Skocz do zawartości

OBT+ zmiany konstrukcyjne


lobos

Rekomendowane odpowiedzi

Ale że co to wnosi do sprawy??

np. że ktoś tam ma poczucie humoru

VI. UWAGI:

2. Zmiana rodzaju pojazdu sprowadzonego indywidualnie z zagranicy przed pierwszą rejestracją w kraju jest możliwa, dopiero po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu przed dokonanymi zmianami.

:evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    27

  • danielg539

    14

  • Nikita_Bennet

    13

  • Marek1

    13

Aaaaa - sorki - tego nie doczytałem... No faktycznie - poczucie humoru duże. Niestety urzędniczy beton szczeciński jest dość znany... Wygrać z nimi łatwo, bo inteligencji za dużo tam nie ma, ale oczywiście wszystko kosztem przeciągnięcia procedury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
CO OZNACZA PKD 4520Z

PKD 45.20.Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli

 

a czy przyczepę ciężarową na przyczpę cieżarową rolniczą może przebudować zakład mający takie PKD? Jeżeli nie to proszę o wskazanie właśćiwego PKD w takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przyczepę ciężarową na przyczpę cieżarową rolniczą może przebudować zakład mający takie PKD

Już definicji wynikałoby, że nie. Przyczepa nie jest pojazdem samochodowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przyczepę ciężarową na przyczpę cieżarową rolniczą może przebudować zakład mający takie PKD

Już definicji wynikałoby, że nie. Przyczepa nie jest pojazdem samochodowym.

 

JANUSZ60, niby masz rację, ale... :)

 

Spójrz tutaj:

 

45.19. SPRZEDAŻ HURTOWA I DETALICZNA POZOSTAŁYCH POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH, Z WYŁĄCZENIEM MOTOCYKLI

45.19.Z Podklasa ta obejmuje:

sprzedaż hurtową i detaliczną pojazdów samochodowych, nowych i używanych:

- samochodów ciężarowych, przyczep i naczep,

- samochodów kempingowych, przyczep turystycznych i pozostałych pojazdów

turystycznych,

- sprzedaż hurtową i detaliczną samochodów terenowych (> 3,5 t).

 

 

Czy tu przyczepy i naczepy nie zostały właśnie "potraktowane" jako pojazdy samochodowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mamy sprawdzić czy przebudowa została dokonana zgodnie z przepisami nas obowiązującym o warunkach technicznych a rozstrzygać o tym czy dany przedsiębiorca z danym PKD mógł wykonać tą przebudową nie jest w naszej gestii tylko WK. Robię badanie z opisem zmian gdzie opisuję co zostało zrobione i czy to jest zgodne z warunkami technicznymi i jestem czysty a WK niech się boksuje z właścicielem i przedsiębiorcą

 

[ Dodano: 05-07-2012, 18:50 ]

W niektórych WK są gotowe wnioski o przebudową i jest w nich PKD 45.20Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mamy sprawdzić czy przebudowa została dokonana zgodnie z przepisami nas obowiązującym o warunkach technicznych a rozstrzygać o tym czy dany przedsiębiorca z danym PKD mógł wykonać tą przebudową nie jest w naszej gestii tylko WK. Robię badanie z opisem zmian gdzie opisuję co zostało zrobione i czy to jest zgodne z warunkami technicznymi i jestem czysty a WK niech się boksuje z właścicielem i przedsiębiorcą

 

I tak dokładnie powinno to wyglądać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak dokładnie powinno to wyglądać!!

 

Tyle tylko, że jeśli się okaże, że zmian nie dokonał odpowiedni przedsiębiorca, to de facto badanie poświadcza nieprawdę, że pojazd spełnia art. 66 :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mamy sprawdzić czy przebudowa została dokonana zgodnie z przepisami nas obowiązującym o warunkach technicznych a rozstrzygać o tym czy dany przedsiębiorca z danym PKD mógł wykonać tą przebudową nie jest w naszej gestii tylko WK. Robię badanie z opisem zmian gdzie opisuję co zostało zrobione i czy to jest zgodne z warunkami technicznymi i jestem czysty a WK niech się boksuje z właścicielem i przedsiębiorcą

I tak dokładnie powinno to wyglądać!!

