Skocz do zawartości

ŚWIATŁA JAZDY DZIENNEJ


GUMIŚ1969

Rekomendowane odpowiedzi

Najpewniej to ze wczesniej można było podłączyć pod pozycyjne i świeciły razem i po włączeniu mijania gasły, a po 2010 już tylko mogą świecić samotnie RL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 127
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    20

  • laisar

    13

  • danielg539

    11

  • DARIO64

    10

to ze wczesniej można było podłączyć

Dokładnie , to znaczy , że dozwolone były oba rozwiązania,,,

Niestety nie wiem o co chodziło Markowi ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania zakresie

połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne moŜe być takie, aby nie moŜna było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

 

Mowa jest o światłach pozycyjnych tylnych, tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połączenie elektryczne moŜe być takie,

No właśnie i znaczy to, że może również być inne,,,

Mowa jest o światłach pozycyjnych tylnych, tylko.

A o mijania zapis mówi jednoznacznie, że dzienne przy nich muszą zgasnąć ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa jest o światłach pozycyjnych tylnych, tylko.

a z tego mamy obowiązek

2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:

1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze wczesniej można było podłączyć

Dokładnie , to znaczy , że dozwolone były oba rozwiązania,,,

Niestety nie wiem o co chodziło Markowi ,,,

 

No właśnie o to .że przed 31.12.2009 musiały być podłączone tylko tak żeby świeciły razem z postojowymi a po tej dacie podłączone tak żeby świeciły tylko samotnie.

I oczywiście w jednym i drugim przypadku światła dzienne muszą gasnąć po włączeniu św. mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to .że przed 31.12.2009 musiały być podłączone tylko tak żeby świeciły razem z postojowymi

Myślę, że nie masz racji, moim zdaniem stwierdzenie "dopuszcza się" oraz "połączenie elektryczne może być takie" wyraźnie zezwala na wolną amerykankę w tym temacie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że wszystkie rejestrowane po 31.12.2009 (data I rej) muszą świecić jako pojedyncze, bez pozycyjnych tylnych, a te które były rejestrowane przed tą datą mogą również świecić jako pojedyncze albo łącznie z pozycyjnymi i właśnie tych ( sprzed 31.12.2009r) dotyczy ta dowolność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to .że przed 31.12.2009 musiały być podłączone tylko tak żeby świeciły razem z postojowymi a po tej dacie podłączone tak żeby świeciły tylko samotnie.

"przed 31.12.2009" dotyczy daty pierwszej rej pojazdu

zezwala na wolną amerykankę w tym temacie ,,,
w starych pojazdach można przerobić instalację, aby dzienne świeciły samotnie :!:

 

[ Dodano: 28-12-2011, 19:01 ]

pentagram, Jacdiag, Wysłany: Dzisiaj 18:57

telepatia :?::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te które były rejestrowane przed tą datą mogą również świecić jako pojedyncze albo łącznie z pozycyjnymi i właśnie tych ( sprzed 31.12.2009r) dotyczy ta dowolność.

Cały dzień o tym mówimy , sam podłączyłem tak, że mogę świecić z i bez pozycyjnych,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały dzień o tym mówimy

 

Ale ja dopiero teraz mogłem wypowiedzieć się w tym temacie :D

 

pentagram, Jacdiag, Wysłany: Dzisiaj 18:57

telepatia :?::lol:

 

Być może :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przed 31.12.2009" dotyczy daty pierwszej rej pojazdu

To już jest w pierwszym moim poście, czyżbyśmy deptali sobie odciski :evil:

 

zezwala na wolną amerykankę w tym temacie ,,,
w starych pojazdach można przerobić instalację, aby dzienne świeciły samotnie

ale w nowych może tylko samotnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest w pierwszym moim poście, czyżbyśmy deptali sobie odciski :evil:

Obaj wiemy, że niezgodność nasza leżała gdzie indziej, ale cieszę się ,,,

ale w nowych może tylko samotnie

Tu się zgadzamy w pełni, podobnie jak w tym, że ;

I oczywiście w jednym i drugim przypadku światła dzienne muszą gasnąć po włączeniu św. mijania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

(Przepraszam za dubla, ale koniec końców ostateczna odpowiedź nie padła, więc pozwalam sobie jednak powtórzyć).

 

6 grudnia 2011 ukazał się Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 323, a w nim (str. 46-152) - aktualna wersja regulaminu nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (włącznie z serią 5 poprawek, obowiązującą od 30.01.2011), m.in. znoszącego wymóg instalacji świateł dziennych w odległości mniejszej lub równej 400 mm od skrajnej krawędzi bocznej pojazdu.

 

(W kierunku poprzecznym pozostaje tylko wymóg minimalnej odległości między tymi światłami wielkości 600 mm / 400 mm dla pojazdów o szerokości całkowitej mniejszej niż 1300 mm).

 

I teraz pytanie: czy taka podstawa prawna jest wystarczająca dla diagnosty, by kierowca odzyskał zatrzymany przez policję DR (hipotetycznie), czy trzeba jednak jeszcze czekać na nowelizację odpowiedniego rozporządzenia krajowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy taka podstawa prawna jest wystarczająca dla diagnosty, by kierowca odzyskał zatrzymany przez policję DR[/b] (hipotetycznie), czy trzeba jednak jeszcze czekać na nowelizację odpowiedniego rozporządzenia krajowego?

