Skocz do zawartości

pierwsza rejestracja w kraju - camper


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś nawet zadzwoniłem do ITS-u bo była ta stacja pod ich patronatem to jakiś gościu [nie pamiętam nazwiska ] stwierdził kategorycznie że oddzielnie robić.

 

Twierdzić to oni sobie mogą - niech podadzą podstawę prawną. Jeśli w sprawie badań są tak samo kompetentni jak w sprawie zamówień do katalogu przy rejestracji pojazdów - to szkoda słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • danielg539

    14

  • Psuj

    9

  • michal_k

    8

  • blakop

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mylisz się.

Nie mówię nie.

Ustawa jasno dzieli badania i które po raz pierwszy dla pojazdu sprowadzonego się wykonuje.

Poza tym jak ustawa tak i rozporządzenia, a w nich warunki, zakresy dotyczą pojazdów na długości geograficznej od Bugu do Odry i szerokości od Tatr po Bałtyk.

I na tym terenie jest jeszcze CEP, a ten łyka tylko DR, PC, PW przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa jasno dzieli badania i które po raz pierwszy dla pojazdu sprowadzonego się wykonuje.

 

Okresowe wykonuje się zawsze (oczywiście z wyjątkami), ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykonać również dodatkowe skoro zaszła taka potrzeba (zmiany konstrukcyjne).

 

Poza tym jak ustawa tak i rozporządzenia, a w nich warunki, zakresy dotyczą pojazdów na długości geograficznej od Bugu do Odry i szerokości od Tatr po Bałtyk.

 

To oczywiste. Pojazd sprowadzony z zagranicy w Polsce właśnie tym warunkom i zakresom podlega.

 

I na tym terenie jest jeszcze CEP, a ten łyka tylko DR, PC, PW przecież.

 

Dokumentem potrzebnym do badania jest DR i tenże DR przecież jest (tyle, że zagraniczny). Naprawdę nie wiem gdzie i dlaczego widzisz tu problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie umiem sprawdzić tzw. "legalności" zagranicznych tablic.

Bo wpisując w kompa seria i nr dokumentu DR, PC, PW mam wpisać numery polskiego dokumentu.

Bo jak napisali, że dla pojazdu zagranicznego przeprowadza się badanie okresowe po raz pierwszy to chodzi o badanie okresowe, a nie okresowe plus dodatkowe.

Bo jak podali, że należy porównać zapisy danych w DR/PC to trzymam się tego i do tych dokumentów mam coś na podstawie oględzin i badań ustalić.

Bo na PC jestem uparty, ale to tak między nami. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można robić tzn. łączyć badania okresowego +dodatkowe. Robimy wperw dodatkowe a pózniej okresowe.
Wszystko zależy od WK. U mnie na ten przykład zalecenie jest takie żeby robić OBT+DBT na jednym numerze w rejestrze (jedno zaświadczenie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Patronacie to po każdej aktualizacji znikało nam okresowe +dodatkowe. i zawsze kiedy wpisaliśmy [bo można było] to je wywalało.

Miałem dokładnie to samo,,,

 

 

Kiedyś nawet zadzwoniłem do ITS-u bo była ta stacja pod ich patronatem to jakiś gościu [nie pamiętam nazwiska ] stwierdził kategorycznie że oddzielnie robić.

Ja zadzwoniłem do Patronata i gość mi powiedział, że w słowniku mogę sobie stworzyć rodzaje badań jakie mi się tylko podobają,,,

Na tym polega wolna amerykanka w tym kraju ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Paprock, akurat zdjęcia dałeś od multivana a nie kampera, ale faktycznie mogą być, tylko:

 

Patrz przepisy o pasach, zagłówkach, siedzeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Panowie pociągnę temat - camper 1987 Fiat Ducato- pojazd jest zarejestrowany - z przodu dwa siedzenie z pasami - reszta kanapy z płyt fornirowych i poduszki - zarejestrowany na 5-osób - kanapy bokiem do kierunku jazdy - w/g mnie siedzenia tylne nie odpowiadają żadnym normą przewozu osób - czy w 87 można było przewozić osoby w taki sposób - nie wspomną o braku pasów i jakimkolwiek zabezpieczeniu osób z tyłu - i żeby było jeszcze ciekawiej klient chciałby przewozić nim 6 osób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wspomną o braku pasów

To wynika z warunków technicznych. Na siedzeniach innych niż przednie w 1987 nie były wymagane punkty mocowania i pasy(dla pojazdu innego niż osobowy) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DARIO64, To wiem, ale oparcia na tylnych kanapach mają wysokość 25cm :razz: - siedzę i próbuję namierzyć jakieś przepisy z tego okresu - może coś masz - przepisy wytyczne czy coś tam jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbuję namierzyć jakieś przepisy z tego okresu - może coś masz

Z tamtego okresu jeżeli coś jest ,to może być w Monitorach Polskich .Niestety po Dziennikach Ustaw nastąpiło zmęczenie materiału , na razie mam dość , a trzeba prześwietlić od 1930r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie mozolna praca. Ja szukałem sposobu badania układu hamulcowego i przez przypadek trafiłem, bo we właściwym dzienniku było lakoniczne Sposób sprawdzania skuteczności działania hamulców określają odrębne przepisy.. Natomiast nie ma wzmianki o jakie przepisy chodzi, a rozchodziło się o Monitor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pociągnę temat - camper 1987 Fiat Ducato
- kurcze trudny temat. Era Nysek Towos.

Z raz widziałem takiego starszego kampera co to pod tymi kanapami miał walające się pasy. Poprzykręcane solidnie podobno do ramy śrubami dedykowanymi do pasów. Full Fabryka ;) .

Tylko spokoju mi nie dawały te luźne oparcia i siedziska nie wiadomo na czym właśnie. Na paździerzowych skrzynkach. Bo ani to typowy fotel jak dla pasażera tylko jakaś rozkładana siedzenio-prycza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.