Skocz do zawartości

3mm/m czy na całej ławie???


markarklima

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono!

W końcu udało mi się skończyć stację. Odbiór TDT przeszedł całkiem dobrze , bo tylko trzy małe negatywy do poprawki w jeden dzień. Poprawki uczynione i kolejne zgłoszenie do TDT.

Jakież było moje zdziwienie kiedy pan w warszawie stwierdził że inspektor się pomylił i będzie zmiana protokołu na...bardziej negatywny. ława pomiarowa na CAŁEJ długości miała u mnie 5mm spadu a orzekli że ma mieć 3mm.

Jak to jest z tą ławą? Ustawa mówi wyraźnie że 3mm/m czyli na 5m dopuszczalne to 1.5cm a TDT uznało że 3mm/m ale nie więcej niż 3mm na całych 5m :shock:

 

Macie jakiś pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • abcs

    6

  • markes30

    5

  • Marek1

    5

  • Psuj

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Witam szanowne grono!

W końcu udało mi się skończyć stację. Odbiór TDT przeszedł całkiem dobrze , bo tylko trzy małe negatywy do poprawki w jeden dzień. Poprawki uczynione i kolejne zgłoszenie do TDT.

Jakież było moje zdziwienie kiedy pan w warszawie stwierdził że inspektor się pomylił i będzie zmiana protokołu na...bardziej negatywny. ława pomiarowa na CAŁEJ długości miała u mnie 5mm spadu a orzekli że ma mieć 3mm.

Jak to jest z tą ławą? Ustawa mówi wyraźnie że 3mm/m czyli na 5m dopuszczalne to 1.5cm a TDT uznało że 3mm/m ale nie więcej niż 3mm na całych 5m :shock:

 

Macie jakiś pomysł??

Masz absolutną racje . Niektóre przyrządy do ustawiania zbieżności pojazdu zgodnie z instrukcją wymagają odchylenia 2 mm/m i według takiego rozumowania tych z TDT przy odchyleniu 3mm/m nie możesz dokonywać pomiarów. Zapytaj się ile takie odchylenie wynosi dla okręgowej i czy tam też może być badany ten samochód.

Mam pytanie czym sprawdzali , bo jeżeli niwelatorem to jakim, bo tam granica błędu jest około 2mm i nie służy on do pomiaru powierzchni płaskich.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakież było moje zdziwienie kiedy pan w warszawie stwierdził że inspektor się pomylił i będzie zmiana protokołu na...bardziej negatywny. ława pomiarowa na CAŁEJ długości miała u mnie 5mm spadu a orzekli że ma mieć 3mm.

Jak to jest z tą ławą? Ustawa mówi wyraźnie że 3mm/m czyli na 5m dopuszczalne to 1.5cm a TDT uznało że 3mm/m ale nie więcej niż 3mm na całych 5m :shock:

 

Macie jakiś pomysł??

Proponuję odwołać się do MI. Co prawda spodziewam się, że MI podtrzyma decyzję TDT ale już WSA na 100% uchyli tą decyzję ponieważ przepis nie pozostawia pola do interpretacji i wymaga 3mm/m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zamknięta.

Niestety choć powinienem nie będę się odwoływał , bo stacja ma ruszyc od 1.11 , więc nie mam czasu na przepychanki i odbijanie piłeczki przez urzędy. W moim przypadku mam łatwo , bo ławę stanowi podnośnik i po dziesięć cm posadzki obok niego. Wyrównam te 10cmtrowe paski żywicą i w ten sposób wyjdę z poziomem.

A co ma zrobić ktoś , kto zgodnie z przepisami na okręgowej ma na ośmiu metrach ma 3cm spadu , a ma kanał i wszystko w płytkach?? Jak dziwnie żyć w kraju absurdu...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w takim razie prośbę. Jak przyjdzie do ciebie protokół z TDT zrób fotkę i umieść na forum tą stronę z protokołu na której jest uwaga o ławie pomiarowej. Ciekawe jaką podstawę prawna podali? Możesz też wysłać zapytanie o interpretację do tej falistości będziesz miał na podkładkę dla US i księgowej na dodatkowe koszty. Jeśli ci odpowiedzą to podziel się z nami podstawą prawną. Temat dotyczy kilku tysięcy stacji i przy takiej interpretacji, krótko mówiąc wszystkie kanałowe SKP mają do wydania lekko licząc 20`000 zł !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy kilku tysięcy stacji i przy takiej interpretacji, krótko mówiąc wszystkie kanałowe SKP mają do wydania lekko licząc 20`000 zł !

Nie pamiętam jaka dokładność była przy odbiorze w tym roku ,ale przy poprzednim zmieściliśmy się w 3mm na całej długości ławy (ponad 20m).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozporządzeniu pisze że ma być 4 mm/m czyli 4 mm na metrze i tak u mnie sprawdzali :-) Ja bym się odwołał.

Przecież masz i tak negatywną opinię czyli nie możesz otworzyć działalności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
a może nawet */- tak wyglądać

 

Dodam, że zarówno w gorę jak i w dół i tylko na długości ławy pomiarowej.

