Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Witam, dawno nie miałem takiego ciekawego przypadku. Przyjechali młodzi ludzie wczoraj kupili auto. Z aukcji internetowej kupili swoje wymarzone auto BMW 320 benzyna. Pojechali, zapłacili, odebrali dokumenty, pojechali. W nocy uświadomili sobie, że na dokumentach zapisane,że to diesel i wszystkie dane tego pojazdu są z dieslka. Dzwonią do wcześniejszego właściciela, nie odbiera, jadą do niego, adres nie działa. Policja i wydział komunikacji rozkładają ręce. Twierdzą, że sami przerobili. Ja im doradziłem, żeby pojechali do rzeczoznawcy i żeby stwierdził jaki silnik jest w tym pojeździe.I potrzebny będzie pewnie dokument na to skąd się wziął ten silnik. Później zmiany konstrukcyjne i WK po nowy dowód. Może wiecie jak to inaczej załatwić. Bo mi inny pomysł do głowy nie przychodzi. Dal mnie to bardzo dziwne. Proszę o rade. Dodam, że pierwsza rej. w Polsce (POPRAWA). 2010-12. Auto jest niespełna 7 miesięcy w kraju i już podobno 4 właściciel. Oryginalnych dok. brak. Tylko karta pojazdu i DR w którym jednoznacznie pisze 320D. Ale instalacja cała na benzynę. Nawet korek wlewu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ja bym raczej bardzo dokładnie pooglądał pole numerowe.Z Twojego postu wynika że samochód jest z 2010 roku czy że w kraju jest od 2010 roku?Bo jeżeli to 2010 rok to sprawa wielce śmierdząca.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 BMW 320d były produkowane w latach 1998 - 2005 ale 100% pewności to nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2011 Rocznik nie ważny. Rozchodzi się o to ze podczas rejestracji coś się stało. Albo brief był jakiś zwałowany, albo diagnosta poleciał dane z automatu, albo rzeczywiście w ciągu 7 miesięcy w Polsce została wymieniona cała instalacja zasilania paliwem z diesla na benzynę. Jak najlepiej i najprościej teraz to zrobić, żeby było dobrze. Teraz pojazd w dowodzie ma 302D a instalacja i silnik benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ja im doradziłem, żeby pojechali do rzeczoznawcy i żeby stwierdził jaki silnik jest w tym pojeździe.I potrzebny będzie pewnie dokument na to skąd się wziął ten silnik. Później zmiany konstrukcyjne i WK po nowy dowód. Oraz Ja bym raczej bardzo dokładnie pooglądał pole numerowe Można również po VIN-ie sprawdzić w serwisie, albo od tego zacząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Może zacząc od tego czy to nie pomyłka w DR sprawdzic po VINie czy to wyszło jako P czy D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ok zrozumiem błąd wynikający z pomyłki w jednym polu na przykład w modelu zamiast I to D. Ale potem już jest pojemność i moc z diesla. Jak po vinie wyjdzie ze to rzeczywiste benzyniak. Wtedy wystarczy w uwagach tylko napisać poprawne dane i do WK z zaświadczeniem ? 98 skasować za to i wyznaczyć termin , chociaż ważny jeszcze przez 5 miesięcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Przede wszystkim podaj vin, albo ostatnie 7 znaków. Nawet jeśli zrobisz zmiany konstrukcyjne (co jest najprawdopodobniejsze) model i tak zostanie 320D. Tak samo jak w bmw 316 wymienisz motor na 1,8 to nadal będzie bmw 316. Najpewniejsze jest to, że ktoś wymienił silnik i tyle. Wtedy zmiany konstrukcyjne, nowy dowód i już. Podaj vin, albo ostatnie 7 znaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ale potem już jest pojemność i moc z diesla. to warto by poszukać oryginalnych wklejek i porównac numery (jeśli są) Jeśli to auto wyjechało z fabryki jako D to sprawa pachnie nieładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Jeśli to auto wyjechało z fabryki jako D to sprawa pachnie nieładnie ? Ciekawe podejście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Najpewniejsze jest to, że ktoś wymienił silnik i tyle silnik, skrzynie, dyfer, sterowniki, zegary zbiornik itd to kupa kasy jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 itd to kupa kasy jest Często bardziej opłacalna niż remont silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natasza Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ok zrozumiem błąd wynikający z pomyłki w jednym polu na przykład w modelu zamiast I to D. Ale potem już jest pojemność i moc z diesla. Jak po vinie wyjdzie ze to rzeczywiste benzyniak. Wtedy wystarczy w uwagach tylko napisać poprawne dane i do WK z zaświadczeniem ? 