Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

gregorio23

Badanie techniczne z CNG

Polecane posty

gregorio23

Mam pytanie, Klient kupił samochod z instalacja CNG z zagranicy(italia). Majac badanie ważne ( tak twierdzi), pojechał do WK, Pani dała mu PC i czerwone tablice, kazała zrobic badanie zbiornika CNG i badanie na stacji SKP. Jakie nalezy wykonac badanie: badanie okresowe, okresowe +DIP, ustalenie danych do rejestracji. Dodam że klient sam nie wiedział jakie badanie chce. Czy na PC robi sie okresowe +DIP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Należy zacząć od zbiornika CNG - klient musi poddać go legalizacji przez TDT. Z aktualnym dozorem klient przyjeżdża na SKP, wykonujesz OBT z gazem, wystawiasz DIP oraz dokument, w którym zawarte są informacje na temat instalacji gazowej. Oczywiście w włoskim DR musi być informacja, że samochód przystosowany jest do zasilania gazem CNG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorio23

Klient posiada tylko PC (czerwone tablice), natomiast dowód rejestracyjny ( włąski zabrała Pani w WK). Dlatego moje wątpliwości jak należy prawidłowo wykonac badanie.

 

[ Dodano: 08-10-2011, 18:44 ]

"włoski" :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Klient posiada tylko PC (czerwone tablice), natomiast dowód rejestracyjny ( włąski zabrała Pani w WK). Dlatego moje wątpliwości jak należy prawidłowo wykonac badanie.

 

Jeśli klient przyjeżdża z PC i czerwonymi blachami z inst. CNG ( z polskim dozorem na zbiornik ) , wykonałbym zwykłe OBT+GAZ - przecież nie musi tłumaczyć, że samochód nie jest rejestrowany w Polsce, chyba że ma skierowanie ze SP na UD to wykonuję zgodnie ze skierowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Jeśli klient przyjeżdża z PC i czerwonymi blachami

 

To chyba zasadniczo w adnotacjach powinien już posiadać zapis o zasilaniu CNG :-P wówczas tylko protokół z TDT na zbiornik i badanie ew. ustalenie danych ale to wg. życzenia klienta lub urzędnika WK :)

 

A swoją droga miałem przypadek auta nowego kupionego w polskim salonie zasilanego CNG i zarejestrowanego na podstawie wyciągu ze ŚH i faktury zakupu czyli normalnie. Po roku zjawia się u mnie na badanie okresowe i lipa bo brak papierów z TDT'u na butle :lol: i wtedy zgrzyt i jak mogli mi tak sprzedać :x. Skończyło się badaniem zbiorników na koszt chyba dealera bo przy drugiej wizycie już były papiery na zbiorniki :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
ustalenie danych ale to wg. życzenia klienta lub urzędnika WK :)

Tylko i wyłącznie badanie okresowe przed pierwszą rejestracją (z DIP) + gaz. Pojazd posiada urządzenie dozorowe w związku z tym nie można mu wykonać tylko ustalenia danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Tylko i wyłącznie badanie okresowe

 

A jak ma ważne okresowe "z zagranicy" i zgodne z naszymi przepisami to też mam mu robić okresowe :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
A jak ma ważne okresowe "z zagranicy" i zgodne z naszymi przepisami to też mam mu robić okresowe

 

Termin badania pojazdu sprowadzanego z zagranicy uznaje się

"- z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio

przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów

niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym

dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu

lewostronnego."

Podstawa prawna: j/w czyli Dz. U 108 Art 81 pkt 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

No tak Twoja racja :pada:::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doli
Tylko i wyłącznie badanie okresowe przed pierwszą rejestracją (z DIP) + gaz. Pojazd posiada urządzenie dozorowe w związku z tym nie można mu wykonać tylko ustalenia danych.

:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek

Na badanie przyjeżdża volkswagen Touran z fabryczną instalacją CNG, ma decyzję TDT na cztery butle, butle są niewidoczne (osłonięte osłonami) jak właściwie wykonać badanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Ty demontować nie musisz, możesz poprosić klienta o udostępnienie butli w celu sprawdzenia oznaczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Ty demontować nie musisz, możesz poprosić klienta o udostępnienie butli w celu sprawdzenia oznaczeń.

 

No takim sposobem to chyba nie wykonasz tego badania.

 

Ja u siebie robię badania autobusów z CNG które mają 5 zbiorników na dachu pod pokrywą która waży 80 kg i co też nie zrobię bo nie mam uprawnień do pracy na wysokości :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
i co też nie zrobię bo nie mam uprawnień do pracy na wysokości :evil:

 

A jak poślizgnie ci się noga na oblodzonym dachu to co, inspekcja pracy czy inne służby sądzisz że nie zapytają o zezwolenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek

Mnie interesuje jak takie badanie wykonać podczas kontroli z wynikiem pozytywnym zgodnie z prawem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
A jak poślizgnie ci się noga na oblodzonym dachu to co, inspekcja pracy czy inne służby sądzisz że nie zapytają o zezwolenie?

 

Pewnie tak, dlatego przywiązuję się do wyciągu spalin :evil:

 

A tak poważnie ciekawe co na to nasze przepisy odnośnie pracy na wysokości właśnie w takich przypadkach bo powiem szczerze nigdy nie zgłębiałem tego tematu.

 

Mnie interesuje jak takie badanie wykonać podczas kontroli z wynikiem pozytywnym zgodnie z prawem

 

No jak jesteś diagnostą to powinieneś wiedzieć :P

 

że się nie da :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
A tak poważnie ciekawe co na to nasze przepisy odnośnie pracy na wysokości właśnie w takich przypadkach bo powiem szczerze nigdy nie zgłębiałem tego tematu.

