Skocz do zawartości
pentagram

Pytanie do BLAKOPA I OLGI ?

Rekomendowane odpowiedzi

pentagram

Jak postępujecie w takim przypadku:

SAMOCHÓD OSOBOWY - NIGDY NIE BYŁ CIĘŻAROWYM

OPEL AGILA 1.2 rok prod.2000

 

dane z DR: .................................PRAWIDŁOWE DANE:

F1,F2=1030 .....................................F1,F2=1340

G=860 ..............................................G=1030

S1=5..................................................S1=4

F1-G=170 ............................................................................F1-G=310

 

Wpisałem dane z TZ ( z odpowiednim opisem ), a pani w WK odrzuciła zaświadczenie z OBT tłumacząc, że należy pozostawić te z DR bo tak samochód był pierwotnie zarejestrowany i tak musi pozostać :shock:, nawet nie kwapiła się spojrzeć w katalog marek i typów, sprawdzić ILOŚĆ MIEJSC dla AGILI, o pozostałych danych nie wspomnę :evil::evil::evil::evil::evil:

Pomijając fakt nieprawidłowej ilości miejsc, pasażer mógłby ważyć co najwyżej:

170:5=34kg

Proszę o logiczne wyjaśnienie takiej decyzji pani z WK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zapewne chciałbym ustalić kto i kiedy doprowadził do takiej pomyłki (bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam), co nie zmienia faktu, że na durnoty niektórych p.... nie ma słów :)

 

PS "G" wziąłeś katalogowo czy ważyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Proszę o logiczne wyjaśnienie takiej decyzji pani z WK.

 

No właśnie --ciekawe. Czyżby to było lenistwo czy kompletna niewiedza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
No właśnie --ciekawe. Czyżby to było lenistwo czy kompletna niewiedza .

 

Ale racz proszę też pamiętać o jednym z możliwych aspektów tej sprawy:

 

bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam

 

8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Masę własną ustaliłem na podstawie SH identycznej AGILI, której właścicielem jest mój kolega, z wagi była różnica o 21kg ale w samochodzie były różne rzeczy osobiste więc go nie wybebeszałem oczywiście.

Zapewne chciałbym ustalić kto i kiedy doprowadził do takiej pomyłki (bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam)

 

Samochód pierwotnie zarejestrowany w Warszawie, od nowości takie dane istniały w DR.

SH nie widziałem, bo II-gi właściciel go nie posiada - nie wykluczone, że właśnie w SH są popisane jakieś bzdety, tylko zastanawia mnie fakt użytkowania samochodu przez jedenaście lat z nieprawidłowymi danymi w DR. Na koniec dodam - straciłem następnego klienta i odbyło się to z "bardzo wielkim hukiem".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
dane z DR: .................................PRAWIDŁOWE DANE:

jest jeszcze trzecia strona medalu czyli KP

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
winerek
nawet nie kwapiła się spojrzeć w katalog marek i typów, sprawdzić ILOŚĆ MIEJSC dla AGILI

 

Obydwie są prawidłowe, kiedyś były homologowane jako pięciomiejscowe, jak Seicento. Jedynym miarodajnym źródłem może być ŚH dla tego pojazdu, choć oczywiście w masach jest jakiś błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
jest jeszcze trzecia strona medalu czyli KP

 

Jak to '99 rok to KP ma albo nie ma bo chyba właśnie od 99 roku zaczęły obowiązywać.

 

Na koniec dodam - straciłem następnego klienta i odbyło się to z "bardzo wielkim hukiem".

 

Nie Ty jeden, ja tak miałem w sobotę może trochę z mniejszym hukiem ale pewnie też nie wróci za rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Jak to '99 rok to KP ma albo nie ma bo chyba właśnie od 99 roku zaczęły obowiązywać.

 

OPEL AGILA 1.2 rok prod.2000

 

Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 59 poz. 634

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 21 czerwca 1999 r.

w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu i jej opisu.

 

§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1999 r.

