tak ale w niewielkich procentach, a nie z 4500 na 3490.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 4500 na 3490

Przeciez jak jest taka zmiana to wiadomo kto to dyktował, niemcom to jest do niczego niepotrzebne. Wiadomo jak pojazd idzie na export to wszystko można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo jak pojazd idzie na export to wszystko można.

 

I własnie o to sie rozchodzi. Jak niemcy wiedzą, że auto idzie do polski to takie bzdury w brief wpisują, że bańka mała. Wiedzą, że ich urząd tego nie potwierdzi wiec piszą co polak chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

witam odgrzeje troszkę temat.

Taki przypadek auto zarejestrowane jako pojazd ciężarowy do 3.5 T

DMC 3490 w dowodzie i karcie pojazdu a na tabliczce znamionowej 4000 kg

co z tym zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogły być wcześniej przeprowadzone zmiany konstrukcyjne , ale wtedy powinna być przekreślona tabliczka , gdyż niezgodne są naciski osi oraz d.m.c. poj. i obok nadana tabliczka zastępcza . Taką sprawę może wyjaśnić tylko WK. A obecnie negat i skierowanie właściciela do WK [ niezgodność danych z tabliczką ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.