Skocz do zawartości
sebjag

Rozporządzenie dotyczące badania OBD

Rekomendowane odpowiedzi

sebjag

witam,

nie mogę znaleźć żadnego rozporządzenia które mówiło by jak ma wyglądać diagnostyka pojazdu czytnikiem OBD. Znalazłem jedynie mówiące o tym jakie cechy ma spełniać czytnik

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Dz.U 155 poz 1232 z 2009r Dział IV par 7 pkt 5

 

A sama procedura jest narzucona przez przyrząd kontrolny i związana z tym jak działa OBDII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Ech a nasz czytnik (wykorzystywany w SKP) z jednymi się połączy a z innymi nie i jak tu badać wszystkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Ech a nasz czytnik (wykorzystywany w SKP) z jednymi się połączy a z innymi nie i jak tu badać wszystkie.

 

Zawsze możesz zrobić spaliny analizatorem i to będzie wiążące...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Zawsze możesz zrobić spaliny analizatorem i to będzie wiążące

 

I tak robię (analiza spalin zawsze jest robiona u mnie) a niektórzy klienci się pytają co Pan robi analizę spalin ? Jeszcze mi nikt do tej pory nie robił :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebjag

w cywilizowanych krajach nawet policja ma czytniki OBD i ich używa. Nie mówiąc już o stosowaniu ich podczas diagnostyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szombi
co Pan robi analizę spalin ? Jeszcze mi nikt do tej pory nie robił

Też to często słyszę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Qnick napisał/a:

co Pan robi analizę spalin ? Jeszcze mi nikt do tej pory nie robił

 

Też to często słyszę

Mnie pytają, czy przepisy sie pozmieniały bo wczesniej spalin nikt nie badał :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Może czy musi sprawdzić OBD?

5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli

emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym

pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są

wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
konieczne jest sprawdzenie

 

:ok a co zrobisz gdy nie możesz się połączyć z pojazdem za pomocą testera wystawisz N :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
a co zrobisz gdy nie możesz się połączyć z pojazdem za pomocą testera

Może warto zacytować całość

5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji

zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo

działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują

zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania

pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie

testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru

zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Może warto zacytować całość

 

No właśnie tak jest interpretowane nasze prawo bierze się wycinek przepisu i się pisze że tak ma być, a nie uwzględnia się tego co jest napisane zdanie dalej albo w następnym akapicie :-?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Może warto zacytować całość

 

No właśnie tak jest interpretowane nasze prawo bierze się wycinek przepisu i się pisze że tak ma być, a nie uwzględnia się tego co jest napisane zdanie dalej albo w następnym akapicie :-?

 

I dalej jest napisane że dopiero jak nie wychodzi OBD to możesz oprzeć się na badaniu spalin a jak wychodzi OBD to możesz spalin nie robić.

Tak czy tak zacząć trzeba od sprawdzenia OBD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebjag

nie spotkałem się nigdy żeby ktoś podłączał czytnik OBD podczas badania (a uważam że powinien).

A jeśli o wyniku negatywnym mowa:

amx550.th.jpg

monitory OK, brak usterek, nie lokalizuje czujników i Negatywny. Spotkaliście się z takim przypadkiem w nowych samochodach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
I dalej jest napisane że dopiero jak nie wychodzi OBD to możesz oprzeć się na badaniu spalin a jak wychodzi OBD to możesz spalin nie robić.

Tak czy tak zacząć trzeba od sprawdzenia OBD.

Gdyby tam, ktoś jeszcze napisał jakie urządzenia mogą być dopuszczone do pracy na SKP ,,,

Mój czytnik nie połączył się prawidłowo z żadnym modelem, a jest odebrany przez TDT ,,,

za ścianą na serwisie mam sprzęt, który czyta i usuwa wszystkie usterki ( fikcja po prostu), mamy to robić, czy udawać, że robimy? ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
I dalej jest napisane że dopiero jak nie wychodzi OBD to możesz oprzeć się na badaniu spalin a jak wychodzi OBD to możesz spalin nie robić.

Tak czy tak zacząć trzeba od sprawdzenia OBD.

