Skocz do zawartości

NR.SILNIKA W MOTOROWERZE


Administrator

Rekomendowane odpowiedzi

podobno niektórzy diagności dają pozytywne badanie przy braku numeru silnika na pierwszym badaniu z zagranicy ?czy to prawda?

20-05-2005 15:21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to prawda i to jest ok wpisuje sie brak numerow silnika lub starosta wydaje decyzje o nabicie numerow jezeli jest taka mozliwosc

21-05-2005 08:27

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak numeru silnika z zagranicy i dajecie pozytywny. I niby na brak nr starosta da decyzję. Nic tylko pogratulować wiedzy. Idź ty chłopie na szkolenie ale na piekarza.

22-05-2005 15:10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie panowie starostwo daje skierowanie po opini rzeczoznawcy ale diagnosta musi dać negatywa /ustawa art 66 ... pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać numer vin ,numer silnika-z tego powodu negatyw/ u nas tak robimy i nikt się nas nie czepia

23-05-2005 11:52

DZIDEK00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niektórych emocje ponoszą. Panowie spoko bez nerwów. Dzidek ma rację, jak nie ma nr. silnika pojazd nie może być dopuszczony do ruchu, a jak ktoś twierdzi inaczej to niech poda podstawę prawną i się podpisze.

23-05-2005 13:21

Maciek Michalewicz SKP Barlinek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku silnika bez numeracji starosta nie daje skierowania tylko trzeba pisać do MI o odstępstwo od warunków technicznych, negatyw jak najbardziej bo to zaświdczenie trzeba przekazać do MI jako załącznik

starosta kieruje przy wymianie silnika bez numeracji fabrycznej, a opinia rzeczoznawcy tylko przy skorodowaniu lub zniszczeniu podczas wypadku.Pozdrawiam

23-05-2005 14:43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojazd jest sprowadzony z zagranicy i nie posiada i nie posiadał numeru co potwierdzi rzeczoznawca zgodnie z art 66a punkt 2 ustawy /wktórym dokonano wymiany ramy,podwozia lub silnika na odpowiednio ramę,podwozie lub silnik bez numeracji fabrycznej/starosta wydaję decyzję o nadaniu cechy identyfikacyjnej wszystko zależy od tego co klijęt powie na stacji oraz w wydziale komunikacji a sprawe wymiany dokonaną za granicą nikt nie jest w stanie sprawdzić jeśli nie jest wykonana w serwisie- my robimy jak napisałem i starostwo nasze jak i okoliczne nie robią żadnych problemów /panowie z MI niel ubią gdy im się przeszkadza wnioskami /

24-05-2005 10:23

DZIDEK00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało pytam czy te anonimy to diagności? Spokojnie dużo racji jest w niktórych wypowiedziach ale to nie powód by kogoś od ćwoków lub gorzej wyzywać bo to świadczy tylko o kulturze osobistej.

Postarajcie się rozróżnik: BRAK NUMERU SILNIKA lub SKORODOWANE POLE NUMEROWE - wynik negatywny, żadne odstępstwo nie pomoże bo nie dają z tego powodu. Znany jest Wam jeszcze święcie obowiązujący art. 66 ust. 3a pkt 2 Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne: 2) numer silnika. Co innego to jest zakupienie nowego/regenerowanego silnika bez numeracji fabrycznej do pojazdu już zarejestrowanego a co innego jeśli braj jest nr silnika w pojeździe jeszcze nie zarejestrowanym. W tym wypadku żadna opinia rzeczoznawcy nie wchodzi w rachubę.

 

Opinia rzeczoznawcy brana jest pod uwagę tylko i wyłącznie w przypadku KOROZJI NUMERU SILNIKA (w tym przypadku) i wtedy to zgodnie z powoływanym art. 66a ust. 2 pkt 5 i ust. 3 starosta nadaje nową cechę identyfikacyjną.

 

Jak by się to Wam nie podobało w przypadku BRAKU nr silnika obecnie człowiek nie dostanie nowego numeru silnika a w przypadku korozji NUMERU a NIE POLA otrzyma po opinii rzeczoznawcy. Tyle przepisy a życie mówi co innego nawet jak diagnosta nie odczytuje nr silnika to robi fikcję na swoją odpowiedzialność że jest korozja.

Jeżeli zdaniem niektórych któryś starosta daje pozytywne opinie na BRAK numeru silnika to proszę o kontakt telefobniczny bo chętnie chciałbym poznać podstawę prawną takich decyzji. Pozdrawiam i Panowie spokojnie bez emocji nie zawsze przepisy idą w zgodnie z życiem też z niecierpliwością czekamy na zniesienie numerów silnika.

 

24-05-2005 20:24

Bogusław M [uM BYDGOSZCZ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem oczywiście o wyjątkach od reguły. Są przypadki silników regenerowanych przez producenta za granicą i fabrycznie usunięty jest numer silnika i nadany znaczek autoryzacji np. w pojazdach VW i Audi "VW". Wówczas po dogłębnej analizie braliśmy opinię rzeczoznawcy wyłącznie w celu potwierdzenia czy ingerencja jest umyślna czy jest to normalna praktyka u producenta pojazdu w przypadku silników regenerowamnych. Najlepsze są oczywiście te które po regeneracji mają nadane jak w oplu "000000". Wówczas faktycznie po opinii rzeczoznawcy nadany został nowy numer.

Wiecie co w zasadzie każdy przypadek jesrt indywidualny i trudno tu zakwalifikować jednoznaczne przepisy. Ale co by nie powiedzieć temat jest kontrowersyjny i najwyższy czas znieść ten numer jako cecha. Wszystko faktycznie zależy jak zaopiniuje to diagnosta i rzeczoznawca i jak dany starosta się do tego ustosunkuje, jednak zapis BRAK NUMERU bądź NIE USTALONO znacząco dyskfalifikuje i komplikuje. Praktyczniejsze brzmienie to NIECZYTELNY, SKORODOWANY.

 

24-05-2005 20:56

Bogusław M [uM BYDGOSZCZ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.