Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

abcs

Badanie pokolizyjne pojazdu z instal.gazową

Polecane posty

abcs
Ostatnio modny wyraz: dualizm przepisu hehe dobre.
Użyłem tego słowa celowo aby podkreślić pretensjonalność sformułowań mającą być może odwrócić uwagę czytającego od meritum sprawy. BTW, pierwszy raz zetknąłem się z tym wyrazem na kursie fizyki- "dualizm korpuskularno- falowy światła" To było dużo prostsze niż nasze przepisy :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Na topie jest teraz sugerowanie stacjom by podczas jakiegokolwiek badania czy to okresowego czy dodatkowego żądać dokumentów protokołu doraźnego po wypadku. Temat wywołała PISKP swoim pismem.

 

Protokołu badania doraźnego zbiornika po wypadku (po zatrzymaniu DR) ,a nie protokołu powypadkowego.

zbiornik.jpg.b05b0fb61b3d99515b50c52afe219bc2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No i teraz - auto brało udział w kolizji, pokwitowaniu masz wpisane zbity kolsz lampy. Na badaniu patrzysz - faktycznie żadnych uszkodzeń, żadnych śladów napraw blacharskich i co?? Wysyłasz na badanie zbiornika?? A to była kolizja - nie wypadek :) I co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
No i teraz - auto brało udział w kolizji, pokwitowaniu masz wpisane zbity kolsz lampy. Na badaniu patrzysz - faktycznie żadnych uszkodzeń, żadnych śladów napraw blacharskich i co?? Wysyłasz na badanie zbiornika?? A to była kolizja - nie wypadek :) I co?

 

No do tego to już doszliśmy ale stoimy na tym jak odróżnić wypadek od kolizji żeby z tego można było zdecydować czy zbiornik ma być badany czy nie.

To jest raczej ślepy kierunek bo wypadek od kolizji różni to że albo są poszkodowani i ofiary albo nie i do stopnia uszkodzenia pojazdu to się nijak nie odnosi.

 

Wypadek drogowy to nie dające się przewidzieć zdarzenie mające

miejsce w ruchu drogowym, pozostające w związku przyczynowym z ruchem

drogowym, wynikające z naruszenia zasad bezpieczeństwa obowiązujących

w tym ruchu, którego skutkiem są spowodowane nieumyślnie obraŜenia ciała

powodujące naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające

dłuŜej niŜ 7 dni (tzw. średni wypadek drogowy), śmierć albo cięŜki uszczerbek na

zdrowiu (tzw. cięŜki wypadek drogowy). Wypadek drogowy musi mieć początek

lub koniec na drodze publicznej, przeznaczonej do ruchu pojazdów. Musi

powodować szkodę dla osób lub rzeczy.

Natomiast „kolizja drogowa” to

zdarzenie w ruchu drogowym, którego skutkiem jest jedynie szkoda w mieniu.

W takim przypadku uszkodzeniu lub całkowitemu zniszczeniu moŜe ulec np. inny

pojazd, obiekt przydroŜny, wiadukt, czy element infrastruktury drogowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Na całe to zagadnienie nalezy spojżeć w nieco szerszym świetle.

3.   Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, [b]które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii[/b], powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT.";

 

Należy zastanowić się, czy zapis ten dotyczy samego zbiornika, który uczestniczył w wypadku (został podczas wypadku uszkodzony), czy zapis ten dotyczy pojazdu, który ma zamontowany zbiornik i pojazd ten uczestniczył w wypadku.

Jesli uznamy, że chodzi o pojazd a nie o zbiornik, to dojdziemy do wniosku, że w następstwie każdego wypadku lub nawet awarii pojazdu nalezy zbiornik gazu poddać badaniu w TDT.

To jakaś paranoja!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
to dojdziemy do wniosku, że w następstwie każdego wypadku lub nawet awarii pojazdu nalezy zbiornik gazu poddać badaniu w TDT.

To jakaś paranoja!

Naewt przy zbitym lusterku .No to tak już jest z tymi naszymi przepisami :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Marek1 - czyli przejeżdżasz osobę - w aucie zero szkód, ale poszkodowany pieszy jest, to wtedy badasz zbiornik.