 

czyli KP powinna już być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Zapewne chciałbym ustalić kto i kiedy doprowadził do takiej pomyłki (bo nie wykluczam, że taki kwiatek mógł i z SKP wypłynąć kiedyś tam),

 

Nawet jeśli tak by było, to srednio inteligetny urzędnik powinien to wychwycić jeszcze przed wprowadzeniem danych do systemu Pojazd :? . Zresztą dziwię się strasznie, że system przyjmuje takie bzdurne parametry :shock: . Już kilkakrotnie widziałem takie DR, gdzie maksymalny nacisk osi pomnożony przez liczbę osi był nizszy od DMC pojazdu :shock: . Czy nikt z WK nie poczuwa sie do odpowiedzialności za taki stan rzeczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Obydwie są prawidłowe, kiedyś były homologowane jako pięciomiejscowe

 

Cztery pasy, cztery zagłówki więc nie ma mowy o 5-ciu miejscach :evil:

 

[ Dodano: 19-08-2011, 08:41 ]

KP nie widziałem bo klient nie miał przy sobie, i widzieć nie będę bo do mnie już "nigdy nie przyjedzie" - cytuję jego słowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Nawet jeśli tak by było, to srednio inteligetny urzędnik powinien to wychwycić jeszcze przed wprowadzeniem danych do systemu Pojazd :? . Zresztą dziwię się strasznie, że system przyjmuje takie bzdurne parametry :shock: . Już kilkakrotnie widziałem takie DR, gdzie maksymalny nacisk osi pomnożony przez liczbę osi był nizszy od DMC pojazdu :shock: . Czy nikt z WK nie poczuwa sie do odpowiedzialności za taki stan rzeczy?

 

Teoretycznie masz rację.Ale zapytam przewrotnie - czy system STACJA wyłapuje takie rzeczy?? 8) A uwierz mi, że lata temu już proponowałem takie rozwiązania... Z kolei w systemie POJAZD z przyczyn "politycznych" moje pomysły nie były już od pewnego okresu uwzględniane. A szkoda. Bo "szkielet" programu, który obecnie działa w Polsce, to nie chwaląc się jest mojego autorstwa przy współpracy ówczesnych programistów i dyrektora projektu (usuniętego z projektu za zbytnie przejawy własnych inwencji... Marku - pozdrawiam Cię serdecznie z tego miejsca) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
czyli KP powinna już być

Powinna,ale jak to zwykle u nas bywa był poślizg i KP nie dawano ,przynajmniej w przypadku Fiata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Powinna,ale jak to zwykle u nas bywa był poślizg i KP nie dawano

 

Zobaczę po południu, mam ksero DR to wrzucę go do wglądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
zapytam przewrotnie - czy system STACJA wyłapuje takie rzeczy

 

Ja akurat pracuję na innym programie, ale niestety on tez nie wychwytuje takich niezgodności :(

 

"szkielet" programu, który obecnie działa w Polsce, to nie chwaląc się jest mojego autorstwa

 

To już wiem laczego znasz niektóre kruczki w tym programie o czym przeciętny pracownik WK nie ma pojęcia :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
winerek
nawet nie kwapiła się spojrzeć w katalog marek i typów, sprawdzić ILOŚĆ MIEJSC dla AGILI

 

Obydwie są prawidłowe, kiedyś były homologowane jako pięciomiejscowe

Cztery pasy, cztery zagłówki więc nie ma mowy o 5-ciu miejscach :evil:

 

Chciałem Ci tylko wyjaśnić, bo zapewne nie wiedziałeś sądząc po pierwszym cytacie - gdyby było inaczej wiedziałbyś że zerkanie do katalogu nic nie da - że były również pięciomiejscowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Przerabiałem temat już kilka razy. Dane w DR wpisane zostały ze świadectwa homologacji. Dane na tabliczce są nieprawidłowe bo diler zawalił sprawę i nie założył tabliczki, którą dostał wraz ze świadectwem homologacji. Odesłałem kilku klientów do dilera. W serwisie okazało się, że mają właściwą tabliczkę w segregatorze i założyli od ręki. Jeśli diler, który sprzedał pojazd znajduje się powiedzmy300km to należy klienta wysłać do najbliższego salonu i też mu za darmo wymienią. Czas oczekiwania ok tygodnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Dane na tabliczce są nieprawidłowe

Chyba czegoś nie kumam,to ma być prawidłowe ?:

F1-G=170

170:5=34kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Jak wcześniej powiedziałem wrzucam scan DR AGILI, oczywiście pewnych informacji nie mogłem ujawnić.

