Skocz do zawartości

przebieg w programie


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli klient sobie życzy wpisuję stan licznika w chwili badania.

Wpisu dokonuję w uwagach.

Pobrał bym jednak oświadczenie. :x:evil:

 

Nie pozwólcie z siebie robić idiotów narażając się na odpowiedzialność karną.

Spisywanie licznika klienta to ohydna ingerencja w prywatność obywatela . Nawet za komuny nikt by o tym nie pomyślał . Czyście gdzieś słyszeli że przestawianie licznika jest karalne, bo ja nie . Jaki wpływ ma stan licznika na stan techniczny silnika, skoro silnik można wymienić lub dokonać kapitalnego remontu. Nie ma to także wpływu na pojazd bo o dopuszczeniu do ruchu WY decydujecie a nie stan licznika.

 

Robicie sobie dodatkową robotę za którą klient po ujawnieniu innym stanu licznika, może Was obciążyć odpowiedzialnością karną. Pamiętajcie także o tym, że jest to niezgodne z ustawa i rozporządzeniem a badaniach technicznych pojazdów. Diagnosta który takie czynności będzie wykonywał powinien zastać pozbawiony przez starostę uprawnień diagnosty.

 

Proszę to przemyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrał bym jednak oświadczenie.

 

robię zdjęcie :D

Spisywanie licznika klienta to ohydna ingerencja w prywatność obywatela
wpisuję stan licznika pojazdu, a nie klienta i tylko przy pierwszym badaniu sprowadzonego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie klienta i tylko przy pierwszym badaniu sprowadzonego.

 

:lol:

.....poświadczasz że on nie był przestawiony ??? albo był przestawiony ... jestes tego pewien :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli program dalsze czynności uzależnia od wpisania stanu licznika ( a tak jest przynajmniej w pierwszym ze wspomnianych), proponuję wpisywać X-y, bądź bzdurne liczby, dopóki przepisy nam tego nie nakazują ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli program dalsze czynności uzależnia od wpisania stanu licznika
:(

Zmień program :)

 

Pamiętajcie także o tym, że jest to niezgodne z ustawa i rozporządzeniem a badaniach technicznych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się poniekąd zgadzam z Patrykiem

 

Trochę przesadą jest twierdzenie, że przebieg auta można zaliczyć do wolności obywatelskich ;) ale... W ojczyźnie demokracji i najwspanialszym kraju świata przebieg auta to podstawowy parametr techniczny w dokumentach pojazdu. ACTUAL MILLAGE jest w każdym tytule własności i jest aktualizowany przy każdym przeniesieniu prawa własności, a jego sfałszowanie to poważne przestępstwo ścigane prawem federalnym z tego co się orientuję. Ale nawet tam jest to stwierdzane oświadczeniem właściciela pod odpowiedzialnością karną, a nie żadnym badaniem.

 

Ale tu jest Polska.

A w Polsce regulacji prawnych na ten temat brak i choć wiem, że wielu z Was chce dobrze, to możecie czasami ukręcić bata na siebie.

Wasze zaświadczenia z badania to dokumenty urzędowe, potwierdzające z mocą urzędową dane w nich zawarte.

Innymi słowy - jak mi na badaniu wpiszecie, że ja mam 50 tys. przebiegu, to ja wszędzie i w każdej instytucji się będę na to powoływał. Nieraz będę z tego czerpał jakieś korzyści, nieraz będę ponosił ujemne skutki. I jak się kiedyś nagle okaże, że auto ma tak naprawdę 150 tys. i nie tylko, że będę wkurzony, ale pewne instytucje będą chciały ode mnie z tego tytułu coś wyegzekwować to z pewnością powiem "moment - SKP mi ustaliło taki przebieg!!"

