Skocz do zawartości

Quad zarejstrowany jako ciągnik rolniczy


lobos

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 years later...

Żeby był T3 to musi mieć homologacje a tutaj w pozycji K pusto. Patrzeć na tabliczkę znamionową czy jest numer homologacji. Popatrzeć czy jest hak z tyłu. Nie ma haka to na pewno nie jest to ciągnik rolniczy. Ogólnie bez świadectwa homologacji lepiej nie ruszać :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przecież te zdjęcia niedawno już były publikowane  

Czyżby odpowiedzi nie były satysfakcjonujace i oczekujesz innych teraz ?

Skoro tam zablokowali, to teraz już chyba kreska będzie...

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według przepisów niemieckich to mógł być ciągnik. Kluczowe rubryki z tego dowodu J, 4, 5.  Znajdujemy tam konfigurację  89 - 1000 - LOF.ZUGM.ACKERSCHLEPPER.

Land-oder Forstwirtschaftliche Zugmaschine, Ackerschlepper .  

A według naszych przepisów popatrz na rubrykę T maksymalna prędkość konstrukcyjna, 115 km/h. Musi zamontować ogranicznik prędkości żeby to puścić jako ciągnik rolniczy. Nie ma homologacji europejskiej a tylko homologowane według Dyrektywy 167/2013 o kategorii z indeksem b (T1b, T2b, T3b, T4b) mogą mieć legalnie prędkość ponad 40 km/h oraz według starych oznaczeń kategorii także ciągnik T5.

Jak nie będzie ogranicznika prędkości na 40 km/h  to nie puszczaj jako ciągnik rolniczy.

Edytowane przez Solaris
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

zapoznałem się bliżej z tematem.

Jeśli był zarejestrowany w DE jako zugmaschine /ciągnik

to najważniejsze :

1. zamontować ogranicznik prędkości do 40 km/h /jeśli go nie posiada/

2.opnie od rzeczoznawcy, że takowy ogranicznik jest zamontowany i pojazd nie rozwija prędkości powyżej 40 km/h

3.badanie na T3 /do zaświadczenia podpiąć opinię rzeczoznawcy, w uwagach wpisać PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 40 KM/H

 

i to wszystko

Edytowane przez LUKASZ_7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, LUKASZ_7 napisał:

3.badanie na T3 /do zaświadczenia podpiąć opinię rzeczoznawcy, w uwagach wpisać PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 40 KM/H

Mógłbyś rozwinąć myśl z tym badaniem na T3 ? To znaczy jakie, przez kogo ? 

Jakbyś jeszcze znał przykładową cenę takowego, byłbym wdzięczny.

 

A opinia rzeczoznawcy jak opinia. Z większości tak naprawdę nic nie stwierdza.  Za to na rozpałkę się nadaje, akurat okres w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten pojazd jak już wielokrotnie pisałem w Germanii zostały wydane odstępstwa - taka mała homologacja krajowa i proszę pamiętać z dyrektywy o tym punkcie 

 

 

 

5. Ważność krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach jest ograniczona do terytorium państwa członkowskiego, którego organ udzielający homologacji udzielił homologacji.

 

Więc zastanówcie się przed wydaniem wyniku P

Jakieś ograniczniki i takie te sprawy to sobie można włożyć  .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest zapis, że na ten pojazd wydano jakieś odstępstwo i od kiedy odstępstwo ma coś wspólnego z formą homologacji krajowej danego kraju członkowskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu stad IVVO zaczerpnął:

 

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 167/2013

z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych

(Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz.U. L 60 z 2.3.2013, s. 1)

ROZDZIAŁ X

POJAZDY PRODUKOWANE W MAŁYCH SERIACH

 

 

Artykuł 37

Krajowa homologacja typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach

 

1. Producent może złożyć wniosek o krajową homologację typu w odniesieniu do typu pojazdów produkowanych w małych seriach, w ramach rocznych limitów ilościowych określonych w załączniku II. Limity te mają zastosowanie do udostępnienia na rynku, rejestracji lub dopuszczenia pojazdów homologowanego typu na rynku każdego z państw członkowskich w danym roku. W przypadku krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach organ udzielający homologacji może, jeśli ma uzasadnione powody, wyłączyć jeden lub większą liczbę przepisów niniejszego rozporządzenia i jeden lub większą liczbę przepisów jednego lub większej liczby aktów wymienionych w załączniku I, pod warunkiem że określi wymogi alternatywne.

2. Wymogi alternatywne, o których mowa w ust. 1, zapewniają poziom bezpieczeństwa funkcjonalnego, ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy w jak największym wykonalnym zakresie równoważny z poziomem przewidzianym w odpowiednich aktach wymienionych w załączniku I.

3. Do celów krajowej homologacji typu pojazdów zgodnie z niniejszym artykułem uznaje się układy, komponenty lub oddzielne zespoły techniczne, w odniesieniu do których udzielono homologacji typu zgodnie z aktami wymienionymi w załączniku I.

4. Świadectwo homologacji typu dla pojazdów homologowanych zgodnie z niniejszym artykułem sporządza się zgodnie ze wzorem, o którym mowa w art. 25 ust. 2, ale nie umieszcza się na nim nagłówka „Świadectwo homologacji typu UE pojazdu” i określa się w nim zakres wyłączeń przyznanych zgodnie z ust. 1. Świadectwa homologacji typu są ponumerowane zgodnie ze zharmonizowanym systemem, o którym mowa w art. 24 ust. 4.

5. Ważność krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach jest ograniczona do terytorium państwa członkowskiego, którego organ udzielający homologacji udzielił homologacji.