Dla przypomnienia:

F1,F2=1340, F3=1990 - dane z TZ

5ae1a4bd8ecaa_DROPELAGILA.thumb.jpg.b92ed521ad4e2a82c0e2ccf7681ce181.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
pentafram napisał/a:

F1-G=170

170:5=34kg

 

Tu jest ewidentny błąd. Jakie zapisy są w ŚH i KP? W tą stronę trzeba iść by go wyprostować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Tu jest ewidentny błąd. Jakie zapisy są w ŚH i KP? W tą stronę trzeba iść by go wyprostować.

 

Wytłumacz to pani z WK która twierdzi, że tak musi być jak w DR, mało tego w starym dowodzie były dokładnie takie same dane i pięć pieczątek diagnostów, którzy niczego nie zauważyli :shock:

 

KP nie widziałem bo klient nie miał przy sobie, i widzieć nie będę bo do mnie już "nigdy nie przyjedzie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
oczywiście pewnych informacji nie mogłem ujawnić.

np nr rej RJSK483

organ wydający

starosta jasielski

ul. Rynek 18

38-200 Jasło

:evil:

 

[ Dodano: 19-08-2011, 23:28 ]

a możliwe że więcej, bo kod AZTEC może zostać zeskanowany .... :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olga

Nie wiadomo gdzie powstał błąd. Trudno to jednoznacznie stwierdzić. (zauważyłeś, że ustalone przez Ciebie G jest takie, jak w DR F1, F2?)

Można by przypuszczać, że to pomyłka przy wpisywaniu danych ze ŚH podczas pierwszej rej. - w starych programach łatwiej było o taki błąd, bo wpisywało się wszystko samemu, a nie jak teraz- podaje się nr ŚH, typ, wersję itd. i pokazują się gotowe dane, chociaż też w „widełkach”.

Ale jeśli opierać się na tym, co powiedziała Ci pani w WK, że takie dane pojazdu są od pierwszej rej., to można domyślać się, że sprawdziła akta pojazdu: porównała zapisy w DR z poprzedniego WK i te zawarte w KP, która w tej sytuacji była wydana przez producenta (no chyba, że jest to wtórnik…). W przypadku takich rozbieżności być może dotarła również do ŚH, na podstawie którego pojazd był zarejestrowany w pierwszym WK i w nim są takie błędy??? Chociaż nie wiem czy było to możliwe... czy akta są jeszcze w archiwum, bo pojazd stamtąd ubył w 2004 r. Nie jest jednak problemem wystąpić z zapytaniem do producenta.

Jedno jest pewne – jeśli wpisałeś na zaświadczeniu, że dane z TZ są inne niż w DR i opisałeś rozbieżności, to zrobiłeś to, co do Ciebie należy. :) I dziwi mnie, że pani chciała, żebyś to zmienił.

No i zostawię bez komentarza:

(...) mało tego w starym dowodzie były dokładnie takie same dane i pięć pieczątek diagnostów, którzy niczego nie zauważyli :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

"Powyższe dane dotyczą pojazdów o numerze nadwozia (VIN) rozpoczynających się od numeru W0L0HAF68...."

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
oczywiście pewnych informacji nie mogłem ujawnić.

np nr rej RJSK483

organ wydający

starosta jasielski

ul. Rynek 18

38-200 Jasło

:evil:

...

 

kłanie się umiejętność czytania MRZ ;)

 

 

Co do ŚH - mam autko i w KP jest wbity jeden nr homologacji (zaczynający się od liter WE) , poźniej dealer jak WK nie mogło mi wydać DR dostarczył mi świstek w którym jest nr homologacji zaczynający się od liter PL więc inny. Reasumując - gubię świstek i na podstawie KP i ŚH nie da się dojść ładu co i jak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.