Musi być rozstrzygnięcie krajowe bo nie wiemy czy nasz rząd nie chce z takim rozstrzygnięciem polemizować lub wchodzić w konflikt... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego w ogóle miałby polemizować z własnym rozstrzygnięciem? Przecież Unia to my. Od momentu wejścia do niej, wszystkie nowo wprowadzane akty są z definicji także naszego autorstwa...

 

(Polemizować może na etapie przygotowywania i uchwalania przepisów - albo jeśli wcześniej zastrzegł ich nie obowiązywanie, ale w tym przypadku chyba nic takiego nie miało miejsca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprowadzane akty są z definicji także naszego autorstwa...

Tylko dlaczego naszym ministrom wprowadzenie do prawa krajowego zajmuje parę lat i to dopiero po wszczęciu postępowania przez Unię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od momentu wejścia do niej, wszystkie nowo wprowadzane akty są z definicji także naszego autorstwa...

To nie tak, gdyby tak było mielibyśmy w unii spójne (identyczne) przepisy, a jest tak, że

kraje członkowskie mają obowiązek dostosować wewnętrzne przepisy uwzględniając dyrektywy unijne, dlatego jest jak jest,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprowadzane akty są z definicji także naszego autorstwa...

Tylko dlaczego naszym ministrom wprowadzenie do prawa krajowego zajmuje parę i to dopiero po wszczęciu postępowania przez Unię.

To nie przez lenistwo. :shock: Może jest zbyt małe zatrudnienie , :evil:

pewne grupy urzędasów maja zaklepane interesiki i po zmianie przepisów nastąpi ich utrata . Przecież mamy przykład z homologacją i zabiegami jakby to przykleić do TDT.

Zawód diagnosty ma zostać uwolniony i uprawnienia nie będzie nadawał starosta. Będzie pracował na certyfikacie wydanym przez Ministra Gospodarki na podstawie dotychczasowych kwalifikacji - nie potrafie ocenić czy lepiej? Egzaminowaniem w przyszłości ma się zająć jak dawniej Ministerstwo Edukacji. Są poważne przymiarki do uniezależnienia nadzoru nad stacjami i o tym nie dowiecie się MT, ale to w innym temacie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak

Zależy o jakie akty prawne chodzi

Rozporządzenie WE jest aktem wiążącym w całości i jest bezpośrednio stosowane w każdym państwie członkowskim. Oznacza to, że akty te stają się częścią krajowych systemów prawnych bez potrzeby dokonywania jakichkolwiek czynności transpozycyjnych i wywierają skutki bezpośrednie w stosunku do jednostek. Rozporządzenia mają taką samą moc obowiązującą we wszystkich państwach członkowskich i są zintegrowane z systemami prawnymi państw członkowskich. Ich obowiązywanie zależy jedynie od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nikt nie potrafi odpowiedzieć czy kraj członkowski może mieć te przepisy zaostrzone. Jeżeli może, to jak je odróżnić od tych, które są odmienne od prawodawstwa unijnego...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nikt nie potrafi odpowiedzieć czy kraj członkowski może mieć te przepisy zaostrzone

W niektórych przypadkach może ,tak jest z terminami badań ,państwa członkowskie mogą zastosować krótsze okresy między badaniami niż te określone w dyrektywie.

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2009/40/WE :

Nie naruszając przepisów zawartych w załącznikach I i II,

państwa członkowskie mogą:

a) wyznaczyć wcześniejszą datę pierwszego obowiązkowego

badania zdatności do ruchu drogowego oraz,

w odpowiednich przypadkach, zażądać skierowanie pojazdu

na badania przed rejestracją;

b) skrócić okres między dwoma kolejnymi obowiązkowymi

badaniami technicznymi;

c) objąć obowiązkowymi badaniami wyposażenie dodatkowe;

d) zwiększyć ilość podzespołów podlegających badaniu;

e) rozszerzyć obowiązek regularnych badań technicznych na

inne kategorie pojazdów;

f) wprowadzić obowiązek specjalnych dodatkowych badań

technicznych;

g) ustanowić dla pojazdów zarejestrowanych na swoim terytorium

wyższe wartości minimalnej skuteczności działania

hamulców niż podane w załączniku II i wprowadzić badanie

pojazdu obciążonego, przy czym wymagania takie nie

wykraczają poza pierwotne zezwolenie dotyczące określonego

typu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - chyba znalazłem i UE nie jest nam nawet potrzebna (:

 

Obowiązujący stan prawny wygląda bowiem zdaje się tak:

 

- Zgodnie z artykułem 87 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ratyfikowane umowy międzynarodowe, ustawy, rozporządzenia;

 

- w dn. 2000-10-18 Polska przyjęła jako umowę międzynarodową regulaminy EKG ONZ, zgadzając się więc, by obowiązywały u nas bez konieczności kolejnych działań z naszej strony, wchodząc w życie w terminach w nich ustalonych, o ile nie zastrzeżemy inaczej: Dz.U. 2001 nr 104 poz. 1135;

 

- w dn. 2001-05-18 rząd RP oświadczył, że obowiązują nas m.in. regulaminy nr 48 i 87: Dz.U. 2001 nr 104 poz. 1136;

 

- aktualnie obowiązujące nas wersje regulaminów można sprawdzić pod adresem http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts.html i dla nr 48 jest to obecnie seria 05 poprawek do rewizji 6, m.in. znosząca warunek instalacji świateł dziennych w odległości do 400 mm od krawędzi zewnętrznej pojazdu.

 

 

Uff... Dobrze myślę? [:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to będzie, jak będzie rozporządzenie ministra z dnia .......

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich

niezbędnego wyposażenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.