Skocz do zawartości

Przyczepka SAM pytanie.


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

tak wróżenie z fusów w przypadku DMC

Nie koniecznie. Przecież ktoś już kiedyś na podstawie czegoś określił ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    13

  • zjc

    11

  • mirek.g

    9

  • pentagram

    9

wróżenie z fusów w przypadku DMC

Ciekawe na jakiej podstawie ładowność ustalili. Chociaż w poprzednim ustroju to wiadomo jak to się odbywało. Dla klienta sprawa jest prosta, zważymy i już mamy DMC ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na siłę można to zważyć, dodać to co w DR jest z ładowności i niby DMC będzie. Na ile to wiarygodne to już inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na siłę można to zważyć, dodać to co w DR jest z ładowności i niby DMC będzie.

 

To jedyny sposób. W innym przypadku - badanie z opisem zmian (zmiana ładowności).

 

Ciekawe na jakiej podstawie ładowność ustalili.

 

Pewnie z badania wzięli. Inne dane nie były potrzebne w tamtym czasie i sporo przyczep było tak rejestrowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

badanie z opisem zmian (zmiana ładowności)

 

Nie śmiem tego ruszać nawet. Ewentualnie w dół można się pokusić w zależności od stanu ;)

udział rzeczoznawcy tutaj to taki iluzoryczny...

 

Akurat w tej kwestii to jak zawsze, każdy po swojemu, a wszyscy poprawnie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepki SAM z lat kiedy DR pisano na kolanie długopisem bardzo często gęsto miały DMC w granicach 450kg.

Dziś wiadomo - tendencja jest raczej, żeby cisnąć do maksimum parametru, czyli 750, ale z obserwacji pojazdów z tamtych lat (i ich dokumentów) wynika, że naprawdę "małe" lekkie przyczepki nie były rzadkością.

Zapewne ograniczone w stosunku do dzisiejszych możliwości pociągowe aut miały na to wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kursie na początku lat 2000 otrzymaliśmy materiały którymi należało się posiłkować przy określaniu DMC przyczepy SAM. Były to przekroje kształtowników z tablicami ugięcia, nośności opon, zaczepy do haka, sposób konstrukcji ramy, osi itp. Nieraz się okazywało, że przyczepka zrobiona z solidnego materiału ważyła 400 i więcej kg, więc ładowność była nieduża, ale to właścicielowi nie przeszkadzało bo ładował w/g uznania własnego i potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz się okazywało, że przyczepka zrobiona z solidnego materiału ważyła 400 i więcej kg,

Zwłaszcza jak była robiona z tego co było pod ręką czyli często z grubościennych rur, oś na resorach od Żuka a na podłodze dębowe deski o grubości 40-50 mm - to musiało ważyć.

ładowność była nieduża, ale to właścicielowi nie przeszkadzało bo ładował w/g uznania własnego i potrzeb.

Znajomi budowlańcy dalej na takich przyczepach często wożą grubo ponad tonę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazdy typu „sam”: zmian prawa nie będzie

Pojazd typu „sam” czyli zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej

O interwencję w sprawie pojazdów typu „sam” prosił ministra infrastruktury poseł Paweł Grabowski (interpelacja nr 8849). Konkretnie chodzi tu o możliwości ich rejestracji, których rejestracja od końca 2013 r. obarczona jest – jak uzasadnia poseł – nie tylko wysokimi opłatami lecz także uciążliwą procedurą administracyjną. I właściciele tych pojazdów najczęściej uzyskują dopuszczenie ich do ruchu za granicą np. w Czechach. Ostatecznie nasz budżet ponosi stratę. A przecież: - Rozwiązanie polegające na uproszczeniu przepisów, przy zachowaniu ich zgodności z wymogami dyrektyw unijnych, nie tylko uprościłoby drogę do zarejestrowania pojazdów typu ,,sam”, lecz także pozytywnie wpłynęłoby na polski budżet. Dlatego też zasadnym wydaje się przeanalizowanie obecnie obowiązującego prawa w tym zakresie i dokonanie stosownych korekt w interesie polskich obywateli. Padają pytania: o liczbę rejestrowanych pojazdów typu „sam”; o możliwość obowiązujących przepisów. Czy zdaniem Pana Ministra – pyta Grabowski - za normalną należy uznać sytuację, w której polscy obywatele uzyskują dopuszczenie do ruchu pojazdów typu ,,sam” w Czechach, aby potem je zarejestrować w Polsce?

 

Przepisy w powyższym zakresie są tożsame we wszystkich krajach UE, resort infrastruktury i budownictwa nie planuje zmian prawnych w przedmiotowej sprawie – odpowiada podsekretarz stanu Jerzy Szmit. I precyzuje to stanowisko: na skutek implementacji do prawa krajowego, ustawą z dnia 22 czerwca 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1448), Dyrektywy 2007/46/WE, uchylony został m.in. przepis art. 68 ust. 17 pkt. 4 ustawy- Prawo o ruchu drogowym, dający do dnia 22 czerwca 2013 r. możliwość dopuszczenia do ruchu pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie (np. pojazdy marki SAM), po uzyskaniu pozytywnego wyniku z przeprowadzonego badania technicznego pojazdu. Ideą ww. przepisu było stworzenie producentowi lub importerowi możliwości zarejestrowania jednego pojazdu danego typu rocznie, bez konieczności przedstawienia go do badań homologacyjnych. Przepis ten był jednakże nadużywany przez importerów i producentów do dopuszczania do ruchu pojazdów nie posiadających świadectwa homologacji. Fakt ten podnoszony był wielokrotnie przez Komisję Europejską. W odpowiedzi na takie tezy KE, Polska zobowiązała się wobec KE, iż wprowadzi zapisy uniemożliwiające stosowanie tego rodzaju praktyk. Zostało to zrealizowane przy okazji ww. implementacji do prawa polskiego dyrektywy 2007/46/WE. Obecnie, stosownie do art. 70g ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego pojazdu bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu lub innego równoważnego dokumentu, którym jest m.in. świadectwo dopuszczenia indywidualnego wydawane w drodze decyzji przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego (art. 70zu ust. 1 ustawy – Prawo o ruchu drogowym). (jm)

 

http://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legislacyjna/pojazdy-typu-sam-zmian-prawa-nie-bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.