Stoned44 Napisano 15 Czerwiec 2011 Share Napisano 15 Czerwiec 2011 Brak drugiej pozycji na TZ. Ma zamontowany hak. I na dodatek 01-2000 kg 02-750 kg. Jak to ugryźć ? Dodam rok 1994 G -1930 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Czerwiec 2011 Share Napisano 15 Czerwiec 2011 Sprinter mógł takie dane mieć. A co się tyczy masy zespołu na TZ to sam wiesz ile razy jest to nie wypisane. [ Dodano: 15-06-2011, 10:32 ] Odesłałem kiedyś klienta do producenta i przywiózł mi wyciąg z homo gdzie miał podane wszystkie masy a na TZ nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 15 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2011 No właśnie dlatego z tym mam ciągle problem. W każdym bądź razie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 17 Czerwiec 2011 Share Napisano 17 Czerwiec 2011 mercedes w wiekszości przypadków nie wpisuje na tz masy zespołu pojazdów, nawet jak fabrycznie wyposażone są w hak. I nie ważne czy to osobówka, bus czy ciężarowy. Mają jakieś inne prawo czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 17 Czerwiec 2011 Share Napisano 17 Czerwiec 2011 W katalogu ITS też istnieją dane jak wyżej, czyli O1-2000kg, i O2-750kg odnośnie p-py. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 18 Czerwiec 2011 Share Napisano 18 Czerwiec 2011 Chopie ale se umiesz problemy stwożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Czerwiec 2011 Share Napisano 18 Czerwiec 2011 Nie koniecznie . Pewnie nie jeden z was spotkał się że właściciele dostawczaków do 3,5 t kombinują aby zwiększyć O.1 , po to by muc ciągać lawetę lub większą przyczepkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2011 Witam i znowu mam problem. Przyjechał pojazd na pierwsze badanie okresowe z niemiec. Mercedes 308D data p.r. 1995.06.19. W niemieckim dokumencie masy O1= 2000 oraz O2=750. Zamontowany hak. Natomiast druga pozycja na tabliczce to puste miejsce. Wpisać mu pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczep czy nie ? Te tabliczki stają się tak irytujące, że białej gorączki dostaję. Chyba było by lepiej gdyby ich w ogóle nie było Panowie. Czym, tak naprawdę w takich sytuacjach się sugerować ? Tab. znam. danymi ITS czy czymś całkiem odmiennym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Czym, tak naprawdę w takich sytuacjach się sugerować ? Najlepszy w tym przypadku był by wyciąg ze świadectwa homologacji. Dane z katalogów są raczej mało wiarygodne, bo są rózne wersje i warianty tych samych pojazdów i często mają inne masy przyczep. Jeżeli chodzi o ten konkretny przypadek, to Niemcy dość skrupulatnie prowadzą dokumentacje pojazdów i zapewne dane wpisane w DR pochodziły ze ŚH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2011 Dziękuje BARDZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Czym, tak naprawdę w takich sytuacjach się sugerować ? Najlepszy w tym przypadku był by wyciąg ze świadectwa homologacji. Dane z katalogów są raczej mało wiarygodne, bo są rózne wersje i warianty tych samych pojazdów i często mają inne masy przyczep. Jeżeli chodzi o ten konkretny przypadek, to Niemcy dość skrupulatnie prowadzą dokumentacje pojazdów i zapewne dane wpisane w DR pochodziły ze ŚH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Kolejny raz Mi sie nie popisało, a może bardziej nie popisał się ITS, który homologuje pojazdy. Problem polega na tym, że sporo pojazdów (zwłaszcza Mercedesy) nie mają podanej na TZ masy zespołów pojazdów a mino to w ŚH te masy są podane. Czy siadczy to o tym, że proces homologacji został przeprowadzony z naruszeniem prawa? Czy diagnosta nie ma prawa żadać ŚH od własciciela pojazdu, jest sprawa dyskusyjna, ale napewno ŚH jest pewniejszym dokumentem niż katalog źródłowy, który często zwiera parametry masy od-do. