Skocz do zawartości
JackShack

prawdziwa przebudowa na ciężarowy, 2 osobowy Van

Rekomendowane odpowiedzi

JackShack

Witam,

 

Jestem nowy na tym forum, z samochodami nic nie mam wspolnego prócz tego, że bardzo lubie nimi jeździć. Poszukuję fachowej informacji za którą bardzo będę wdzięczny.

Kupiłem od importera używane prawie nieśmigane SUV, super samochód ale niestety jest w papierach 2 osobowym vanem. W rzeczywistości 100% osobówka. Choć może się to wydawać nieprawdopodobne do chwili przekazania pieniędzy z mojej strony i otrzymania dokumentów do rejestracji od handlarza, nie zdawałem sobie sprawy, że kupuję ciężarówkę...:( Jako ciężarowy zarejestrowałem a teraz zamiast cieszyć się autem kopię w internecie i szukam rozwiązania jak się wykaraskać z tej sytuacji. Naczytałem się o celnikach ścigających ludzi za niezapłaconą akcyzje i trochę się denerwuje.... Wykoncypowałem sobie, że może mógłbym faktycznie przebudować to auto tak żeby spelniało kryteria jakie ma w papierach, pokazać samochód w UC i zapytać grzecznie czy ja aby nie powinienem zapłacić akcyzy. Jeśli każą to zapłacę bo mój spokojny sen i czyste sumienie jest dla mnie bezcenne. Potem spowrotem przeróbka na osobowy. I tu moje pytanie:

Dla UC nie wystarczy, zeby miał przegrodę i wymontowane fotele, oni piszą o wymontowanych pasach, poduszkach bezpieczeństwa, zaspawanych punktach kotwiczenia, zdjetej tapicerce z drzwi, zaślepionych oknach itd.

Czy da się tak przebudować auto żeby potem móc wrócic do osobowego nie demolując go trwale? Co z gwarancja? Samochod jest prawie nowy....

 

Pozdrawiam i licze bardzo na Wasze komentarze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Dla UC nie wystarczy, zeby miał przegrodę i wymontowane fotele,

W UC pojazdów nie oglądają ich interesuja tylko dokumenty.

Czy da się tak przebudować auto żeby potem móc wrócic do osobowego nie demolując go trwale?

Tak.

nie wystarczy, zeby miał przegrodę i wymontowane fotele

To trochę za mało. Pasy bezpieczeństawa powinien mieć zdemontowane, ale nie musi mieć zdemontiowanych boczków w drzwiach ani zaslepionych okien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
ani zaslepionych okien.
Dla US musi - w ich przepisach ciężarowy to taki, który za przednimi drzwiami nie ma szyb i na tym właśnie wykładają się ciężarowe ML-le, X5 i inne Q6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
ale niestety jest w papierach 2 osobowym vanem. W rzeczywistości 100% osobówka.

:?::?:

 

podaj markę model

albo i fotki wnętrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

a skąd takie przepisy że ciężarowy nie może z tyłu miec okien albo z boku? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JackShack
Pasy bezpieczeństawa powinien mieć zdemontowane, ale nie musi mieć zdemontiowanych boczków w drzwiach ani zaslepionych okien.

Ok, dzieki za info

W UC pojazdów nie oglądają ich interesuja tylko dokumenty

Czyli po przerobce na vana opinia rzeczoznawcy i do szuflady ja na czarna godzine :)

a skąd takie przepisy że ciężarowy nie może z tyłu miec okien albo z boku?

To jest chyba tak jak kolega Markes30 powiedzial - dla urzedu skarbowego (VAT) jest inna definicja samochodu ciezarowego... a dla UC inna wynikajaca z ustawy akcyzowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
a skąd takie przepisy że ciężarowy nie może z tyłu miec okien albo z boku? :(

Z definicji zawartych w przepisach UC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Dla US musi - w ich przepisach ciężarowy to taki, który za przednimi drzwiami nie ma szyb

To nie tak do końca ciężarowy dla UC musi spełniać takie same przepisy jak dla nas diagnostów, ale w przepisach odnośnie akcyzy jest zapis, że trzeba ja zapłacić od aut osobowych i ciężarowych mających cechy aut osobowych i dlatego może pojawić się problem z szybami w części ładunkowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JackShack

Panowie, a jesli bym chcial tylko zmienic liczbe miejsc siedzacych z 2 na 5 przy zachowaniu typu pojazdu jako ciezarowy, czy potrzebne mi tez beda faktury i oswiadczenie z warsztatu dokonujacego przerobki? Czy tylko wizyta na stacji kontroli z krata za tylnym rzedem siedzen, i pozniej z tym przegladem do WK?

Samochod po podstawieniu do wzoru spelnia warunek i moze miec 5 siedzen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Panowie, a jesli bym chcial tylko zmienic liczbe miejsc siedzacych z 2 na 5 przy zachowaniu typu pojazdu jako ciezarowy, czy potrzebne mi tez beda faktury i oswiadczenie z warsztatu dokonujacego przerobki? Czy tylko wizyta na stacji kontroli z krata za tylnym rzedem siedzen, i pozniej z tym przegladem do WK?

Samochod po podstawieniu do wzoru spelnia warunek i moze miec 5 siedzen.

 

A co to za pojazd?

Masz przegląd VAT na niego?

Bo po takiej przeróbce to będzie on już nieważny...

 

Bez zmiany rodzaju pojazdu faktura z warsztatu nie jest potrzebna

Co do samej przeróbki to czy jest to pojazd posiadający punkty mocowania siedzień i punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa.

Czy użyte pasy lub siedzenia zintegrowane z pasami są nowe, bo używane są na wykażie części które nie mogą być powtórnie montowane do pojazdu?

Czy są szyby boczne dla tego nowego rzędu siedzień?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JackShack
A co to za pojazd?

Jest tak jak napisałem w swoim pierwszym post'cie. Samochód ma normalnie 5 fabrycznie zainstalowanych siedzeń i pasów, nie ma żadnej kraty, ma wszystkie okna i jest piekny... Tylko w papierach z niemiec no i teraz w polskim DR jest 2 osobowym vanem :( Szukam teraz rozwiązania żeby go przelegalizować na 5 osób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A co to za pojazd?

Jest tak jak napisałem w swoim pierwszym post'cie. Samochód ma normalnie 5 fabrycznie zainstalowanych siedzeń i pasów, nie ma żadnej kraty, ma wszystkie okna i jest piekny... Tylko w papierach z niemiec no i teraz w polskim DR jest 2 osobowym vanem :( Szukam teraz rozwiązania żeby go przelegalizować na 5 osób

 

No to część wiedzy nt już masz.

Najlepiej zacząć się informować od WK w którym pojazd jest zarejestrowany, jakich dokumentów będą wymagać, bo nie we wszystkich jest tak samo.

Potem dalsze informacje na SKP która będzie dokonywała przeglądu po zmianach.

Tak praktycznie jest najlepiej się informować.

Wracając do pojazdu, chodziło o rocznik, model

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.