Skocz do zawartości

Badanie techniczne a tuning pojazdu


jaka

Rekomendowane odpowiedzi

Żadna tajemnica, że Niemcy są bardzo restrykcyjni jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne. Do DR są wpisywane wszelkie zmiany jak nawet zmiana wymiarów pojazdu po montażu haka, obniżenie zawieszenia o kilkanaście mm czy zmiana rozmiaru ogumienia. Niestety w naszym kraju w zakresie modyfikacji pojazdów panuje wolna amerykanka :( i zmian tego przyzwolenia nie widać a nawet można zaobserwować ciągły wzrost tolerancji np. w przypadku różnego rodzaju świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 384
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Adaś1524731544

    30

  • Psuj

    27

  • jaka

    24

  • Darek :-)

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jakoś przy zmianie DMC tego nie widać

To prawda, ale zmiana DMC to kwestia formalna nie mająca wpływu na bezpieczeństwo (oczywiście w zakresie mas przewidzianych w homologacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ale powiedzcie czy gdyby było można np. F1-4600 F2- 3500 przy np minimalnej ładowności > 500 kg + Nx68 (N - ilość wykazana w DR poz. S1). To coś by się stało?

I np przy warunku F1 <1,5x F2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna tajemnica, że Niemcy są bardzo restrykcyjni jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne.

 

Tylko dla pojazdów które u nich jeżdżą. Jak Niemiecki diagnosta wie, ze na export, to za 50€ prawie wszystko klepnie... Taka sytuacja... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Niemiecki diagnosta wie, ze na export, to za 50€ prawie wszystko klepnie.

I w dwie godziny powstaje pomoc drogowa(z wydaniem papierów przez właściwy urząd).

A u nas później winny nasz diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby było można np. F1-4600 F2- 3500 przy np minimalnej ładowności > 500 kg + Nx68 (N - ilość wykazana w DR poz. S1). To coś by się stało?

I np przy warunku F1 <1,5x F2

Jestem za ale ustawodawca nie widzi takiej potrzeby :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Z tym DMC to tak nie do końca. Dobrze wiemy, że obecnie nie problemu z zakupem pojazdu takiego jaki jest mi na chwilę obecną potrzebny, pojazdów o DMC poniżej 3500 kg jest opór, Problem robią handlarze bo w Niemczech LT46 z uwagi na mniejsze zainteresowanie Polaków jest tańsze od LT 35 i tylko o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.