Skocz do zawartości

EURO


piterjeep

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie ustalenia emisji spalin EURO w samiochodach ciężarowych dla systemu VIATOLL

 

Czy mozna wykonać takie badanie, jeśli tak to jaka opłate pobrać i na jakiej podstawie prawnej można takie badanie wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • thesperado

    9

  • DARIO64

    7

  • Regan55

    6

  • blakop

    4

kolego wg moich informacji taki wpisy w DR będzie umieszczał WK na żądanie klienta. Nie będzie na to żadnych przeglądów a ustalane to bedzie wg rocznika pojazdu, i spełnienia norm Euro wg producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg informacji, które zebrałem ustalenie normy Euro odbywa się na podstawie dokumentu wystawionego przez producenta pojazdu lub jego przedstawiciela i wizyta w tym celu na SKP jest zbędna. W Krakowie taki dokument Scania wystawia za 240,- bez konieczności oględzin pojazdu, a MAN za to samo życzy sobie 500,- i nie obędzie się bez oględzin pojazdu. Jak twierdzą na Orlenie, gdzie można zapatrzyć się w urządzenia systemu VIATOLL norma emisji spalin musi być ustalona przed otrzymaniem urządzenia, nawet gdy pojazd nie łapie się na żadną z nich. Co ciekawe pojazdu Euro 0, I, II mają stawki jednakowe, czytaj maksymalne, a mimo to wymaga się od nich dokumentu potwierdzającego jaką normę osiąga dany pojazd. Tak było przynajmniej w zeszłym tygodniu w Krakowie jak drążyłem ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz jestem w trakcie "drążenia tematu". W trakcie rozmowy ze "świetnie poinformowaną" konsultantką Viatoll zostałem poinformowany że nie mając żadnego dokumentu ani wpisu w DR określającego spełnianą normę emisji, przejazdy będą liczone jak dla normy EURO 0.

 

Szanowni koledzy, jak to jest? Skoro WK będzie dokonywał wpisu na podstawie daty pierwszej rejestracji to dlaczego Viatoll nie może działać w ten sam sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro WK będzie dokonywał wpisu na podstawie daty pierwszej rejestracji to dlaczego Viatoll nie może działać w ten sam sposób?

Nie sądzę aby data pierwszej rejestracji załatwiła sprawę ponieważ zdarzyć się może że będą dwa pojazdy rejestrowane w ten sam dzień lub daty będą zbliżone, różnych producentów, z których jeden wyjechał z fabryki z Euro II, a drugi z Euro III np. w latach 2000/2001. I... co w sytuacji gdy stawki za II i III są różne? Jeden znajomy jest w takiej sytuacji. Ma Scanię 4 z Euro III i MANa F2000 z Euro II. Dla czego przepłacać za Scanię, lub dla czego ma płacić mniej za MANa skoro ten Euro III nie spełnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie czy Wy wogóle czytacie przepisy, które Wam ujednolicam? :razz: Załamaliście mnie tymi pytaniami, skoro odpowiedź znacie.

 

(Dz. U. z 2007r. Nr 137, poz. 968)

2009.08.18 zm. Dz.U.2009.121.1003 § 1

2010.07.01 zm. Dz.U.2009.121.1003 § 1

2011.01.01 zm. Dz.U.2009.121.1003 § 1

2011.03.21 zm. Dz.U.2011.36.182 § 1

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

 

 

ZAŁĄCZNIK Nr 2a

WYTYCZNE DO UMIESZCZANIA W ADNOTACJACH DOWODU REJESTRACYJNEGO INFORMACJI O SPEŁNIENIU PRZEZ SAMOCHÓD OSOBOWY, SAMOCHÓD CIĘŻAROWY, SAMOCHÓD SPECJALNY, CIĄGNIK SAMOCHODOWY LUB AUTOBUS OKREŚLONEGO POZIOMU EMISJI EURO1)

§ 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu wnioskuje o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd właściwego poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji Euro na podstawie:

1) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu;

2) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

a) Euro 1 - od 1992 r. do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 r. do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

b) Euro 2 - od 1996 r. do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 r. do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

c) Euro 3 - od 2000 r. do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

d) Euro 4 - od 2005 r. do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

e) Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony;

3) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

a) Euro I - od 1992 r. do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

b) Euro II - od 1995 r. do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

d) Euro IV - od 2005 r. do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

e) Euro V - od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

§ 2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu wnioskuje o dokonanie w jego dowodzie rejestracyjnym adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd innego poziomu emisji spalin Euro niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o poziomie emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on określony poziom emisji spalin Euro, albo na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji.

 

Link do pełnej wersji przepisu: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9103

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że ja dobrze zrozumiałem, mam sprowadzony używany samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym wyprodukowany w 2004r. Potrzebuję mieć adnotację w dowodzie o normie emisji jaką spełnia ten samochód (będę jeździł z przyczepą więc zestaw ponad 3,5T DMC). Oficjalny przedstawiciel/importer Mitsubishi w kwestii homologacji oficjalnie się "na mnie wypiął" i skierował do sprzedawcy który wprowadził ten samochód na rynek europejski (w tym przypadku Belgia), więc składam do WK wniosek o taki wpis i oni powinni według tabeli wbić mi EURO3. Czy bardzo się mylę?

 

theseperado coś nie tak, jeśli oba samochody zostały wyprodukowane między rokiem 2000 a 2004 to oba powinny spełniać normę nie niższą niż EURO III. Z tego co wiem to producent nie mógłby wprowadzić na rynek samochodu nie spełniającego tych wymagań.

