Skocz do zawartości

OBT+ zmiany konstrukcyjne


lobos

Rekomendowane odpowiedzi

Należy się kierować max dopuszczalną prędkością tego pojazdu z przyczepą...

Widzę jednak tu pewna niekonsekwencję, bo w przypadku solówki ważna jest jej prędkość maksymalna a w przypadku zespołu pojazdów prędkość dopuszczalma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    27

  • danielg539

    14

  • Nikita_Bennet

    13

  • Marek1

    13

Widzę jednak tu pewna niekonsekwencję, bo w przypadku solówki ważna jest jej prędkość maksymalna a w przypadku zespołu pojazdów prędkość dopuszczalma :(

Raczej widzę tu konsekwencję!,

Każdą przyczepkę można złączyć z holującym ,dowolnie szybkim pojazdem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej widzę tu konsekwencję!,

Podchodząc do zagadnienia czysto logicznie to niewątpliwie masz racje, ale z formalnego punktu widzeniato to już niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej widzę tu konsekwencję!,

Podchodząc do zagadnienia czysto logicznie to niewątpliwie masz racje, ale z formalnego punktu widzeniato to już niekoniecznie.

 

No, to wyposażajmy przyczepki tylko w opony do 250 km/h

Reszta przyczepek OBT z P nie nie przechodzi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy się kierować max dopuszczalną prędkością tego pojazdu z przyczepą...

 

A nie max dopuszczalną prędkością przyczepy? Np. niektóre starsze Niewiadówki mają na tabliczce dopuszczalną prędkość 70 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie max dopuszczalną prędkością przyczepy?
też

 

ale zdecydowanie jednak tym, co jest poniżej :!:

3.Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

1)

2)zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1:

a)na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h,

b)na pozostałych drogach - 70 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie max dopuszczalną prędkością przyczepy?
też

ale zdecydowanie jednak tym, co jest poniżej :!:

3.Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

1)

2)zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1:

a)na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h,

b)na pozostałych drogach - 70 km/h.

 

Akurat przerabiałem to na świeżo, bo niedawno miałem klienta który chciał przegląd przyczepki dopuszczającego ją na 100 km/h :shock:

Ponoć Niemcy mają rodzaj takiego przeglądu i jeśli jest wykonany to można jeździć na autobanhnie 100 km/h z taką przyczepką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w Niemczech niema takiego przeglądu aby przyczepa czy przyczepka lekka jeździła

z prędkością większą niż 80 km/ha ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w Niemczech niema takiego przeglądu aby przyczepa czy przyczepka lekka jeździła

z prędkością większą niż 80 km/ha ::D

Nie sprawdzałem tego, ale też mi się wydaje że nie ma takiego przeglądu.

Chociaż na niektórych pojazdach mają ponaklejane znaki z wartościami różnych prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w Niemczech niema takiego przeglądu aby przyczepa czy przyczepka lekka jeździła

z prędkością większą niż 80 km/ha

 

Na pewno to Hitler nie żyje :):)

 

np:

http://forum.karawaning.pl/topic/7125-niemiecki-tüv-100kmh-na-przyczepę-zarejestrowaną-w-polsce/

 

Teraz chyba ktoś tu mija się z prawdą Ty albo ten gość z forum karawaningu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

........................................

Dodatkowo, opona rolnicza ma także inny rozkład nacisków który umożliwia wjazd na pole bez jego niszczenia.

.......................................!

 

A czy przyczepy ciężarowe mają zakaz wjazdu w teren grząski, na pole.....?

Rozkład nacisków będzie mniejszy na powierzchnię gruntu przy oponie przeznaczonej w teren, ale może klient tak chce [lubi wyciągać przyczepy z błota ;) ].

Przyczepy jednak nawet seryjne rolnicze i ciężarowe, jak np Autosan mają inne DMC i przez to inne ładowności, co niweluje naciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę jeździłem ciągnikiem i wolę wyciągać z pola autosankę na kołach 20stkach niż na 15stkach (rolnicze-balonówy). Na 20-stkach zawsze łatwiej wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkład nacisków będzie mniejszy na powierzchnię gruntu przy oponie przeznaczonej w teren,

Wbrew pozorom opony rolnicze nie cechuja się mniejszymi naciskami na glebę, ale dzięli "klinowej" powierzwchi styku z glebą cechują się znacznie mniejszymi oporami toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolę wyciągać z pola autosankę na kołach 20stkach niż na 15stkach

to niestety tylko matematyka (średnica kół) i fizyka (rozkład sił) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam prosty człowiek jestem i widzę że za ciągnikiem jak mam d47 na 20stkach to wyjdzie a na balonówach to różnie bywa. Mówię oczywiście o błocie lub jeździe po lesie jak puszczą mrozy i robi się błoto.

Na drodze też te na 20stkach lepiej idą za ciągnikiem.

 

Jedyna wada kół od samochodówek to że przyczepa robi się wyższa i jak trza załadować ręcznie gruz, drewno to robi się ciepło ;)

 

 

Sorry za zjeżdżanie z tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wada kół od samochodówek to że przyczepa robi się wyższa i jak trza załadować ręcznie gruz, drewno to robi się ciepło ;)
to na zimę :x trzeba je zakładać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkład nacisków będzie mniejszy na powierzchnię gruntu przy oponie przeznaczonej w teren,

Wbrew pozorom opony rolnicze nie cechuja się mniejszymi naciskami na glebę, ale dzięli "klinowej" powierzwchi styku z glebą cechują się znacznie mniejszymi oporami toczenia.

 

Nie zrozumiałeś mnie. W przeliczeniu na centymetr kwadrat to nacisk koła [opona rolnicza] rozłożony jest na większą powierzchnie [opona szersza] i przez to jest mniejsza tendencja do lgnięcia w błocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.