Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

marbie

Ciągnik siodłowy - zamontowano euro-lorh

Polecane posty

marbie

Co byście napisali w opisie zmian? Podobno siodło jest zmieniane na "eurolorowskie", długość się nie zmienia. Jak nazwać tką operacje w opisie zmian? Czy robiliscie już coś takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

trochę to chyba nie takie proste - ciągnik siodłowy najczęściej nie ma zaczepu (taka moja wiedza). Wymontowanie siodła, zrobienie nadbudowy Lory, zrobienie zaczepu..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

No tak, ale tak jak napisałem jest to urzadzenie montowane na siodle, więc uniwersalne i posiada swój własny zaczep. Moze ktoś ma informacje na temat takiego wynalazku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
ale tak jak napisałem jest to urzadzenie montowane na siodle

 

Na siodle, czy zamiast siodła? To istotna róznica :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

Na siodle. Ale siodło jest podobno zmieniane na tzw lohrowskie. Problem polega na tym, że kiedyś przy pierwszej rejestracji diagnosta zrobił to jako c. siodłowy. Teraz pytanie, czy da się to sprostować, czy trzeba zmiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Problem polega na tym, że kiedyś przy pierwszej rejestracji diagnosta zrobił to jako c. siodłowy.

Jeżeli pojazd ma siodło to jest to ciągnik siodłowy a co do niego jest podpiete to juz inna bajka.

Tak na marginesie to jak wygląda takie siodło, bo jakos nie kojarzę?

Ta zabudowa ma własne koła, czy w całości spoczywa na samochpdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

Jeżeli pojazd ma siodło to jest to ciągnik siodłowy a co do niego jest podpiete to juz inna bajka.

No nie taka inna bajka bo zestaw c. siodłowy z naczepą max. 16,5m, a za tym będzie ciągnieta przyczepa i zestaw taki przekracza 16,5m. Więc po to maja być te zmiany.

 

[ Dodano: 05-10-2011, 09:24 ]

http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# Wygląda to tak jak ten pojazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Jak dla mnie, to nadal jest to ciągnik siodłowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Wygląda to tak jak ten pojazd

Chyba nie twierdzisz, że cała ta zabudowa spoczywająca na ciagniku jest zamocowana wyłącznie do siodła?

Zreszta to siodło lohrowskie jak sądzę nie ma za wiele wspólnego ze zwykłym siodłem a jest elementem łaczącym zabudowę z podwoziem.

Jeżeli tak jest to trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne i po temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Jeżeli pojazd ma siodło to jest to ciągnik siodłowy a co do niego jest podpiete to juz inna bajka.

No nie taka inna bajka bo zestaw c. siodłowy z naczepą max. 16,5m, a za tym będzie ciągnieta przyczepa i zestaw taki przekracza 16,5m. Więc po to maja być te zmiany.

 

[ Dodano: 05-10-2011, 09:24 ]

http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# Wygląda to tak jak ten pojazd.

 

A jakie dokumenty ma ta zabudowa?

Daj jakiś skan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

Problem w tym, że jeszcze nie mam nic, bo czekam na samochód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Problem w tym, że jeszcze nie mam nic, bo czekam na samochód.

 

Jezeli ma swój osobny DR a tam MW i DŁ dla całej zabudowy to ma cechy naczepy, zresztą rodzaj również powinien być okreslony w dokumentach.

Jeżeli naczepa to specjalizowana, podrodzaj-inny, kod 307 zgodnie z KLASYFIKACJĄ POJAZDÓW

(Załącznik Nr 4 do DZ.U. z 2007 r., Nr 137 poz. 968 z późn zm.)

I jezeli przekracza wymiary to wtedy wniosek o odstepstwo.

 

Jeżeli dane w dokumetach dotyczą osobno zabudowy na ciągnik i osobno przyczepy to wtedy zmiany z ciągnika na ciężarowy podrodzaj 07 podest.

Zmiana MW, ładowności i wymiarów pojazdu.

No i oczywiście faktura od przedsiębiorcy uprawnionego do dokonywania zmian w pojeździe.

Nie miałem takiego przypadku ale tak bym to widział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

Tylko, że tu wychodzi na to, że błędnie ustalono rodzaj pojazdu. Chodzi juz teraz nie tylko o ten ciągnik, który ma być samochodem c., ale jeszcze o naczepę, która w rzeczywistości jest przyczepą. Czy w takim przypadku też dodatkowe, tzn zmina rodzaju pojazdu, a wzałaczniku napisać błędnie ustalony rodzaj pojazdu?

 

[ Dodano: 05-10-2011, 12:38 ]

http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# no i oczywiście, czy klasyfikacja jako specjalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
czy klasyfikacja jako specjalny?

 

Niby dlaczego specjalny? To nie Pomoc Drogowa a ni nie Pogotowie techniczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tylko, że tu wychodzi na to, że błędnie ustalono rodzaj pojazdu. Chodzi juz teraz nie tylko o ten ciągnik, który ma być samochodem c., ale jeszcze o naczepę, która w rzeczywistości jest przyczepą. Czy w takim przypadku też dodatkowe, tzn zmina rodzaju pojazdu, a wzałaczniku napisać błędnie ustalony rodzaj pojazdu?

 

[ Dodano: 05-10-2011, 12:38 ]

http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# no i oczywiście, czy klasyfikacja jako specjalny?

 

Na pewno nie pojazd specjalny bo w klasyfikacji podrodzaju jest 307 przewóz pojazdów jako specjalizowany ale to nie jest specjalny.

 

Co do zmian to wszystko zależy od tego co jest w dokumentach tej zabudowy.

Jeśli naczepa to zadnych zmian, tylko wniosek o odstepstwo za przekroczoną długość.

