Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

VINNNI

ZMIANA NADBUDOWY W BUSIE DO 3,5 TONY Z IZOTERMY NA SKRZYNIĘ

Polecane posty

VINNNI

Witam, zakupiłem busa Sprintera CDI 2002 rok dmc 3,5 tony samą ramę bez nadbudowy (oryginalnie była izoterma ładowność 970kg), aby zrobić na nim skrzynię z plandeką i zwiększyć tym samym ładoność do 1,3-1,5 tony, wszystko byłoby ok gdyby firmy zajmujące się bodową takich skrzyń nie wyceniały ich na około 10 tysięcy netto w zależności od wymagań klienta. Dlatego chciąc ominiąć te "kosmiczne" kwoty zakupiłem oryginalną nadbudowę ze sprintera (stalowo-aluminiową w bardzo dobrym stanie) kosztowało mnie to 3 tysiące złotych, aby nie tracić więcej gotówki sam założyłem skrzynię która pasowała na oryginalne mocowania. Wszystko wydawało się dość proste przeważenie pojazdu bez nadbudowy i z nadbudową na wadze towarowej i potwierdzenie to kwitem z wagi (5-20zł) wizyta u rzeczoznawcy samochodowego w celu oszacowania nowej ładowności auta (300zł opinia) ponieważ skrzynia z plandeką była o kilkaset kg lżejszą od oryginalnej izotermy no i wizyta w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w celu sprawdzenia poprawności montażu (itp bzdur ponieważ robią na nowo przegląd auta). Dodam że nadal nie przerejestrwałem auta, w momencie wizyty u rzeczoznawcy "fachowiec" (powiedzmy) mierzył oglądał i w między czasie stwierdził "wszystko ok on wystwi opinię 300 zł brutto ale nie wie czy Urząd Komunikacji nie będzie chciał faktury Vat i oświadczenia firmy robiącej nadbudowe" (którą jak wiece zamotowałem sam po zakupie). No i to wzbudziło moje zainteresowanie, pojechałem więc na stację kontorli pojazdów z zapytaniem jak to zrobić, na jednej twierdzili że wystarczy opinia rzeczoznawcy i przegląd i do WK rejestrować auta, z kolei inni potwierdzali przymus posiadania oświadczenia firmy przekłądającej. W między czasie rozmaiwałem z osobą która zajmuje się demntażem kratek z osobówek, osoba ta stwiedziła że aby nie robić problemu sztucznie trzeba dać komuś zarobić za wystawienie opinii ale zakład zajmujący się mechaniką samochodowa itp musi mieć w swoim zakresie działalności wpisany w Urzędzie numer PKD 4520Z (POPRZEDNIO 5020A) który oznacza - "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli"

Więc jak to jest czy nawet w momencie przełożenia nadbudowy oryginalnej, którą kupujesz od pośrednika musisz sztucznie dać zarobić firmie pośredniczącej w przykręceniu 20 śrub bądź sam założyć i dawać w łapę właścicielowi firmy który zgodzi się na wydanie oświadczenia? Czy może jednak w momencie przełożenia bezpodstawny jest wymóg przedstawiania Faktury Vat wraz z oświadczeniem przekładającego? Dodam, że jestem przed badaniem technicznym ponieważ rzeczoznawca nadal tworzy opinię... jeżeli więc udam się do Wydziału Komunikacji, a tam kobieta zarząda FV+oświadczenie to co robić rejestrować auto jako izotermę czy szukać leszcza który za kasę spreparuje oświadczenie i przedłużać czas przerejstrowania auta który i tak jest przekroczony (30 dni ustawowo, co mi grozi za zarejestrowanie po 3 miesiącach szczerze mówiąc nie wiem) CO O TYM WSZYSTKIM MYŚLICIE - JAKIE PROCEDURY POWINNY BYĆ ZACHOWANE? Czy w tym kraju możesz "SAM" zrobić przyczepkę typu "SAM" :) i na nic więcej nie masz prawa w świetle przepisów? POZDRAWIAM CZEKAJĄĆ NA FACHOWE ODPOWIEDZI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
przymus posiadania oświadczenia firmy przekłądającej.

dotyczy przypadków, gdy ulega zmianie rodzaj pojazdu

a tu ciągle jest ciężarowy

 

kolejność czynności też jest prawidłowa

przebudowa -> opinia -> badanie -> WK

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Zaświadczenie od firmy dokonującej przebudowy pojazdu jest wymagane wówczs, gdy w wyniku tej przebudowy zachodzi zmiana rodzaju pojazdu. W Twoim przypadku przed i po zmianie mamy doczynienie z samochodem ciężarowym a zatem nie musisz przedstawiać zaświadczenia od firmy przebudowujacej pojazd. Nawet przy odrobinie dobrej chęci ze strony diagnosty nie musiałeś występować o opinię rzeczoznawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
dotyczy przypadków, gdy ulega zmianie rodzaj pojazdu

a tu ciągle jest ciężarowy

 

Dokładnie. Żadna faktura, ani oświadczenie potrzebne nie będzie.

Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 z późn zm.

 

§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany

danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej:

5) z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj

pojazdu, do zawiadomienia dołącza się:

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu

wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy,

b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane

zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów.

 

2. W przypadku zawiadomienia o zmianie innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie

rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany

elementów, pojazd, zgodnie z ustawą, podlega badaniu technicznemu. Zaświadczenie o

pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami

określającymi warunki techniczne pojazdów, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z

nowymi danymi pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

A jak WK będzie chciało coś ponadto to poproś o podstawę prawną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.