Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem czy słyszeliście ale od czasu ceny 5 zł za litr ON nagle znikąd pojawił się temat Diesla na gaz (LPG lub CNG) zastępuje on tylko 20-30% ON jednak przy dużych przebiegach no i spalaniach wychodzi oszczędność.

No i przy rozmowie z potencjalnym klientem w tym przypadku ciągnik siodłowy z cysterną na gaz LPG padło pytanie - czy w przypadku pojazdu ADR gdzie są dodatkowe obostrzenia montaż takiej instalacji jest zgodny z przepisami :?: może któryś z kolegów dysponujący większą wiedzą w kierunku ADR się wypowie :-|

 

P.S. zbiornika nie będe montował no bo przecież już w tym momencie pojazd ten to jedna wielka cysterna :cool: ............. no oczywiście to jest żart ::hey

Napisano
W tym temacie jest co nieco na ten temat

No niby tak ale nic na temat diesla na podwójnym paliwie a względy ADR...

trochę poszukałem i narazie nic na "nie " nie znalazłem

Napisano

Z tego co pamiętam to tylko w przypadku EXII i EXIII jest mowa że musi być silnik wysokoprężny,czytaj tylko i wyłącznie.

Napisano
Z tego co pamiętam to tylko w przypadku EXII i EXIII jest mowa że musi być silnik wysokoprężny,czytaj tylko i wyłącznie.

 

Ale on po przerobieniu na LPG nadal jest wysokoprężny :)

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
czytaj tylko i wyłącznie.
Tak to czytam,czyli wg mnie nie może być paliwo alternatywne
Napisano
Ale on po przerobieniu na LPG nadal jest wysokoprężny

Kiedy zapis ten powstawał, nie myślano jeszcze o innych paliwach do Diesla ,,,

Napisano

może w dobie rozwoju techniki źle się wyrażamy, nowoczesne silniki diesla wcale nie są już wysokoprężne :) bardziej stosowna jest nazwa silnik o zapłonie samoczynnym

 

Tak to czytam,czyli wg mnie nie może być paliwo alternatywne

 

Ale paliwo alternatywne nie zmienia rodzaju silnika, na LPG nadal jest to silnik o zapłonie samoczynnym. :) Nie ma świec zapłonowych, cewek i kabli w/n. :)

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Widze że co do rodzaju silnika czyli z zapłonem samoczynnym przestawiacie podobny pogląd jak ja, pomimo tego że rzeczywiście ON jest zapalany dzięki wzrostowi ciśnienia-temperatury, to już sam gaz tego warunku nie spełnia bo zapala się od samozapłonu diesla.

 

Ale jest jeszcze jedna kwestia o której nikt nie wspomniał, a mianowicie wiązka elektryczna w pojeździe do przewozów materiałów niebezpiecznych z tego co pamiętam musi spełniać dodatkowe wymagania, np tachograf przy takim pojeździe musi posiadać odpowiednie oznaczenia, a taka wiązka od instalacji gazowej no i same ECU gazowe na pewno takich oznaczeń nie posiada ......

 

[ Dodano: 30-08-2011, 19:31 ]

No i trochę się wyjaśniło co do diesla z gazem a ADR, oto informacja od firmy z którą współpracuje odnośnie homologacji na montaż LPG w dieslach, jak widać poniżej z wyłączeniem pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych

 

PL*0063*00/G -kategoria pojazdów M1 i N1 oraz

PL*0064*00/G -kategoria pojazdów M3 i N3-z wyłączenie pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych

 

Spróbuje jeszcze się dowiedzieć jakich warunków nie spełnia ta instalacja aby uzyskać homologacje na ADR ::hey

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.