Skocz do zawartości

Quad zarejstrowany jako ciągnik rolniczy


lobos

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Grzegorz Łódź napisał:

Zobaczcie S1

 

Faktycznie - pewnie zamienili z O.2.

 

Brakuje jeszcze załącznika z adnotacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, smaug napisał:

W pozycji K gdzie powinien być nr. homologacji jest pusto w Niemczech zarejestrowany na podstawie krajowych przepisów lub odstępst 

A twierdzisz że zawsze tam jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widywałem też w uwagach nr homo zwłaszcza, jak były jakieś zmiany ale Niemcy w przeważającej większości przypadków wpisują nr homo do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze zwał jak zwał ale skoro jest zarejestrowany jako ciągnik w niemczech- UE, to i w polsce powinien być tak zarejestrowany bez żadnych problemów bo przecież jesteśmy w Uni (jak na razie)

moje zdanie jest takie , więc nie ma mu co szukać dodatkowej kategorii, przecież jak auto osobowe przyjeżdza z niemiec to jest zarejestrowane jak osobowe.

tym bardziej że takie same stoją w salonie z homologacją t3,  ma spełniać wymagania dla t3 i wg mnie to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Stara" homologacja to nic nie wymyślisz więcej

15 minut temu, adamblonsky napisał:

No dobrze zwał jak zwał ale skoro jest zarejestrowany jako ciągnik w niemczech- UE, to i w polsce powinien być tak zarejestrowany bez żadnych problemów bo przecież jesteśmy w Uni (jak na razie)

 

 

Jeśli jest tam zarejestrowany na podstawie odstępstwa  krajowego to u nas może to nie przejść. Natomiast jeśli miałby ogólnoeuropejską homo 168/2013 to obowiązuje ona jednakowo w wszystkich krajach UE.

15 minut temu, adamblonsky napisał:

 

moje zdanie jest takie , więc nie ma mu co szukać dodatkowej kategorii, przecież jak auto osobowe przyjeżdza z niemiec to jest zarejestrowane jak osobowe.

 

Myślę że tu najbardziej właścicielowi może przeszkadzać to że ktoś mu każe założyć kaganiec do 40km/h .

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat to ja jestem właścicielem, zawsze można go przykręcić żeby więcej nie jechał i sprawdzenie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, adamblonsky napisał:

skoro jest zarejestrowany jako ciągnik w niemczech- UE, to i w polsce powinien być tak zarejestrowany bez żadnych problemów bo przecież jesteśmy w Uni (jak na razie)

 

Nic bardziej mylnego. Każdy kraj ma swoje warunki techniczne, które pojazd musi spełnić (nie dotyczy homologowanych w UE).

 

22 minuty temu, adamblonsky napisał:

tym bardziej że takie same stoją w salonie z homologacją t3,  ma spełniać wymagania dla t3 i wg mnie to tyle.

 

Nie takie same. Ten nie był homologowany, więc nie dotyczy go zwolnienie z ograniczenia do 40 km/h.

 

1 minutę temu, adamblonsky napisał:

zawsze można go przykręcić żeby więcej nie jechał i sprawdzenie przejdzie

 

To ogranicz prędkość, uzyskaj na to potwierdzenie przez rzeczoznawcę samochodowego i przejdzie badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, adamblonsky napisał:

 w salonie z homologacją t3,  ma spełniać wymagania dla t3 i wg mnie to tyle.

To po co tu szukasz porady, skoro sam wiesz lepiej ? A skoro twoje zdanie także w WK nie robi wrażenia, więc może trzeba przyznać się do błędu ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam tu porady ponieważ wielu diagnostów których odwiedziłem nie chciało nawet rozmawiać o rejestracji tego pojazdu, a tak to chociaż wiem jaką ma mieć homologacje i że ewentualnie trzeba ograniczyć prędkość, nie mniej nurtuje mnie dlaczego w niemczech jest ok,  a u nas jak zwykle pod góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, adamblonsky napisał:

nurtuje mnie dlaczego w niemczech jest ok,  a u nas jak zwykle pod góre

Co kraj to obyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, adamblonsky napisał:

 nie mniej nurtuje mnie dlaczego w niemczech jest ok,  a u nas jak zwykle pod góre.

Nie mniej @michal_k już dwa razy udzielił ci odpowiedzi na to pytanie. Z resztą nie tylko on 

A nie nurtuje dlaczego u nas nie ma takich samych stawek podatków jak w Niemczech. Przecież, jak sam piszesz, jesteśmy w Unii. Chociaż tego akurat byś nie chciał i jeszcze bardziej byś narzekał :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego w Polsce na ten przykład mogę jeździć na prawko B motocyklem już po 3 latach od zdobycia prawka, a w Niemczech jak zwykle pod górkę i dopiero w określonym wieku i po przejściu kursu??

 

Nie lubię takiego malkontenctwa, że w Niemczech wszystko jest super, a u nas nie... A wszystko się opiera o brak chęci zrozumienia, że pewne szczegóły każdy kraj UE reguluje samodzielnie i odmiennie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze prosze juz nie nazekać,

konkretne pytanie: jak juz przejde diagnoste to czy WK zarejestruje mi tego traktora bez wisanej homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, adamblonsky napisał:

jak juz przejde diagnoste 

Myślę że bez mrugnięcia okiem wydadzą TR i DR na ciągnik rolniczy. Toć polegają na diagnoscie który ten pojazd widzieć powinien,oni nie muszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, adamblonsky napisał:

jak juz przejde diagnoste to czy WK zarejestruje mi tego traktora

jeszcze musisz przejść naczelnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, adamblonsky napisał:

konkretne pytanie: jak juz przejde diagnoste to czy WK zarejestruje mi tego traktora bez wisanej homologacji?

Zależy co masz na myśli pisząc - jak już przejdzie diagnostę - bo może być, że dwa lata póżniej znów będzie problem na badaniu :yeah:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, yogi1984 napisał:

Myślę że bez mrugnięcia okiem wydadzą TR i DR na ciągnik rolniczy.

No nie koniecznie , przynajmniej w mojej okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli diagnosta w badaniu opisze dostosowanie pojazdu do polskich warunków (ograniczenie prędkości) to nie widzę przeciwwskazań. W przypadku zamawiania wpisania takich pojazdów do katalogu ITS w zasadzie jedynym problemem była ta właśnie prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to do boju!!!

Bede raportował, narazie dziękuje wszystkim za zainteresowanie!

Edytowane przez adamblonsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam,

jak widzimy ma adnotację - Lof. Zugm. Geraetetraeger  czyli ciągnik rolniczy lub leśny - nośnik narzędzi

 

jak się na to zaopatrywać ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie co dalej z tymi quadami? Pojazdy te np z 2002 roku rej. jako ciągnik rolniczy takowe przechodziły badania techniczne a teraz co z nimi?? Proszę o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.