Skocz do zawartości

OBT+ zmiany konstrukcyjne


lobos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    27

  • danielg539

    14

  • Nikita_Bennet

    13

  • Marek1

    13

Tak brzmi w całości "ich" przepis § 14.4. 2. Gdzie tu mowa o zmianach rodzaju pojazdu czy jakichkolwiek innych zmianach oprócz zmiany mas i nacisków osi, żeby go stosować w przy opisanych zmianach dot. przyczepy? :shock:

Przy zmianach dotyczących przyczepy, to faktycznie ten przepis byłoby trudno zastosować.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144910&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144910

Najlepszym zakładem to by był ten co dokonuje zmian konstrukcyjnych przez wymianę opon. (WULKANIZATORSTWO)

Zresztą nie dotyczy ten przepis diagnostów, niech więc jego interpretacją zajmą się osoby odpowiedzialne za jego wykonanie . Dokładnie to on brzmi tak:

2) zaświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi
http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144988&sid=7eaff0d88c38d5eac89664be3acf37eb#144988

(taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu i nadal można spotkać samochody dwuosiowe o DMC 16000 kg, którym na podstawie oświadczenia producenta można podnieść DMC do 18000 kg).

Trudno jednak się zgodzić z taką interpretacją, że zaświadczenie od producenta ma dotyczyć pojazdu który w przeszłości miałby być homologowany w zgodności o przepisy które miałyby powstać w bliżej nieokreślonej przyszłości. Producent musiałby posiadać zdolności wizjonerskie aby spełnić takie oczekiwania.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=143524&sid=79e5c956775864423d5b06841a847158#143524

[quote name="S.K.P-POZNAŃ"

DMC-OSOBOWY 1200kg(PL*0105*02)' date=' N1-DMC-1260kg(PL*0359*02)

osobowy od "vana" różni się ham.tylnymi -(inne korektory ham) dla vanów -"mocniejsze"

dop .nacisk na oś -osobowy-6,3kN ,cięż-7,2kN [/quote]

Tak się zastanawiam , jak by postąpił urzędnik, gdybym się zgłosił do WK o zmianę danych, nacisków i mas w DR, przedstawiając stosowną homologację. Na jakiej podstawie mógłby odmówić mi dokonania wpisów o zmianie kategorii pojazdu z ciężarowego na osobowy, mając na uwadze wspomniany przepis.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144915&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144915

No i jak coś nie pasuje, to nazewnictwo nie musi odpowiadać przepisom PoRD.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144918&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144918

Słusznie zauważył IVVO i to stanowisko też uzyskało poparcie i potwierdzenie .Można podsumować że zdecydowana większość tak twierdzi poza jednym i jedynym przypadkiem.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144919&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144919

Ale uparciuch widzi to inaczej i zaraz straszy bo inne argumenty się skończyły.

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=9253&postdays=0&postorder=asc&start=90&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f

Z tym to faktycznie nie jest żaden problem.

Problem tylko w tym jak zastąpić głupotę urzędnika, który jest święcie przekonany, że po spełnieniu tych warunków, pojazd w 100% zapewnia bezpieczeństwo na drodze. Nawet marzy mu się, że diagnosta też powinien sprawdzać wpis z działalności rzekomego przedsiębiorcy.

Tylko całkowity ignorant mógłby uważać go za przepis sankcjonujący dokonanie zmian w pojeździe.

To jest akurat Twoje zdanie. Wiele osób się z nim nie zgadza. Ja np. też nie. Podobnie jak wiele WK...

Znajdzie się też pojedynczy naśladowca sugerujący że jest diagnostą, lecz ze swoistym uporem zaprzecza realistycznemu postępowaniu pozostałych diagnostów co jest widoczne tutaj forum.

Temat podobny do tego ze zmianą ciężarowego na osobowy, gdzie de facto nic się nie zmienia. Było i jest 5 miejsc, kratkę chcę mieć w bagażniku bo psa będę woził - a kto zabroni do osobówki kratkę założyć??

W tym przypadku jest łatwiej bo kratkę można zdemontować a po badaniu zamontować i jest już coś w opisie zmian, natomiast w przyczepie nie ma czego wpisać.