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 W tym piśmie chodziło chyba o pojazdy typu: matiz, tico, itp. Trzeba by był znać treść zapytania do MI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 W tym piśmie chodziło chyba o pojazdy typu: matiz, tico, itp. Ale o Mercedesy juz nie? No bo to Merc jest przecież. Co prawda pismo jest źle sformułowane, ale dla mnie zawsze było jasne - brak masy zespołu na tabliczce = brak możliwości montażu haka i ciągnięcia przyczepy. I dotyczy to wszystkich marek. Co do homo - dla mnie zawsze ważniejsza jest tabliczka, bo wydana jest bezpośrednio przez producenta a nie importera. ZAŁĄCZNIK Nr 4WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ § 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności: 5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 dla mnie zawsze było jasne - brak masy zespołu na tabliczce = brak możliwości montażu haka i ciągnięcia przyczepy A jak się to ma w przypadku TZ zastępczej , pojazd posiadający taką tabliczkę nie może ciągnąć przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ale o Mercedesy juz nie? No bo to Merc jest przecież. Co prawda pismo jest źle sformułowane, ale dla mnie zawsze było jasne - brak masy zespołu na tabliczce = brak możliwości montażu haka i ciągnięcia przyczepy. I dotyczy to wszystkich marek. Tak jak napisałem, nie znamy treści zapytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Tak jak napisałem, nie znamy treści zapytania. Ale odpowiedź nie dotyczy jednego pojazdu tylko ogółu. Pytanie - Panie czy to jabłko jest robaczywe? Odpowiedź -Nie, żadne z moich jabłek nie jest robaczywe. Tabliczka znamionowa to w ogóle inna bajka i wtedy właśnie w autach w których wiadomo, że są takie przeboje, powinno się podpierać homologacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Panowie - macie rogi jak cała liga, jak wierzycie w "prawdziwość" danych na TZ Tyle Wam powiem, a więcej nie mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 jak wierzycie w "prawdziwość" danych na TZ W coś musimy wierzyć tak samo jak ty wierzysz, że przedstawione do rejestracji BMW X6 rocznik 2010 to ciężarówka, bo takie ma dokumenty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 jak wierzycie w "prawdziwość" danych na TZ Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli we wmiarę nowym pojeździe kupionym w salonie w Polsce stwierdziłem niezgodność między danymi zawartymi w DR a danymi z TZ w DMC lub DMC zespołu pojazdów to zawsze kończyło sie to wymiana TZ a nikt nie próbował zmienić zapisów w DR, bo pochodziły ze świadectwa homologacji. Wniosek nasuwa się sam - ŚH jest wazniejsze od TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Tabliczka znamionowa to w ogóle inna bajka i wtedy właśnie w autach w których wiadomo, że są takie przeboje, powinno się podpierać homologacją. Co racja to racja, ale co dokładnie autor miał na myśli tego nie wie nikt. Tabliczka znamionowa to w ogóle inna bajka i wtedy właśnie w autach w których wiadomo, że są takie przeboje, powinno się podpierać homologacją. Tak jak piszesz, wiem że bardzo często tabliczki nie są zmieniane przez serwisy po zabudowie pojazdu, bądź po zmianie przeznaczenia. Miałem kiedyś takich tabliczek z 4 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Wniosek nasuwa się sam - ŚH jest wazniejsze od TZ. Też tak uważam. Choć może powinno być inaczej, to niestety jest jak jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 I tu was zaskoczę, Skoda Fabia 2005' kupiona w polskim salonie, niezgodność w DMC o 125kg i co ; po wielkich bojach klienta (I właściciel) ze mną, WK i salonem Skody wynik był taki, że zmieniono DMC w DR zgodnie z TZ. Nie wspomnę epitetów, które usłyszałem od właściciela że się czepiam itd, i że nigdy więcej nie przyjedzie do mnie na badanie bo nigdzie nie robią problemów, tylko ja coś sobie wymyśliłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Nie wspomnę epitetów, które usłyszałem od właściciela że się czepiam itd, i że nigdy więcej nie przyjedzie do mnie na badanie bo nigdzie nie robią problemów, tylko ja coś sobie wymyśliłem. Robisz zgodnie z prawem i nie stresuj się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.