Skocz do zawartości

ZMIANA LICZBY MIEJSC


piterjeep

Rekomendowane odpowiedzi

Dz U 155 poz 1232 par. 3.1.11 poz cennika 6.10,,,

 

 

Ja wiem ze to powypadkowe, tylko co to ma wspólnego ze zmianą konstrukcyjną, coś mi tu śmierdzi.

 

 

aaa już rozumie, naciąganie nieświadomego klienta, oczywiście zgodnie z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 182
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    24

  • Marek1

    20

  • Paprock

    11

  • adam1501

    10

Top Posters In This Topic

Ja wiem ze to powypadkowe, tylko co to ma wspólnego ze zmianą konstrukcyjną, coś mi tu śmierdzi.

Śmierdzi bo rozporządzenie jest tak napisana, ze można je różnie interpretować:

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub

wymiany elementów powodujcych zmianę danych

w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeniem

art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłą;czeniem montażu

instalacji do zasilania gazem - obejmuje

sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych,

w sposób określony dla okresowego badania

technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działe II załcznika nr 4 do rozporządzenia,a także ustalenie nieznanych lub nowych

danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania

badania technicznego w sposób określony

w dziale II załcznika nr 4 do rozporządzenia oraz

sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeêdzie

zgodnie z załcznikiem nr 5 do rozporządzenia

;

 

oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działe II załcznika nr 4 do rozporządzenia
, - to jest zakres badania pokolizyjnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, - to jest zakres badania pokolizyjnego.

 

A gdzie jest napisane, że badanie A nie może w sobie zawierać takich samych czynności jak badanie B? A jeśli zawiera to nadal jest badanie A czy już AB? Dla mnie sprawa jest jasna - tam pisze, że wykonujemy takie i takie czynności i jest to badanie po zmianach, jakby było pokolizyjnym, to by pisało (analogicznie do zakresu jak przy okresowym) oraz zakres czynności jak przy badaniu pokolizyjnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie sprawa jest jasna - tam pisze, że wykonujemy takie i takie czynności i jest to badanie po zmianach, jakby było pokolizyjnym, to by pisało (analogicznie do zakresu jak przy okresowym) oraz zakres czynności jak przy badaniu pokolizyjnym

 

Generalnie to się z Tobą Psuj, zgadzam ale panpwie z TDT mają inne zdanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem kiedyś Pani prawnik z WK jak ona rozumie ten galimatjas z tymi opłatami i po jej wyjaśnieniach skłaniam się do jej opinii. Jest to podobne jak amortyzatory przy skierowaniu za usterki np, pęknięta szyba i przy tym sprawdzenie amortyzatorów. Otórz kiedy ktoś robi zmiany konstrukcyjne to czasem może to polegać na przesunięciu osi itp. kiedy zgodnie z punktem 6,10 stwierdzamy zmiany czy naruszenie konstrukcji wtedy sprawdzamy to i za to kasujemy , jeżeli natomiast ktoś tylko dokłada pas czy demontuje kratę takiej potrzeby nie ma i opłata też wtedy nie występuje . Tak robię i uważam że to daje się udokumentować i oprzeć o zapisy prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste, u każdego z Was był kto inny na kontroli ,,,

 

Wszech wiedzący kontrolujący a co oddział to inna interpretacja, nawet u Nich nie ma jednomyślnności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszech wiedzący kontrolujący a co oddział to inna interpretacja, nawet u Nich nie ma jednomyślnności

 

Dokładnie tak.

Oddziałów terenowych TDT jest tylko 7 (Warszawa, Lublin, Kraków, Katowice, Gdańsk, Wrocław i Poznań), to może spróbujemy ustalić, które z nich zalecają pobieranie opłaty 180 zł, a które 274.

 

Oddział terenowy w Lublinie zaleca 274.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie Diagności , ja jako niedoswiadczony diagnosta potrzebuje Waszej pomocy. Idzie o to,że przyjechał do mnie na OSKP gosciu Reno Trafic i chce aby mu zrobic badanie dodatkowe na zmiane wpisu w DR ,a mianowicie ma w DR wbite 6miejsc ,a chce aby było 3. Twierdzi ,ze ten pojazd ma tylko 3 miejsca od poczatku,czyli od sprowadzenia go z zagranicy. W Polsce powiedzmy w miescie XXXX dokonano pierwszej rejestracji,gdzie według tamtego WK z dokumentów zagranicznych wynika ,ze był zarejestrowany na 6 osob. Po 2 latach gosciu skojarzył ,ze ma wpis na te wlasnie 6osob i teraz chce zmienic na 3 ,bo jest to zwiazane z odliczenie podatku od paliwa. Gosciu zalatwił sobie jakies tam zaswiadczenie z Renault Polska ,ze ten pojazd ma tylko 3 miejsca.Zadnych innych dokumentów nie posiada,tylko NaszePolskie.Wiec moje pytanko o pomoc dotyczy dokumentow jakie ja musze otrzymac od niego ,aby wypisac mu zaswiadczenie .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz okresowe i dodatkowe na zmiany i wszystko

