Arizona Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Witam, miałem klienta który kupił przyczepkę lekką z zabudową chłodnia której DMC wynosi 750 natomiast ładowność 200 kg. Zamierza ją przerejestrować i przy okazji zmienić jej MW gdyż zdemontował chłodnię oraz jakieś płyty wewnątrz. Moje stanowisko: Badanie okresowe + zmiany konstrukcyjne (78+82) zaświadczenie z badania i zmian do WK z terminem bezterminowo i nową MW i ładownością. Niby proste to ale chcę się upewnić. Z góry dzięki za zainteresowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 zaświadczenie z badania i zmian do WK Dokładnie,co do terminu ta jak tam WK uważa ,a jeśli chodzi o opłatę to właśnie wyszła "fachowość" zakresu badania po zmianach.Geometria w lekkiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 27 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2011 zaświadczenie z badania i zmian do WK Dokładnie,co do terminu ta jak tam WK uważa ,a jeśli chodzi o opłatę to właśnie wyszła "fachowość" zakresu badania po zmianach.Geometria w lekkiej? Stanowisko WK - bezterminowo Co masz na myśli "fachowość" - jak ty to widzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Co masz na myśli "fachowość" - jak ty to widzisz? 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danychw dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeŜeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montaŜu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, a takŜe ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; Spróbuj wykonać zakres pokolizyjnego i powiedz ile udało Ci się z tego wykonać. Wychodzi na to że w zależności od tego jakie auto przyjedzie mam w/g własnego widzimisię ustalić zakres badania lub ktoś w majestacie prawa zmusza nas do poświadczenia nieprawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Pamiętaj o potwierdzeniu MW z wagi ! Na wszelki wypadek zachowaj kwit w dokumentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 kupił przyczepkę lekką z Badanie okresowe + zmiany konstrukcyjne (78+82) od kiedy to OBT przyczepy lekkiej kosztuje 78 zł tu należy zrobić analogicnie jak po kolizji http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=5066#5066 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 27 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2011 czyli na zaświadczeniu samo DODATKOWE ciekawe jak WK podejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 czyli na zaświadczeniu samo DODATKOWE ciekawe jak WK podejdzie Normalnie - zmiany konstrukcyjne są badaniem dodatkowym i tylko taki rodzaj pisze się na zaświadczeniu, to, że mają w sobie zakres okresowego, jeszcze okresówki z niego nie czyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 27 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2011 dzięki Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 27 Lipiec 2011 Share Napisano 27 Lipiec 2011 Normalnie - zmiany konstrukcyjne są badaniem dodatkowym i tylko taki rodzaj pisze się na zaświadczeniu, to, że mają w sobie zakres okresowego, jeszcze okresówki z niego nie czyni. Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 Czy tak można zakwalifikować przyczepę lekka po zmianach? przyczepa lekka specjalna ruchoma reklama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 Czy tak można zakwalifikować przyczepę lekka po zmianach?przyczepa lekka specjalna ruchoma reklama Nie ma takiego przeznaczenia w rozporządzeniu. Jeśli nie pasuje żadne z wymienionych tam przeznaczeń to należy wpisać INNA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 Inna czyli co?? Ja bym klasyfikację w samym DIP zrobił tak jak Michał mówi, ale co szkodzi w uwagach dopisać, że to reklama? Chyba, że z samego opisu zmian jasno wynika co to za konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 Inna czyli co?? Inna czyli taka, która nie mieści się w zasadniczym podziale ale co szkodzi w uwagach dopisać, że to reklama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 ruchoma reklama A sprawdziłeś jak ta przyczepka zachowa się na drodze przy gwałtownym podmuchu wiatru? Nie dopuściłem do ruchu żadnej takiej przyczepki.Jeśli klient mocno się upierał to robi ciężarową z niskimi burtami a po badaniu w przestrzeni ładunkowej wozi sobie co chce - nawet reklamę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 robi ciężarową z niskimi burtami a po badaniu w przestrzeni ładunkowej wozi sobie co chce - nawet reklamę. I to jest właściwa podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 Po co burty? Platforma starczy A swoją drogą - jaka u Ciebie markes w takim razie jest dopuszczalna wysokość przyczepki? Bo jak rozumiem jakby to była klasyczna towarowa przyczepka z plandeką, to też nie dopuszczasz do ruchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Styczeń 2015 Share Napisano 15 Styczeń 2015 A sprawdziłeś jak ta przyczepka zachowa się na drodze przy gwałtownym podmuchu wiatru? A taka, fabryczna zakładam, jak się zachowała? Też byś nie dopuścił do ruchu albo kontrolował jej reakcję na podmuch wiatru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 Macie problem ze statecznością reklamy - to jest mistrzostwo świata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 Powierzchnia boczna reklamy i jej konstrukcja (jednolita ściana) - podobnie jak i zabudowa typu furgon, plandeka stawia dużo większy opór niż konstrukcja z kajakami. Ja w tym pojeździe nie widzę żadnego "mistrzostwa". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 Ja w tym pojeździe nie widzę żadnego "mistrzostwa". To złap gumę - tak z oka wysokość około 3m przy rozstawie 1,8m - masa 1 kajaka 35-50 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIAGNOSTA__ Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 A czy można zmienić DMC przyczepki lekkiej z 500kg na 750 kg po wymianie osi na mocniejszą i przebudowaniu jej. Mam klienta z takim zapytaniem. Ps dla pojazdów zmiany DMC lepiej nie ruszać ale jak to się ma do przyczepki lekkiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 A czy można zmienić DMC przyczepki lekkiej z 500kg na 750 kg W przyczepie fabrycznej DMC po zmianach nie może przekraczać pierwotnej wartości. W SAM-ie dozwolona każda zmiana DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 A czy można zmienić DMC przyczepki lekkiej z 500kg na 750 kg po wymianie osi na mocniejszą i przebudowaniu jej Tak - papier na oś - i Twoja ocena całej konstrukcji - zakładając ,że to SAM bo jak fabryczna to zgoda producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Styczeń 2015 Share Napisano 16 Styczeń 2015 Ps dla pojazdów zmiany DMC lepiej nie ruszać ale jak to się ma do przyczepki lekkiej. przyczepa – pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem; przyczepa lekka – przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg; Wg. Twojego twierdzenia - nie, ale po przebudowie właściciel do rzeczoznawcy ten robi wszelkie niezbędne wyliczenia, a następnie SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.