Pawel2002 Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 jak sie oblicza maksymalna masę całkowita przyczepy z ham. bez hamulca czyli 0.1 i 0.2 dane do dip-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 23 Sierpień 2011 Share Napisano 23 Sierpień 2011 jak sie oblicza maksymalna masę całkowita przyczepy z ham. bez hamulca czyli 0.1 i 0.2 To robi producent, a właściwie jego inżynierowie. A wyniki ich pracy to w katalogach znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Sierpień 2011 Share Napisano 24 Sierpień 2011 jak sie oblicza maksymalna masę całkowita przyczepy z ham. bez hamulca czyli 0.1 i 0.2 dane do dip-u Jeśli miałbyś już coś od siebie wrzucić, to z zachowaniem warunków w par. 3 pkt 4 .4.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel2002 Napisano 24 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2011 tak wszystko się zgadza ale co mam zrobić na egzaminie praktycznym ponieważ podobno jest auto bez żadnych dokumentów i egzaminator każe wypisać DIP na uwagę zdającego co to za diagnosta że nie potrafi wypisać dip z auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 24 Sierpień 2011 Share Napisano 24 Sierpień 2011 tak wszystko się zgadza ale co mam zrobić na egzaminie praktycznym ponieważ podobno jest auto bez żadnych dokumentów i egzaminator każe wypisać DIP na uwagę zdającego co to za diagnosta że nie potrafi wypisać dip z auta. Podstawowe dane pospisuj z T.Z. pozostałe dane typu roztaw osi długości szerokości wysokości miarka w dłoń i do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Sierpień 2011 Share Napisano 24 Sierpień 2011 co to za diagnosta że nie potrafi wypisać dip z auta Jak taki mądry to niech ustali kraj poprzedniej rejestracji bez dokumentów. Oczywiście może powiedzieć że nie był rejestrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 24 Sierpień 2011 Share Napisano 24 Sierpień 2011 co to za diagnosta że nie potrafi wypisać dip z auta Jak taki mądry to niech ustali kraj poprzedniej rejestracji bez dokumentów. Oczywiście może powiedzieć że nie był rejestrowany. No to w DIP-je N.D. [ Dodano: 24-08-2011, 20:31 ] albo brak danych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 Koledzy prosze o porade, zaczynamy na stacji robic pierwsze badania z zagranicy. Jak w koncu wpisywac w Dip-e masy ciagnietej przyczemy? Czy wpisywac roznice zestawu pojazu a DMC pojazdu z tabliczki znamionowej czy tak jak podaje katalog? Tyle juz postow przeczytalem ale i tak do konca tego nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 czy tak jak podaje katalog Najlepiej jak poda producent, nie byle jaki katalog,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 Jak w koncu wpisywac w Dip-e masy ciagnietej przyczemy? - w DIP-ie mamy MaXymalne Masy Przyczep, a to atrybut zarezerwowany dla producenta zdaje się. Dlatego przy ustalaniu tego parametru należy w jak największym stopniu polegać na wiarygodnych danych katalogowych, mail z zapytaniem do przedstawiciela producenta, kliknąć na forum, a na końcu, a najlepiej wcale te magiczne wyliczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 O dane producenta moze byc ciezko. Czyli odejmowanie zestawu od DMC auta z TZ to bedzie prawidlowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 zaczynamy na stacji robic pierwsze badania z zagranicy Lepiej późno jak wcale . Jak w koncu wpisywac w Dip-e masy ciagnietej przyczemy? Zgodnie z homologacją Czy wpisywac roznice zestawu pojazu a DMC pojazdu z tabliczki znamionowej Nieraz się zgadza z homologacją w wybranej grupie pojazdów, ale np "francuzów" już nie. Więc nie jest to zasada. czy tak jak podaje katalog? Masz dołożyć wszelkich starań, żeby dane te były wiarygodne, włącznie do skorzystania z wiedzy rzeczoznawcy Tyle juz postow przeczytalem ale i tak do konca tego nie rozumiem.Nauki nigdy nie za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 O dane producenta moze byc ciezko. - ja bym nie brał tego na klatę. Zawsze jest furtka dla klienta skorzystać z rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 Zakupilem katoli COIDE ale nie we wszystkich pojazdach jest okreslona masa przyczepy. Jak zaczne wysylac kientow do rzeczoznawcy to watpie czy mnie odwiedza w kolejnym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 . Jak zaczne wysylac kientow do rzeczoznawcy to watpie czy mnie odwiedza w kolejnym roku Jak się wkopiesz to na pewno przyjdą Ci z pomocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 . Jak zaczne wysylac kientow do rzeczoznawcy to watpie czy mnie odwiedza w kolejnym roku Jak się wkopiesz to na pewno przyjdą Ci z pomocą Tu masz racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 A jak mnie przymkną za poświadczenie gupotek, to kto mnie w celi odwiedzi? Napisałem: źródła, dane, informacje wia-ry-go-dne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Wrzesień 2015 Share Napisano 28 Wrzesień 2015 kto mnie w celi odwiedzi? Nikt, bo brzydki jesteś i nikt Cię nie lubi ale worek cebuli podrzucimy jako wspólnota jednego forum albo i dwóch to i z półtorej zapodamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Wrzesień 2015 Share Napisano 29 Wrzesień 2015 Czy wpisywac roznice zestawu pojazu a DMC pojazdu z tabliczki znamionowej Najgorsze co możesz zrobić. Panowie czas już skończyć z tym odejmowaniem! Koledzy prosze o porade, zaczynamy na stacji robic pierwsze badania z zagranicy. Jak w koncu wpisywac w Dip-e masy ciagnietej przyczemy? Czy wpisywac roznice zestawu pojazu a DMC pojazdu z tabliczki znamionowej czy tak jak podaje katalog? Tyle juz postow przeczytalem ale i tak do konca tego nie rozumiem. Zaczynimy od tego co masz ustalić ? Dz.U. z 2015r poz 776 Załącznik 4 (DIP) 20. Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy (z hamulcem) Jeśli już wiemy, że ma być to Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy to sięgamy do definicji maksymalnej masy całkowitej z Ustawy PORD Dz. U. z 2012 poz 1137 z późn. zm. 61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu; Jak sam widzisz maksymalną masę określa producent a twoim zadaniem jest dotrzeć do tych danych. Dla nowych diagnostów dodam, że procedurę ustalania danych mamy w Dz.U. z 2015r poz 776 Dział II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrali Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 To może wspólnie ustalimy jak obliczyć Maksymalna Masę Całkowitą przyczepy z hamulcem. Mamy np Nissan Micra K13 (w załączniku tabliczka) G - 1055 kg Dane z tabliczki F2 - 1425 kg F3 - 1425 kg 1 - 750 kg 2 - 750 kg Gdybyśmy zrobili F3 - F2 = 0 kg - czyli nie może ciągnąć przyczepy, ale producent podaje F3 czyli masę zespołu pojazdów czyli może ciągnąć przyczepę. Zgodnie z art 62 pkt 1 ppkt 1 PRD Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągnionej przez sam. osobowy nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego. Czyli maksymalna masa przyczepy może być połową masy zespołu O1 = F3/2 dla naszego przypadku O1 = 1425 / 2 =712,5 kg ale ze względu że masa zespołu pojazdów nie może przekroczyć 1425 kg a masa własna pojazdu ciągnącego wynosi 1055 kg czyli należy zmniejszyć maksymalną masę całkowitą przyczepy odejmując mase zespołu o masę własną pojazdu + kierowca czyli O1 = 1425 kg - (1055 kg + 75 kg) = 295 kg czyli wybieramy mniejszą wartość z naszych obliczeń i ustalamy O1 jako 290 kg. Oczywiście jeszcze sprawdzamy uciąg haka czy jest większy od ustalonej wartości - w przeciwnym wypadku jako O1 przyjmujemy uciąg haka. Wg mnie gdyby producent pojazdu nie przewidział możliwości ciągnięcia przyczepy nie umieściłby na tabliczce wartości F3. Oczywiście kierowca pojazdu musi mieć świadomość że w momencie gdy załaduje pojazd do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu F2 to nie może ciągnąć przyczepy. Proszę o komentarze oraz ewentualne korekty toku rozumowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 jak obliczyć Maksymalna Masę Całkowitą przyczepy z hamulcem. Tego NIE DA SIĘ obliczyć. Koniec i kropka... wszystkie swoje obliczenia możesz wywalić do śmietnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrali Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 OK - czyli jak nie można obliczyć to może podasz jaką wartość O1 ustalisz dla tego pojazdu i na jakiej podstawie. Dla przypomnienia Micra K13 1,2 benzyna 2012 r 80 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 to może podasz jaką wartość O1 ustalisz dla tego pojazdu i na jakiej podstawie. Diagnosta może sięgnąć do homologacji pojazdu (o ile klient ją ma), lub skorzystać na podstawie art. 81 ust. 13 z opinii rzeczoznawcy. Na dzień dzisiejszy, diagnosta, prawnej innej drogi nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 Nie tylko o prawną drogę chodzi. Po prostu żenujące jest to, że można tłuc jak młotem o ścianę, że parametr "O" jest określany na podstawie badań homologacyjnych i tylko w homologacji ustala go producent i NIE ISTNIEJE żaden wzór, czy schemat umożliwiający jego obliczenie, to jednak znajdują się ludzie z uprawnieniami, którzy są skłonni to obliczać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 A tak z ciekawości F1 już nie podali ? A może podali F1 i F2 natomiast nie ma F3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.