 

Oczywiście w OSKP lub podstawowej z literką "e".

 

I co dalej,

O fakturze z opisem zmian dokonanych przez uprawnionego przedsiębiorcę już nic nie bedzie?

 

Jeśli to pojazd wielozadaniowy VAN to co z tym;

pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie od AA do AE, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu; jeżeli pojazd taki spełnia jednak następujące warunki:

1. liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą), przy czym:

- o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe,

- aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi,

 

A jesli wgóle te 6 miejsc to "pomyłka" bo zawsze ma 3, to może lepiej korekra I-go OBT i powrót do WK w celu korekty i wymiany DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

nawiązując do wcześniejszych postów. Mam podobny problem teraz właściwie. LT ciężarowy 97r. miał 2 zrobił 3. Wszystko wygląda na profesjonalny montaż. Jak z nim powinienem postąpić ? Żadko pojawiają się u nas takie zagadki. Proszę o pomoc.

 

Czy potrzebny jest dokument na montaż siedzeń wraz z pasami i jaka opłata.

Czy wystarczy badanie 6.7 czy 1.2 + 6.7 a może jeszcze jakaś inna opcja ?

 

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne dokumenty nie są potrzebne chociaż wskazane byłoby oświadczenie co zostało zmienione w pojeździe.

Należy pamiętać, że zamontowane pasy lub siedzenia zintegrowane z pasami nie mogą być używane, z demontażu z innego pojazdu.

Zamontowane muszą być do fabrycznych punktów mocowania pasów lub siedzeń zintegrowanych z pasami.

Przegląd 6.7 z opisem zmian, jeżeli zmiana MW nie przekracza 10 kg to zmiana MW niekoniecznie.

Zakres badania okresowego zawiera się w tym badaniu więc jeśli klient chce to można wyznaczyć NTOBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, widzę, że nie tylko ja muszę się męczyć w sobotę.

podsumowując BADANIE DODATKOWE zakres okresowego i dodatkowego cena 1.2 + 6.7 z opisem zmian.

 

Qrde w tym zawodzie niczego nie można być pewnym na 100%. Dobrze że, się wstrzymałem z wystawianiem dokumentów.

 

Jeszcze raz dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując BADANIE DODATKOWE zakres okresowego i dodatkowego cena 1.2 + 6.7 z opisem zmian.

dokładnie

Jeszcze raz dziękuję.

Nie ma sprawy, wisisz piwo... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywista oczywistość :-D

 

[ Dodano: 14-05-2012, 15:32 ]

Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcją. Ale WK odesłał go z powrotem do mnie żebym mu zwiększył masę własna o tyle o ile mu zmniejszyłem ładowność. Według mnie MW powinna się zmienić max o 20 kg jeżeli tyle może ważyć ta kanapa.

 

[ Dodano: 14-05-2012, 15:35 ]

Ładowność zmniejszyłem o 80 kg (68 kg dodatkowy pasażer + 12 kg dodatkowa kanapa"na oko")

 

[ Dodano: 14-05-2012, 15:45 ]

wyszło na to, że według WK MW mierzona jest z pasażerem. ?? .

 

[ Dodano: 16-05-2012, 10:03 ]

Zwracam honor. Mój błąd. Ciężar pasażera wliczony jest w dopuszczalną ładowność. Człowiek młody i głupi. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat z podobnym problemem, klijent chce w VW T4 dołożyć 3 miejsca ma oryginalną ławkę(teraz ma 3 miejsca), problem polega na tym że chce on tę ławkę zamontować za przednimi siedzeniami tyłem do kierunku jazdy.Poza tym chce zmienić rodzaj z ciężarowego na osobowy, z tego co wywnioskowałem to chodzi mu o to aby nie było przegrody oddzielającej część ładunkową.Trochę mi się te kombinacje nie podobają.Proszę kolegów o wypowiedź na ten temat, jakie jest wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.