Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

marbie

Zmniejszenie DMC: przyczepka lekka SAM 750kg

Polecane posty

marbie

Czy można zmniejszyć DMC przyczepki lekkiej SAM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Można.

 

Z zarejestrowaną może być problem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Można.

 

Z zarejestrowaną może być problem :)

 

a można to jakoś rozwinąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

Tu chodzi o zarejestrowaną, klient był w WK i powiedzieli mu żeby udał sie na stację d.

Co ewentualnie napisać w załączniku zmian k.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Co ewentualnie napisać w załączniku zmian k.?

 

Przepisu z głowy nie pamiętam musiałbym poszukać, ale mi się coś kolebie że nie jest możliwa zmiana DMC w pojeździe gdy jest już zarejestrowany. U mnie żaden WK nie zrobi takiego numeru czyli nie zmieni DMC.

 

Napisz prawdę co się zmieniło :lol: i dlaczego trzeba zmienić DMC . No właśnie co napiszesz :razz:

 

[ Dodano: 11-10-2011, 09:16 ]

Tu chodzi o zarejestrowaną, klient był w WK i powiedzieli mu żeby udał sie na stację d.

Co ewentualnie napisać w załączniku zmian k.?

 

Tam zawsze tak mówią aby odepchnąć temat od siebie a Ty się tłumacz dlaczego nie zrobisz i kłóć się z klientem bo Pan(i) w WK powiedziała że można.

 

Nam to jeszcze za porady prawne powinni płacić skoro radcy prawni i adwokaci kasują grubą kasę za porady to i my chyba możemy ::D::D::D::D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tu chodzi o zarejestrowaną, klient był w WK i powiedzieli mu żeby udał sie na stację d.

Co ewentualnie napisać w załączniku zmian k.?

 

No to to jest ten przypadek o którym pisze Qunick

"z zarejestrowaną może być problem" i nie ważne że to jest SAM.

I klient mówi że wysłali go z takim tematem z WK na SKP?

To nie mogli mu sami odmówić?

Może "ktoś" liczy na to, że diagnosta się pomyli... :-D

 

Zmiana DMC, a niby na jakiej podstawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Można zmienić DMC pojazdu zarejestrowanego w którym dokonano zmian konstrukcyjnych, które np zmieniły jego środek ciężkości i w związku z tym musi zostać zmniejszona DMC.

W praktyce taka zmiana jest bardzo rzadko spotykana, choć możliwa do przeprowadzona, natomiast podejrzewam, że ta zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża i wówczas niestety będzie ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
ta zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża i wówczas niestety będzie ciężko.

Tylko po co, skoro tyle się tu nagadaliśmy, że w przypadku przyczep ważne są masy rzeczywiste ,,,nigdy w tym kraju nie będzie normalnie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Można tego dokonać -pojazd marki SAM.

Miałem taki przypadek i skonsultowałem to z wieloma fachowcami w tej branży i nie ma żadnych przeciwwskazań -Nie zmieniał się rodzaj pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Można tego dokonać -pojazd marki SAM.

Miałem taki przypadek i skonsultowałem to z wieloma fachowcami w tej branży i nie ma żadnych przeciwwskazań -Nie zmieniał się rodzaj pojazdu.

 

Nie strzelajmy sobie i komuś w stopę.

Bo znakiem tego diagnosta i ew. rzezczoznawca podczas rejetrowania tej przyczepki pomylili się i omyłkowo wyznaczyli jej DMC na 750 kg a teraz drugi diagnosta który wie lepiej co oni za pierwszym rejestrowali poprawi tę ich pomyłkę....

 

I co miałoby być podstwą tej zmiany?

Nie jest to przypadek jakiejś szczególnej zabudowy o której wspomina Adam.

Chciejstwo klienta to wiele za mało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
ta zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża

a przyczyną tego mogła być kontrola takiego zespołu na drodze i "sierżant" pewnie dopatrzył się,

że O2 w DR pojazdu < od F2 w DR przyczepy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Przed zarejestrowaniem ok, czy to fabryczna (zmiana homologacji i TZ przez producenta) czy SAM gdzie klient sam okresla DMC w zakresie 0-750 kg ale po zarejestrowaniu :razz: już lipa. Teoretycznie można zmianę konstrukcyjną, (zmiana ośki na taką o mniejszym udźwigu :), ale przeważnie wszystkie dostępne na rynku są przeznaczone na min 750 kg), zmiana ogumienia na opony o mniejszej nośności :lol: to nie jest zmiana konstrukcyjna więc co :D

 

Chciejstwo klienta to wiele za mało...

 

Jemu zrobisz może i dobrze ale sobie już niekoniecznie . :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

Zmian na DMC mniejszej wartości krzywdy nikomu na drodze nie zrobi, a i żadne podatki nie maja tu zastosowania bo nadal pozostaje przyczepką lekką :cry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Zmian na DMC mniejszej wartości krzywdy nikomu na drodze nie zrobi, a i żadne podatki nie maja tu zastosowania bo nadal pozostaje przyczepką lekką :cry:

 

No tak ale tu chodzi o ZMIANĘ czegoś co już zostało ustalone i wpisane w dokumenty pojazdu.

Dlatego istotna jest odpowiedź na pytanie co ma być PODSTAWĄ tej zmiany.

Wymiana osi, jak to sugeruje Qunik, może być kolejnym "strzałem w stopę"

Bo czy do przyczepki która ma określoną DOPUSZCZALNĄ masę całkowitą można założyć za słabą do tej DMC oś?

