piterjeep Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Share Napisano 19 Wrzesień 2011 Dz U 155 poz 1232 par. 3.1.11 poz cennika 6.10,,, Ja wiem ze to powypadkowe, tylko co to ma wspólnego ze zmianą konstrukcyjną, coś mi tu śmierdzi. aaa już rozumie, naciąganie nieświadomego klienta, oczywiście zgodnie z prawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 Ja wiem ze to powypadkowe, tylko co to ma wspólnego ze zmianą konstrukcyjną, coś mi tu śmierdzi. Śmierdzi bo rozporządzenie jest tak napisana, ze można je różnie interpretować: 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lubwymiany elementów powodujcych zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłą;czeniem montażu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działe II załcznika nr 4 do rozporządzenia,a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załcznika nr 4 do rozporządzenia oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeêdzie zgodnie z załcznikiem nr 5 do rozporządzenia ; oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działe II załcznika nr 4 do rozporządzenia, - to jest zakres badania pokolizyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 , - to jest zakres badania pokolizyjnego. A gdzie jest napisane, że badanie A nie może w sobie zawierać takich samych czynności jak badanie B? A jeśli zawiera to nadal jest badanie A czy już AB? Dla mnie sprawa jest jasna - tam pisze, że wykonujemy takie i takie czynności i jest to badanie po zmianach, jakby było pokolizyjnym, to by pisało (analogicznie do zakresu jak przy okresowym) oraz zakres czynności jak przy badaniu pokolizyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 Dla mnie sprawa jest jasna - tam pisze, że wykonujemy takie i takie czynności i jest to badanie po zmianach, jakby było pokolizyjnym, to by pisało (analogicznie do zakresu jak przy okresowym) oraz zakres czynności jak przy badaniu pokolizyjnym Generalnie to się z Tobą Psuj, zgadzam ale panpwie z TDT mają inne zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 Pytałem kiedyś Pani prawnik z WK jak ona rozumie ten galimatjas z tymi opłatami i po jej wyjaśnieniach skłaniam się do jej opinii. Jest to podobne jak amortyzatory przy skierowaniu za usterki np, pęknięta szyba i przy tym sprawdzenie amortyzatorów. Otórz kiedy ktoś robi zmiany konstrukcyjne to czasem może to polegać na przesunięciu osi itp. kiedy zgodnie z punktem 6,10 stwierdzamy zmiany czy naruszenie konstrukcji wtedy sprawdzamy to i za to kasujemy , jeżeli natomiast ktoś tylko dokłada pas czy demontuje kratę takiej potrzeby nie ma i opłata też wtedy nie występuje . Tak robię i uważam że to daje się udokumentować i oprzeć o zapisy prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 Generalnie to się z Tobą Psuj, zgadzam ale panpwie z TDT mają inne zdanie To dziwne, bo jak byli u nas na kontroli to mieli takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 20 Wrzesień 2011 Share Napisano 20 Wrzesień 2011 bo jak byli u nas na kontroli to mieli takie same A w moim trochę odmienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Wrzesień 2011 Share Napisano 21 Wrzesień 2011 To dziwne, bo jak byli u nas na kontroli to mieli takie same A w moim trochę odmienne Proste, u każdego z Was był kto inny na kontroli ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 21 Wrzesień 2011 Share Napisano 21 Wrzesień 2011 Proste, u każdego z Was był kto inny na kontroli ,,, Wszech wiedzący kontrolujący a co oddział to inna interpretacja, nawet u Nich nie ma jednomyślnności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Wrzesień 2011 Share Napisano 21 Wrzesień 2011 Wszech wiedzący kontrolujący a co oddział to inna interpretacja, nawet u Nich nie ma jednomyślnności Dokładnie tak. Oddziałów terenowych TDT jest tylko 7 (Warszawa, Lublin, Kraków, Katowice, Gdańsk, Wrocław i Poznań), to może spróbujemy ustalić, które z nich zalecają pobieranie opłaty 180 zł, a które 274. Oddział terenowy w Lublinie zaleca 274. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Wrzesień 2011 Share Napisano 21 Wrzesień 2011 U nas był Poznań - 180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 21 Wrzesień 2011 Share Napisano 21 Wrzesień 2011 Poznań - 180 potwierdzam ,a może szkoda że nie 274 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 21 Wrzesień 2011 Share Napisano 21 Wrzesień 2011 Poznań -180-. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek47 Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Witam, Panowie Diagności , ja jako niedoswiadczony diagnosta potrzebuje Waszej pomocy. Idzie o to,że przyjechał do mnie na OSKP gosciu Reno Trafic i chce aby mu zrobic badanie dodatkowe na zmiane wpisu w DR ,a mianowicie ma w DR wbite 6miejsc ,a chce aby było 3. Twierdzi ,ze ten pojazd ma tylko 3 miejsca od poczatku,czyli od sprowadzenia go z zagranicy. W Polsce powiedzmy w miescie XXXX dokonano pierwszej rejestracji,gdzie według tamtego WK z dokumentów zagranicznych wynika ,ze był zarejestrowany na 6 osob. Po 2 latach gosciu skojarzył ,ze ma wpis na te wlasnie 6osob i teraz chce zmienic na 3 ,bo jest to zwiazane z odliczenie podatku od paliwa. Gosciu zalatwił sobie jakies tam zaswiadczenie z Renault Polska ,ze ten pojazd ma tylko 3 miejsca.Zadnych innych dokumentów nie posiada,tylko NaszePolskie.Wiec moje pytanko o pomoc dotyczy dokumentow jakie ja musze otrzymac od niego ,aby wypisac mu zaswiadczenie .