Skocz do zawartości

obliczenia


Pawel2002

Rekomendowane odpowiedzi

jednak znajdują się ludzie z uprawnieniami, którzy są skłonni to obliczać... :razz:
Skąd wiesz, że piotrali ma jakiekolwiek uprawnienia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podepnę się bo temacik jak to się mówi świeżutki, że aż nawet gorący sprzed minuty dosłownie:

 

Mazda 323, JMZBG12E200829405, RP - 1994.

 

Na TZ brak F.3, w briefie w poz. O.1 - "83P"; w poz. O.2 - "-"

 

Spotkaliście już kiedykolwiek takie cudeńko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkaliście już kiedykolwiek takie cudeńko?

To musi być sprzed epoki węgla ,bo ja nie pamiętam żebym coś takiego spotkał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo często jak jest auto z Niemiec

Bardziej chodzi o co biega z tym "83P" , w uwagach ma O1 -1500 .

Tylko z której chmurki spisać F.3 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TZ brak F.3, w briefie w poz. O.1 - "83P"; w poz. O.2 - "-"

Jak jestem diagnostą prawie 20 lat to takiego wpisu nie widziałem. Jedyne co przychodzi mi do głowy to błąd pisarski - (powinno być 830 - cyfra 0 jest nad literą P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być 830 - cyfra 0 jest nad literą P
można by przyjąć markes30 taki tok myślenia gdyby nie fakt, że w uwagach w brifie przedmiotowego pojazdu widnieje adnotacja O.1 - 1500kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - czyli jak nie można obliczyć to może podasz jaką wartość O1 ustalisz dla tego pojazdu i na jakiej podstawie. Dla przypomnienia Micra K13 1,2 benzyna 2012 r 80 KM

 

Ustalę w/g katalogu. Dla takiej micru o F.1 1425 i F.3 1425 katalog its podaje O.1 - --- O.2 - ---. Wiec w DIP wpiszę po X dla tych pozycji. Pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Klient kupił pojazd i zlecił dealerowi zamontowanie haka:

Auto trafiło na stacje i okazało się, że:

 

G: 1558 kg

F2: 2395 kg

F3: 2970 kg

O1: 1200 kg

O2: 750 kg

 

dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, [TZ na haku]

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, [DR poz. F2 i TZ pojazdu]

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, [ teoretycznie to O1 i O2 w DR spisane w WK z homologacji]

d) 3500 kg,

 

Nigdzie nie jest napisane nic o F3 ale pojazd przekracza tą wartość nawet z przyczepą lekką.

 

Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie jest napisane nic o F3 ale pojazd przekracza tą wartość nawet z przyczepą lekką.
- cóż... jak zwykle nie kumam. W tym przypadku "przekraczania". 8/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta?

Przestać stosować wyliczanki a oprzeć się na danych homologacyjnych (co napisał ketiw38 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie jest napisane nic o F3 ale pojazd przekracza tą wartość nawet z przyczepą lekką.

Jesteś tego pewien?

Jak będę miał pojazd załadowany na maksa do wartości 2395kg i podepnę do niego przyczepę lekką, która również jest załadowana na maksa, ale jej DMC-MMC jest równe 500 kg, to w sumie mam 2895 kg i jeszcze zostało trochę luzu do całkowitego wykorzystania F3. Analogicznie jak do pojazdu z kierowcą (w teorii 1558 + 75 = 1633 kg) podepnę maksymalną dopuszczalną przyczepę 1200 kg, to w sumie będę miał 2833 kg, czyli trochę luzu do 2970 kg (można dorzucić np. beczułkę z browarem...). Matematyka to piękna nauka :D

Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta?

Wykonać BT na hak i zainkasować 35 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W homologacji producent określa, że pojazd (hamulce, sprzęgło, silnik...) wytrzymają obciążenie generowane przez F3=2970 kg i jednocześnie, konstrukcja wytrzymuje obciążenie od przyczepy O1=1200 kg

 

Czyli albo na auto pakujemy tyle żeby się zmieścić w F2= 2395 kg i wtedy przyczepa musi wyjść maksymalnie 575 kg.

A jak przyczepa ma wyjść 1200 kg to na auto już tylko 212 kg.

 

Dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie po mojemu!

ello_197.jpg

Trza jakoś umieć rozdzielić masy dopuszczalne od administracyjnych i maksymalne od konstrukcyjnych. No w końcu pieczątki się ma. :x

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta?

Przestać stosować wyliczanki a oprzeć się na danych homologacyjnych (co napisał ketiw38 ).

Im dłużej czytam te posty i wątki nt obliczenia mas przyczepki tym większe mam wątpliwości co należy z tym fantem zrobić. Raz tyłek zmoczyłem na egzaminie (dwa dni temu) odnośnie owej wyliczanki i nadal mam wątpliwości czy dobre wnioski wyciągnąłem, czy nie do końca. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zechciał zerknąć na http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=19573 i rozwiać (zapewne nie tylko moje) wątpliwości czy liczymy, a jeżeli już to czy dobre masy ustaliłem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprzeć się na danych homologacyjnych

Tylko tak ponieważ masz ustalić maksymalną masę przyczepy a zgodnie z definicją maksymalnej masy jest to masa określona przez producenta.

Podstawa prawna Dz. U. z 2017 poz 128 Ustawa PORD tekst jednolity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że pytanie było podpuchą i już nie miało znaczenia jakie masy ustaliłem tylko że w ogóle ustaliłem. Dzięki markes, piwo dla Ciebie :)

Ps. Pamiętam że egzaminator na koniec rzucił tekst że "życie ludzkie od tego zależy". Myślałem że o te 20 kg mu chodziło, co prawda mniej podałem niż by wychodziło z przeliczenia kN na kg, ale to zawsze pomyłka, i nie ważne czy bym dodał czy odjął. A tu jednak sprawa o co innego się rozchodzi. Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.