Wiecie jak badać wskazania liczników? Jak stwierdzać autentyczność tych wskazań? Jest gdzieś metodologia takiego badania określona? :)

Chcecie - piszcie... Ale może warto jednak zacząć się zastanawiać do jakich zadań ma się ograniczać SKP i tego się trzymać? Bo tu już słyszę, że Pan Król swoimi wykładami na szkoleniach zmienia postanowienia aktów prawnych rangi ustawy (badanie przyczepek lekkich SAM), a teraz to... Zaraz się okaże, że przepisy nie są nam potrzebne, tylko na podstawie jednego, czy dwóch for oraz kilku pism z MI i wynurzeń Pana Króla tudzież innego Bogdanowicza spiszemy "Zeszyt dobrych praktyk i pobożnych życzeń" i na tej podstawie będziemy badać, rejestrować... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

http://www.tvn24.pl/-1,1741848,0,1,odmlodzic-samochod-o-150-tys-km-zaden-problem,wiadomosc.html

 

[ Dodano: 15-06-2012, 08:19 ]

Resort w sprawie zaniżania przebiegu w pojazdach używanych

 

W sprawie nieuczciwego procederu polegającego na zaniżaniu rzeczywistego przebiegu w używanych pojazdach posłanka Ewa Kołodziej złożyła interpelację (Nr 4692), odpowiedzi udzielił Tadeusz Jarmuziewicz - sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Posłanka wskazała, iż w wielu krajach UE ten proceder zagrożony jest karą dwuch lat pozbawienia wolności. Walka z tymi praktykami polega także na rejestrowaniu przebiegu auta przy okazji okresowych badań technicznych. Jak poinformował sekretarz obecnie resort transportu proceduje projekt rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, wdrażający do prawa polskiego przepisy dyrektywy Komisji 2010/48/UE z dnia 5 lipca 2010 r. dostosowującej do postępu technicznego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/40/WE w sprawie badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep. Rozporządzenie wdrażające ww. dyrektywę znajduje się obecnie na etapie uzgodnień międzyresortowych. Obok regulacji wskazał, iż Istotne jest także rozpowszechnianie wśród właścicieli pojazdów świadomości dostępu do informacji o pojeździe - w tym w zakresie danych dotyczących przebiegu - na podstawie dokonywanych przez ASO zapisów zawartych w książce obsług i napraw pojazdu.

 

 

Interpelacja (nr 4692)

 

do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej

w sprawie nieuczciwego procederu polegającego na zaniżaniu rzeczywistego przebiegu używanych pojazdów

 

Szanowny Panie Ministrze! Interpeluję w sprawie powszechnej praktyki stosowanej przy sprzedaży używanych samochodów, polegającej na zaniżaniu rzeczywistych przebiegów tych pojazdów. Powyższa sytuacja bynajmniej nie ma charakteru marginalnego, jest bowiem powszechna, a przez to jest szczególnie dotkliwa dla kupujących, którzy nie są świadomi, że nabywają pojazd znacznie bardziej wyeksploatowany, niż wynika to ze wskazań licznika samochodu. Niejednokrotnie również ze zgromadzonej dokumentacji sprzedawanego pojazdu wynika, że przebieg jest niższy aniżeli w rzeczywistości. Zaniżaniem wskazań liczników samochodowych zajmują się zarówno nieuczciwi handlarze, jak i wyspecjalizowane w takiego rodzaju procederze firmy.

 

Przedstawiona sytuacja wpływa na wzrost ceny sprzedawanego pojazdu, a w świetle prawa karnego często jest przestępstwem oszustwa opisanym w art. 286 K.k., o ile sprzedający wiedział o fakcie zaniżenia rzeczywistego wskazania

 

licznika przejechanych kilometrów w sprzedawanym pojeździe. Powyższy proceder urósł w naszym kraju do takiego stopnia, że niemal w każdym miejscowości znajdziemy firmy, które trudnią się takim działaniem zawodowo. Jest to przede wszystkim możliwe z uwagi na brak w polskim prawie zakazu przeprowadzania takiej czynności. Zgodnie z jedną z zasad Prawa karnego, która wynika z art. 42 konstytucji, żeby ukarać sprawcę jakiegoś czynu, musi być konkretny przepis, który zabrania takiego czynu. W obecnej sytuacji działanie polegające na obniżaniu zapisów liczników w samochodach jest więc bezkarne. Warto nadmienić, iż w wielu krajach Europy Zachodniej zaniżanie przebiegu samochodu stanowi przestępstwo zagrożone nawet kilkuletnią karą pozbawienia wolności. Niekiedy walka z prezentowanym procederem polega także na rejestrowaniu przebiegu auta przy okazji przeprowadzania okresowych badań technicznych.

