Skocz do zawartości

"Czas Życia" wyposażenia OSKP


bartlomiej_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post na forum tak więc witam. Przejrzałem "wyszukiwarką" ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam:

Jak wg was często trzeba / trzeba będzie wymieniać wyposażenie OSKP?

I dlaczego?

 

Co ma na to większy wpływ:

- zmiany i rozwój modeli samochodów

- trwałość produkowanych samochodów

- czy też zmiany w przepisach prawnych

 

Czyli reasumując jak długo bez dodatkowych inwestycji (pomijam kalibracje, atestacje etc. etc.) można wg was użytkować wyposażenie OSKP?

 

pozdr

 

P.S.

Jeżeli pytanie umieściłem w niewłaściwym dziale to proszę admina o przeniesienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza linia ma 14 lat ,analizator 16 (w tamtym roku został kupiony drugi),jak się przepisy nie zmienią to niektóre sprzęty przy następnym odbiorze będą miały 19-20 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli MI wprowadzi np. obowiązek pomiaru tlenków azotu, to większość czteroskładnikowych analizatorów spalin nie będzie spełniać normy i wtedy trzeba będzie kupić nowe z możliwością tego pomiaru ...

 

ps.

ja mam na SKP jeszcze analizator dwuskładnikowy (poza ewidencją TDT - ale legalizowany), którego używam przy pojazdach z silnikami 2-suw lub innych starociach bez katalizatora :x

 

[ Dodano: 29-07-2011, 14:44 ]

http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje08.htm

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

którego używam przy pojazdach z silnikami 2-suw lub innych starociach bez katalizatora

 

A co boisz się że na nowszym braknie skali ::D::D::D::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HC z 2-suwa i się przekonasz czym to pachnie

 

To były spaliny, a nie to co teraz jakiś tam "dymek" więcej pary niż samych spalin. Z takiego dwusuwa jak się człowiek zaciągnął spalinami to czuł że żył :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma określonego wprost granicznego wieku sprzętu - można go użytkować aż się nie popsuje :mad: , albo się znudzi ;) ,albo zmienią się przepisy i wymuszą stosowanie innych (nowszych) urządzeń.

Osobnym zagadnieniem - ale to już bardziej księgowym - jest amortyzacja sprzętu jako środka trwałego i przysługujące z tego tytułu odpisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że bardziej to jest uwarunkowane zmianą przepisów lub może rozwojem motoryzacji. Np. wprowadzenie katalizatorów, drastyczne zmniejszenie norm emisji. Pytanie tylko jak zdefiniować ten czas? 20-30 lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć jak zmieni sie technika badań oraz niezbedne urządzenia, myślę że za kilka lat zmieni sie sposób pomiaru zadymienia bo obecny już dawno stracił sens ale na razie urządzenia do dokładnego pomiaru są nieziemsko drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo obecny już dawno stracił sens ale na razie urządzenia do dokładnego pomiaru są nieziemsko drogie.

- dlaczego?

- kiedy został ustalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.