DMG1 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Miałem na myśli wzory pism, ponieważ wpędziłem klienta w zakłopotanie i okazałem się "bezduszny i niedouczony" - to w następnym przypadku sprawę załatwiłbym w parę minut i bez nerwów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Nie ma odgórnie ustalonego wzoru pisma w sprawie odstępstwa. Klient pisze sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Miałem na myśli wzory pism, ponieważ wpędziłem klienta w zakłopotanie i okazałem się "bezduszny i niedouczony" - to w następnym przypadku sprawę załatwiłbym w parę minut i bez nerwów. Jeżeli nie za późno to znalazłem w swoich materiałach coś takiego.Może się przyda (uwaga na stare podstawy prawne) załączniki do wniosku o odstępstwa od warunków technicznych.doc wniosek odstepstwa.doc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 "Ministerstwo Transportu" Chyba już za późno, bo tego ministerstwa już nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Chyba już za późno, bo tego ministerstwa już nie ma... Czepiasz się Za rok może być jeszcze inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Chyba już za późno, bo tego ministerstwa już nie ma... Jaki oczytany się znalazł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Jaki oczytany się znalazł Ja tam zawsze czytam to co wystawiam lub podpisuję.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Dzięki panowie. Sprawa jeszcze nie zamknięta , ponieważ szukam danych (pewnych), to jest hydros 253, producent już nie istnieje, a podwozie jest prawdopodobnie konstrukcji radzieckiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 "Ministerstwo Transportu" Poprawiłem Ale proszę więcejcej się nie doszukuj, bo to materiał archiwalny i ma służyć jako "wzór" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 10 Luty 2014 Share Napisano 10 Luty 2014 Nadal zajmuje się tym minister - patrz art. 67 PORD. aby na pewno info ze strony TDT http://www.tdt.pl/homologacja-pojazdow/kompetencje.html Kompetencje Zgodnie z treścią Ustawy z dnia 8 listopada 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z dnia 20 grudnia 2013 r., poz. 1611), Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jest organem właściwym do wykonywania czynności związanych z homologacją pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia lub części, dopuszczeniem jednostkowym pojazdu, czy też dopuszczeniem indywidualnym WE pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Luty 2014 Share Napisano 10 Luty 2014 Dopuszczenia jednostkowe a odstępstwo od warunków technicznych to są dwie różne rzeczy. Chyba, że o czymś nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 10 Luty 2014 Share Napisano 10 Luty 2014 Dopuszczenia jednostkowe a odstępstwo od warunków technicznych to są dwie różne rzeczy może i faktycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Luty 2014 Share Napisano 10 Luty 2014 Dopuszczenia jednostkowe a odstępstwo od warunków technicznych to są dwie różne rzeczy. Dokładnie. Dopuszczenie jednostkowe to taki "odpowiednik homologacji dla pojedynczego pojazdu". Pojazd taki musi spełniać warunki techniczne. Natomiast odstępstwo od warunków technicznych wydawane jest dla pojazdu, który tych warunków nie spełnia - żeby mógł uczestniczyć w ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Luty 2014 Share Napisano 11 Luty 2014 A jeszcze były decyzje zwalniające - i to też nie jest odstępstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 11 Luty 2014 Share Napisano 11 Luty 2014 A jeszcze były decyzje zwalniające - i to też nie jest odstępstwo Ale te chyba dotyczyły raczej braków niż nadmiarów? Poważnie pytam, bo nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 Decyzje zwalniające dotyczyły przeważnie aut z końcówek produkcji, albo aut produkowanych/sprzedawanych w okresach przejściowych przy zmianę przepisów o warunkach technicznych (np. zmiana normy euro). De facto była to taka "warunkowa" homologacja - a określony czas i liczbę pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jointt Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 Witam, temat stary, ale nie chciałem tworzyć nowego więc pozwalam sobie odświeżyć. Obywatel Szwajcarii w 2006 roku zaimportował nowy samochód osobowy z USA. W 2015 handlarz "ściągnął" tenże samochód do Polski. Samochód "przeszedł" pozytywnie przegląd techniczny. Cóż, jako był funkcjonariusz państwowy pozwoliłem sobie mimo wszystko podjechać na stację diagnostyczną. Stwierdzono jak poniżej: - brak znaków homologacji europejskiej na reflektorach oraz tylnych lamp zespolonych (jedynie homologacja SAE DOT) - brak asymetryczności świateł mijania - światła mijania HID, przy braku samopoziomowania i spryskiwaczy - brak światła przeciwmgłowego tylnego. Zrobiłem przegląd sytuacji i okazuje się, że ten model produkowany był tylko na rynek amerykański (USA, Kanada) i nie ma odpowiedników reflektorów i tylnych świateł zespolonych z europejską homologacją. Na dzień dzisiejszy samochód zarejestrowany na podstawie w/w badania technicznego, nie jeżdżony