 

W związku z powyższym pragnę zapytać Pana Ministra o następujące kwestie:

 

1. Jakie stanowisko w opisywanej sprawie prezentuje Pana resort?

 

2. Czy jest możliwa penalizacja przedstawionego w niniejszej interpelacji działania, polegającego na obniżaniu wskazań przejechanych kilometrów w pojazdach?

 

Z poważaniem

 

Poseł Ewa Kołodziej

 

Warszawa, dnia 9 maja 2012 r.

 

 

 

ODPOWIEDŹ:

 

Tadeusz Jarmuziewicz - sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

 

 

 

Szanowna Pani Marszałek! Odpowiadając na pismo z dnia 14 maja 2012 r., znak: SPS-023-4692/12, przekazujące interpelację pani poseł Ewy Kołodziej w sprawie procederu fałszowania wskazań liczników przebiegu w pojazdach samochodowych, uprzejmie informuję, iż zgodnie z art. 81 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) okresowe badanie techniczne przeprowadza się przed upływem trzech lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem pięciu lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż dwa lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Przedmiotowy przepis wskazuje, że w ciągu pięciu lat od dnia pierwszej rejestracji pojazd poddawany jest okresowemu badaniu technicznemu dwukrotnie. W tym samym pięcioletnim okresie czasu pojazd ten, zgodnie z zaleceniem producenta, powinien być corocznie podstawiany do autoryzowanej stacji obsługi (ASO) celem przeprowadzenia kontroli. Jest to istotne z punktu widzenia producenta pojazdu, w odniesieniu do kontroli stanu technicznego pojazdu w funkcji wykonywanego przebiegu, a co za tym idzie, przebiegu dalszej części okresu gwarancyjnego. Dane z kontroli przeprowadzonej w ASO, w tym stan licznika przebiegu, powinny być zamieszczane w książce obsługi i napraw pojazdu.

 

Obecnie resort transportu proceduje projekt rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, wdrażający do prawa polskiego przepisy dyrektywy Komisji 2010/48/UE z dnia 5 lipca 2010 r. dostosowującej do postępu technicznego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/40/WE w sprawie badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep. Przedmiotowy projekt wprowadza kryteria uznania stanu technicznego pojazdu za niezadowalający, m.in. w przypadku gdy licznik przebiegu posiada wyraźne oznaki manipulacji (oszustwo), cyt.: “(...) 7.11. Przedmiot badania: Licznik przebiegu, jeżeli występuje (...). Podstawowe kryterium uznania stanu technicznego za niezadowalający: a) wyraźne oznaki manipulacji (oszustwo) (...)”.

 

Rozporządzenie wdrażające ww. dyrektywę znajduje się obecnie na etapie uzgodnień międzyresortowych. Mając na względzie powyższe, w opinii resortu transportu zapisy ww. projektu rozporządzenia, odnoszące się do kontroli podczas badania technicznego licznika przebiegu pojazdu, powinny stworzyć pierwsze podstawy prawne ochrony przed umyślnymi działaniami mającymi na celu fałszowanie wskazań liczników pojazdów.

 

Istotne jest także rozpowszechnianie wśród właścicieli pojazdów świadomości dostępu do informacji o pojeździe - w tym w zakresie danych dotyczących przebiegu - na podstawie dokonywanych przez ASO zapisów zawartych w książce obsług i napraw pojazdu.

 

W zakresie kwestii penalizacji przedstawionego przez panią procederu umyślnego fałszowania wskazań licznika przebiegu w pojazdach należałoby zasięgnąć opinii ministra sprawiedliwości jako właściwego w tym temacie. W załączeniu przekazuję jego stanowisko wyrażone w dniu 7 marca 2011 r., będące odpowiedzią na interpelację pana posła Krzysztofa Brejzy w sprawie karania nieuczciwych praktyk handlowych polegających na zmianie wskazań liczników używanych samochodów.

 

Dziękując pani za wystąpienie z inicjatywą w tak istotnym i ważnym temacie, jakim jest fałszowanie wskazań liczników w pojazdach samochodowych, pragnę poinformować, iż resort transportu będzie monitorował sytuację na rynku motoryzacyjnym pod kątem umyślnych działań mających na celu fałszowanie liczników przebiegu pojazdów w celu wypracowania skutecznego rozwiązania eliminującego to zjawisko.

 

Z poważaniem

 

 

 

http://news.prawodrogowe.pl/i439#news21154

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.