6. Jednakże na wniosek producenta kopię świadectwa homologacji typu wraz z załącznikami wysyła się listem poleconym lub drogą elektroniczną organom udzielającym homologacji państw członkowskich wskazanych przez producenta.

7. W terminie trzech miesięcy od otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 6, organy udzielające homologacji państw członkowskich wskazane przez producenta podejmują decyzję, czy uznać homologację typu. Powiadamiają one formalnie o swojej decyzji organ udzielający homologacji, który udzielił krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach.

8. Organy udzielające homologacji państw członkowskich uznają krajową homologację typu, chyba że mają uzasadnione powody, aby sądzić, że krajowe wymagania techniczne, zgodnie z którymi danemu pojazdowi udzielono homologacji, nie są równoważne z ich własnymi wymaganiami technicznymi.

9. Na wniosek wnioskodawcy chcącego wprowadzić do obrotu lub zarejestrować pojazd, któremu udzielono krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach w innym państwie członkowskim, organ udzielający homologacji, który udzielił krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach, przekazuje krajowemu organowi tego innego państwa członkowskiego kopię świadectwa homologacji typu wraz z pakietem informacyjnym. Zastosowanie mają ust. 7 i 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to niby oznacza?

Bo jak dla mnie może np. to, że został sprowadzony do Niemiec zza granicy.

 

Poza tym odstępstwo od warunków technicznych to nie to samo co homologacja krajowa - ani u nas, ani w Niemczech.

 

Z przedstawionych dokumentów kompletnie nie wynika pochodzenie i procedury w wyniku których został dopuszczony do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Został dopuszczony jako  "maszyna ciągnąca" - w ichniejszych przepisach jest coś takiego - a to nie to samo co ciągnik rolniczy w/g naszych - popatrz sobie na 167/2013 - szczególnie na tabelę - co i jak jest wymagane przy wszelkiego rodzaju T

Jeśli klient chce coś takiego wprowadzić na Polski rynek - ma jak najbardziej prawo. W/g p. 6 tego co zapodał Paprok starać się o wydanie niemieckiej homologacji na dopuszczenie do ruchu - pod warunkiem iż Nasi ją uznają - bo nie muszą

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że na taki pojazd musi być wystawiona homologacja. Czy będzie ogólna czy jednostkowa to homologacja być musi. Każdą opinie rzeczoznawcy można sobie co najwyżej w kiblu na stosik z gazetami położyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, IVVO napisał:

W/g p. 6 tego co zapodał Paprok starać się o wydanie niemieckiej homologacji na dopuszczenie do ruchu - pod warunkiem iż Nasi ją uznają - bo nie muszą

 

Dla pojazdu zarejestrowanego nie wymaga się takich dokumentów. To nie jest pojazd nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy nie jest ale skoro nie odpowiada on żadnemu rodzajowi pojazdu przewidzianemu w przepisach krajowych to jest duża szansa, że zarejestrowany nie zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, michal_k napisał:

Dla pojazdu zarejestrowanego nie wymaga się takich dokumentów. To nie jest pojazd nowy.

 

Michał dostajesz dokumenty od diagnosty i u Ciebie jest wszystko OK - osobiście bez takich dokumentów nie ruszam tematu - jest to wynalazek nie mający jak danielg539 zapodał odpowiednika w naszych przepisach - z zagranicznego DR też nic nie wynika - to po prostu Quad nie rejestrowalny

A na siłę próbuje się w okół niego stworzyć otoczkę "ciągnika rolniczego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, IVVO napisał:

jest to wynalazek nie mający jak danielg539 zapodał odpowiednika w naszych przepisach


Może samochodowy inny o podrodzaju inny? Ale oczywiście musiałby spełniać "wszystkie ogólne" warunki techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.06.2011 o 18:00, markes30 napisał:

Ja uważam, że należy sprawdzić czy pozycja K jest wypełniona w DR. Jeśli tak to został on zarejestrowany i sklasyfikowany jako ciągnik rolniczy na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji i tak powinniśmy go traktować na SKP. Czyli wymogi jak dla ciągnika, przegląd na 2lata i opłata 62zł.

A ja nie, opłata 62 i Negat za brak zgodności z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych.

2. Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu
dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w pojeździe wyposażonym w połączenie
hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu
jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czyli stosując opłatę jak za motocykl/ciągnik oraz warunek techniczny jako element obligatoryjnego wyposażenia w taki układ każdego ciągnika potwierdzasz fakt badania CIĄGNIKA - tak?

- czyli wychodzi legalny TRAKTOR, tylko z układem hamulcowym ma coś nie tak - tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko początek:

Tablica wyróżniająca, siedzenia , możliwość jazdy do tyłu, błotniki, fartuchy, światła cofania i przeciwmgłowe, hamulec postojowy.

Reszta po zapoznaniu z DW i stanem faktycznym pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym tym zamieszaniu można znaleźć jeszcze 1 wyjście. Jak  w papierach  z DE jest to ciągnik  to można odesłać klienta wraz z pojazdem do odpowiedniej firmy na założenie blokady do 15 kW. Potem hamownia. I powinno podejść jako czterokołowiec . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Kolego - jeśli było by homo do tego cuda to nie trzeba kombinować bo spełnia

 

L7e-B1 Czterokołowiec terenowy 9) maksymalnie dwa siedzenia siodłowe, w tym siedzenie dla kierującego pojazdem, oraz 10) wyposażony w drążek kierownicy oraz 11) maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu ≤ 90 km/h oraz 12) stosunek rozstawu osi do prześwitu ≤ 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.