Ma to swoje uzasadnienie w praktycznym zastosowaniu, ale nie dotyczy to pomiaru geometrii.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
PISKP wysłał zapytanie do nich w tej sprawie

 

Jest odpowiedź TDT ,przygotujcie się na 3mm na całości .

Pewnie ktoś będzie się musiał po sądach pociągać ,żeby dojść swego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem odbiór w październiku i bez problemów poszło. pomiary robili na każdej płytce odchyły były od 1-do 4mm ale i tak na całej długości ławy zmieściło się w 4mm. Dodajęże to okręgowa stacja była. tdt bydgoszcz www.klf1.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest odpowiedź TDT ,przygotujcie się na 3mm na całości .

Pewnie ktoś będzie się musiał po sądach pociągać ,żeby dojść swego.

 

Też słyszałem i to na fakcie że gościu poprawiał ławe miała być na całej długości 3 mm,

ja mam jeszcze problem z jednym wymiarem bo są podzielone zdania czy na stacji OKRĘGOWEJ ma być 3 mm czy 4 mm :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT "bo są podzielone zdania czy na stacji OKRĘGOWEJ ma być 3 mm czy 4 mm"

 

 

2. Nawierzchnia ław pomiarowych:

1) powinna być pozioma, przy czym dopuszczalne odchylenie od poziomu nie powinno przekraczać:

a) 3 mm/m - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami,

b) 4 mm/m - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozmaite "interpretacje" przepisów będą się przytrafiać coraz częściej, bo coraz więcej ludzi niedouczonych zasiada dzięki znajomościom i nepotyzmowi na odpowiedzialnych stołkach. Ten brak kompetencji staje się przerażający i coraz bardziej uciążliwy. Ktoś kto miał przedmioty ścisłe w szkole i na nich nie spał ten nie będzie miał problemów ze zrozumieniem co to znaczy "trzy milimetry na metr". To tak jakby z określenia gęstości wody 1kg/litr wysnuć wniosek, że cała woda na świecie ma masę jednego kilograma. Pogratulować temu "bystrzakowi". Miałem nadzieję, że jednak są granice kompromitacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozmaite "interpretacje" przepisów będą się przytrafiać coraz częściej, bo coraz więcej ludzi niedouczonych zasiada dzięki znajomościom i nepotyzmowi na odpowiedzialnych stołkach. Ten brak kompetencji staje się przerażający i coraz bardziej uciążliwy.

Niewątpliwie jest to prawda, choć sam spadek 4 mm/m jest na tyle dużą wielkością, bo na długości stanowiska przeglądowego na stacji okręgowej spadek posadzki mógł by wynosić prawie 10 cm :!: . Przy takim spadku ławy pomiarowej to samochody by same się przemieszczały na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim spadku ławy pomiarowej to samochody by same się przemieszczały na SKP
To należało określić w rozporządzeniu, że całkowite odchylenie od poziomu na całej długości ławy pomiarowej nie może być większe niż 15mm (przykładowo). A tak to ktoś się po prostu ośmiesza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To należało określić w rozporządzeniu, że całkowite odchylenie od poziomu na całej długości ławy pomiarowej nie może być większe niż 15mm (przykładowo).

Jestem za.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim spadku ławy pomiarowej to samochody by same się przemieszczały na SKP
To należało określić w rozporządzeniu, że całkowite odchylenie od poziomu na całej długości ławy pomiarowej nie może być większe niż 15mm (przykładowo). A tak to ktoś się po prostu ośmiesza.

 

żeby to było takie proste...

masz np. w miejscu gdzie sprawdzasz światła takie odchylenie 15mm pomiędzy miejscem gdzie przeważnie są koła tylne a miejscem gdzie przednie pojazdu i wszystkie auta mają N za za nieprawidłowe ustawienie świateł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby to było takie proste...

masz np. w miejscu gdzie sprawdzasz światła takie odchylenie 15mm pomiędzy miejscem gdzie przeważnie są koła tylne a miejscem gdzie przednie pojazdu i wszystkie auta mają N za za nieprawidłowe ustawienie świateł....

 

Może troche nie tak. Ja proponuję wprowadzić dopuszczalna odchyłkę ławy na poziomie 2 mm/m i nie więcej niż 10mm na długości całej ławy pomiarowej dla PSKP a dla OSKP 15 mm na całej długości ławy pomiarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15mm (przykładowo)

To u kolegów nie ma fachowców żeby zrobili 3 lub 4 mm na całości ? :D

żeby to było takie proste..

Tak się nam zdawało,że to takie proste :D ,ciekawe kiedy trafią na właściciela który pociągnie ich do sądu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u kolegów nie ma fachowców żeby zrobili 3 lub 4 mm na całości ? :D

Są ale wymiana ławy to+- 20 tyś zł i 2 tygodnie zamknięta SKP tylko dla tego, że zmieniła się interpretacja TDT !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.