Skocz do zawartości
adamos

Ciągnik siodłowy bez bocznego wyposażenia

Rekomendowane odpowiedzi

adamos

Witam, zerknijcie proszę na zdjęcie nr4 z aukcji poniżej

 

http://moto.allegro.pl/scania-r-420-06-2008-r-retarder-kompresor-i1612905553.html

 

czy pomiędzy osiami może być aż taka "dziura", wiem że przepisy zezwalają na nie posiadanie bocznych osłon miedzy osiami w ciągnikach siodłowych, lecz mam wątpliwości co do takiego rozwiązania.

 

ps. być może w tym przypadku zdemontowano zbiornik paliwa, ale spotkałem taki pojazd który nie miał śladów montażu czegokolwiek w tym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Zazwyczaj jeżeli zbiornik był po jednej stronie, po drugiej była winda z kołem zapasowym, ale bywało i tak że była"dziura" fabryczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka

Zobacz gdzie jest siodło. Dla mnie jest ok. Naczepa będzie miała zabezpieczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Naczepa nie może mieć w tym miejscu zabezpieczeń bo zerwie je przy pierwszym skręcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szombi
Zazwyczaj jeżeli zbiornik był po jednej stronie, po drugiej była winda z kołem zapasowym, ale bywało i tak że była"dziura" fabryczna

W standardzie jest goła rama, a za koło, drugi zbiornik paliwa, pompe do hydrauliki itd trzeba dopłacić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

wystarczy popatrzeć na inne

 

2010011221003336216scania_r420_4x2_highline.jpg

 

Ciagnik_siodlowy_Scania_R420_Scania_Top_Line_2_x_vorhanden-ful-809_3859896329968.jpg

 

1567230_scania-r420-mastelix.jpg

 

::hey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos

Jacdiag -> pytanie czy pojazd z pierwszego postu pomijajac inne warunki powinien zakończyć badanie techniczne z wynikiem pozytywnym ?

 

ps. Dz.U. 32. § 7. pkty:

 

9. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t powinien być wyposażony w homologowane osłony boczne zapobiegające dostaniu się niechronionego uczestnika ruchu drogowego między osie tego pojazdu.

10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego, przyczepy dłużycowej, pojazdu specjalnego o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 18 listopada 1999 r. i pojazdu Sił Zbrojnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szombi
10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego

Chyba sam sobie odpowiedziałeś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos
10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego

Chyba sam sobie odpowiedziałeś :)

 

Niemniej jednak mam wątpliwości co do takiego rozwiązania, ponieważ ustawodawca być może uznał iż osłony są zbędne gdyż jest tam zbiornika paliwa np który spełnia funkcję osłony, tylko co gdy w tym miejscu nie jest zamontowane ??? czy taką opcję ustawodawca wziął pod uwagę ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

My nie możemy postępować wg naszych domysłów co do intencji ustawodawcy. Już przepisy są niejasne a jak jeszcze dojdą domniemania co do ducha prawa to zginiemy :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
My nie możemy postępować wg naszych domysłów co do intencji ustawodawcy. Już przepisy są niejasne a jak jeszcze dojdą domniemania co do ducha prawa to zginiemy :sad:

 

:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos
My nie możemy postępować wg naszych domysłów co do intencji ustawodawcy. Już przepisy są niejasne a jak jeszcze dojdą domniemania co do ducha prawa to zginiemy :sad:

 

Pozwolę sobie zacytować jeszcze jeden przepis, chyba jeden z istotniejszych ;)

 

PORD

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

 

czy zatem pojazd bez osłony czy urządzenia, które swoimi gabarytami spełniało by również funkcję osłony nie naraża kogolowiek na szkodę ?

 

aby ukrócić dyskusję proszę o odpowiedź jak sami postępujecie w takich przypadkach, jeżeli zdarzają się w waszej codziennej pracy. N czy P ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Ten pojazd otrzymał homologację, więc odpowiedni urząd uznał, że nie zagraża BRD. Więc jak mam zakwestionować ich decyzję? Nie mam podstaw do N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka
Ten pojazd otrzymał homologację, więc odpowiedni urząd uznał, że nie zagraża BRD. Więc jak mam zakwestionować ich decyzję? Nie mam podstaw do N.

I tu jestem "za"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szombi

Do mnie taki wielki nie wejdzie na stanowisko :) Ale dałbym P Jeśli ustawodawca zrobił wyjątek dla CS to znaczy że miał ku temu powody. w innych pojazdach też są zbiorniki,skrzynki narzędziowe itd i w tych miejscach osłon nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
supermajku

kupując nową pomoc drogową mam do wyboru z osłonami między osiowymi lub bez. Chciałbym z nich zrezygnować ze względu na masę. Jaki przepis nakazuje stosowanie "antyrowerów" przy pojazdach DO 3,5 t?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie wiem czy dobrze kapuję o tak wczesnej porze, ale...

Nie istnieje taki przepis/nakaz dla pojazdów DO 3,5 t d.m.c.

Słuszne paragrafy dla osłon bocznych zostały stronę wcześniej przytoczone:

tam.gifhttp://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=109324#109324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
... mam do wyboru z osłonami między osiowymi lub bez. Chciałbym z nich zrezygnować ze względu na masę...

 

I ile kg zaoszczędzisz w ten sposób na masie ? Jak dla mnie to żart ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Najprostsza antyrowerówka to kilka do kilkunastu kg. Kwestia dyskusyjna czy jest o co walczyć. Przy bardziej rozbudowanych zabudowach międzyosiowych - a takie są częste w lawetach - jest już jakaś różnica. Szczególnie w autach do 3,5t gdzie de facto walczy się o każdy kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Są aluminiowe więc skąd te kilka naście kg ?

Raptem kilka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No a ile kilogram aluminium waży, a ile kilogram stali?

Ja tam nie wiem, ale ostatnio laweciarz płakał, że mandat w wysokości 800 € wyłapał za przekroczenie d.m.c. Także coś na rzeczy jest, że rwą co zbędne aby więcej weszło na lawetę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Bo o to chodzi by pod płaszczykiem wywalenia osłon, wywalić inne "rzeczy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No niestety ale tak się robi lawety. Albo zabudowa nowa na gołej ramie, albo pruję się wszystko do gołej ramy, a następnie (z założenia lekkie) elementy lawety się montuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Tyle, że tu, już jest gotowa laweta. Więc co trzeba wyrzucić ?

Może by zrobił na stałe "pomoc drogowa - cabrio", tak na stałe bez dachu. Zawsze to kilka kg ubędzie :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
supermajku

Temat jest prosty jak najlżej. Szkoda, że większość autotransporterów przechodzi przeglądy. Dubelkabina, wydłużony rozstaw, koła bliźniacze z tyłu, platforma hydrauliczna.... po czym taki holownik sam w sobie jest już przeładowany. zabierze insignie ok 1800kg i przyczepę 3,5t. A Hamulce?!

 

100 kg to dużo.

 

reling, mniejsze koguty, lub w cale, jedna nie dwie skrzynki narzędziowe, osłony międzyosiowe, duperelki, listewki, światełka nadmierne, kangury, rury i to wszystko zabiera.

 

Chcąc jeździć na legalu, bo o to chodzi należy rozsądnie podejść do tematu. Więc aby możliwości transportowe były lepsze to holownik musi być lżejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.