Skocz do zawartości

Wlasna tabliczka i VIN dla pojazdu SAM


jeepeemes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Wykonalem sliczny motocykl typu SAM. Wszystkie elementy nosne pochodza z motocykli. Calosc posiada silnik samochodowy. Wykonanie jest bezbledne wiec zalezy mi na tym aby i tabliczka znamionowa byla perfekcyjna a numer VIN rozpoznawalny przez dekodery VIN (rocznik, typ, kraj pochodzenia itp) Moje pytanie jest czy moge zamowic tabliczke z nazwa, rokiem produkcji decybelami i VINem i zamontowac na ramie, a Stacja diagnostyczna wystawi dokumenty identyfikacyjne pojazdu SAM na podstawie mojego VIN oraz danych z Mojej tabliczki?

Czy macie jakies sugestie co z tym zdobic?

Pozdrawiam, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonalem sliczny motocykl typu SAM. Wszystkie elementy nosne pochodza z motocykli.

Czy na pewno spełni warunki jako "SAM" , jeśli tak, to aby ,,,

zamowic tabliczke z nazwa, rokiem produkcji decybelami i VINem

byłaby potrzebna zmiana przepisów,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonalem sliczny motocykl typu SAM

 

Co najwyżej marki SAM.

 

Calosc posiada silnik samochodowy. Wykonanie jest bezbledne wiec zalezy mi na tym aby i tabliczka znamionowa byla perfekcyjna a numer VIN rozpoznawalny przez dekodery VIN

 

To poddaj go procesowi homologacji i nie będzie potrzebne badanie jak dostaniesz homologację, a jak jest taki jak piszesz bezbłędny to uruchom produkcję :D.

 

a Stacja diagnostyczna wystawi dokumenty identyfikacyjne pojazdu SAM na podstawie mojego VIN oraz danych z Mojej tabliczki?

 

Jak pisał Janusz60 a jak dostaniesz homologację to może być jak piszesz twój VIN i TZ, inaczej tylko urząd nadaje numer oraz OSKP wykonuje 9 a z tym wykonaniem też jest różnie na różnych stacjach) ten numer i tabliczkę zastępczą zgodnie ze wzorem zawartym w Dz.U.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby uzyskać VIN producent chyba nie musi przechodzić procesu homologacji, ale to w omawianym przypadku i tak będzie kosztowało sporo - raczej ekonomicznie nie opłacalne ,przy jednej sztuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od kogo kto to będzie nabijał, jak to zrobi estetycznie bo i tak można Numer VIn w pojazdach marki SAM nadaje WK pod który podlegasz. Co do rozpoznawalności numeru VIN to w produkcjach masowych dekodery niekiedy nie rozpoznają wszystkiego ,to tym bym się nie przejmował. Możesz poszukać stacji która zamiast tabliczek znamionowych aluminiowych ma tabliczki naklejane ładniej to wygląda. Nie przeskoczysz tego chyba zrobisz jak koledzy radzą ale to grube $$$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nr VIN występujesz zdaje się do PIMOT'u. I jak najbardziej możesz zrobić to dla SAM'a. W praktyce jednak spotkałem się z tym tylko raz. Po pierwsze koszt, po drugie co niby ma być rozpoznawalne w nim, jak Ty producentem jako takim nie jesteś i wątpliwe, żeby Twoje dane trafiły do światowych katalogów...?

 

To poddaj go procesowi homologacji i nie będzie potrzebne badanie jak dostaniesz homologację, a jak jest taki jak piszesz bezbłędny to uruchom produkcję :D .

 

Homologacja nie ma nic wspólnego z nadawaniem nr VIN, a jeden egzemplarz nigdy nie uzyska homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja nie ma nic wspólnego z nadawaniem nr VIN

 

Wiem ale mi chodziło o to że jak ten motorek jest takich ach i och to autor mógłby uruchomić produkcję i wtedy homologacja by się przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadło mi w oko to co Januszowi
Wykonalem sliczny motocykl typu SAM
Wszystkie elementy nosne pochodza z motocykli

Rama też?

 

Jeśli rama też, to numer zapewne tam jest :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech

identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę

określa się jako "SAM";

2) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numerufabrycznego;

3) odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;

4) nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na

rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;

5) w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu

zostało ustalone prawo własności pojazdu;

6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku

drogowego albo podczas naprawy;

7) zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona.

3. Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6 i 7, powinny być potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej.

4. Umieszczone cechy identyfikacyjne starosta wpisuje w dowodzie rejestracyjnym i w karcie pojazdu, jeżeli była wydana.

i

Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu.

2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera samochodu

osobowego z silnikiem spalinowym, ciągnika rolniczego, motocykla i motoroweru, który uzyskał w odniesieniu do poszczególnych tych pojazdów świadectwo homologacji wydane zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera przedmiotów

wyposażenia lub części pojazdu, który uzyskał dla tych przedmiotów wyposażenia lub części świadectwo homologacji wydane przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

4. Producent lub importer, o którym mowa w ust. 2, jest obowiązany przekazać ministrowi

właściwemu do spraw transportu informację o uzyskanym świadectwie homologacji typu pojazdu wraz z opisem technicznym oraz dane i informacje o pojeździe, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1-4 i ust. 1a pkt 1, jeżeli opis techniczny ich nie zawiera.

5. Za producenta, o którym mowa w ust. 1, uważa się również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdów.

Jak by nie patrzał trzeba mieć dużo$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziekuje za sugestie i wyjasnienia w tej sprawie. Stalo sie jasne ze nie mam wyjscia tylko umiescic TZ w miejscu mozliwie najmniej widocznym.

Mam jeszcze jeden trop. Ktos na innym forum sugerowal zarejestrowac to w kraju o bardziej liberalnych przepisach i potem przerejestrowac to do naszego kraju. Pytanie do kolegow, czy spotkaliscie sie z SAM-ami z zagranicy i ich pierwsza rejestracja w Polsce?

Na koniec pragne dodac ze koszty nie maja wielkiego znaczenia - jedynie estetyka - wiec prosze nie ograniczac rozwiazan do tych za flaszke ;) To nie wfm-ka z silnikiem trabanta...

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec pragne dodac ze koszty nie maja wielkiego znaczenia - jedynie estetyka - wiec prosze nie ograniczac rozwiazan do tych za flaszke To nie wfm-ka z silnikiem trabanta...

No no tos zaskoczył tymi kosztami

A taka ciekawość możesz wkleić zdjecia tego pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że tak,w tym czasie przyszły dwie przyczepy z zabudową robioną w kraju ,jedna z numerem nabitym przez stację a druga z VIN-em.Znając definicję SAM-a to powiem że te ramy to taka konstrukcja własna jak ze mnie baletnica.

W tej chwili nie pamiętam z jakiej firmy były oznakowania na ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.