 

Prace na wysokości należą do prac szczególnie niebezpiecznych, upadek z wysokości jest bardzo częstą przyczyną wypadków, na ogół ciężkich lub śmiertelnych. W roku 2002, zgodnie z danymi GUS, upadek stanowił przyczynę ponad 30 % wszystkich wypadków przy pracy, odnotowanych w Polsce. Dlatego podczas różnego rodzaju robót budowlanych, bardzo często wykonywanych na wysokości, muszą być zachowane wyjątkowe środki ostrożności z uwagi na duży stopień zagrożenia zdrowia i życia pracowników.

 

Pracą na wysokości w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy z póżn. zm. (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r., nr 169, poz. 1650) jest praca wykonywana na powierzchni znajdującej się na wysokości co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi.

 

Do pracy na wysokości nie zalicza się pracy na powierzchni, niezależnie od wysokości, na jakiej się znajduje, jeżeli powierzchnia ta:

 

1) osłonięta jest ze wszystkich stron do wysokości co najmniej 1,5 m pełnymi ścianami lub ścianami z oknami oszklonymi,

 

2) wyposażona jest w inne stałe konstrukcje lub urządzenia chroniące pracownika przed upadkiem z wysokości.

 

Na powierzchniach wzniesionych na wysokość powyżej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi, na których w związku z wykonywaną pracą mogą przebywać pracownicy, lub służących jako przejścia, powinny być zainstalowane balustrady składające się z poręczy ochronnych umieszczonych na wysokości co najmniej 1,1 m i krawężników o wysokości co najmniej 0,15 m. Pomiędzy poręczą i krawężnikiem powinna być umieszczona w połowie wysokości poprzeczka lub przestrzeń ta powinna być wypełniona w sposób uniemożliwiający wypadnięcie osób. Jeżeli ze względu na rodzaj i warunki wykonywania prac na wysokości zastosowanie tego typu balustrad jest niemożliwe, należy stosować inne skuteczne środki ochrony pracowników przed upadkiem z wysokości, odpowiednie do rodzaju i warunków wykonywania pracy.

 

Prace na wysokości powinny być organizowane i wykonywane w sposób nie zmuszający pracownika do wychylania się poza poręcz balustrady lub obrys urządzenia, na którym stoi.

 

Przy pracach na: drabinach, klamrach, rusztowaniach i innych podwyższeniach nie przeznaczonych na pobyt ludzi, na wysokości do 2 m nad poziomem podłogi lub ziemi nie wymagających od pracownika wychylania się poza obrys urządzenia, na którym stoi, albo przyjmowania innej wymuszonej pozycji ciała grożącej upadkiem z wysokości, należy zapewnić, aby:

 

1) drabiny, klamry, rusztowania, pomosty i inne urządzenia były stabilne i zabezpieczone przed nie przewidywaną zmianą położenia oraz posiadały odpowiednią wytrzymałość na przewidywane obciążenie,

 

2) pomost roboczy spełniał następujące wymagania:

 

a) powierzchnia pomostu powinna być wystarczająca dla pracowników, narzędzi i niezbędnych materiałów,

b) podłoga powinna być pozioma i równa, trwale umocowana do elementów konstrukcyjnych pomostu,

c) w widocznym miejscu pomostu powinny być umieszczone czytelne informacje o wielkości dopuszczalnego obciążenia.

 

Przy pracach wykonywanych na rusztowaniach na wysokości powyżej 2 m od otaczającego poziomu podłogi lub terenu zewnętrznego oraz na podestach ruchomych wiszących należy w szczególności:

 

1) zapewnić bezpieczeństwo przy komunikacji pionowej i dojścia do stanowiska pracy,

 

2) zapewnić stabilność rusztowań i odpowiednią ich wytrzymałość na przewidywane obciążenia,

 

3) przed rozpoczęciem użytkowania rusztowania należy dokonać odbioru technicznego w trybie określonym w odrębnych przepisach.

 

Rusztowania i podesty ruchome wiszące powinny spełniać wymagania określone odpowiednio w odrębnych przepisach oraz w Polskich Normach.

 

Przy pracach na: słupach, masztach, konstrukcjach wieżowych, kominach, konstrukcjach budowlanych bez stropów, a także przy ustawianiu lub rozbiórce rusztowań oraz przy pracach na drabinach i klamrach na wysokości powyżej 2 m nad poziomem terenu zewnętrznego lub podłogi należy w szczególności:

 

1) przed rozpoczęciem prac sprawdzić stan techniczny konstrukcji lub urządzeń, na których mają być wykonywane prace, w tym ich stabilność, wytrzymałość na przewidywane obciążenie oraz zabezpieczenie przed nie przewidywaną zmianą położenia, a także stan techniczny stałych elementów konstrukcji lub urządzeń mających służyć do mocowania linek bezpieczeństwa,

 

2) zapewnić stosowanie przez pracowników, odpowiedniego do rodzaju wykonywanych prac, sprzętu chroniącego przed upadkiem z wysokości jak: szelki bezpieczeństwa z linką bezpieczeństwa przymocowaną do stałych elementów konstrukcji, szelki bezpieczeństwa z pasem biodrowym (do prac w podparciu - na słupach, masztach itp.),

 

3) zapewnić stosowanie przez pracowników hełmów ochronnych przeznaczonych do prac na wysokości.

 

Wymagania określone powyżej dotyczą również prac wykonywanych na galeriach, pomostach, podestach i innych podwyższeniach, jeżeli rodzaj pracy wymaga od pracownika wychylenia się poza balustradę lub obrys urządzenia, na którym stoi, albo przyjmowania innej wymuszonej pozycji ciała grożącej upadkiem z wysokości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.