Może być jednak że jest to przyczepa to wtedy zmiana mogłaby dotyczyć ciągnika z siodłowego na inny.

Jednak tu ciągnięcie odbywa się poprzez sprzęg siodłowo-hakowy więc może okreslenie "siodłowy" jest nadal własciwe, tym bardziej że część ładunku obciążą to siodło.

Wtedy z racji tego ta zabudowa musiała by być raczej naczepą.

Taka zabudowa bez ciągnika wygląda tak:

http://moto.gratka.pl/tresc/lohr-jv17s-lohr-jv17s-1991r-12485697.html#pokaz-zdjecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Siodło do takiego zestawu jest montowane na dole za tylną osią. (jeśli się nie mylę). Łączy się to z przyczepą typu tandem. Siodło po prosty może przenieść duże naciski pionowe a żaden zaczep typowy dla przyczep takiego nacisku nie przenosi. Podejrzewam, że siodło zostało zdemontowane, założone najazdy i dołożone siodło do przyczepy. Ja bym to zakwalifikował jako samochód cieżarowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Siodło do takiego zestawu jest montowane na dole za tylną osią. (jeśli się nie mylę). Łączy się to z przyczepą typu tandem. Siodło po prosty może przenieść duże naciski pionowe a żaden zaczep typowy dla przyczep takiego nacisku nie przenosi. Podejrzewam, że siodło zostało zdemontowane, założone najazdy i dołożone siodło do przyczepy. Ja bym to zakwalifikował jako samochód cieżarowy.

 

To dalej jest zależne od tego do jakiego rodzaju jest zaliczona ta zabudowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Jestem przekonany, że to z tyłu to będzie przyczepa. Tylko to daje możliwości poruszania się zespołem do 18,75m. Nie miałoby sensu tak kombinować dla naczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Jestem przekonany, że to z tyłu to będzie przyczepa. Tylko to daje możliwości poruszania się zespołem do 18,75m. Nie miałoby sensu tak kombinować dla naczepy.

 

No to się zgadza.

Ale zagwozdka ciekawa.

Tu mam TZ do zabudowy z tego linka: http://moto.gratka.pl/tresc/lohr-jv17s-lohr-jv17s-1991r-12485697.html#pokaz-zdjecie

Podaje parametry dla całej zabudowy czy dla samej przyczepy?

W końcu część ciężaru spoczywa na pojeżdzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

Właśnie mój problem był zarejestrowany w 2008 r. i przyjechał z Hiszpanii. Wczoraj bardzo podobny zestaw rejestrował kolega, ale już z Francji i wszystko było jasne: samochód ciężarowy i jego MW razem z zabudową, a przyczepa tez ciężarowa i MW bez zabudowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Trochę zgłebiłem temat. Kolega kiedyś naprawiał taki samochów i trzeba było podnieśc kabinę, ale nad kabiną był najazd i kierowca musiał odczepić lohrę i ponoć zajeło mu to 20 min (na wyposażeniu lohry jest zestaw narzędzi specjalnych do rozłączania zestawu). Jeżeli w omawianym przypadku jest podobnie to mamy tu doczynienia z pewnego rodzju pojazdem o nadwoziu wymiennym, czego nasze przepisy nie przewidują.

W mojej ocenie pojazdem ciągnącym jest ciągnik siodłowy, na którym zamontowana jest nadwozie wymienne, natomiast lohra jest przyczepą o nieco odmiennej konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Trochę zgłebiłem temat. Kolega kiedyś naprawiał taki samochów i trzeba było podnieśc kabinę, ale nad kabiną był najazd i kierowca musiał odczepić lohrę i ponoć zajeło mu to 20 min (na wyposażeniu lohry jest zestaw narzędzi specjalnych do rozłączania zestawu). Jeżeli w omawianym przypadku jest podobnie to mamy tu doczynienia z pewnego rodzju pojazdem o nadwoziu wymiennym, czego nasze przepisy nie przewidują.

W mojej ocenie pojazdem ciągnącym jest ciągnik siodłowy, na którym zamontowana jest nadwozie wymienne, natomiast lohra jest przyczepą o nieco odmiennej konstrukcji.

 

Czyli pomału dochodzimy do pytania:

Czy jaki ciągnik samochodowy może ciągnąć przyczepę?

 

[ Dodano: 05-10-2011, 15:18 ]

Właśnie mój problem był zarejestrowany w 2008 r. i przyjechał z Hiszpanii. Wczoraj bardzo podobny zestaw rejestrował kolega, ale już z Francji i wszystko było jasne: samochód ciężarowy i jego MW razem z zabudową, a przyczepa tez ciężarowa i MW bez zabudowy.

 

Podobny to nie znaczy taki sam.

Poza tym miał już dokumenty które coś określały.

Podobnie to jest z tym Twoim przypadkiem, że trzeba się odnieść do dokumentów tego pojazdu w tym także tych na podstawie których był rejestrowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czyli pomału dochodzimy do pytania:

Czy ciągnik siodłowy może ciągnąć przyczepę?

Lub do pytania czy pojazd może mieć nadwozie wymienne.

Odpowiedź jest prosta TAK , tylko, że nie w naszym kraju, bo mamy przepisy nijak nie pasujace do teraźniejszości :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

[ Dodano: 05-10-2011, 15:41 ]

Czyli pomału dochodzimy do pytania:

Czy ciągnik siodłowy może ciągnąć przyczepę?

Lub do pytania czy pojazd może mieć nadwozie wymienne.

Odpowiedź jest prosta TAK , tylko, że nie w naszym kraju, bo mamy przepisy nijak nie pasujace do teraźniejszości :(

 

Ciekawe jest jak to to, jest opisane w dokumentach.

To jest punkt wyjścia do dalszych decyzji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.