VINNNI Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 Witam, zakupiłem busa Sprintera CDI 2002 rok dmc 3,5 tony samą ramę bez nadbudowy (oryginalnie była izoterma ładowność 970kg), aby zrobić na nim skrzynię z plandeką i zwiększyć tym samym ładoność do 1,3-1,5 tony, wszystko byłoby ok gdyby firmy zajmujące się bodową takich skrzyń nie wyceniały ich na około 10 tysięcy netto w zależności od wymagań klienta. Dlatego chciąc ominiąć te "kosmiczne" kwoty zakupiłem oryginalną nadbudowę ze sprintera (stalowo-aluminiową w bardzo dobrym stanie) kosztowało mnie to 3 tysiące złotych, aby nie tracić więcej gotówki sam założyłem skrzynię która pasowała na oryginalne mocowania. Wszystko wydawało się dość proste przeważenie pojazdu bez nadbudowy i z nadbudową na wadze towarowej i potwierdzenie to kwitem z wagi (5-20zł) wizyta u rzeczoznawcy samochodowego w celu oszacowania nowej ładowności auta (300zł opinia) ponieważ skrzynia z plandeką była o kilkaset kg lżejszą od oryginalnej izotermy no i wizyta w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w celu sprawdzenia poprawności montażu (itp bzdur ponieważ robią na nowo przegląd auta). Dodam że nadal nie przerejestrwałem auta, w momencie wizyty u rzeczoznawcy "fachowiec" (powiedzmy) mierzył oglądał i w między czasie stwierdził "wszystko ok on wystwi opinię 300 zł brutto ale nie wie czy Urząd Komunikacji nie będzie chciał faktury Vat i oświadczenia firmy robiącej nadbudowe" (którą jak wiece zamotowałem sam po zakupie). No i to wzbudziło moje zainteresowanie, pojechałem więc na stację kontorli pojazdów z zapytaniem jak to zrobić, na jednej twierdzili że wystarczy opinia rzeczoznawcy i przegląd i do WK rejestrować auta, z kolei inni potwierdzali przymus posiadania oświadczenia firmy przekłądającej. W między czasie rozmaiwałem z osobą która zajmuje się demntażem kratek z osobówek, osoba ta stwiedziła że aby nie robić problemu sztucznie trzeba dać komuś zarobić za wystawienie opinii ale zakład zajmujący się mechaniką samochodowa itp musi mieć w swoim zakresie działalności wpisany w Urzędzie numer PKD 4520Z (POPRZEDNIO 5020A) który oznacza - "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli" Więc jak to jest czy nawet w momencie przełożenia nadbudowy oryginalnej, którą kupujesz od pośrednika musisz sztucznie dać zarobić firmie pośredniczącej w przykręceniu 20 śrub bądź sam założyć i dawać w łapę właścicielowi firmy który zgodzi się na wydanie oświadczenia? Czy może jednak w momencie przełożenia bezpodstawny jest wymóg przedstawiania Faktury Vat wraz z oświadczeniem przekładającego? Dodam, że jestem przed badaniem technicznym ponieważ rzeczoznawca nadal tworzy opinię... jeżeli więc udam się do Wydziału Komunikacji, a tam kobieta zarząda FV+oświadczenie to co robić rejestrować auto jako izotermę czy szukać leszcza który za kasę spreparuje oświadczenie i przedłużać czas przerejstrowania auta który i tak jest przekroczony (30 dni ustawowo, co mi grozi za zarejestrowanie po 3 miesiącach szczerze mówiąc nie wiem) CO O TYM WSZYSTKIM MYŚLICIE - JAKIE PROCEDURY POWINNY BYĆ ZACHOWANE? Czy w tym kraju możesz "SAM" zrobić przyczepkę typu "SAM" i na nic więcej nie masz prawa w świetle przepisów? POZDRAWIAM CZEKAJĄĆ NA FACHOWE ODPOWIEDZI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 przymus posiadania oświadczenia firmy przekłądającej. dotyczy przypadków, gdy ulega zmianie rodzaj pojazdu a tu ciągle jest ciężarowy kolejność czynności też jest prawidłowa przebudowa -> opinia -> badanie -> WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 Zaświadczenie od firmy dokonującej przebudowy pojazdu jest wymagane wówczs, gdy w wyniku tej przebudowy zachodzi zmiana rodzaju pojazdu. W Twoim przypadku przed i po zmianie mamy doczynienie z samochodem ciężarowym a zatem nie musisz przedstawiać zaświadczenia od firmy przebudowujacej pojazd. Nawet przy odrobinie dobrej chęci ze strony diagnosty nie musiałeś występować o opinię rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 dotyczy przypadków, gdy ulega zmianie rodzaj pojazdua tu ciągle jest ciężarowy Dokładnie. Żadna faktura, ani oświadczenie potrzebne nie będzie. Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 z późn zm. § 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmianydanych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej: 5) z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, do zawiadomienia dołącza się: a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów. 2. W przypadku zawiadomienia o zmianie innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, pojazd, zgodnie z ustawą, podlega badaniu technicznemu. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Październik 2011 Share Napisano 10 Październik 2011 A jak WK będzie chciało coś ponadto to poproś o podstawę prawną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.