IVVO Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Jak dla mnie to każda przyczepa ciężarowa spełnia wszystkie kryteria stawiane przyczepie rolniczej Dokładnie jak piszesz. Ja w opisie wpisuję " zastosowano ogumienie rolnicze, oznakowanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 zastosowano ogumienie rolnicze, oznakowanie Co Wy sobie myślicie Jeden z Drugim, co?! Że taką wymianę opon to sobie może Henio w garażu może zrobić?? To jest zmiana konstrukcyjna i mogą ją przeprowadzać tylko właściwi przedsiębiorcy!!! Ustawodawca tak zdecydował!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Nie wiem tylko jak formalnie dokonać zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolniczą, jak dla mnie to w tej materii jest luka w przepisach. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2020 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3920 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=2020 http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=3920 Niestety ale te tematy niewiele wyjaśniają w tej kwestii. Takie atrybuty jak tylny zaczep, tylne wyjście do sterowania hamulców czy instalacja 12V w sposób jednoznaczny nie rozstrzygaja o podzaju przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Dla mnie , to jest obłęd! W zasadzie każda p-pa ciężarowa spełnia wymagania p-py rolniczej. Tak jak obniżenie DMC wielu mercedesów - w końcu obniżenie DMC jest dopuszczalne (w sensie technicznym- nie naszym prawnym). BZDURA! Nas jako diagnostów, powinien interesować stan tchn., anie prawny! Czemu mamy być urzędnikami skarbowymi????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Mnie bardziej interesuje pewna niezgodność- w starszych przyczepach na tabliczce znamionowej było określone ciężarowa czy rolnicza- i teraz problem przyczepa ciężarowa przebudowana na rolniczą a na tabliczce " przyczepa ciężarowa"- przy takiej przebudowie powinna być też nadana nowa tabliczka znamionowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Dla mnie , to jest obłęd!W zasadzie każda p-pa ciężarowa spełnia wymagania p-py rolniczej. Tak jak obniżenie DMC wielu mercedesów - w końcu obniżenie DMC jest dopuszczalne (w sensie technicznym- nie naszym prawnym). BZDURA! Nas jako diagnostów, powinien interesować stan tchn., anie prawny! Czemu mamy być urzędnikami skarbowymi????? Zgadzam się z tobą i uważam, że zmiana rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolnicza powinna byc dokonywana przez WK na podstawie oświadczenia właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 WK na podstawie oświadczenia właściciela. A nie zdażyło się wam przebudować przyczepy rolniczej na ..rolniczą" bo w WK przy wymianie dowodu starego typu jeśli było napisane tylko " przyczepa" to kwalifikowali ją automatycznie jako ciężarową-nie pomagały nawet kwity z zakupu - trzeba było po prostu ją "przebudować" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 bo w WK przy wymianie dowodu starego typu jeśli było napisane tylko " przyczepa" to kwalifikowali ją automatycznie jako ciężarową Z tego co wiem, to WK w mojej okolicy ustalały rodzaj pojazdu na podstawie katalogu ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Dla mnie , to jest obłęd!W zasadzie każda p-pa ciężarowa spełnia wymagania p-py rolniczej. Tak jak obniżenie DMC wielu mercedesów - w końcu obniżenie DMC jest dopuszczalne (w sensie technicznym- nie naszym prawnym). BZDURA! Nas jako diagnostów, powinien interesować stan tchn., anie prawny! Czemu mamy być urzędnikami skarbowymi????? Zgadzam się z tobą i uważam, że zmiana rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolnicza powinna byc dokonywana przez WK na podstawie oświadczenia właściciela. Też się zgadzam i pewnie można by było zastosować ich przepis § 14.4. 