do czasu "wyprostowania" sytuacji. Moje pytanie brzmi czy mogę wystąpić do MI o odstępstwo od warunków technicznych i jakie mam szanse na uzyskanie pozytywnej decyzji ? Czy może raczej nie zawracać sobie głowy i próbować "oddać" samochód handlarzowi ? Pozdrawiam jointt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 Widzisz - na temat tych świateł w amerykańcach toczyła się tu ciekawa dyskusja i jeden z użytkowników prezentował ciekawe stanowisko, jakoby sprawdzanie tych oznaczeń homologacyjnych na reflektorach nie było koniecznością. Jak wiadomo w naszym systemie prawnym wszystko było i ciągle jest kwestią interpretacji. Niestety ta ciekawa i obszerna dyskusja toczyła się w temacie całkowicie nie związanym z tą kwestią, a moderatorzy forum nie zgodzili się na moje sugestie, żeby ten wątek wydzielić (może trzeba było poprzedzić to wulgaryzmem - na to jedynie reagują w kwestii moderacji). A ja teraz przyznam też nie wiem w jakim temacie to było. Niemniej jednak pamiętam, że te ciekawe teorie prezentował chyba użytkownik @Paprock. Uderzaj do niego, bo być może część Twoich problemów uda się w ten sposób naświetlić od innej strony Nie jestem pewien, czy dostał byś odstępstwo na brak oznaczeń homologacyjnych, bo to wymóg formalny, a nie warunek techniczny. Co do reszty raczej na pewno odstępstwa nie dostaniesz. Auto należy dostosować do naszych warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 Po mojemu to tak. Szaraczek jak ja na odstępstwo nie ma szans. Po drugie gdyby tak łatwo było uzyskać odstępstwo na amerykańskie auto, to myślę sobie, że z czasem więcej byłoby pościąganych tych fur zza morza niż rodzimych aut Made in Europa na polskich drogach. Po trzecie za pioruna tych oznaczeń na lampach nie kumam, znaczy czy wymagane są one tylko na elementach świetlnych, czy na pozostałych częściach również? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 Samochód "przeszedł" pozytywnie przegląd techniczny.(.....) Na dzień dzisiejszy samochód zarejestrowany na podstawie w/w badania technicznego, nie jeżdżony do czasu "wyprostowania" sytuacji. Moje pytanie brzmi czy mogę wystąpić do MI o odstępstwo od warunków technicznych i jakie mam szanse na uzyskanie pozytywnej decyzji ? Odstępstwo uzyskuje się wcelu rejestracji, a nie na pojazd zarejestrowany Czy może raczej nie zawracać sobie głowy i próbować "oddać" samochód handlarzowi ?O to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 czy mogę wystąpić do MI o odstępstwo od warunków technicznych i jakie mam szanse na uzyskanie pozytywnej decyzji ? oczywiście, że możesz pytanie tylko brzmi czy masz jakąkolwiek szansę na otrzymanie odstępstwa na:- brak znaków homologacji europejskiej na reflektorach oraz tylnych lamp zespolonych (jedynie homologacja SAE DOT) - brak asymetryczności świateł mijania - światła mijania HID' date=' przy braku samopoziomowania i spryskiwaczy - brak światła przeciwmgłowego tylnego. [/quote'] czytając na stronach MIiB: Minister właściwy do spraw transportu może w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać pojazdy, na podstawie art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, biorąc pod uwagę względy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Procedura odstępstw od warunków technicznych dotyczy w szczególności pojazdów nienormatywnych, które nie spełniają wymagań m.in. w zakresie mas, nacisków, wymiarów, określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jointt Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi. W tym momencie sytuacja jest dla mnie jasna. Jeśli chodzi o same światła to oczywiście proponowano mi modyfikacje, ale jest to że tak się wyrażę "rzeźbienie w g-nie": - powiedzmy, że "specjaliści" dostosują je do warunków technicznych - na lampie pozostanie informacja, że jest dostosowana do HID - homologacji EU nie zyskam - stracę homologację USA Jakby jednak "handlarz" nie przyjął zwrotu pozostaje mi jeszcze jedna możliwość, ale powiedźcie proszę czy jest to realne i jak byłoby traktowane podczas przeglądu: - opisany przeze mnie samochód ma "brata" w EU, ale jest to samochód innej marki - żeby dostosować przód do warunków technicznych należałoby wymienić: górną część pasa przedniego z okularami (inny kształt / mocowanie świateł), światła, błotniki i maskę - żeby dostosować tył - zmodyfikować zespolone (oryginalny przełącznik, przekaźnik, wiązka): przeciwmgłowe zamiast jednego światła cofania. Modyfikacja wykonywana by była w profesjonalnym warsztacie. Pozdrawiam serdecznie jointt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 Powiedz konkretnie co to za auto, to może dostaniesz konkretną odpowiedź. Na razie to dość enigmatycznie brzmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jointt Napisano 15 Maj 2016 Share Napisano 15 Maj 2016 Samochód Saab 9-2x produkowany dla Saaba/GM przez Fuji Heavy Industries Ltd. Modyfikacja do Subaru Impreza GD. Mechanicznie praktycznie takie same pojazdy. Różnice w wyglądzie zewnętrznym i wyposażeniu (w załączeniu). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.