Najpierw trzeba by zmienić to DMC żeby móc zakładać taką oś.

Uproszczę sprawę, można by i założyć opony o niższej nośności ale czy do pojazdu o określonej już DMC można zakładać zbyt słabe opony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

dz.ust155 /1232 z 2009

zał.4

§ 3. 1.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie
dz.ust155 /1232 z 2009

zał.4

§ 3. 1.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
dz.ust155 /1232 z 2009

zał.4

§ 3. 1.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

Tak przypuszczałem że ta zmiana polegająca na uznaniu że przyczepka jest pojazdem zmieni i coś w innym miejscu w przepisach...

Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła.

A Fiodorowi

:piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła.

Właśnie, tu jest pies pogrzebany. Co zostało zmienione aby zaistniała konieczność obniżenia DMC, bo zastosowanie "słabszych elementów" nie wchodzi w rachubę bo to nie jest zmiana konstrukcyjna pojazdu tylko niewłaściwy dobór części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża i wówczas niestety będzie ciężko.

U mnie kiedyś przeszło bez problemu.

Co zostało zmienione aby zaistniała konieczność obniżenia DMC

Nic ,napisałem mniej więcej :W pojeździe nie dokonano zmian konstrukcyjnych ,pojazd ciągnący nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy o dmc xxx.

Chodziło o 100kg , podczas kontroli policjant powiedział że jak nie zmieni to przy następnej kontroli dowód poleci.

Dawno to było i ciekawe jak WK podszedłby do tego dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
Marek1 napisał/a:

Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła

Zmiana gabarytów nie może być ? Miałen np. do przewozu łodzi - łódź sprzedałem . Zmniejszyłem kastę lub zmieniłem burty na aluminiwe . Wiem , powiecie że zmieniła się masa własna a nie DMC , ale czy nie można przy tej okazji ustalić DMC , przecież to przyczepka SAM ,a nie fabryczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła.

Właśnie, tu jest pies pogrzebany. Co zostało zmienione aby zaistniała konieczność obniżenia DMC, bo zastosowanie "słabszych elementów" nie wchodzi w rachubę bo to nie jest zmiana konstrukcyjna pojazdu tylko niewłaściwy dobór części zamiennych.

 

Zwracałem na to uwagę we wczesniejszym poście.

Jeżeli jednak popatrzymy na to w ten spsób:

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

Nie może być większa, ale kiedy, przy jakich zmianch może byc mniejsza?

 

Ogólnie nie jestem za takimi rozwiazaniami i jesli można znaleźć dobrą podstawę do odmowy to odmawiam.

Ten przypadek to przykład takiego "rzeźbiarstwo" bo klient chce zmienić DMC a nie dokonywać zmian konstrukcyjnych w przyczepce więc co mu poświadczać ...........?

Dla mnie te rozważania mają wartość teoretyczną.

Pamiętajmy że do SAMki jest dokumentacja z pełnym opisem i razem ze zdjęciami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Moim zdaniem - nie dotykać tylko uświadomić klienta, że może ciągnąc przyczepkę o większym DMC niż O wpisane w DR tylko musi pamiętać by nie załadowywał jej do pełna. Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winerek
Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy.

 

Nie zawsze rzeczywista - np. jeżeli chodzi o kategorię PJ również dopuszczalna.

 

3) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem

autobusu lub motocykla,

b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita

zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t

 

Ogólnie temat dość różnie interpretowany, również przez Policję - i w sumie nie ma się czemu dziwić skoro przepisy operują w stosunku do przyczepy a to masą rzeczywistą - PORD, maksymalną - DR, dopuszczalną - kategoria PJ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Moim zdaniem - nie dotykać tylko uświadomić klienta, że może ciągnąc przyczepkę o większym DMC niż O wpisane w DR tylko musi pamiętać by nie załadowywał jej do pełna. Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy.

 

Dokładnie tak jest np. w Niemczech.

Nie ma z tym najmniejszego problemu, można ciągnąć przyczepę o DMC np.2000kg mając np 1200kg MMCP z hamulcem w DR , byleby rzeczywista MC przyczepy nie przekraczała rzeczywisytej MC pojazdu i tych 1200kg rzecz jasna.

 

U nas też na kierowcy spoczywa obowiązek przestrzegania tej zależności bo przecież nie zawsze możemy ciągnąć nawet tą dopuszczalną MMC przyczepy jeżeli pojazd nie jest dostatecznie obciążony i waży mniej niż obciążona przyczepa.

Co z tego zatem, że ciągnąc przyczepę o DMC większej niż MMC w naszym DR, mamy potencjalną możliwości obciążenia jej wiekszym ciężarem jeśli wiemy jakie może być to dopuszczalne obciążenie dla pojazdu którym ciągniemy tę przyczepę.

 

Jeśli, żeby zachować te wszystkie warunki i tak musimy dobrze oceniać MC załadowanej przyczepy i MC naszego pojazdu w przypadku obciążeń częściowych aż do MMC przyczepy, to tak samo będziemy wiedzieć na ile tę przyczepę mozemy obciązyć i fakt jej większej potencjalnie ładowności nie ma tu żadnego znaczenia.

 

U naszej policji funkcjonuje liniowe myślenie,

DMC zestawu pojazdów wyliczają z sumowania DMC pojazdu + DMC przyczepy

a powini wyliczać z DMC pojazdu + MMC przyczepy z rubryki O1, DR pojazdu ciągnącego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.