2). Wogóle ta dyskusja jest bardzo wskazana (poza jednym nierealistycznym przypadkiem) i ocena jest w większosci taka sama i co tutaj więcej można dodać - jakiś stojący kciuk. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Tak brzmi w całości "ich" przepis § 14.4. 2. Gdzie tu mowa o zmianach rodzaju pojazdu czy jakichkolwiek innych zmianach oprócz zmiany mas i nacisków osi, żeby go stosować w przy opisanych zmianach dot. przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Lipiec 2012 Share Napisano 7 Lipiec 2012 Poza tym kluczowy w tym paragrafie jest fragment " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", który jednoznacznie wskazuje, że ten paragraf dotyczy sytuacji zmiany warunków technicznych, czyli zmiany rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu i nadal można spotkać samochody dwuosiowe o DMC 16000 kg, którym na podstawie oświadczenia producenta można podnieść DMC do 18000 kg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Lipiec 2012 Share Napisano 7 Lipiec 2012 Poza tym kluczowy w tym paragrafie jest fragment " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", który jednoznacznie wskazuje, że ten paragraf dotyczy sytuacji zmiany warunków technicznych, czyli zmiany rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu i nadal można spotkać samochody dwuosiowe o DMC 16000 kg, którym na podstawie oświadczenia producenta można podnieść DMC do 18000 kg). Ten przepis i jego zastosowanie było wielokrotnie dyskutowane na forum. Tylko całkowity ignorant mógłby uważać go za przepis sankcjonujący dokonanie zmian w pojeździe. Jednak taka zmiana warunków technicznych w przepisach nastąpiła tylko raz i nie zanosi się na to żeby miało się to powtórzyć. To akurat może być faktycznie martwy przepis, ustanowiony na okoliczność tego jednego przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Lipiec 2012 Share Napisano 7 Lipiec 2012 Jednak taka zmiana warunków technicznych w przepisach nastąpiła tylko raz i nie zanosi się na to żeby miało się to powtórzyć.To akurat może być faktycznie martwy przepis, ustanowiony na okoliczność tego jednego przypadku. Taka zmiana nastąpiła raz, ale jej skutki nadal są widoczne i można z tego przepisu skorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Lipiec 2012 Share Napisano 7 Lipiec 2012 Taka zmiana nastąpiła raz, ale jej skutki nadal są widoczne i można z tego przepisu skorzystać. Tak, to jest upadek żałosnej teorii "martwych przepisów"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 Produkcja pozostałych maszyn dla rolnictwa i leśnictwa Czy profil takiej działalności nie jest jak najbardziej właściwy dla dokonywania zmian w pojazdach rolniczych? W sumie, masz rację. Bo dlaczego racjonalny ustawodawca miałby uważać, że przedsiębiorca, który naprawia, konserwuje i przebudowywuje różnego rodzaju pojazdy, dokona zmian konstrukcyjnych w przyczepie lepiej, niż ten przedsiębiorca, który na co dzień zajmuje się ich produkcją. Zatem wychodziłoby na to, iż oprócz 45.20.Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli w przypadku zmiany rodzaju przyczepy ciężarowej na rolniczą, można by uznać też: 28.30. Produkcja maszyn dla rolnictwa i leśnictwa 29.20. Produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych; produkcja przyczep i naczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 Rozmawiacie o wpisach PKD jakie to powinny być aby przedsiębiorca mógł zrobić zmianę z przyczepy ciężarowej na rolniczą, ale napiszcie mi jakie to są zmiany w takiej przyczepie ciężarowej bo dla mnie przełożenie kół i dołożenie zaczepu z tyłu oraz "przeróbka instalacji elektrycznej" z 24V na 12V to nie jest zmiana konstrukcyjna. Moim zdaniem jeśli ktoś ma przyczepę zarejestrowaną jako ciężarową a wykorzystuje ją tylko w gospodarstwie rolniczym powinien jej przekwalifikowanie załatwić w WK pisząc jakieś oświadczenie lub coś podobnego że będzie służyła tylko jako rolnicza, a