Skocz do zawartości

Zbiór pytań OPISOWYCH oraz odpowiedzi


rszper2484

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Proszę pomóżcie pozbierać pytania opisowe w jednym miejscu,na pewno pomoże to w nauce mi jak i kolegom zdającym egzamin ps. jak ktoś ma taką pomoc na kompie to proszę wrzucić na adres radek.szper@wp.pl z góry dziękuję

 

np.

Autor Solaris

 

Badanie okresowe pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą w dniu 1.04.1993 roku. Dopuszczalna masa całkowita tego pojazdu wynosi 16 ton. Pojazd posiada urządzenie dozoru technicznego (cysterna).

 

Myślę że tyle danych nam wystarczy żeby podać jedno znaczą odpowiedź która zalicza:

1. Diagnosta prosi o przedstawienie dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia podlegającego dozorowi technicznemu. W tym przypadku jest to cysterna więc dokument z TDT. Jeśli dokument jest prawidłowy diagnosta przystępuje do badania.

2. Nie wymagamy zaświadczenia na zwalniacz ponieważ zwalniacz jest wymagany dla pojazdów z pierwszą rejestracją po 30 czerwca 1993 i DMC powyżej 16 ton a tutaj mamy równo 16 ton i 1 kwietnia 1993.

3. Diagnosta przystępuje do badania okresowego i wykonuje czynności zgodnie z dziennikiem ustaw 155 w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych. Diagnosta sprawdza kolejno:

- Identyfikacja pojazdu

- Dodatkowe wyposażenie

- Ogumienie

- Światła

- Układ hamulcowy

- Układ kierowniczy

- Nadwozie i osprzęt

- Zagadnienia związane z ochroną środowiska: toksyczność spalin i hałas

itd.

4. Jesli wynik badania jest pozytywny diagnosta wystawia zaświadczenie z badania okresowego i pobiera opłatę zgodnie z cennikiem. W zaświadczeniu diagnosta powinien wpisać numer dokumentu TDT i do kiedy jest data ważności.

 

 

Podsumowanie

Pamiętajcie że pojazd był zarejestrowany po raz pierwszy za granicą w 1993 roku ale już od wielu lat może być zarejestrowany w Polsce. Napewno nie można napisać że sie odstępuje od badania a chyba sporo osób tak pisało. Odstępujecie tylko wtedy jak nie ma zaświadczenia z TDT. Nie wymieniajcie wogóle słowa "badanie pierwsze" bo nic takiego w przepisach nie istnieje. Kiedyś było a teraz już nie ma i za to sie nie zalicza. Nie piszcie także nic o ADR, nie mamy danych że to jest ADR i na tym polega haczyk. Cysterna ADR musi mieć powyżej 1m sześcienny pojemności żeby nas to interesowało jako ADR. Przeczytacie o tym w 9 cześci ADR. Nie musicie wymieniać ile pobieracie opłaty tylko krótko i zwięźle, że wystawiacie zaświadczenie z badania okresowego i pobieracie opłate według cennika. Jest przecież odpowiednia pozycja na to badanie dla pojazdu powyżej 3,5 i do 16 ton. Nikt sie pozycji z cennika na pamięc nie uczy. Pozatym oni lubią żeby pisać zwięźle w punktach i bez lania wody. I ważne żeby stosować poprawne słownictwo dlatego nie można pisać badanie pierwsze ani świadectwo z czerwonym czy różowym paskiem bo nic takiego nie istnieje. To świadectwo które wygląda jak z różowym paskiem to sie nazywa świadectwo dopuszczenia. Za powiedzenie świadectwo z różowym czy czerwonym paskiem to wywalali z egzaminu praktycznego bo oznaczało że ktos nie znał słownictwa. To tak na przyszłość jakby kiedyś sie trafił faktycznie ADR. Ja zaliczyłem pisząc w ten sposób. Jak widać w 4 punktach wszystko się zawarło;)[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku jest to cysterna więc dokument z TDT.

Nie jest powiedziane że to cysterna ADR :D

Więc nie możesz żądać protokołu z TDT.

Nie wymagamy zaświadczenia na zwalniacz ponieważ zwalniacz jest wymagany dla pojazdów z pierwszą rejestracją po 30 czerwca 1993 i DMC powyżej 16 ton a tutaj mamy równo 16 ton i 1 kwietnia 1993.

