Skocz do zawartości

Brak papierów od LPG a przerejestrowanie samochodu


Desperados

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż mam taki problem. Posiadam samochód, w którym skończył się przegląd, a co gorsza, skończyło się także miejsce na wstemplowanie kolejnego przeglądu (6 zapełnionych kratek). Może nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że samochód ma instalację LPG (wbitą w dotychczasowy DR), niestety jednak nie dostałem od poprzedniego właściciela żadnych papierów od gazu. Ani FV za instalację, ani legalizacji butli. Wiem, że na samo BT wystarczy legalizacja butli, a ten świstek można wyrobić u producenta za 50zł, jednak podobno przy przerejestrowaniu są jeszcze potrzebne papiery od montażu. Sprzedawca twierdził, że taki pojazd kupił od poprzedniego użytkownika, no a z kolei ten musiał mieć jakieś papiery, skoro LPG jest wbity w dowód.

Mam nadzieję, że dosyć dokładnie i zrozumiale opisałem swój problem. Nie wiem teraz co mam zrobić. Czy zdjąć LPG, pójść na przegląd i wtedy do WK, żeby przerejestrować auto, czy jest możliwość przerejestrowania auta z wbiciem LPG bez FV?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    8

  • wolf

    7

  • DARIO64

    6

  • Desperados

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Można trochę szczegółów? To znaczy pisząc o papierach od montażu mam na myśli fakturę za wykonanie montażu. Jeśli piszesz, że ktoś mnie wprowadził w błąd, to proszę, abyś napisał, co jest faktycznie potrzebne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w DR jest już adnotacja o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem, to przy przerejestrowaniu nie wymaga się już dokumentów to potwierdzających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydział komunikacji przy wymianie dowodu wszelkie adnotacje przepisuje bez żadnych dodatkowych dokumentów.Musisz tylko uzyskać odpis protokołu z badania zbiornika i zrobić przegląd.Z zaświadczeniem z przeglądu do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że się nie rozumiemy. Wymiana dowodu różni się chyba od przerejestrowania? Mianowicie, w obecnym dowodzie rejestracyjnym, w którym skończyły się miejsca na pieczątki są dane wcześniejszego właściciela, a wiadomo rzeczą jest, że nie mogę wymienić tego dowodu na nowy z danymi tamtego właściciela, tylko muszą zaistnieć moje, czyli będzie miało miejsce przerejestrowanie auta. W tym wypadku również potrzebna jest tylko legalizacja butli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przerejestrowania w WK nie musisz mieć żadnych dokumentów z montażu instalacji gazowej ponieważ w DR widnieje wpis GAZ - LPG, natomiast przy BT jak najbardziej musisz okazać ważny dozór na zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że zadaję tyle pytań i się tak upewniam, ale wolę się spytać 2 razy za dużo, niż raz za mało :) Jeszcze tylko w kwestii jasności, odpis protokołu z badania zbiornika to po prostu legalizacja butli, którą można zdobyć od producenta (prawdopodobnie firmy Stako) z TDT, dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku również potrzebna jest tylko legalizacja butli?

Również, a duplikat Protokołu TDT ze zbiornika Stako np. kosztuje 41 zł i można go uzyskać w dwa dni przy dobrych układach ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek upewnij się, czy zbiornik Twój miał w ogóle badanie TDT i do kiedy jest ważne, jeśli nie ma to duplikatu nie otrzymasz bez badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie ma to duplikatu nie otrzymasz bez badania.

 

Dla uściślenia - bo operujemy skrótami myślowymi mogącymi być niezrozumiałymi dla kolegi - jeśli "legalizacja" butli się już skończyła, to nie dostaniesz wtórników poświadczenia z TDT czy tam od producenta, a nawet gdyby to nic już nie są warte i musisz poddać zbiornik specjalnym badaniom. Bez tego nie przejdziesz z kolei zwykłego badania technicznego na stacji kontroli pojazdów.

Sęk w tym, że takie specjalistyczne badanie zbiornika zazwyczaj jest nieopłacalne finansowo i organizacyjnie i dlatego najczęściej zakłada się nowy zbiornik w takim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że o to, czy miał badanie TDT i czy jest ważne mogę się dowiedzieć dzwoniąc pod numer producenta i prosząc o duplikat? Tym samym zweryfikują dane i powiedzą co i jak?

Z tego co mi wiadomo, o ile oczywiście to prawda, to gaz był zakładany w 2004 lub 2005 roku, więc butla jest jeszcze ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym samym zweryfikują dane i powiedzą co i jak?

Tak...

to gaz był zakładany w 2004 lub 2005 roku, więc butla jest jeszcze ważna.

W środku zbiornika bedziesz miał nabite daty prod.zbiornika oraz do kiedy jest wazny dozór tech./na dole pod numerem zbiornika/

Jezeli wystąpisz o duplikat wszystkie te dane musisz im podac...tzn.nr.zbiornika,pojemnośc itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz był zakładany w 2004 lub 2005 roku, więc butla jest jeszcze ważna.

 

O ile ktoś robił to ze "świeżych" elementów, a nie pokusił się o zamontowanie jakiejś starszej butli...

 

W środku zbiornika bedziesz miał nabite daty prod.zbiornika

 

W środku zbiornika? Czyli co - palnik w ręce i ma go rozpruć jak nie przymierzając filmowy Kwinto kasę pancerną? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co - palnik w ręce i ma go rozpruć jak nie przymierzając filmowy Kwinto kasę pancerną?

Tak...Wiesz chyba dobrze ze miałem na mysli pokrywę na zbiorniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku zbiornika? Czyli co - palnik w ręce i ma go rozpruć jak nie przymierzając filmowy Kwinto kasę pancerną? :evil:

Oj Blakop, Blakop - znów skrót myślowy - i proszę się nie czepac mr Regan55 - wszyscy zrozumieli tylko ty nie :evil: [/code]

 

[ Dodano: 10-06-2011, 23:28 ]

Tak...Wiesz chyba dobrze ze miałem na mysli pokrywę na zbiorniku...

Teraz to już przesadziłeś z tą pokrywą...... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podejrzewałem Cię o takie pytanie.

Na pokrywie zbiornika często jest nabity numer zbiornika. Dlatego mówię, że przesadziłeś, bo odczyt ma byc ze zbiornika, a nie z jakiś wymiennych elementów - można "pokrywę" zbiornika założy od innego tego samego typu :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps.A jak chcesz dokonac identyfikacji zbiornika z dok.TDT jezeli zbiornik jest zamontowany w wnęce koła zapasowego... :razz:

 

[ Dodano: 10-06-2011, 23:47 ]

Na pokrywie zbiornika często jest nabity numer zbiornika.

:?::?::?: Chyba coś nie mozemy sie dogadac...

bo odczyt ma byc ze zbiornika
Cały czas mam to na myśli...bo tak robię ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.