Skocz do zawartości

ZMIANA NADBUDOWY W BUSIE DO 3,5 TONY Z IZOTERMY NA SKRZYNIĘ


VINNNI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem busa Sprintera CDI 2002 rok dmc 3,5 tony samą ramę bez nadbudowy (oryginalnie była izoterma ładowność 970kg), aby zrobić na nim skrzynię z plandeką i zwiększyć tym samym ładoność do 1,3-1,5 tony, wszystko byłoby ok gdyby firmy zajmujące się bodową takich skrzyń nie wyceniały ich na około 10 tysięcy netto w zależności od wymagań klienta. Dlatego chciąc ominiąć te "kosmiczne" kwoty zakupiłem oryginalną nadbudowę ze sprintera (stalowo-aluminiową w bardzo dobrym stanie) kosztowało mnie to 3 tysiące złotych, aby nie tracić więcej gotówki sam założyłem skrzynię która pasowała na oryginalne mocowania. Wszystko wydawało się dość proste przeważenie pojazdu bez nadbudowy i z nadbudową na wadze towarowej i potwierdzenie to kwitem z wagi (5-20zł) wizyta u rzeczoznawcy samochodowego w celu oszacowania nowej ładowności auta (300zł opinia) ponieważ skrzynia z plandeką była o kilkaset kg lżejszą od oryginalnej izotermy no i wizyta w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w celu sprawdzenia poprawności montażu (itp bzdur ponieważ robią na nowo przegląd auta). Dodam że nadal nie przerejestrwałem auta, w momencie wizyty u rzeczoznawcy "fachowiec" (powiedzmy) mierzył oglądał i w między czasie stwierdził "wszystko ok on wystwi opinię 300 zł brutto ale nie wie czy Urząd Komunikacji nie będzie chciał faktury Vat i oświadczenia firmy robiącej nadbudowe" (którą jak wiece zamotowałem sam po zakupie). No i to wzbudziło moje zainteresowanie, pojechałem więc na stację kontorli pojazdów z zapytaniem jak to zrobić, na jednej twierdzili że wystarczy opinia rzeczoznawcy i przegląd i do WK rejestrować auta, z kolei inni potwierdzali przymus posiadania oświadczenia firmy przekłądającej. W między czasie rozmaiwałem z osobą która zajmuje się demntażem kratek z osobówek, osoba ta stwiedziła że aby nie robić problemu sztucznie trzeba dać komuś zarobić za wystawienie opinii ale zakład zajmujący się mechaniką samochodowa itp musi mieć w swoim zakresie działalności wpisany w Urzędzie numer PKD 4520Z (POPRZEDNIO 5020A) który oznacza - "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli"

Więc jak to jest czy nawet w momencie przełożenia nadbudowy oryginalnej, którą kupujesz od pośrednika musisz sztucznie dać zarobić firmie pośredniczącej w przykręceniu 20 śrub bądź sam założyć i dawać w łapę właścicielowi firmy który zgodzi się na wydanie oświadczenia? Czy może jednak w momencie przełożenia bezpodstawny jest wymóg przedstawiania Faktury Vat wraz z oświadczeniem przekładającego? Dodam, że jestem przed badaniem technicznym ponieważ rzeczoznawca nadal tworzy opinię... jeżeli więc udam się do Wydziału Komunikacji, a tam kobieta zarząda FV+oświadczenie to co robić rejestrować auto jako izotermę czy szukać leszcza który za kasę spreparuje oświadczenie i przedłużać czas przerejstrowania auta który i tak jest przekroczony (30 dni ustawowo, co mi grozi za zarejestrowanie po 3 miesiącach szczerze mówiąc nie wiem) CO O TYM WSZYSTKIM MYŚLICIE - JAKIE PROCEDURY POWINNY BYĆ ZACHOWANE? Czy w tym kraju możesz "SAM" zrobić przyczepkę typu "SAM" :) i na nic więcej nie masz prawa w świetle przepisów? POZDRAWIAM CZEKAJĄĆ NA FACHOWE ODPOWIEDZI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymus posiadania oświadczenia firmy przekłądającej.

dotyczy przypadków, gdy ulega zmianie rodzaj pojazdu

a tu ciągle jest ciężarowy

 

kolejność czynności też jest prawidłowa

przebudowa -> opinia -> badanie -> WK

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaświadczenie od firmy dokonującej przebudowy pojazdu jest wymagane wówczs, gdy w wyniku tej przebudowy zachodzi zmiana rodzaju pojazdu. W Twoim przypadku przed i po zmianie mamy doczynienie z samochodem ciężarowym a zatem nie musisz przedstawiać zaświadczenia od firmy przebudowujacej pojazd. Nawet przy odrobinie dobrej chęci ze strony diagnosty nie musiałeś występować o opinię rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotyczy przypadków, gdy ulega zmianie rodzaj pojazdu

a tu ciągle jest ciężarowy

 

Dokładnie. Żadna faktura, ani oświadczenie potrzebne nie będzie.

Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 z późn zm.

 

§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany

danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej:

5) z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj

pojazdu, do zawiadomienia dołącza się:

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu

wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy,

b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane

zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów.

 

2. W przypadku zawiadomienia o zmianie innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie

rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany

elementów, pojazd, zgodnie z ustawą, podlega badaniu technicznemu. Zaświadczenie o

pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami

określającymi warunki techniczne pojazdów, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z

nowymi danymi pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.