Nie wymagamy zwalniacza i ABS nie dlatego że data pierwszej rejestracji jest 1 kwietnia 1993. Od 1 stycznia 2010 wszystkie pojazdy muszą posiadać zwalniacz i ABS niezależnie od pierwszej rejestracji tylko że te pow. 16t. ALE nie wymagamy ponieważ ma DMC 16 t. A wymagamy w pojazdach pow. 16t. :D

 

[ Dodano: 23-08-2011, 20:08 ]

Nie wymieniajcie wogóle słowa "badanie pierwsze" bo nic takiego w przepisach nie istnieje.

Nie ma tego w pytaniu. Że jest to pojazd przed pierwszą rejestracją w RP.

Diagnosta przystępuje do badania okresowego i wykonuje czynności zgodnie z dziennikiem ustaw 155 w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych. Diagnosta sprawdza kolejno:

- Identyfikacja pojazdu

- Dodatkowe wyposażenie

- Ogumienie

- Światła

- Układ hamulcowy

- Układ kierowniczy

- Nadwozie i osprzęt

- Zagadnienia związane z ochroną środowiska: toksyczność spalin i hałas

itd.

4. Jesli wynik badania jest pozytywny diagnosta wystawia zaświadczenie z badania okresowego i pobiera opłatę zgodnie z cennikiem.

Z tym sie zgodzę co do tego konkretnego przypadku. Pamiętajmy że niewiemy czy to ADR. Tak więc? Z tym się nie zgodzę. :-D

W zaświadczeniu diagnosta powinien wpisać numer dokumentu TDT i do kiedy jest data ważności.

JAk już by miał wpisać to nr i datę wystawienia protokołu lub decyzji TDT.

A po drugie jak by był to ADR to diagnosta jeszcze prócz zaświadczenia zał. 2 również wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym BT poj. przeznaczonego do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych (zał nr 7 do 155)

I oczywiscie dochodzi badanie dodatkowe, prócz okresowego i do sprawdzenia wyposażenie ADR., ogzrewacz spalinowy, ogranicznik prędkości instalacja elektryczna itd.

ZAZNACZAM Gdyby to był ADR :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

rszper2484, thesperado, Sluchaj Kolego RSZPER 2484 , jezeli dostales cos od Kolegi thesperado - to zapewniam ze jest to dobry i PEWNY material, a nie jakies tam piąte przez dziesiate. Nie raz i dwa razem KIEDYS z nim toczylem zaciete dywagacje diagnostyczne z ktorych nawet prace dokorskie mozna by tworzyc. Pozdrawiam obu Kolegow Serdecznie

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich zdających , nie rozpisujcie sie nie potrzebnie w pytaniu opisowym,wszystko trzeba najlepiej w podpunktach wypisać po kolei ,nie zagłębiać się bo potem człowiek się zapętli i koniec.Czytać ze zrozumieniem pytanie i nie wykraczać poza to o co pytają. Nie gdybać jakie to auto mogłoby być, np cysterna,adr itd tylko opisać to co wiadomo na 100% . Kiedyś w Krakowie było pytanie odnośnie badania pojazdu zasilanego gazem,do tego był protokół z UDT i wystarczyło napisać że : Nie przystępujemy do badania ponieważ klient nie posiada protokołu TDT do butli z gazem i Koniec opisu. A ekipa rozpisała się na maksa i zdał tylko 1 który tak własnie to opisał.

Wszystkim zdającym życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mąż mnie nie wysyła ;) sama się tym interesuję i też mnie ciekawi jak odpowiedzieć na to pytanie. Mąż po prostu nie ma czasu na śledzenie forum :)

 

tak się tylko zastanawiam czy nie trzeba na opisówce napisać: wynik negatywny w takim a takim przypadku, wynik pozytywny w takim a takim i dokładnie opisać jakie przypadki.

 

Mąż z tego co mi mówił po wczorajszym egzaminie, to miał zbyt ubogą opisówkę...więc rozpisywać się czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z pytania opisowego wynika że pojazd nie spełnia warunków (przekroczona masa ,szerokość wysokość) można napisać iż wynik badania negatywny.

Ps. wczoraj zdałem w Lublinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z pytania opisowego wynika że pojazd nie spełnia warunków (przekroczona masa ,szerokość wysokość) można napisać iż wynik badania negatywny.

 

Pod warunkiem, że nie ma wpisu w DR o odstępstwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.