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 wystarczy dow. rej. robisz okresowe i dodatkowe na zmiany i wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 robisz okresowe i dodatkowe na zmiany i wszystko Oczywiście w OSKP lub podstawowej z literką "e". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 pytanie za 100 punktów jaki jest rodzaj tego pojazdu : a może wyglądać np tak ... lub lub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 robisz okresowe i dodatkowe na zmiany i wszystko Oczywiście w OSKP lub podstawowej z literką "e". I co dalej, O fakturze z opisem zmian dokonanych przez uprawnionego przedsiębiorcę już nic nie bedzie? Jeśli to pojazd wielozadaniowy VAN to co z tym; pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie od AA do AE, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu; jeżeli pojazd taki spełnia jednak następujące warunki: 1. liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą), przy czym: - o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe, - aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi, A jesli wgóle te 6 miejsc to "pomyłka" bo zawsze ma 3, to może lepiej korekra I-go OBT i powrót do WK w celu korekty i wymiany DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 nie zmieniasz rodzaju pojazdu więc faktura nie potrzebna.a jeśli to pomyłka to niech klient sobie sam prostuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 12 Maj 2012 Share Napisano 12 Maj 2012 nawiązując do wcześniejszych postów. Mam podobny problem teraz właściwie. LT ciężarowy 97r. miał 2 zrobił 3. Wszystko wygląda na profesjonalny montaż. Jak z nim powinienem postąpić ? Żadko pojawiają się u nas takie zagadki. Proszę o pomoc. Czy potrzebny jest dokument na montaż siedzeń wraz z pasami i jaka opłata. Czy wystarczy badanie 6.7 czy 1.2 + 6.7 a może jeszcze jakaś inna opcja ? Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Maj 2012 Share Napisano 12 Maj 2012 Żadne dokumenty nie są potrzebne chociaż wskazane byłoby oświadczenie co zostało zmienione w pojeździe. Należy pamiętać, że zamontowane pasy lub siedzenia zintegrowane z pasami nie mogą być używane, z demontażu z innego pojazdu. Zamontowane muszą być do fabrycznych punktów mocowania pasów lub siedzeń zintegrowanych z pasami. Przegląd 6.7 z opisem zmian, jeżeli zmiana MW nie przekracza 10 kg to zmiana MW niekoniecznie. Zakres badania okresowego zawiera się w tym badaniu więc jeśli klient chce to można wyznaczyć NTOBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 12 Maj 2012 Share Napisano 12 Maj 2012 dzięki, widzę, że nie tylko ja muszę się męczyć w sobotę. podsumowując BADANIE DODATKOWE zakres okresowego i dodatkowego cena 1.2 + 6.7 z opisem zmian. Qrde w tym zawodzie niczego nie można być pewnym na 100%. Dobrze że, się wstrzymałem z wystawianiem dokumentów. Jeszcze raz dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Maj 2012 Share Napisano 12 Maj 2012 podsumowując BADANIE DODATKOWE zakres okresowego i dodatkowego cena 1.2 + 6.7 z opisem zmian. dokładnie Jeszcze raz dziękuję. Nie ma sprawy, wisisz piwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 12 Maj 2012 Share Napisano 12 Maj 2012 oczywista oczywistość [ Dodano: 14-05-2012, 15:32 ] Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcją. Ale WK odesłał go z powrotem do mnie żebym mu zwiększył masę własna o tyle o ile mu zmniejszyłem ładowność. Według mnie MW powinna się zmienić max o 20 kg jeżeli tyle może ważyć ta kanapa. [ Dodano: 14-05-2012, 15:35 ] Ładowność zmniejszyłem o 80 kg (68 kg dodatkowy pasażer + 12 kg dodatkowa kanapa"na oko") [ Dodano: 14-05-2012, 15:45 ] wyszło na to, że według WK MW mierzona jest z pasażerem. ?? . [ Dodano: 16-05-2012, 10:03 ] Zwracam honor. Mój błąd. Ciężar pasażera wliczony jest w dopuszczalną ładowność. Człowiek młody i głupi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darko71 Napisano 16 Maj 2012 Share Napisano 16 Maj 2012 Podłączę się pod temat z podobnym problemem, klijent chce w VW T4 dołożyć 3 miejsca ma oryginalną ławkę(teraz ma 3 miejsca), problem polega na tym że chce on tę ławkę zamontować za przednimi siedzeniami tyłem do kierunku jazdy.Poza tym chce zmienić rodzaj z ciężarowego na osobowy, z tego co wywnioskowałem to chodzi mu o to aby nie było przegrody oddzielającej część ładunkową.Trochę mi się te kombinacje nie podobają.Proszę kolegów o wypowiedź na ten temat, jakie jest wasze zdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.