Z mojego punktu widzenia nie można dokonać zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolniczą zgodnie z przepisami prawa.

.

Też się z tym zgadzam ale nieliczni twierdzą, że to jest zmiana konstrukcyjna.

Temat podobny do tego ze zmianą ciężarowego na osobowy, gdzie de facto nic się nie zmienia. Było i jest 5 miejsc, kratkę chcę mieć w bagażniku bo psa będę woził - a kto zabroni do osobówki kratkę założyć?? No ale w tym układzie co się zmienia??

Podam Wam przykład, który ewidentnie zaprzecza regułom ustanowionym w przepisach na tą okoliczność.

Zmiana w kategorii pojazdu z N1-DMC-1260kg(PL*0359*02) na M1 DMC- 1200kg(PL*0105*02),.

 

Czy w tym przypadku zmieniły się parametry z N1 wymagane przy M1

DMC z N1- 1260kg na M1- 1200 kg .

dopuszczalny nacisk na oś , N1-7,2kN na wymagany przy homologacji osobowego na 6,3kN.

Co faktycznie uległo zmianie i co wpisujecie do OPISU ZMIAN.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko całkowity ignorant mógłby uważać go za przepis sankcjonujący dokonanie zmian w pojeździe.

To jest akurat Twoje zdanie. Wiele osób się z nim nie zgadza. Ja np. też nie. Podobnie jak wiele WK...

No to w kocu czego dotyczyl ten wpis bo sie chyba nie rozumiemy :shock:

Tak brzmi w całości "ich" przepis § 14.4. 2. Gdzie tu mowa o zmianach rodzaju pojazdu czy jakichkolwiek innych zmianach oprócz zmiany mas i nacisków osi, żeby go stosować w przy opisanych zmianach dot. przyczepy? :shock:

 

ale jezeli chcesz stosowac ten przepis / § 14.4. 2./przy zmianach konstrukcyjnych pojazdu to powodzenia zycze ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jezeli chcesz stosowac ten przepis / § 14.4. 2./przy zmianach konstrukcyjnych pojazdu to powodzenia zycze ::hey

 

Dziękuję. Stosuję niemal codziennie od wielu lat (o ile nie od początku jego istnienia) . Najpierw z pozycji urzędnika, teraz z pozycji klienta tegoż urzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jezeli chcesz stosowac ten przepis / § 14.4. 2./przy zmianach konstrukcyjnych pojazdu to powodzenia zycze ::hey

Dziękuję. Stosuję niemal codziennie od wielu lat (o ile nie od początku jego istnienia) . Najpierw z pozycji urzędnika, teraz z pozycji klienta tegoż urzędu.

To swietnie :ok

Tylko czy klient musi czekac az ta zmiana bedzie " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", czy ma to od razu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy klient musi czekac az ta zmiana bedzie " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", czy ma to od razu?

 

Nie rozumiem pytania. Dla mnie zmiana konstrukcyjna powodująca zmianę danych, o których mowa w warunkach technicznych (np. DMC) właśnie zahacza o ten przepis. Trzeba było to jaśniej napisać i tyle. A tak wiele WK stosując ten przepis zmieni Ci np. DMC na Twoje życzenie, jeśli tylko producent potwierdzi, że pojazd był tak homologowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pytania. Dla mnie zmiana konstrukcyjna powodująca zmianę danych, o których mowa w warunkach technicznych (np. DMC) właśnie zahacza o ten przepis. Trzeba było to jaśniej napisać i tyle. A tak wiele WK stosując ten przepis zmieni Ci np. DMC na Twoje życzenie, jeśli tylko producent potwierdzi, że pojazd był tak homologowany.

 

No to jak sie odniesiesz do posut Michala, ktory mowi o zgola innym sposobie stosowania tego przepisu.

 

Poza tym kluczowy w tym paragrafie jest fragment " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", który jednoznacznie wskazuje, że ten paragraf dotyczy sytuacji zmiany warunków technicznych, czyli zmiany rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu i nadal można spotkać samochody dwuosiowe o DMC 16000 kg, którym na podstawie oświadczenia producenta można podnieść DMC do 18000 kg).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się do tego, że i do sytuacji opisanej przez niego można go wykorzystać. Niejasna treść = możliwość wielorakiej interpretacji i zastosowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

a ja podpytam o coś innego.

