Skocz do zawartości
Diagnose

Quad z ograniczoną mocą

Rekomendowane odpowiedzi

Diagnose

Koledzy jak podchodzicie do tematu quada który zjawia się na przegląd z USA pierwszy w kraju pojemność 450 cm i klient przedstawia zaświadczenie z hamowni że ma 14,99 kW i że ma ograniczoną moc.Często zdarzają się wam takowe przypadki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Ja takich nie miałem ,ale dla mnie to jakaś lipa. Dobrze by było mieć jeszcze opinię od rzeczoznawcy. Przede wszystkim co to za hamownia i jakim prawem wystawia takie zaświadczenia. Nie, coś tu jest nie halo.

 

[ Dodano: 31-05-2011, 17:10 ]

a nie jest to przypadkiem zabronione tzn. zmniejszanie mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diagnose
Ja takich nie miałem ,ale dla mnie to jakaś lipa. Dobrze by było mieć jeszcze opinię od rzeczoznawcy. Przede wszystkim co to za hamownia i jakim prawem wystawia takie zaświadczenia. Nie, coś tu jest nie halo.

 

[ Dodano: 31-05-2011, 17:10 ]

a nie jest to przypadkiem zabronione tzn. zmniejszanie mocy.

 

Rozwinąłem temat z ciekawości,bo klient wielki raban robi że odmawiam wykonania badania i że podważam wiarygodność zaświadczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

To jest lipa, jest na forum pismo,że jest to ingerencja w homologację i może to być uwzględnione w przypadku gdy dokona tego producent pojazdu w procedurze homologacji typu pojazdu i wprowadzi ją do dokumentacji homologacyjnej poprzez rozszerzenie do świadectwa homologacji typu pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick

A ile waży ten quad bo może z tej strony go można pognać :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
jak podchodzicie do tematu quada który zjawia się na przegląd z USA pierwszy w kraju

Jak się nie mylę to te pojazdy w Stanach nie są homologowane a co za tym idzie zapewne nie posiada numeru VIN i tabliczki znamionowej, jak też jakiejkolwiek homologacji. To że dany pojazd ma cztery koła i <15kW mocy to jeszcze nie wszystko aby można go było zarejestrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diagnose
jak podchodzicie do tematu quada który zjawia się na przegląd z USA pierwszy w kraju

Jak się nie mylę to te pojazdy w Stanach nie są homologowane a co za tym idzie zapewne nie posiada numeru VIN i tabliczki znamionowej, jak też jakiejkolwiek homologacji. To że dany pojazd ma cztery koła i <15kW mocy to jeszcze nie wszystko aby można go było zarejestrować.

 

Dokładnie zapytałem go o homo a on stwierdził że nie posiada takiego dokumentu, bo w Stanach nie wystawiają wiec temat jest już wyjaśniony.Dzięki za dyskusje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Jak się nie mylę to te pojazdy w Stanach nie są homologowane
To że dany pojazd ma cztery koła i <15kW mocy to jeszcze nie wszystko aby można go było zarejestrować.

 

 

np:

 

Motor Vehicles zwolnione z rejestracji

 

Wszystkie pojazdy silnikowe i przyczepy stosowane na autostradach i drogach stanu Nebraska muszą być zarejestrowane, z następującymi wyjątkami:

 

Pojazdy terenowe, w tym między innymi:

ATV

Electric osobowe Urządzenia wspomagające

Skutery elektryczne

traktory ogrodowe

Wózki golfowe

Chodziki

Minibikes

Motorowery

Jazda kosiarki do trawy

Pojazdów poruszających się po szyn lub;

Ciągniki rolnicze;

Samojezdne urządzenia zaprojektowane i wykorzystywane wyłącznie do wykonywania i stosowania nawozów, chemikaliów i produktów pokrewnych do rolniczych i upraw;

Pływaka-rolnicze rozrzutnik narzędzi i innych narzędzi przeznaczonych do hodowli i stosowane przede wszystkim do uprawy ziemi i zbiorem roślin lub karmienia zwierząt;

Rozrzutnik siana i szlifierki bloku siana lub kombinacja, która zawiera zasilacz i siano szlifierki podczas pracy bez ładunku;

Spawacz, jeśli na stałe zamontowane na urządzeniu, które jest holowany;

Polak koparki;

Portable skale;

wózki boczne i narzędzi Walutowy;

 

Ogólnym celem budowy i utrzymania dróg i maszyny nie przeznaczone lub używane do transportu osób lub mienia, w tym między innymi:

 

kopanie rowu aparat

układaczy asfaltu

Ładowarki wiadro

równiarki wyrównywania

i sprzętu do robót ziemnych carryalls

łopaty moc

ciągniki gąsienicowe

 

Więcej informacji na temat łodzi zwolnione z rejestracji, zapoznaj się z Nebraska gry i parki Komisji .

