Skocz do zawartości

EURO


piterjeep

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • thesperado

    9

  • DARIO64

    7

  • Regan55

    6

  • blakop

    4

To, że od wpisania do DR normy Euro jest WK nie budzi wątpliwości. Tylko jaki jest tego cel? Na chwilę obecną (dla systemu VIATOLL) jest to bez znaczenia, czytaj niepotrzebne. Macie informacje o innych bardziej dalekosiężnych planach MI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemczech w zależności od normy EURO otrzymuje się odpowiednie naklejki na szybę które z kolei pozwalają na wjazd do określonych stref (centrum) dużych miast. Może nasze tęgie głowy też już mają jakieś plany w tym kierunku dla dużych aglomeracji??!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemczech w zależności od normy EURO otrzymuje się odpowiednie naklejki na szybę które z kolei pozwalają na wjazd do określonych stref (centrum) dużych miast.
:ok Masz rację bo z tym tematem mam akurat do czynienia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się wyczynia za Odrą mam świadomość. Kiedyś przytargałem z Niemiec Golfa 3, rocznik 1994, benzynka, przerobionego na Euro 2 wraz ze stosownymi dokumentami. Pytam o "nasze tęgie głowy". Jak pewnie zauważyliście ci lubią wychodzić przed szereg i czymś "zabłysnąć". Np. chodzi mi o to, że jak pojazd będzie miał stosowną normę Euro wpisaną to jakiś geniusz wpadnie na pomysł aby sprawdzać jej spełnianie na BT, że nie wspomnę o tym co może spotkać użytkowników pojazdów w postaci zakazów, czy też opłat ekologicznych, a w ich efekcie złomowania pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś przytargałem z Niemiec Golfa 3, rocznik 1994, benzynka, przerobionego na Euro 2 wraz ze stosownymi dokumentami.

Ten rocznik nie ma zadnych przerobek-on juz ma montowane wszelkie dodatki fabrycznie i łapie się na EURO2 a wydaje sie naklejkę zielona czyli EURO 4.

Kazdy "benzyniak"zarejestrowany po 01.01.1993r spelnia takie warunki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną (dla systemu VIATOLL) jest to bez znaczenia, czytaj niepotrzebne.

A właśnie z tego powodu w minionym tygodniu wiele osób składało wnioski o dokonanie w DR wpisu EURO..., nawet w pojazdach poniżej roku 1992.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

De facto nie jest to potrzebne, bo viaTOLL też sobie z tabelki odczyta... Ale jak ludzie chcą :)

 

Z tymi Niemcami tez nie do końca. Oni też korzystają z tabel. Ja w ostatnich latach jeździłem do Niemiec. Pani na stacji sprzedała mi odpowiednią naklejkę i już - wpisu EURO w DR nie mam. W sumie też nie wiem po co to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przyjadę. Chętnie przyjmę taką pieczątkę :)

 

A zaraz potem do prokuratury... Tylko pod co by to podciągnąć? Przekroczenie uprawnień? Poświadczenie nieprawdy? Wykroczenie przeciwko dokumentom urzędowym? :) A może wszystko łącznie i wyrok łączony jak na amerykańskich filmach: "dwa razy po 85 lat więzienia + dożywocie" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest zawsze do wyboru. :D

Polecam 2x po 85 bo przy dobrym zdrowiu i naszej służbie zdrowia oraz postępie medycyny można jeszcze przeżyć i wyjść a przy dożywociu już nie. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania o badania na "euro" pojawiają się coraz częściej, w sumie nic dziwnego skoro na stronie Viatoll są informacje typu "klasę emisji spalin najlepiej ustalić na stacji diagnostycznej", nie można się więc dziwić klientom że pytają. Oczywiście, jak wcześniej wskazano, na tej podstawie WK nie dokona wpisu, ale może na potrzeby systemu viaTOLL wystarcza? Problem tylko z rodzajem badania... chyba że ktoś ma jakąś koncepcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może na potrzeby systemu viaTOLL zaświadczenie wystarcza?