 

Natomiast dachowanie pojazdu, znaczące zniszczenie karoserii i urządzeń w środku, ale kierujący wychodzi bez szwanku - zbiornika nie badamy, tak? :)

 

Nawet w PoRD nie ma definicji słowa wypadek takiej, którą moglibyśmy uznać za autentyczną i wobec której ustawodawca sam nie popada w paranoiczne zapętlenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Na całe to zagadnienie nalezy spojżeć w nieco szerszym świetle.

3.   Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, [b]które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii[/b], powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT.";

 

Należy zastanowić się, czy zapis ten dotyczy samego zbiornika, który uczestniczył w wypadku (został podczas wypadku uszkodzony), czy zapis ten dotyczy pojazdu, który ma zamontowany zbiornik i pojazd ten uczestniczył w wypadku.

Jesli uznamy, że chodzi o pojazd a nie o zbiornik, to dojdziemy do wniosku, że w następstwie każdego wypadku lub nawet awarii pojazdu nalezy zbiornik gazu poddać badaniu w TDT.

To jakaś paranoja!

 

No ten zwrot które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii daje sznsę na jakąś sensowną interpretację.

Bo jeśli jest zwrot "lub uległy awarii" to cała ta fraza dotyczy zbiornika a nie pojazdu.

/jeżeli by nie to by znaczyło że i w przypadku awarii pojazdu też trzebaby badać zbiornik/

Zatem chodzi o zbiornik który uczestniczył w wypadku czyli był w tej strefie pojazdu która uległa wypadkowi i razem z nią np. sie przemieścił.

Np. zbiornik zamotowany z tyłu pojazdu i uszkodzenie tyłu pojazdu w stopniu takim że bierze w tym udział i zbiornik.

Nikt chyba nie ma wątpliwości że należy go poddać badaniu i że brak takiego zapisu w przepisach był istotną luką.

Natomiast jeżeli ulega uszkodzeniu przód pojazdu to zbiornik nie ulega uszkodzeniu razem z tym przodem więc nie podlega badaniu przez TDT ale na pewno podlega oględzinom poprzez nas zgodnie ze sposobem przeprowdzania badań z DzU 155 zał.1

Tak ja to rozumiem.

 

[ Dodano: 12-10-2011, 13:28 ]

Marek1 - czyli przejeżdżasz osobę - w aucie zero szkód, ale poszkodowany pieszy jest, to wtedy badasz zbiornik.

 

Natomiast dachowanie pojazdu, znaczące zniszczenie karoserii i urządzeń w środku, ale kierujący wychodzi bez szwanku - zbiornika nie badamy, tak? :)

 

Nawet w PoRD nie ma definicji słowa wypadek takiej, którą moglibyśmy uznać za autentyczną i wobec której ustawodawca sam nie popada w paranoiczne zapętlenia :)

 

No i doszliśmy do tego, dlaczego badanie pokolizyjne jest badaniem powypadkowym. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Np. zbiornik zamotowany z tyłu pojazdu i uszkodzenie tyłu pojazdu w stopniu takim że bierze w tym udział i zbiornik.

Dobrze to ujołeś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Marek1 napisał/a:

Np. zbiornik zamotowany z tyłu pojazdu i uszkodzenie tyłu pojazdu w stopniu takim że bierze w tym udział i zbiornik.

 

Dobrze to ujołeś

 

Może i dobrze to ujął ale przepis jest na tyle nie precyzyjny, że mozna go odmiennie interpretować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Np. zbiornik zamotowany z tyłu pojazdu i uszkodzenie tyłu pojazdu w stopniu takim że bierze w tym udział i zbiornik.

Dobrze to ujołeś :)

 

quźwa, staram sie jak mogę byleby uciec od tej paranoidalnej wizji kierowania na badanie zbiornika każdego pojazdu po wypadku... 8/

 

[ Dodano: 12-10-2011, 13:44 ]

Marek1 napisał/a:

Np. zbiornik zamotowany z tyłu pojazdu i uszkodzenie tyłu pojazdu w stopniu takim że bierze w tym udział i zbiornik.

 

Dobrze to ujołeś

 

Może i dobrze to ujął ale przepis jest na tyle nie precyzyjny, że mozna go odmiennie interpretować.

