llary Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 Nie wiem czy słyszeliście ale od czasu ceny 5 zł za litr ON nagle znikąd pojawił się temat Diesla na gaz (LPG lub CNG) zastępuje on tylko 20-30% ON jednak przy dużych przebiegach no i spalaniach wychodzi oszczędność. No i przy rozmowie z potencjalnym klientem w tym przypadku ciągnik siodłowy z cysterną na gaz LPG padło pytanie - czy w przypadku pojazdu ADR gdzie są dodatkowe obostrzenia montaż takiej instalacji jest zgodny z przepisami może któryś z kolegów dysponujący większą wiedzą w kierunku ADR się wypowie P.S. zbiornika nie będe montował no bo przecież już w tym momencie pojazd ten to jedna wielka cysterna ............. no oczywiście to jest żart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 14 Czerwiec 2011 Share Napisano 14 Czerwiec 2011 W tym temacie jest co nieco na ten temat: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8649 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 16 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2011 W tym temacie jest co nieco na ten temat No niby tak ale nic na temat diesla na podwójnym paliwie a względy ADR... trochę poszukałem i narazie nic na "nie " nie znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 Z tego co pamiętam to tylko w przypadku EXII i EXIII jest mowa że musi być silnik wysokoprężny,czytaj tylko i wyłącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 Z tego co pamiętam to tylko w przypadku EXII i EXIII jest mowa że musi być silnik wysokoprężny,czytaj tylko i wyłącznie. Ale on po przerobieniu na LPG nadal jest wysokoprężny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 czytaj tylko i wyłącznie. Tak to czytam,czyli wg mnie nie może być paliwo alternatywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 Ale on po przerobieniu na LPG nadal jest wysokoprężny Kiedy zapis ten powstawał, nie myślano jeszcze o innych paliwach do Diesla ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 może w dobie rozwoju techniki źle się wyrażamy, nowoczesne silniki diesla wcale nie są już wysokoprężne bardziej stosowna jest nazwa silnik o zapłonie samoczynnym Tak to czytam,czyli wg mnie nie może być paliwo alternatywne Ale paliwo alternatywne nie zmienia rodzaju silnika, na LPG nadal jest to silnik o zapłonie samoczynnym. Nie ma świec zapłonowych, cewek i kabli w/n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 17 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 17 Czerwiec 2011 Widze że co do rodzaju silnika czyli z zapłonem samoczynnym przestawiacie podobny pogląd jak ja, pomimo tego że rzeczywiście ON jest zapalany dzięki wzrostowi ciśnienia-temperatury, to już sam gaz tego warunku nie spełnia bo zapala się od samozapłonu diesla. Ale jest jeszcze jedna kwestia o której nikt nie wspomniał, a mianowicie wiązka elektryczna w pojeździe do przewozów materiałów niebezpiecznych z tego co pamiętam musi spełniać dodatkowe wymagania, np tachograf przy takim pojeździe musi posiadać odpowiednie oznaczenia, a taka wiązka od instalacji gazowej no i same ECU gazowe na pewno takich oznaczeń nie posiada ...... [ Dodano: 30-08-2011, 19:31 ] No i trochę się wyjaśniło co do diesla z gazem a ADR, oto informacja od firmy z którą współpracuje odnośnie homologacji na montaż LPG w dieslach, jak widać poniżej z wyłączeniem pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych PL*0063*00/G -kategoria pojazdów M1 i N1 orazPL*0064*00/G -kategoria pojazdów M3 i N3-z wyłączenie pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych Spróbuje jeszcze się dowiedzieć jakich warunków nie spełnia ta instalacja aby uzyskać homologacje na ADR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.