adamos Napisano 23 Maj 2011 Share Napisano 23 Maj 2011 Witam, zerknijcie proszę na zdjęcie nr4 z aukcji poniżej http://moto.allegro.pl/scania-r-420-06-2008-r-retarder-kompresor-i1612905553.html czy pomiędzy osiami może być aż taka "dziura", wiem że przepisy zezwalają na nie posiadanie bocznych osłon miedzy osiami w ciągnikach siodłowych, lecz mam wątpliwości co do takiego rozwiązania. ps. być może w tym przypadku zdemontowano zbiornik paliwa, ale spotkałem taki pojazd który nie miał śladów montażu czegokolwiek w tym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 23 Maj 2011 Share Napisano 23 Maj 2011 Zazwyczaj jeżeli zbiornik był po jednej stronie, po drugiej była winda z kołem zapasowym, ale bywało i tak że była"dziura" fabryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 23 Maj 2011 Share Napisano 23 Maj 2011 Zobacz gdzie jest siodło. Dla mnie jest ok. Naczepa będzie miała zabezpieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 23 Maj 2011 Share Napisano 23 Maj 2011 Naczepa nie może mieć w tym miejscu zabezpieczeń bo zerwie je przy pierwszym skręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 24 Maj 2011 Share Napisano 24 Maj 2011 Zazwyczaj jeżeli zbiornik był po jednej stronie, po drugiej była winda z kołem zapasowym, ale bywało i tak że była"dziura" fabryczna W standardzie jest goła rama, a za koło, drugi zbiornik paliwa, pompe do hydrauliki itd trzeba dopłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 24 Maj 2011 Share Napisano 24 Maj 2011 wystarczy popatrzeć na inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Maj 2011 Autor Share Napisano 24 Maj 2011 Jacdiag -> pytanie czy pojazd z pierwszego postu pomijajac inne warunki powinien zakończyć badanie techniczne z wynikiem pozytywnym ? ps. Dz.U. 32. § 7. pkty: 9. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t powinien być wyposażony w homologowane osłony boczne zapobiegające dostaniu się niechronionego uczestnika ruchu drogowego między osie tego pojazdu. 10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego, przyczepy dłużycowej, pojazdu specjalnego o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 18 listopada 1999 r. i pojazdu Sił Zbrojnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 24 Maj 2011 Share Napisano 24 Maj 2011 10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego Chyba sam sobie odpowiedziałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 25 Maj 2011 Autor Share Napisano 25 Maj 2011 10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego Chyba sam sobie odpowiedziałeś Niemniej jednak mam wątpliwości co do takiego rozwiązania, ponieważ ustawodawca być może uznał iż osłony są zbędne gdyż jest tam zbiornika paliwa np który spełnia funkcję osłony, tylko co gdy w tym miejscu nie jest zamontowane ??? czy taką opcję ustawodawca wziął pod uwagę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 25 Maj 2011 Share Napisano 25 Maj 2011 My nie możemy postępować wg naszych domysłów co do intencji ustawodawcy. Już przepisy są niejasne a jak jeszcze dojdą domniemania co do ducha prawa to zginiemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 25 Maj 2011 Share Napisano 25 Maj 2011 My nie możemy postępować wg naszych domysłów co do intencji ustawodawcy. Już przepisy są niejasne a jak jeszcze dojdą domniemania co do ducha prawa to zginiemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 25 Maj 2011 Autor Share Napisano 25 Maj 2011 My nie możemy postępować wg naszych domysłów co do intencji ustawodawcy. Już przepisy są niejasne a jak jeszcze dojdą domniemania co do ducha prawa to zginiemy Pozwolę sobie zacytować jeszcze jeden przepis, chyba jeden z istotniejszych PORD Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; czy zatem pojazd bez osłony czy urządzenia, które swoimi gabarytami spełniało by również funkcję osłony nie