Skocz do zawartości

Zmniejszenie DMC: przyczepka lekka SAM 750kg


marbie

Rekomendowane odpowiedzi

Co ewentualnie napisać w załączniku zmian k.?

 

Przepisu z głowy nie pamiętam musiałbym poszukać, ale mi się coś kolebie że nie jest możliwa zmiana DMC w pojeździe gdy jest już zarejestrowany. U mnie żaden WK nie zrobi takiego numeru czyli nie zmieni DMC.

 

Napisz prawdę co się zmieniło :lol: i dlaczego trzeba zmienić DMC . No właśnie co napiszesz :razz:

 

[ Dodano: 11-10-2011, 09:16 ]

Tu chodzi o zarejestrowaną, klient był w WK i powiedzieli mu żeby udał sie na stację d.

Co ewentualnie napisać w załączniku zmian k.?

 

Tam zawsze tak mówią aby odepchnąć temat od siebie a Ty się tłumacz dlaczego nie zrobisz i kłóć się z klientem bo Pan(i) w WK powiedziała że można.

 

Nam to jeszcze za porady prawne powinni płacić skoro radcy prawni i adwokaci kasują grubą kasę za porady to i my chyba możemy ::D::D::D::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o zarejestrowaną, klient był w WK i powiedzieli mu żeby udał sie na stację d.

Co ewentualnie napisać w załączniku zmian k.?

 

No to to jest ten przypadek o którym pisze Qunick

"z zarejestrowaną może być problem" i nie ważne że to jest SAM.

I klient mówi że wysłali go z takim tematem z WK na SKP?

To nie mogli mu sami odmówić?

Może "ktoś" liczy na to, że diagnosta się pomyli... :-D

 

Zmiana DMC, a niby na jakiej podstawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zmienić DMC pojazdu zarejestrowanego w którym dokonano zmian konstrukcyjnych, które np zmieniły jego środek ciężkości i w związku z tym musi zostać zmniejszona DMC.

W praktyce taka zmiana jest bardzo rzadko spotykana, choć możliwa do przeprowadzona, natomiast podejrzewam, że ta zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża i wówczas niestety będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża i wówczas niestety będzie ciężko.

Tylko po co, skoro tyle się tu nagadaliśmy, że w przypadku przyczep ważne są masy rzeczywiste ,,,nigdy w tym kraju nie będzie normalnie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tego dokonać -pojazd marki SAM.

Miałem taki przypadek i skonsultowałem to z wieloma fachowcami w tej branży i nie ma żadnych przeciwwskazań -Nie zmieniał się rodzaj pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tego dokonać -pojazd marki SAM.

Miałem taki przypadek i skonsultowałem to z wieloma fachowcami w tej branży i nie ma żadnych przeciwwskazań -Nie zmieniał się rodzaj pojazdu.

 

Nie strzelajmy sobie i komuś w stopę.

Bo znakiem tego diagnosta i ew. rzezczoznawca podczas rejetrowania tej przyczepki pomylili się i omyłkowo wyznaczyli jej DMC na 750 kg a teraz drugi diagnosta który wie lepiej co oni za pierwszym rejestrowali poprawi tę ich pomyłkę....

 

I co miałoby być podstwą tej zmiany?

Nie jest to przypadek jakiejś szczególnej zabudowy o której wspomina Adam.

Chciejstwo klienta to wiele za mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża

a przyczyną tego mogła być kontrola takiego zespołu na drodze i "sierżant" pewnie dopatrzył się,

że O2 w DR pojazdu < od F2 w DR przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zarejestrowaniem ok, czy to fabryczna (zmiana homologacji i TZ przez producenta) czy SAM gdzie klient sam okresla DMC w zakresie 0-750 kg ale po zarejestrowaniu :razz: już lipa. Teoretycznie można zmianę konstrukcyjną, (zmiana ośki na taką o mniejszym udźwigu :), ale przeważnie wszystkie dostępne na rynku są przeznaczone na min 750 kg), zmiana ogumienia na opony o mniejszej nośności :lol: to nie jest zmiana konstrukcyjna więc co :D

 

Chciejstwo klienta to wiele za mało...

 

Jemu zrobisz może i dobrze ale sobie już niekoniecznie . :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmian na DMC mniejszej wartości krzywdy nikomu na drodze nie zrobi, a i żadne podatki nie maja tu zastosowania bo nadal pozostaje przyczepką lekką :cry:

 

No tak ale tu chodzi o ZMIANĘ czegoś co już zostało ustalone i wpisane w dokumenty pojazdu.

Dlatego istotna jest odpowiedź na pytanie co ma być PODSTAWĄ tej zmiany.

Wymiana osi, jak to sugeruje Qunik, może być kolejnym "strzałem w stopę"

Bo czy do przyczepki która ma określoną DOPUSZCZALNĄ masę całkowitą można założyć za słabą do tej DMC oś?

Najpierw trzeba by zmienić to DMC żeby móc zakładać taką oś.

