Skocz do zawartości

Diesel-ADR na LPG


llary

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy słyszeliście ale od czasu ceny 5 zł za litr ON nagle znikąd pojawił się temat Diesla na gaz (LPG lub CNG) zastępuje on tylko 20-30% ON jednak przy dużych przebiegach no i spalaniach wychodzi oszczędność.

No i przy rozmowie z potencjalnym klientem w tym przypadku ciągnik siodłowy z cysterną na gaz LPG padło pytanie - czy w przypadku pojazdu ADR gdzie są dodatkowe obostrzenia montaż takiej instalacji jest zgodny z przepisami :?: może któryś z kolegów dysponujący większą wiedzą w kierunku ADR się wypowie :-|

 

P.S. zbiornika nie będe montował no bo przecież już w tym momencie pojazd ten to jedna wielka cysterna :cool: ............. no oczywiście to jest żart ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie jest co nieco na ten temat

No niby tak ale nic na temat diesla na podwójnym paliwie a względy ADR...

trochę poszukałem i narazie nic na "nie " nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to tylko w przypadku EXII i EXIII jest mowa że musi być silnik wysokoprężny,czytaj tylko i wyłącznie.

 

Ale on po przerobieniu na LPG nadal jest wysokoprężny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w dobie rozwoju techniki źle się wyrażamy, nowoczesne silniki diesla wcale nie są już wysokoprężne :) bardziej stosowna jest nazwa silnik o zapłonie samoczynnym

 

Tak to czytam,czyli wg mnie nie może być paliwo alternatywne

 

Ale paliwo alternatywne nie zmienia rodzaju silnika, na LPG nadal jest to silnik o zapłonie samoczynnym. :) Nie ma świec zapłonowych, cewek i kabli w/n. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że co do rodzaju silnika czyli z zapłonem samoczynnym przestawiacie podobny pogląd jak ja, pomimo tego że rzeczywiście ON jest zapalany dzięki wzrostowi ciśnienia-temperatury, to już sam gaz tego warunku nie spełnia bo zapala się od samozapłonu diesla.

 

Ale jest jeszcze jedna kwestia o której nikt nie wspomniał, a mianowicie wiązka elektryczna w pojeździe do przewozów materiałów niebezpiecznych z tego co pamiętam musi spełniać dodatkowe wymagania, np tachograf przy takim pojeździe musi posiadać odpowiednie oznaczenia, a taka wiązka od instalacji gazowej no i same ECU gazowe na pewno takich oznaczeń nie posiada ......

 

[ Dodano: 30-08-2011, 19:31 ]

No i trochę się wyjaśniło co do diesla z gazem a ADR, oto informacja od firmy z którą współpracuje odnośnie homologacji na montaż LPG w dieslach, jak widać poniżej z wyłączeniem pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych

 

PL*0063*00/G -kategoria pojazdów M1 i N1 oraz

PL*0064*00/G -kategoria pojazdów M3 i N3-z wyłączenie pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych

 

Spróbuje jeszcze się dowiedzieć jakich warunków nie spełnia ta instalacja aby uzyskać homologacje na ADR ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.