Gdyby tam, ktoś jeszcze napisał jakie urządzenia mogą być dopuszczone do pracy na SKP ,,,

Mój czytnik nie połączył się prawidłowo z żadnym modelem, a jest odebrany przez TDT ,,,

za ścianą na serwisie mam sprzęt, który czyta i usuwa wszystkie usterki ( fikcja po prostu), mamy to robić, czy udawać, że robimy? ,,,

 

A co masz, bo jak stary Opus OBD Controler to bywa z nim różnie zwłaszcza po szynach CAN chociaż na starych protokołach też bywało różnie.

Jeśli generalnie się nie łączy to jakaś awaria urządzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szombi

Jest jeszcze problem emulatorów montowanych przy padniętym kacie albo gazie. Diagnoza po OBD pokazuje że jest super a analizator szaleje (zwłaszcza dotyczy to gazu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
nie spotkałem się nigdy żeby ktoś podłączał czytnik OBD podczas badania (a uważam że powinien).

A jeśli o wyniku negatywnym mowa:

Obrazek

monitory OK, brak usterek, nie lokalizuje czujników i Negatywny. Spotkaliście się z takim przypadkiem w nowych samochodach?

 

Co to za nowy samochód jak nie masz tam wyniku z protokołu EVAP, jak go nie ma to nie jest EOBD.

To jakiś diesel z przed 2003r?

Wynik jest negatywny bo to nie jest EOBD.

 

[ Dodano: 05-07-2011, 09:37 ]

Jest jeszcze problem emulatorów montowanych przy padniętym kacie albo gazie. Diagnoza po OBD pokazuje że jest super a analizator szaleje (zwłaszcza dotyczy to gazu)

 

Gaz z EOBD...z pajęczyną gazową to nie radzą sobie i w autoryzowanych serwisach.

A gaz z EOBD to działa w instalacjach z wtryskiem gazu i to chyba dopiero od 2009 r .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebjag

 

Co to za nowy samochód jak nie masz tam wyniku z protokołu EVAP, jak go nie ma to nie jest EOBD.

To jakiś diesel z przed 2003r?

Wynik jest negatywny bo to nie jest EOBD.

tja przecież jest wyraźnie podany protokół jakim się połączył i norma. Wyraźnie EOBD!

układ EVAP nie protokół. to że nie ma tego monitora nie oznacza że jest to samochód bez EOBD. mogę podać przykład wielu innych.

samochód Avensis z 2009 roku 2,0 D4D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1

 

Co to za nowy samochód jak nie masz tam wyniku z protokołu EVAP, jak go nie ma to nie jest EOBD.

To jakiś diesel z przed 2003r?

Wynik jest negatywny bo to nie jest EOBD.

tja przecież jest wyraźnie podany protokół jakim się połączył i norma. Wyraźnie EOBD!

układ EVAP nie protokół. to że nie ma tego monitora nie oznacza że jest to samochód bez EOBD. mogę podać przykład wielu innych.

samochód Avensis z 2009 roku 2,0 D4D.

 

Nie ma wyniku protokołu z EVAP, teraz lepiej?

Układ EVAP jest obligatoryjnym i prawnie wymaganym układem EOBD dlatego dziwi brak monitorowanie tego systemu.

"Zakres działania głównych monitorów emisyjnych systemów (ang. Major Monitors) EOBD/OBDII obejmuje kontrolę sprawności katalizatora, poprawności procesu spalania (wypadania zapłonu), układu odprowadzania par paliwa EVAP i czujników tlenu. Główne monitory emisyjne stanowią zestaw standardowy, który musi wchodzić w skład każdego układu EOBD/OBDII, bez względu na jego konfigurację i szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne silnika"

Dziwi również brak wykrywania czujnika tlenu chociaż w dalszej części zaznacza pozytywny wynik jego testu.

Czujnik w tym modelu z tego rocznika ma tam być, chyba że jest to egzemplarz po ingerencji i usunięciu DPFu i ma zamiast nich jakieś emulatory, ale jeśli się tak dobrze orientujesz to pewnie już to wiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.