nie robiąc badanie po zmianach (jakich ?) na OSKP, ale to pewnie trzeba przepisy pozmieniać a to już nie jest takie łatwe w naszej kochanej ojczyźnie, lepiej robić jakieś badania po zmianach których faktycznie nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 Tylko całkowity ignorant mógłby uważać go za przepis sankcjonujący dokonanie zmian w pojeździe. To jest akurat Twoje zdanie. Wiele osób się z nim nie zgadza. Ja np. też nie. Podobnie jak wiele WK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 to pewnie trzeba przepisy pozmieniać a to już nie jest takie łatwe ... ale w naszym (bu.de.u) bałaganie jest tak, że ustanawiają jakiś przepis, a nasz "przedsiębiorca" znajduje furtkę na obejście tego przepisu; wtedy szybko dopisują coś na zamknięcie "furtki" , nie patrząc, że to stawia na głowie wszystkie inne normalne czynności dozwolone poprzednio ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Rozmawiacie o wpisach PKD jakie to powinny być aby przedsiębiorca mógł zrobić zmianę z przyczepy ciężarowej na rolniczą, ale napiszcie mi jakie to są zmiany w takiej przyczepie ciężarowej bo dla mnie przełożenie kół i dołożenie zaczepu z tyłu oraz "przeróbka instalacji elektrycznej" z 24V na 12V to nie jest zmiana konstrukcyjna.... 1. przełożenie kół? Po co jak w nowych przyczepach stosuje się te od tirów na 22,5 cala. 2. dodatkowy zaczep + media na drugą przyczpę? Niektóre nowe mają to za dopłatą a w standardzie tego nie ma (jest miejsce na zaczep). 3. instalacja elektryczna? Żaróweczki wymienić to nie problem 4. zmiana hamulców na dwuobwodowe? Obecnie ciągniki rolnicze mają oba układy. Co do Twego pomysłu - nie da się załatwić tego w WK żeby zrobić rolniczą bez zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Temat podobny do tego ze zmianą ciężarowego na osobowy, gdzie de facto nic się nie zmienia. Było i jest 5 miejsc, kratkę chcę mieć w bagażniku bo psa będę woził - a kto zabroni do osobówki kratkę założyć?? No ale w tym układzie co się zmienia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Temat podobny do tego ze zmianą ciężarowego na osobowy, gdzie de facto nic się nie zmienia. Było i jest 5 miejsc, kratkę chcę mieć w bagażniku bo psa będę woził - a kto zabroni do osobówki kratkę założyć?? W tym przypadku jest łatwiej bo kratkę można zdemontować a po badaniu zamontować i jest już coś w opisie zmian, natomiast w przyczepie nie ma czego wpisać. Z mojego punktu widzenia nie można dokonać zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolniczą zgodnie z przepisami prawa. [ Dodano: 09-07-2012, 08:54 ] A jak robicie zmiany przed rejestracją w RP to wystawiacie opis zmian i DIP czy tylko DIP Tylko DIP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 natomiast w przyczepie nie ma czego wpisać. No jest - wymiana żarówek, opon, dołożenie zaczepu... coś zawsze się znajdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 wymiana żarówek To nie zmiana konstrukcyjna to dostosowanie przyczepy do pojazdu ciągnącego, zreszta są ciągniki rolnicze z instalacja 24V i stare cięzarówki z instalacja 12V. wymiana ... opon Nic nie stoiii na przeszkodzie aby przyczepa rolnicza posiadała opony samochodowe. wymiana ... dołożenie zaczepu Przyczepa rolnicza nie musi mieć zaczepu z tyłu. Jak widzisz, może być przypadek, w którym faktycznie nic się nie zmienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Nic nie stoiii na przeszkodzie aby przyczepa rolnicza posiadała opony samochodowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, abym ja miał kratkę w moim kombi. Nie widzę sensu, abym dla ułatwienia życia SKP i WK miał coś na 5 minut zdejmować i z powrotem zakładać, zatem: Jak widzisz, może być przypadek, w którym faktycznie nic się nie zmienia! No i o tym mówię w kontekście wybranych przeróbek cięż/osob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.