Zmiana podrodzaju (p-pa ciężarowa na p-pę ciężarową rolniczą czy też samochód ciężarowy w którym jest 8 foteli itp osobowy) niesie ze sobą konieczność zmian w DR.

Czy sam DR podlega wymianie? Pytam bo ostatnio trafiłem kilka DR gdzie było albo w adnotacjach zmiana podrodzaju albo przekreślone 'ciężarowy' i niżej nadrukowane 'osobowy'.

Wiem panowie że może głupie pytanie ale wolę podpytać fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Sorki że odgrzebuję temat ale nie mogę znaleźć właściwego w którym chyba padała odpowiedź na moje pytanie.

Chodzi o zmiany konstrukcyjne p-py na rolniczą. Kolega kupuje a nie wiem jak to jest obecnie robione (swoją już mam rolniczą).

Przyczepa ma polski DR z blachami spoza naszego powiatu czyli wymiana blach+DR. Pytanie czy mając fakturę zakupu i nie przerejestrowując jej można zrobić zmiany konstr., potem BT po zmianach i BT rolniczej, następnie z kompletem kwitów do WK o rejestrację na siebie i otrzymać jeden DR z wpisem ciężarowa-rolnicza.

Chodzi o uniknięcie wydawania DR na ciężarową a potem zmiany i kolejny DR już na rolniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikt nie wniknie w:

Art. 81.

1. Właściciel pojazdu samochodowego, (…) przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.

(mając na myśli właściciela z dowodu)

I można zrobić na „starym właścicielu” mimo faktury.

Zakupiono przyczepę, przerobiono i rejestruję na podstawie faktury i zaświadczeń.

Ostatecznie jest nowy właściciel przecież.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktura z zakładu mającego właściwe PKD będzie na nowego właściciela, BT po zmianach oraz OBT rolniczej też na fakturę i też na nowego właściciela.

 

Oby nikt nie wniknął bo przecież kolega będzie już właścicielem który ma 30 dni na zgłoszenie/rejestrację w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pięknie. :cool:

Do wniosku dołączy dowód ze "starym właścicielem" i pozostałe dokumenty (zaświadczenia, faktury, polisę) już na "kolegę".

Nabył przyczepę stał się nowym właścicielem i decyduje o swojej pojeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to był normalny kraj to o takich rzeczach decydowałby właściciel wyrabiając DR na siebie w chwili zgłoszenia pojazdu do rejestracji bo cytując znawców tematu to: "każda przyczepa ciężarowa spełnia wymagania przyczepy ciężarowej-rolniczej".

 

Dobrej nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

To może w kontekście powyższych informacji ktoś mi odpowie jak zmienić konstrukcję przyczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą. Tylko nie piszcie że zmieniono opony na "wolnobieżne", bo już z takimi propozycjami się spotkałem. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś mi odpowie jak zmienić konstrukcję przyczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą.

 

Poczytaj forum, korzystaj z opcji szukaj. Było z 10 razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

I co z tego że było 10-razy.Przeczytałem całe forum i nie ma żadnej konkretnej odpowiedzi jak to zrobić.

Udało się komuś zmienić zapis w DR z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się komuś zmienić zapis w DR z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą?

 

No pewnie że się udało ale nie na mojej SKP :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się udało.

Psuj ma rację->było.

 

Napisz konkretnie czego nie wiesz w całej tej zabawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,czy zmiany konstrukcyjne z przyczepy ciężarowej na rolniczą są jeszcze dopuszczalne ?Trafił nam się pacjent który chciałby żebyśmy mu przerobili taką przyczepę ale wolę się najpierw zapytać Was czy jest jeszcz to dopuszczalne żeby klient zaś nie mówił że niewiedzieliśmy a podjęliśmy się roboty.(Chociaż z drugiej strony klient żąda klient ma a co dalej to jego problem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.