sebjag Napisano 2 Lipiec 2011 Share Napisano 2 Lipiec 2011 witam, nie mogę znaleźć żadnego rozporządzenia które mówiło by jak ma wyglądać diagnostyka pojazdu czytnikiem OBD. Znalazłem jedynie mówiące o tym jakie cechy ma spełniać czytnik pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Lipiec 2011 Share Napisano 2 Lipiec 2011 Dz.U 155 poz 1232 z 2009r Dział IV par 7 pkt 5 A sama procedura jest narzucona przez przyrząd kontrolny i związana z tym jak działa OBDII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Lipiec 2011 Share Napisano 2 Lipiec 2011 Ech a nasz czytnik (wykorzystywany w SKP) z jednymi się połączy a z innymi nie i jak tu badać wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Lipiec 2011 Share Napisano 3 Lipiec 2011 Ech a nasz czytnik (wykorzystywany w SKP) z jednymi się połączy a z innymi nie i jak tu badać wszystkie. Zawsze możesz zrobić spaliny analizatorem i to będzie wiążące... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 3 Lipiec 2011 Share Napisano 3 Lipiec 2011 Zawsze możesz zrobić spaliny analizatorem i to będzie wiążące I tak robię (analiza spalin zawsze jest robiona u mnie) a niektórzy klienci się pytają co Pan robi analizę spalin ? Jeszcze mi nikt do tej pory nie robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebjag Napisano 3 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 3 Lipiec 2011 w cywilizowanych krajach nawet policja ma czytniki OBD i ich używa. Nie mówiąc już o stosowaniu ich podczas diagnostyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 co Pan robi analizę spalin ? Jeszcze mi nikt do tej pory nie robił Też to często słyszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 Qnick napisał/a:co Pan robi analizę spalin ? Jeszcze mi nikt do tej pory nie robił Też to często słyszę Mnie pytają, czy przepisy sie pozmieniały bo wczesniej spalin nikt nie badał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 Może czy musi sprawdzić OBD? 5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 konieczne jest sprawdzenie a co zrobisz gdy nie możesz się połączyć z pojazdem za pomocą testera wystawisz N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 a co zrobisz gdy nie możesz się połączyć z pojazdem za pomocą testera Może warto zacytować całość 5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 Może warto zacytować całość No właśnie tak jest interpretowane nasze prawo bierze się wycinek przepisu i się pisze że tak ma być, a nie uwzględnia się tego co jest napisane zdanie dalej albo w następnym akapicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 Może warto zacytować całość No właśnie tak jest interpretowane nasze prawo bierze się wycinek przepisu i się pisze że tak ma być, a nie uwzględnia się tego co jest napisane zdanie dalej albo w następnym akapicie I dalej jest napisane że dopiero jak nie wychodzi OBD to możesz oprzeć się na badaniu spalin a jak wychodzi OBD to możesz spalin nie robić. Tak czy tak zacząć trzeba od sprawdzenia OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebjag Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 4 Lipiec 2011 nie spotkałem się nigdy żeby ktoś podłączał czytnik OBD podczas badania (a uważam że powinien). A jeśli o wyniku negatywnym mowa: monitory OK, brak usterek, nie lokalizuje czujników i Negatywny. Spotkaliście się z takim przypadkiem w nowych samochodach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 4 Lipiec 2011 Share Napisano 4 Lipiec 2011 I dalej jest napisane że dopiero jak nie wychodzi OBD to możesz oprzeć się na badaniu spalin a jak wychodzi OBD to możesz spalin nie robić.Tak czy tak zacząć trzeba od sprawdzenia OBD. Gdyby tam, ktoś jeszcze napisał jakie urządzenia mogą być dopuszczone do pracy na SKP ,,, Mój czytnik nie połączył się prawidłowo z żadnym modelem, a jest odebrany przez TDT ,,, za ścianą na serwisie mam sprzęt, który czyta i usuwa wszystkie usterki ( fikcja po prostu), mamy to robić, czy udawać, że robimy? ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Lipiec 2011 Share Napisano 5 Lipiec 2011 I dalej jest napisane że dopiero jak nie wychodzi OBD to możesz oprzeć się na badaniu spalin a jak wychodzi OBD to możesz spalin nie robić.Tak czy tak zacząć trzeba od sprawdzenia OBD. Gdyby tam, ktoś jeszcze napisał jakie urządzenia mogą być dopuszczone do pracy na SKP ,,, Mój czytnik nie połączył się prawidłowo z żadnym modelem, a jest odebrany przez TDT ,,, za ścianą na serwisie mam sprzęt, który czyta i usuwa wszystkie usterki ( fikcja po prostu), mamy to robić, czy udawać, że robimy? ,,, A co masz, bo jak stary Opus OBD Controler to bywa z nim różnie zwłaszcza po szynach CAN chociaż na starych protokołach też bywało różnie. Jeśli generalnie się nie łączy to jakaś awaria urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 5 Lipiec 2011 Share Napisano 5 Lipiec 2011 Jest jeszcze problem emulatorów montowanych przy padniętym kacie albo gazie. Diagnoza po OBD pokazuje że jest super a analizator szaleje (zwłaszcza dotyczy to gazu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Lipiec 2011 Share Napisano 5 Lipiec 2011 nie spotkałem się nigdy żeby ktoś podłączał czytnik OBD podczas badania (a uważam że powinien).A jeśli o wyniku negatywnym mowa: Obrazek monitory OK, brak usterek, nie lokalizuje czujników i Negatywny. Spotkaliście się z takim przypadkiem w nowych samochodach? Co to za nowy samochód jak nie masz tam wyniku z protokołu EVAP, jak go nie ma to nie jest EOBD. To jakiś diesel z przed 2003r? Wynik jest negatywny bo to nie jest EOBD. [ Dodano: 05-07-2011, 09:37 ] Jest jeszcze problem emulatorów montowanych przy padniętym kacie albo gazie. Diagnoza po OBD pokazuje że jest super a analizator szaleje (zwłaszcza dotyczy to gazu) Gaz z EOBD...z pajęczyną gazową to nie radzą sobie i w autoryzowanych serwisach. A gaz z EOBD to działa w instalacjach z wtryskiem gazu i to chyba dopiero od 2009 r . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebjag Napisano 5 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 5 Lipiec 2011 Co to za nowy samochód jak nie masz tam wyniku z protokołu EVAP, jak go nie ma to nie jest EOBD. To jakiś diesel z przed 2003r? Wynik jest negatywny bo to nie jest EOBD. tja przecież jest wyraźnie podany protokół jakim się połączył i norma. Wyraźnie EOBD! układ EVAP nie protokół. to że nie ma tego monitora nie oznacza że jest to samochód bez EOBD. mogę podać przykład wielu innych. samochód Avensis z 2009 roku 2,0 D4D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Lipiec 2011 Share Napisano 5 Lipiec 2011 Co to za nowy samochód jak nie masz tam wyniku z protokołu EVAP, jak go nie ma to nie jest EOBD. To jakiś diesel z przed 2003r? Wynik jest negatywny bo to nie jest EOBD. tja przecież jest wyraźnie podany protokół jakim się połączył i norma. Wyraźnie EOBD! układ EVAP nie protokół. to że nie ma tego monitora nie oznacza że jest to samochód bez EOBD. mogę podać przykład wielu innych. samochód Avensis z 2009 roku 2,0 D4D. Nie ma wyniku protokołu z EVAP, teraz lepiej? Układ EVAP jest obligatoryjnym i prawnie wymaganym układem EOBD dlatego dziwi brak monitorowanie tego systemu. "Zakres działania głównych monitorów emisyjnych systemów (ang. Major Monitors) EOBD/OBDII obejmuje kontrolę sprawności katalizatora, poprawności procesu spalania (wypadania zapłonu), układu odprowadzania par paliwa EVAP i czujników tlenu. Główne monitory emisyjne stanowią zestaw standardowy, który musi wchodzić w skład każdego układu EOBD/OBDII, bez względu na jego konfigurację i szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne silnika" Dziwi również brak wykrywania czujnika tlenu chociaż w dalszej części zaznacza pozytywny wynik jego testu. Czujnik w tym modelu z tego rocznika ma tam być, chyba że jest to egzemplarz po ingerencji i usunięciu DPFu i ma zamiast nich jakieś emulatory, ale jeśli się tak dobrze orientujesz to pewnie już to wiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.