Uproszczę sprawę, można by i założyć opony o niższej nośności ale czy do pojazdu o określonej już DMC można zakładać zbyt słabe opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dz.ust155 /1232 z 2009

zał.4

§ 3. 1.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dz.ust155 /1232 z 2009

zał.4

§ 3. 1.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dz.ust155 /1232 z 2009

zał.4

§ 3. 1.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

Tak przypuszczałem że ta zmiana polegająca na uznaniu że przyczepka jest pojazdem zmieni i coś w innym miejscu w przepisach...

Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła.

A Fiodorowi

:piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła.

Właśnie, tu jest pies pogrzebany. Co zostało zmienione aby zaistniała konieczność obniżenia DMC, bo zastosowanie "słabszych elementów" nie wchodzi w rachubę bo to nie jest zmiana konstrukcyjna pojazdu tylko niewłaściwy dobór części zamiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana miałaby dotyczyć przystosowania jej do ciągnięcia przez pojazd do którego jest za duża i wówczas niestety będzie ciężko.

U mnie kiedyś przeszło bez problemu.

Co zostało zmienione aby zaistniała konieczność obniżenia DMC

Nic ,napisałem mniej więcej :W pojeździe nie dokonano zmian konstrukcyjnych ,pojazd ciągnący nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy o dmc xxx.

Chodziło o 100kg , podczas kontroli policjant powiedział że jak nie zmieni to przy następnej kontroli dowód poleci.

Dawno to było i ciekawe jak WK podszedłby do tego dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1 napisał/a:

Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła

Zmiana gabarytów nie może być ? Miałen np. do przewozu łodzi - łódź sprzedałem . Zmniejszyłem kastę lub zmieniłem burty na aluminiwe . Wiem , powiecie że zmieniła się masa własna a nie DMC , ale czy nie można przy tej okazji ustalić DMC , przecież to przyczepka SAM ,a nie fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wystarczy podać jaka jest zmiana konstrukcyjna i do dzieła.

Właśnie, tu jest pies pogrzebany. Co zostało zmienione aby zaistniała konieczność obniżenia DMC, bo zastosowanie "słabszych elementów" nie wchodzi w rachubę bo to nie jest zmiana konstrukcyjna pojazdu tylko niewłaściwy dobór części zamiennych.

 

Zwracałem na to uwagę we wczesniejszym poście.

Jeżeli jednak popatrzymy na to w ten spsób:

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

Nie może być większa, ale kiedy, przy jakich zmianch może byc mniejsza?

 

Ogólnie nie jestem za takimi rozwiazaniami i jesli można znaleźć dobrą podstawę do odmowy to odmawiam.

Ten przypadek to przykład takiego "rzeźbiarstwo" bo klient chce zmienić DMC a nie dokonywać zmian konstrukcyjnych w przyczepce więc co mu poświadczać ...........?

Dla mnie te rozważania mają wartość teoretyczną.

Pamiętajmy że do SAMki jest dokumentacja z pełnym opisem i razem ze zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem - nie dotykać tylko uświadomić klienta, że może ciągnąc przyczepkę o większym DMC niż O wpisane w DR tylko musi pamiętać by nie załadowywał jej do pełna. Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy.

 

Nie zawsze rzeczywista - np. jeżeli chodzi o kategorię PJ również dopuszczalna.

 

3) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem

autobusu lub motocykla,

b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita

zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t

 

Ogólnie temat dość różnie interpretowany, również przez Policję - i w sumie nie ma się czemu dziwić skoro przepisy operują w stosunku do przyczepy a to masą rzeczywistą - PORD, maksymalną - DR, dopuszczalną - kategoria PJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem - nie dotykać tylko uświadomić klienta, że może ciągnąc przyczepkę o większym DMC niż O wpisane w DR tylko musi pamiętać by nie załadowywał jej do pełna. Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy.

 

Dokładnie tak jest np. w Niemczech.

Nie ma z tym najmniejszego problemu, można ciągnąć przyczepę o DMC np.2000kg mając np 1200kg MMCP z hamulcem w DR , byleby rzeczywista MC przyczepy nie przekraczała rzeczywisytej MC pojazdu i tych 1200kg rzecz jasna.

 

U nas też na kierowcy spoczywa obowiązek przestrzegania tej zależności bo przecież nie zawsze możemy ciągnąć nawet tą dopuszczalną MMC przyczepy jeżeli pojazd nie jest dostatecznie obciążony i waży mniej niż obciążona przyczepa.

Co z tego zatem, że ciągnąc przyczepę o DMC większej niż MMC w naszym DR, mamy potencjalną możliwości obciążenia jej wiekszym ciężarem jeśli wiemy jakie może być to dopuszczalne obciążenie dla pojazdu którym ciągniemy tę przyczepę.

 

Jeśli, żeby zachować te wszystkie warunki i tak musimy dobrze oceniać MC załadowanej przyczepy i MC naszego pojazdu w przypadku obciążeń częściowych aż do MMC przyczepy, to tak samo będziemy wiedzieć na ile tę przyczepę mozemy obciązyć i fakt jej większej potencjalnie ładowności nie ma tu żadnego znaczenia.

 

U naszej policji funkcjonuje liniowe myślenie,

DMC zestawu pojazdów wyliczają z sumowania DMC pojazdu + DMC przyczepy

a powini wyliczać z DMC pojazdu + MMC przyczepy z rubryki O1, DR pojazdu ciągnącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.