 

Pytania dotyczące Pojazdy zwolnione z rejestracji mogą być kierowane do E-Mail lub kontaktując się z tego biura w (402) 471-3918.

 

tłumaczenie komputerowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
To jest lipa, jest na forum pismo,że jest to ingerencja w homologację i może to być uwzględnione w przypadku gdy dokona tego producent pojazdu w procedurze homologacji typu pojazdu i wprowadzi ją do dokumentacji homologacyjnej poprzez rozszerzenie do świadectwa homologacji typu pojazdu.

 

Czy możesz przytoczyć podstawę prawna z tego pisma na te śmieszne twierdzenia? Bo jak dla mnie to pismo to jest dopiero lipa.

 

Gość w ten czy inny sposób zmniejsza moc silnika. Ma na to zaświadczenie, ma wydruk z hamowni - gdzie tu lipa?? To czy on to po wyjeździe ze stacji usunie, czy nie, to jest jego sprawa! Gość dokonał faktycznych zmian konstrukcyjnych (zmiana mocy) i chce badania - to wszystko!! Zaświadczenie od Plebana ma na to jeszcze mieć??

Z takim waszym podejściem mogę śmiało tez powiedzieć, że badania na waszych SKP to jest jakaś jedna wielka lipa! (jest nawet raport NIK na ten temat jak fatalnie wygląda system badań w kraju - jest takie pismo na forum :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek
(jest nawet raport NIK na ten temat jak fatalnie wygląda system badań w kraju - jest takie pismo na forum :P )

 

Ty również jesteś fundamentem tego systemu, smutne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

tyle że kontrola NIK dotyczyła działalności powiatów.

w tym sprawowanie nadzoru nad SKP,

a wyszło, jakby to SKP były kontrolowane :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Ty również jesteś fundamentem tego systemu, smutne

 

Ale że co proszę? :razz:

 

a wyszło, jakby to SKP były kontrolowane :razz:

 

Z tego wniosek, że całe te SKP to lipa, nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
janmarek
Gość w ten czy inny sposób zmniejsza moc silnika. Ma na to zaświadczenie, ma wydruk z hamowni - gdzie tu lipa?? To czy on to po wyjeździe ze stacji usunie, czy nie, to jest jego sprawa! Gość dokonał faktycznych zmian konstrukcyjnych (zmiana mocy) i chce badania - to wszystko!! Zaświadczenie od Plebana ma na to jeszcze mieć??

Typowe podejście urzędnicze do sprawy,najwazniejszy jest papierek , reszta sie nie liczy.

Bo jak on to usunie to jego sprawa? A gówno prawda , bo jak Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! się zabije to jakis mądry urzędniczyna twojego pokroju obróci kota ogonem i powie że jak diagnosta mógł dopuścić taki pojazd do ruchu?

Papierek to nie wszystko,było już tyle razy wałkowane na tym forum ,że opinia rzeczoznawcy jest tylko pomocna przy badaniu ,nie mówiąc już o jakimś tam zaświadczeniu z hamowni. Ostatnie słowo o dopuszczeniu pojazdu ma diagnosta i on w

razie jakiegoś nieszczęścia dostanie po dupie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arton

no to nasz kraj może być jedynym na swiecie gdzie mozna zarejestrowac bolid f1 - ten też nie ma homo, Dokręci się jakieś światła i jazda :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

janmarek - ale każde badanie to odpowiedzialność!!

Skąd wiesz, czy w pojeździe który wczoraj badałeś nie ma mikropęknięć ramy, nadwozia i auto zaraz przepołowi się na pół przy lekkim uderzeniu? Skąd wiesz, że gdzie ś tam głęboko wiązka elektryczna nie jest przetarta i za chwilę zblokują się w wyniku spięcia wszelkie możliwe systemy odpowiadające za bezpieczeństwo i tragedia gotowa??

Z takim podejściem to poszukaj najlepiej jakiejś spokojniejszej pracy, gdzie nie ma takiej odpowiedzialności... Nie wiem - może dozorca na jakimś placu? Chociaz nie wiem - tam też byś odpowiadał, za zamknięcie bramy np. a jak będzie włamanie to pierwsze do dozorcy uderzą czy brama była zamknięta!

Paranoja jakaś.