Widzę że się nie chciało poczytać odnośnika :D

 

Dokumenty związane/ Related documents

Kopia odpisu z KRS lub Ewidencji Działalności Gospodarczej / Copy of Extract of the Commercial Register or a copy of an excerpt from the register of entrepreneurs 11

Dokument tożsamości (kopia)/ ID card or passport (copy)

Dowód/ody rejestracyjny/e pojazdu/ów (kopia/e)/ Registry card/s of the vehicle/s (copy/ies)

Dokument/y potwierdzający/e klasę emisji EURO pojazdu/ów (kopia/e)/ Document/s confirming EURO emission class (copy/ies)12

Pełnomocnictwo (przedłożone) / Power of attorney (presented)

Gwarancja / Guarantee13

12 Wpis klasy emisji Euro na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 listopada 2010 zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach lub na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 marca 2009 Dz.U Nr. 54, poz. 443 w sprawie certyfikatów potwierdzających spełnienie przez pojazd odpowiednich wymogów bezpieczeństwa lub warunków dopuszczenia do ruchu przez producenta lub importera będącego upoważnionym przedstawicielem producenta pojazdu. W przypadku braku stosownych dokumentów, klasę emisji pojazdu należy określać na podstawie zasad wskazanych w Załączniku Nr 2a § 1 pkt. 2 lit a – e i pkt. 3 lit. a – e rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2007 r. Nr 137, poz. 968, z późn. zm.)/Euro emission class can be entered into the registration certificate upon the user’s application pursuant to the Regulation of the Minister of Infrastructure – Bill of 17 November 2010 amending the regulation on detailed actions of government bodies in the cases related to vehicle approval for traffic and respective templates of documents or pursuant to the Regulation of the Minister of Infrastructure on the certificates confirming vehicle compliance with relevant safety requirements or conditions of approval for traffic by the manufacturer or importer being an authorized representative of the vehicle manufacturer dated 31 March 2009. Journal of Laws No. 54, item 443. In case of document’s lack the Vehicle’s emission class should be defined basing on the regulations given in Annex No. 2a § 1 it. 2 let. a – e & it. 3 let. a – Minisrty of Infrastructue Regulation dated 27.09.2003 with regard to detailed activities of authorities in matters related to admission to road use of vehicles and samples of documents in those matters (Act dated 2007 No. 137, it. 968, with later changes)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku pojazdów lekkich z przyczepami o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej zestawu powyżej 3,5 tony klasę emisji spalin najlepiej ustalić na stacji diagnostycznej lub u bezpośrednio w autoryzowanym salonie sprzedaży.

 

viaTOLL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym

przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości

obrotowej, wyraŜone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, a w odniesieniu

do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1, a w przypadku pojazdów wyprodukowanych po dniu 30 czerwca

2008r. nie przekraczało 1,5 m-1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co nastacji ustalisz wydruk z dymomierza i co normy zadymienia k-3,0 dla D,2,5 TD i 1,5 I jak określisz typ Eoro ???

 

Dokładnie tak. Normy emisji spalin są podawane w g/km i w warunkach SKP nie można potwierdzić ich spełnienia, co najwyżej można sprawdzić kompletnośc układu (obecność filtra czastek stałych, katalizatora czy sondy lambda). Miarodajnych informacji może dostarczyć tylko przedstawiciel producenta lub serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o potwierdzenie spełnienia norm emisji spalin dla systemu Viatoll to problem nie istnieje. Ksero DR bez wpisu z WK i bez żadnych zaświadczeń z SKP załatwia sprawę. Byłem, odstałem swoje i sprawdziłem. Mnie nurtuje coś innego. Niektórzy w tym całym zamieszaniu z Viatoll zafundowali sobie piękne wpisy w DR potwierdzające spełnienie określonych norm i tylko czekać jak ktoś wpadnie na pomysł aby wszyscy takowy wpis posiadali. A skoro będą wszyscy posiadali wpis to tylko krok, aby obarczyć SKP obowiązkiem sprawdzania zgodności tego wpisu ze stanem faktycznym, a póki co podczas BT nie ma czym tego zrobić. Oby MI nie zafundowało SKP kolejnych bezsensownych wydatków jakich w przeszłości było już wiele. Ciekawe ile taki sprzęcik kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.