Ja nie twierdzę, że nie.

 

Ale chyba można podpowiedzieć koledze Nikita_Bennet do jakiego przedsiębiorcy ma się udać ze swoją przyczepą :)

Po co ma się później z kimś boksować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli każdy by robił tak jak zalecało Ministerstwo , to nie będzie problemu (przynajmniej dla nas).

 

To już nieaktualne - starosta nie ma prawa skierować na takie badanie. Badanie po zmianach wykonuje się na wniosek właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wystarczyłoby podejść do WK i zapytać :cool:

Ale wiesz jak klient do was leci . :D

Pałami ich tam lejecie czy co ? :D

A już wiem , nie daj Boże trzeba zapłacić . :D

 

[ Dodano: 05-07-2012, 21:05 ]

Już definicji wynikałoby, że nie. Przyczepa nie jest pojazdem samochodowym.

To może będzie pasowało to :

33.12 Naprawa i konserwacja maszyn

33.12.Z Naprawa i konserwacja maszyn

 

Podklasa ta obejmuje naprawę i konserwację elementów maszyn i urządzeń przemysłowych, naprawy maszyn rolniczych oraz pozostałych maszyn i urządzeń (np. podnośników widłowych i pozostałych urządzeń transportu bliskiego, obrabiarek, sprzętu chłodniczego, sprzętu budowlanego oraz maszyn górniczych), maszyn i urządzeń objętych działem 28.

 

Podklasa ta obejmuje:

 

naprawę i konserwację silników innych niż samochodowe,

naprawę i konserwację pomp, sprężarek i ich wyposażenia,

naprawę zaworów,

naprawę elementów przekładni i elementów napędu,

naprawę i konserwację pieców do procesów przemysłowych,

naprawę i konserwację urządzeń dźwigowych i chwytaków,

naprawę i konserwację przemysłowych urządzeń chłodniczych i sprzętu do oczyszczenia powietrza,

naprawę i konserwację przemysłowych maszyn ogólnego zastosowania,

naprawę i konserwację ręcznych narzędzi mechanicznych,

naprawę i konserwację obrabiarek do cięcia i formowania metali oraz akcesoriów do nich,

naprawę i konserwację pozostałych obrabiarek,

naprawę i konserwację ciągników rolniczych,

naprawę i konserwację maszyn rolniczych, maszyn do prac leśnych i maszyn do przygotowywania dłużycy,

naprawę i konserwację maszyn metalurgicznych,

naprawę i konserwację maszyn górniczych, budowlanych, do eksploatacji złóż ropy naftowej i gazu,

naprawę i konserwację maszyn dla przetwórstwa żywności i tytoniu oraz produkcji napojów,

naprawę i konserwację maszyn do produkcji odzieży tekstylnej i ze skór wyprawionych,

naprawę i konserwację maszyn do produkcji papieru,

naprawę i konserwację pozostałych maszyn specjalistycznych, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach działu 28,

naprawę i konserwację maszyn do produkcji tworzyw sztucznych i gumy,

naprawę i konserwację urządzeń do ważenia,

naprawę i konserwację automatów sprzedających,

naprawę i konserwację kas rejestrujących,

naprawę i konserwację urządzeń kopiujących,

naprawę kalkulatorów,

naprawę maszyn do pisania.

 

Podklasa ta nie obejmuje:

 

naprawy i konserwacji pieców przemysłowych i pozostałego sprzętu grzewczego, sklasyfikowanych w 43.22.Z,

instalowania, naprawy i konserwacji wind i schodów ruchomych,sklasyfikowanych w 43.29.Z,

naprawy komputerów, sklasyfikowanej w 95.11.Z.