naraża kogolowiek na szkodę ? aby ukrócić dyskusję proszę o odpowiedź jak sami postępujecie w takich przypadkach, jeżeli zdarzają się w waszej codziennej pracy. N czy P ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 25 Maj 2011 Share Napisano 25 Maj 2011 Ten pojazd otrzymał homologację, więc odpowiedni urząd uznał, że nie zagraża BRD. Więc jak mam zakwestionować ich decyzję? Nie mam podstaw do N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 25 Maj 2011 Share Napisano 25 Maj 2011 Ten pojazd otrzymał homologację, więc odpowiedni urząd uznał, że nie zagraża BRD. Więc jak mam zakwestionować ich decyzję? Nie mam podstaw do N. I tu jestem "za" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 25 Maj 2011 Share Napisano 25 Maj 2011 Do mnie taki wielki nie wejdzie na stanowisko Ale dałbym P Jeśli ustawodawca zrobił wyjątek dla CS to znaczy że miał ku temu powody. w innych pojazdach też są zbiorniki,skrzynki narzędziowe itd i w tych miejscach osłon nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 kupując nową pomoc drogową mam do wyboru z osłonami między osiowymi lub bez. Chciałbym z nich zrezygnować ze względu na masę. Jaki przepis nakazuje stosowanie "antyrowerów" przy pojazdach DO 3,5 t? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 Nie wiem czy dobrze kapuję o tak wczesnej porze, ale... Nie istnieje taki przepis/nakaz dla pojazdów DO 3,5 t d.m.c. Słuszne paragrafy dla osłon bocznych zostały stronę wcześniej przytoczone: http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=109324#109324 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 ... mam do wyboru z osłonami między osiowymi lub bez. Chciałbym z nich zrezygnować ze względu na masę... I ile kg zaoszczędzisz w ten sposób na masie ? Jak dla mnie to żart ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 Najprostsza antyrowerówka to kilka do kilkunastu kg. Kwestia dyskusyjna czy jest o co walczyć. Przy bardziej rozbudowanych zabudowach międzyosiowych - a takie są częste w lawetach - jest już jakaś różnica. Szczególnie w autach do 3,5t gdzie de facto walczy się o każdy kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 Są aluminiowe więc skąd te kilka naście kg ? Raptem kilka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 No a ile kilogram aluminium waży, a ile kilogram stali? Ja tam nie wiem, ale ostatnio laweciarz płakał, że mandat w wysokości 800 € wyłapał za przekroczenie d.m.c. Także coś na rzeczy jest, że rwą co zbędne aby więcej weszło na lawetę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 Bo o to chodzi by pod płaszczykiem wywalenia osłon, wywalić inne "rzeczy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 No niestety ale tak się robi lawety. Albo zabudowa nowa na gołej ramie, albo pruję się wszystko do gołej ramy, a następnie (z założenia lekkie) elementy lawety się montuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 Tyle, że tu, już jest gotowa laweta. Więc co trzeba wyrzucić ? Może by zrobił na stałe "pomoc drogowa - cabrio", tak na stałe bez dachu. Zawsze to kilka kg ubędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 31 Styczeń 2017 Share Napisano 31 Styczeń 2017 Temat jest prosty jak najlżej. Szkoda, że większość autotransporterów przechodzi przeglądy. Dubelkabina, wydłużony rozstaw, koła bliźniacze z tyłu, platforma hydrauliczna.... po czym taki holownik sam w sobie jest już przeładowany. zabierze insignie ok 1800kg i przyczepę 3,5t. A Hamulce?! 100 kg to dużo. reling, mniejsze koguty, lub w cale, jedna nie dwie skrzynki narzędziowe, osłony międzyosiowe, duperelki, listewki, światełka nadmierne, kangury, rury i to wszystko zabiera. Chcąc jeździć na legalu, bo o to chodzi należy rozsądnie podejść do tematu. Więc aby możliwości transportowe były lepsze to holownik musi być lżejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.