Coś jeszcze pokręciłeś, według Twojego przykładu, za Scanie powinien płacić mniej bo spełnia wyższą normę EURO III a za MAN więcej bo norma EURO II. Im wyższa liczba normy tym niższe opłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wypowiedź, jak zwykle precyzyjną.

Drążę nieco ten temat ponieważ poza tym, że jestem niedawno upieczonym diagnostą, to także działam nieco w transporcie, a więc temat dotyczy mnie w szczególny sposób.

Zastanawia mnie jednak to co poniżej, czyli zasady ustalenia norm emisji dla pojazdu pow. 3,5t:

3) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

i dalej

c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

Kto to wymyślił?

Mam MANa 26.364, czyli F2000, rok budowy i I-szej rej. 2000. Przez te bądź, bądź w pkt 3 dostaje możliwość ustalenia normy na podstawie roku produkcji, a ten wskazuje normę Euro III w podpunkcie c. Jednocześnie posiadam oświadczenie przedstawiciela producenta,że pojazd spełnia tylko Euro II. I teraz najlepsze. Jak WK na podstawie roku produkcji ustali dla tego pojazdu Euro III, a ja później zawnioskuje zgodnie z par. 2 o Euro II to trzeba będzie mnie zbadać. Mogę albo płacić mniej nieuczciwie, ale zgodnie z przepisami, albo płacić więcej i wyjść na uczciwego idiotę także zgodnie z przepisami.

Coś pomieszałem, bo pora już późna, czy z tymi przepisami jest coś nie tak?

 

[ Dodano: 17-05-2011, 23:26 ]

Besiek, ja też mam jak widać Mańka z Euro II z 2000 roku (silnik D2866 xxxxx) i jak widać także niezłą zagwozdką, a co do tego przykładu ze Scanią i Manem to jest już nieaktualny po tym, co napisał Bogusław Maćkowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Najprościej byłoby udać się do stacji diagnostycznej - według Pani z infolinii certyfikat i tak jest niepotrzebny, wystarcza zwykłe zaświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według Pani z infolinii certyfikat i tak jest niepotrzebny, wystarcza zwykłe zaświadczenie.

Chyba ze masz na mysli "bumagę"z serwisu z podaniem normy"EURO".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej byłoby udać się do stacji diagnostycznej

A po co ,żeby być odesłanym?

2) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

Do WK i jeśli pasuje klientowi w/g roku to taki zapis zamieści WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę albo płacić mniej nieuczciwie, ale zgodnie z przepisami, albo płacić więcej i wyjść na uczciwego idiotę także zgodnie z przepisami.

Coś pomieszałem, bo pora już późna, czy z tymi przepisami jest coś nie tak?

 

Kolego - absolutnie nic nie pomieszałeś - tak dokładnie to wygląda :)

 

Pamiętajmy o jednym. Jeśli chcesz mieć inny wpis, niż wynika z tabeli to być może dla VIATOLL'u wystarczy cokolwiek (SKP, serwis, punkt skupu zboża) - ale dla WK wyłącznie PRZEDSTAWICIEL PRODUCENTA (czyli ani salon , ani serwis).

Tylko pytanie - czy kierowca się musi znać na tych normach? Zwrócił się do WK, dostał stosowny wpis i jazda :)

 

Najlepsza jest grupa pojazdów tak pomiędzy 3,5 a 5 ton DMC. Do dziś jeszcze w sprzedaży są E4, a na używanego trzylatka i tak wpisujesz do DR E5 :)

Dziękujemy Panie Ministrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza jest grupa pojazdów tak pomiędzy 3,5 a 5 ton DMC. Do dziś jeszcze w sprzedaży są E4, a na używanego trzylatka i tak wpisujesz do DR E5 :)

Dziękujemy Panie Ministrze :)

Czyli podobnie jak w moim wypadku.

Rozmawiałem z konsultantką Viatoll i włos się jeży na głowie. Pani mówiła, że im się ciągle zmieniają ustalenia i na dzień dzisiejszy wystarczy nawet jak przyniosę ksero DR i sprawę załatwię, bez biegania do WK, SKP, czy też przedstawiciela producenta. Nie wiem tylko po co wiele osób płaciło za dokumenty wymagane jeszcze do niedawna. Sam znam kilku. Jest tylko jedno ale. Gdy norma emisji zostanie ustalona na podstawie roku produkcji zgodnie z DR i zgodnie z rozporządzeniem MI, a nie będzie to zgodnie ze stanem faktycznym to ponieść może za to konsekwencje właściciel pojazdu ponieważ przy podpisaniu umowy składa podobno stosowne oświadczenie. Na razie jestem tylko zarejestrowany, więc piszę podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Co masz na myśli pisząc zwykłe zaświadczenie?

 

To co kolega wyżej ;) Kawałek papieru z drukowaną czcionką i pieczątką ;) A jeśli jakaś stacja diagnostyczna odsyła to jest to raczek kwestia nieświadomości, że mogą coś takiego wystawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli jakaś stacja diagnostyczna odsyła to jest to raczek kwestia nieświadomości

Radzę poczytać to co Bogusław Maćkowski wkleił,zaświadczenie wydane przez SKP nie jest dokumentem na podstawie którego WK może zamieścić adnotację w DR.

Może dokonać wpisu na podstawie tych dokumentów

wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak to zaznaczył Boguś -wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim aucie nie pali 3 cylinder,sprzedałem katalizator spalin razem z sondą lambda, to WUK mi tez wpisze normę EURO 4 zgodnie z rocznikiem i oświadczeniem producenta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to WUK mi tez wpisze normę EURO 4 zgodnie z rocznikiem i oświadczeniem producenta ?

Nie ma innego wyjścia.Aktualny stan techniczny auta nie ma z tym nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.