 

28.30 Produkcja maszyn dla rolnictwa i leśnictwa

28.30.Z Produkcja maszyn dla rolnictwa i leśnictwa

 

Podklasa ta obejmuje:

 

produkcję ciągników używanych w rolnictwie lub leśnictwie,

produkcję ciągników kierowanych przez pieszego,

produkcję kosiarek, włączając kosiarki do trawy,

produkcję samozaładowczych i samowyładowczych przyczep i naczep rolniczych,

produkcję maszyn rolniczych do uprawiania gleby, nawożenia i uprawy roślin, takich jak:

pługi, roztrząsacze obornika, siewniki, brony itp.,

produkcję maszyn do zbioru i omłotu płodów rolnych, takich jak:

kombajny, młockarnie, sortowniki itp.,

produkcję dojarek mechanicznych,

produkcję opryskiwaczy stosowanych w rolnictwie,

produkcję różnych maszyn i urządzeń rolniczych, takich jak:

maszyny wykorzystywane przy chowie i hodowli drobiu, w pszczelarstwie, przy produkcji pasz itp.,

urządzenia do czyszczenia, sortowania lub klasyfikowania jaj, owoców itp.

 

Podklasa ta nie obejmuje:

 

produkcji narzędzi ręcznych, innych niż mechaniczne stosowanych w rolnictwie, sklasyfikowanej w 25.73.Z,

produkcji przenośników stosowanych w rolnictwie, sklasyfikowanej w 28.22.Z,

produkcji narzędzi ręcznych z napędem mechanicznym, sklasyfikowanej w 28.24.Z,

produkcji wirówek do mleka, produkcji maszyn do czyszczenia,sortowania, klasyfikowania nasion, ziarna lub suszonych roślin strączkowych, sklasyfikowanej w 28.93.Z,

produkcji ciągników drogowych z możliwością dołączania naczep,sklasyfikowanej w 29.10.D,

produkcji przyczep i naczep drogowych, sklasyfikowanej w 29.20.Z.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiecie że jak czegoś nie ma w swoim PKD to w ciągu jednego dnia bedzie miał-to przedsiębiorca wymyśla sobie co chce robić- połowa z nich nawet nie wie co może a czego nie. To PKD to czysta lipa. W naszej firmie wypis z PKD to 4 albo 5 stron A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłócicie się, czy musi być naprawa takich, czy innych pojazdów... Hmmm.

 

A jak bym miał:

 

29.32 Produkcja pozostałych maszyn dla rolnictwa i leśnictwa

 

to co mi zrobicie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29.32 Produkcja pozostałych maszyn dla rolnictwa i leśnictwa

Sprawdź sobie ten numerek ;) bo coś mi nie pasuje... wiem nawet co :-P

 

 

Ale chyba tylko w 45.20.Z - jest "przebudowa" - a o to, myślę, chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie ten numerek ;) bo coś mi nie pasuje... wiem nawet co :-P

 

Oj tam numerek nieważny - pewnie nieaktualny albo coś pomyliłem. Ale nie o to chodzi. Czy profil takiej działalności nie jest jak najbardziej właściwy dla dokonywania zmian w pojazdach rolniczych? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy profil takiej działalności nie jest jak najbardziej właściwy dla dokonywania zmian w pojazdach rolniczych?

Rozumiem, że chcesz dokonać zmiany konstrukcyjnej prowadzącej do zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy rolniczej na ciagnik rolniczy lub odwrotnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chodzi o zmianę przyczepy ciężarowej na rolniczą. Tam nie jest mowa tylko o ciągnikach - wszelkie maszyny.

 

Ja bym Ci nie odmówił, ale w ramach rewanżu musiał byś mi wyprodukować jednostkowo jeden ciągnik :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chodzi o zmianę przyczepy ciężarowej na rolniczą. Tam nie jest mowa tylko o ciągnikach - wszelkie maszyny.

 

Ja bym Ci nie odmówił, ale w ramach rewanżu musiał byś mi wyprodukować jednostkowo jeden ciągnik :cool:

 

Myślę że najbardziej wszystkim to już pomógł ktoś twierdzący że art.66 ust 4 pkt 6b, to "martwy przepis"

Zatem co tu dalej rozstrząsać... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zmianę przyczepy ciężarowej na rolniczą.

Możesz wyjaśnic jakich zmian konstrukcyjnych wymaga taka zmiana rodzaju pojazdu?

Jak dla mnie to każda przyczepa ciężarowa spełnia wszystkie kryteria stawiane przyczepie rolniczej a zatem w tyum przypadku żadnych zmian nie trzeba przeprowadzać! Nie wiem tylko jak formalnie dokonać zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolniczą, jak dla mnie to w tej materii jest luka w przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.