aboz Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 jednak znajdują się ludzie z uprawnieniami, którzy są skłonni to obliczać... Skąd wiesz, że piotrali ma jakiekolwiek uprawnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 No to podepnę się bo temacik jak to się mówi świeżutki, że aż nawet gorący sprzed minuty dosłownie: Mazda 323, JMZBG12E200829405, RP - 1994. Na TZ brak F.3, w briefie w poz. O.1 - "83P"; w poz. O.2 - "-" Spotkaliście już kiedykolwiek takie cudeńko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 Spotkaliście już kiedykolwiek takie cudeńko? To musi być sprzed epoki węgla ,bo ja nie pamiętam żebym coś takiego spotkał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 Mazda 323 Na TZ brak F.3 bardzo często jak jest auto z Niemiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Luty 2016 Share Napisano 3 Luty 2016 bardzo często jak jest auto z Niemiec Bardziej chodzi o co biega z tym "83P" , w uwagach ma O1 -1500 . Tylko z której chmurki spisać F.3 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Na TZ brak F.3, w briefie w poz. O.1 - "83P"; w poz. O.2 - "-" Jak jestem diagnostą prawie 20 lat to takiego wpisu nie widziałem. Jedyne co przychodzi mi do głowy to błąd pisarski - (powinno być 830 - cyfra 0 jest nad literą P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 powinno być 830 - cyfra 0 jest nad literą P można by przyjąć markes30 taki tok myślenia gdyby nie fakt, że w uwagach w brifie przedmiotowego pojazdu widnieje adnotacja O.1 - 1500kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 To w takim razie 83P jest odesłaniem do adnotacji. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Równie dobrze może być oznaczeniem nośności opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 OK - czyli jak nie można obliczyć to może podasz jaką wartość O1 ustalisz dla tego pojazdu i na jakiej podstawie. Dla przypomnienia Micra K13 1,2 benzyna 2012 r 80 KM Ustalę w/g katalogu. Dla takiej micru o F.1 1425 i F.3 1425 katalog its podaje O.1 - --- O.2 - ---. Wiec w DIP wpiszę po X dla tych pozycji. Pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 4 Luty 2016 Share Napisano 4 Luty 2016 Psuj masz rację,nie może ciągać niczego bo producent tego nie przewiduje ,koniec kropka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrymS Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Klient kupił pojazd i zlecił dealerowi zamontowanie haka: Auto trafiło na stacje i okazało się, że: G: 1558 kg F2: 2395 kg F3: 2970 kg O1: 1200 kg O2: 750 kg dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, [TZ na haku] b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, [DR poz. F2 i TZ pojazdu] c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, [ teoretycznie to O1 i O2 w DR spisane w WK z homologacji] d) 3500 kg, Nigdzie nie jest napisane nic o F3 ale pojazd przekracza tą wartość nawet z przyczepą lekką. Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Nadać masę zgodną z homologacją pojazdu oraz sprawdzić warunki zgodnie z nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Nigdzie nie jest napisane nic o F3 ale pojazd przekracza tą wartość nawet z przyczepą lekką. - cóż... jak zwykle nie kumam. W tym przypadku "przekraczania". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta? Przestać stosować wyliczanki a oprzeć się na danych homologacyjnych (co napisał ketiw38 ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Nie wolno zapominać, że tak mają francuskie żółte seicenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Nigdzie nie jest napisane nic o F3 ale pojazd przekracza tą wartość nawet z przyczepą lekką. Jesteś tego pewien? Jak będę miał pojazd załadowany na maksa do wartości 2395kg i podepnę do niego przyczepę lekką, która również jest załadowana na maksa, ale jej DMC-MMC jest równe 500 kg, to w sumie mam 2895 kg i jeszcze zostało trochę luzu do całkowitego wykorzystania F3. Analogicznie jak do pojazdu z kierowcą (w teorii 1558 + 75 = 1633 kg) podepnę maksymalną dopuszczalną przyczepę 1200 kg, to w sumie będę miał 2833 kg, czyli trochę luzu do 2970 kg (można dorzucić np. beczułkę z browarem...). Matematyka to piękna nauka Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta? Wykonać BT na hak i zainkasować 35 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 A ja nie rozumiem pytania w ogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrymS Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 W homologacji producent określa, że pojazd (hamulce, sprzęgło, silnik...) wytrzymają obciążenie generowane przez F3=2970 kg i jednocześnie, konstrukcja wytrzymuje obciążenie od przyczepy O1=1200 kg Czyli albo na auto pakujemy tyle żeby się zmieścić w F2= 2395 kg i wtedy przyczepa musi wyjść maksymalnie 575 kg. A jak przyczepa ma wyjść 1200 kg to na auto już tylko 212 kg. Dobrze rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Świetnie po mojemu! Trza jakoś umieć rozdzielić masy dopuszczalne od administracyjnych i maksymalne od konstrukcyjnych. No w końcu pieczątki się ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Listopad 2016 Share Napisano 9 Listopad 2016 Dobrze rozumiem? Dokładnie, ta matematyka jest dla właściciela pojazdu, a nie dla diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalker Napisano 12 Maj 2017 Share Napisano 12 Maj 2017 Co zdaniem Szanownych Kolegów powinien zrobić diagnosta? Przestać stosować wyliczanki a oprzeć się na danych homologacyjnych (co napisał ketiw38 ). Im dłużej czytam te posty i wątki nt obliczenia mas przyczepki tym większe mam wątpliwości co należy z tym fantem zrobić. Raz tyłek zmoczyłem na egzaminie (dwa dni temu) odnośnie owej wyliczanki i nadal mam wątpliwości czy dobre wnioski wyciągnąłem, czy nie do końca. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zechciał zerknąć na http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=19573 i rozwiać (zapewne nie tylko moje) wątpliwości czy liczymy, a jeżeli już to czy dobre masy ustaliłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Maj 2017 Share Napisano 12 Maj 2017 oprzeć się na danych homologacyjnych Tylko tak ponieważ masz ustalić maksymalną masę przyczepy a zgodnie z definicją maksymalnej masy jest to masa określona przez producenta. Podstawa prawna Dz. U. z 2017 poz 128 Ustawa PORD tekst jednolity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalker Napisano 12 Maj 2017 Share Napisano 12 Maj 2017 Czyli wychodzi na to że pytanie było podpuchą i już nie miało znaczenia jakie masy ustaliłem tylko że w ogóle ustaliłem. Dzięki markes, piwo dla Ciebie Ps. Pamiętam że egzaminator na koniec rzucił tekst że "życie ludzkie od tego zależy". Myślałem że o te 20 kg mu chodziło, co prawda mniej podałem niż by wychodziło z przeliczenia kN na kg, ale to zawsze pomyłka, i nie ważne czy bym dodał czy odjął. A tu jednak sprawa o co innego się rozchodzi. Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Maj 2017 Share Napisano 12 Maj 2017 Czyli wychodzi na to że pytanie było podpuchą Lub też potrzebą wypełnienia karty pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.