98 skasować za to i wyznaczyć termin , chociaż ważny jeszcze przez 5 miesięcy? Najprościej to robisz badanie z wynikiem N. Kasujesz za badanie. Wystawiasz na zaświadczenie w uwagach wpisujesz, że są niezgodności w zapisach w DR z rzeczywistością, podajesz prawidłowe dane, odsyłasz klienta do Wk i masz jako diagnosta "święty spokój". Nikt nie może ci wtedy nic zarzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Często bardziej opłacalna niż remont silnika... sam zmieniałem silnik z benzyny na D ale to było dawno i w passacie 87r więc była kwestia wymiany silnika, wycięcie katalizatora i podłączenia kabelka z cewki na zaworek na pompie, obrotomierz oczywiście nie działał ale w tym przypadku sprawa nie jest taka prosta i taka tania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ale klient nie chce N, tyko badanie z opisem zmian!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natasza Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Ale klient nie chce N, tyko badanie z opisem zmian!! Nie jestem pewien co rzeczywiście chce klient !!! Przeczytaj uważnie co napisał Stoned44: "...98 skasować za to i wyznaczyć termin , chociaż ważny jeszcze przez 5 miesięcy?" 98 - to opłata za badanie okresowe, a nie po zmianach konstrukcyjnych zgodnie z cennikiem !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 http://www.realoem.com/bmw/select.do Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2011 Niestety numerów nie mam, bo pojechali. Też dałem dupy bo mogłem sobie spisać z ciekawości. Jak się pojawią to dam znać co z tego wynikło. Sam jestem ciekaw jak to się skończy. Ale dla mnie najrozsądniejsze wyjście jest takie. Opinia rzeczoznawcy na silnik, potem dokument skąd ten silnik się wziął (ale pewnie go nie mają i tu juz dupa zbita, nawet do końca nie jestem pewien czy jest wymagany). Potem zmiany konstrukcyjne i tyle. Tak jak pisaliście wyżej myślałem też o tym, że N i wpisać poprawne dane w zaświadczeniu i wtedy do WK po nowy DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Opinia rzeczoznawcy na silnik A co niezwykłego w tym silniku, że opinia potrzebna? potem dokument skąd ten silnik się wziął A co nas to interesuje, będzie się tłumaczył w WK Potem zmiany konstrukcyjne i tyle. I to ma sens. Zmiany i po kłopocie. Nie szukajmy dziury w całym. Silnik jest częścią którą można wymienić, nawet na inną moc i pojemność (zmiany konstrukcyjne) byle by buda była homologowana do danego silnika, czyli żeby to był silnik montowany również w tych modelach bmw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2011 Bo pojemność nieznana a określić trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 adres nie działa Co to znaczy?czyżby kupka gruzu? W podobnym przypadku gdzie nowy właściciel pojechał do starego prostować dane w umowie adres okazał się lipny,skierował swoje kroki do WK który widniał w DR ,stamtąd wyszedł już w towarzystwie mundurowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 20 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2011 Adres jakiś lipny był, nie wchodziłem w szczegóły może nawet dowodu osobistego nie spisali od właściciela nie wiem i chyba już nie chcę wiedzieć bo już mnie od tego głowa boli :)Auto kupili w Zielonej Górze,zarejestrowane gdzieś koło Gdyni. Więc jechać tam tylko po to żeby dowiedzieć się w WK, że nic nie może zrobić to strata czasu i pieniędzy. Powiedziałem im żeby chociaż tam zadzwonili ale co przez telefon załatwią. Policja powiedziała , że oni mogli zmienić sami silnik w między czasie i koniec. Ręce opadają. Telefon do wcześniejszego właściciela głuchy. Masakra. Jacy ludzie są czasami bezmyślni to się w pale nie mieści. Tak czy siak jakoś odkręci będą to musieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Stoned44 napisał/a: potem dokument skąd ten silnik się wziął A co nas to interesuje, będzie się tłumaczył w WK WK też to nie interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Lipiec 2011 Share Napisano 20 Lipiec 2011 Bo pojemność nieznana a określić trzeba. Kod silnika i katalog WK też to nie interesuje. No i problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iamthelaw Napisano 19 Wrzesień 2011 Share Napisano 19 Wrzesień 2011 Opinia rzeczoznawcy na silnik [...] byle by buda była homologowana do danego silnika, czyli żeby to był silnik montowany również w tych modelach bmw. Przyjechał do mnie klient z BMW gdzie zmienił silnik z 1.8 na widlastą ósemkę 4.0 Trochę się rozejrzałem i do tych modeli montowane były maksymalnie 2.7 L. Mam go od razu przegonić czy żądać opinii rzeczoznawcy? Widziałem jak to jedzie a układ hamulcowy i zawieszenie zostało chyba seryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.