 

Rzeczoznawca? OK. Ale niby jak on zbada moc tego silnika? Na ślinę?? Też będzie się opierał na tym samym kwicie z hamowni, który wy uważacie za świstek! Jak dla mnie dokument z hamowni jest bardziej wartościowy niż świstek z SKP, który de facto nie pozatwierdza niczego, bo skoro całą robotę odbębnił warsztat dokonujący przebudowy silnika i hamownia + rzeczoznawca, to świstek z SKP jest tylko laurką - niestety wymaganą przez przepisy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Panowie "Pax między chrześcjany"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Jeśli obniżenie mocy QUADA dokona autoryzowany serwis i wyda odpowiednie dokumenty to nie widzę przeciwwskazań żeby wykonać OBT tylko istnieje taki problem, że wykonują przeróbki wyłącznie przy nowych pojazdach :shoot::shoot::shoot:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wykonują przy każdym pojeździe - nie tylko nowym. W przypadku quadów trudno często o autoryzację wszystkich marek...

Tak naprawdę jedyna przeszkoda to koszt.

W Poznańskim np. jest tylko jeden serwis w Śremie posiadający odpowiednie zaplecze, ludzi, wyspecjalizowany warsztat, własną hamownię itd. I robią taką usługę. Ale koszt całości łącznie z badaniem, rejestracją, innymi kosztami logistycznymi to przeważnie ok. 2000 zł. I kiedy przeciętnemu quadowcowi się to zwróci??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
janmarek
I kiedy przeciętnemu quadowcowi się to zwróci??

I tu właśnie dochodzimy do konkluzji,kiedy się to zwróci?

Jeżeli to jest prawdziwy kładowiec to po cholere mu rejestracja i po cholerę mu zmiejszenie mocy.No chyba że jest to psełdo kładowiec który chce sie popisać świrując po ulicach miasta. Jeżeli piszesz że jest to koszt ok.2000 zł to za to można kupić przyczepkę,załadować kłada,jechać gdzieś w teren i tam świrować nikomu nie zagrażając.

Kto o zdrowych zmysłach będzie zmiejszał moc w np.Gryzli 750.

Myśle że my diagności mamy troche oleju w głowie i myślimy logicznie a nie podpieramy sie papierkami.

Pamietaj blakop że prawdziwemu kładowcowi najbardziej zależy na mocy swojego kłada i prawdziwy kładowiec nie jeżdzi po ulicach tylko po terenie.

A jeżeli chodzi o stróża to czemu nie :-D tylko kasa za mała :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Przyczepka podwoziowa do quada za 2000 tys? Hmmm...

A tablice są po to, że nie cała Polska to dzikie stepy i w teren jakoś dojechać trzeba...

 

A jeżeli chodzi o stróża to czemu nie :-D tylko kasa za mała :razz:

 

No ale TY nie chcesz za nic odpowiadać - to za co większa kasa?? :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
No ale TY nie chcesz za nic odpowiadać - to za co większa kasa??

Za regułkę na zaświadczeniu jaką zamieszczają rzeczoznawcy a my nie możemy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
A tablice są po to, że nie cała Polska to dzikie stepy i w teren jakoś dojechać trzeba...

Znaczy, sugerujesz, by mu zmniejszyć moc na dojazd, wiedząc, że w lesie ją uwolni ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
praktyk

Warto dyskutować w każdej sprawie ale żeby aż tyle. :shock:

Mamy Ministra i jego się musimy słuchać . :xPismo TD-5a-5111-27/10 z dnia 29 kwietnia 2010.

Ograniczenie mocy silnika może dokonać jedynie producent pojazdu w procedurze homologacyjnej typu pojazdu i wprowadzić ją do dokumentacji homologacyjnej. Wprowadzenie nieautoryzowanych zmian konstrukcyjnych mogących wpływać na zaklasyfikowanie pojazdu do danego rodzaju jest niedopuszczalne i stanowi zagrożenie w ruchu drogowym.”
Jest tam dużo więcej ciekawych stwierdzeń ale pismo ma swojego adresata, osobom zainteresowanym mogę je udostępnić na „pw ”. :razz:

Powstrzymam się w tej chwili z komentarzem, bo co do pozostałej treści mam zupełnie odmienne zdanie i to by trochę zmieniło Wasze spojrzenie na tok tej dyskusji. Na pewno nie będę się posługiwał opinią prawnika ;) żeby Was straszyć a zrobię to w oparciu o przepisy.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jest tam dużo więcej ciekawych stwierdzeń ale pismo ma swojego adresata,

To pismo już dawno było zmieszczone na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.