 

No już tak nie do końca, bo tak jak to wyłuszczyłem,

w przypadku awarii też masz kierować na badania,

i będzie to w przypadku awarii pojazdu czy w przypadku awarii zbiornika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
będzie to w przypadku awarii pojazdu czy w przypadku awarii zbiornika

Logika podpowiada, że w przypadku awarii zbiornika ale zinterpretować ten zapis mozna dwojako.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Marek1 - czyli przejeżdżasz osobę - w aucie zero szkód, ale poszkodowany pieszy jest, to wtedy badasz zbiornik.

 

:)

 

Jak zero szkód to za co zatrzymują DR?

 

Jak ma wyszczególnione usterki ,badam usterki ,jak "kolizja" to całe pokolizyjne i pewnie trzeba będzie wymagać to.... badanie zbiornika?

czy w rejestrze (na zaswiadczeniu) trzeba będzie wpisac nr.badania zbiornika ii kiedy zostało wykonane? W czasie kontroli jest to do sprawdzenia .Czy wymagać czy nie ? :roll:

Pewnie poczekamy z roczek na konkretne opinie ,tak jak z "samami"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
będzie to w przypadku awarii pojazdu czy w przypadku awarii zbiornika

Logika podpowiada, że w przypadku awarii zbiornika ale zinterpretować ten zapis mozna dwojako.

[fade]

 

Można, można,wszystko można!

Można nawet napisać jednobrzmiący przepis, ale po co...

Tak wszyscy mają zabawę pt. co ten "poeta" miał na mysli.

Przcież ktos ten przepis pisał i o coś mu w związku z nim chodziło.

Więc niech jeszcze napisze do tego komentarz, byle tylko jednoznaczny.... :twisted: [/fade]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
ak wszyscy mają zabawę pt. co ten "poeta" miał na mysli.

[fade]i dodatkowo napisał znikającym tekstem [/fade]

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
dodatkowo napisał znikającym tekstem

brakło tuszu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Doprecyzowuje: nie sądzę, aby ludzie z MI zniżali się do tego poziomu by słuchać co na forum Norcomu uważają o obowiązujących przepisach. Natomiast jest tu ogromna rzesza ludzi urzędników i różnych stowarzyszeń związanych z tematyką motoryzacyjną jak to, które wymieniłeś ale też różnych innych, które zabiera głos w dyskusji i z ramienia swoich instytucji pisemnie występuje do MI jeśli uzna to za stosowne.

 

Odnośnie słynnego gazu to była to myśl skrótowa do ludzi z branży ale jest dokładnie tak jak napisaliście czyli protokół doraźny powypadkowy w tłumaczeniu oznacza: badanie doraźne po wypadku drogowym zakończone aktualnym po dacie wypadku protokołem doraźnym. Ale tamto zajęło mniej miejsca w pisaniu hehe

 

Na mnie naciskają teraz bym stosował art. 81 ust. 12 Pord 12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

W interpretacji następującej: każde badanie jakie by nie było okresowe czy dodatkowe musi zakończyć się okazaniem protokołu aktualnego z badania instalacji gazowej np. na okresowym, na dodatkowym za zbitą lampę, na wycieku oleju czyli środowiskowym na każdym należy okazać protokół z badania instalacji gazowej.

 

Należy nie mylić okazania protokołu z badaniem pojazdu jako okresowe GAZ gdzie należy podejść z detektorem "gazu" i przeprowadzić badanie i dokonać zapisu nr protokołu i decyzji TDT.

 

Odpuszczono jak mówiłem że badanie GAZU jest badaniem okresowym bo nawet to podważano wówczas wykazałem, że w zakresie badania okresowego jest sprawdzenie warunków technicznych wynikających z rozporządzenia o warunkach technicznych. Odpuszczono jak udowodniłem, że w Dz. 32 w par 41 są warunki dodatkowe dla pojazdu z gazem.

 

Ale w zakresie żądania za każdym razem protokołu TDT na gaz po kolizji z art. 81 ust. 12 jestem w mniejszej opozycji. Czyli już nie tylko po wypadku drogowym ale w każdym badaniu zdaniem niektórych osób należy żądać protokołu zwykłego i doraźnego.

 

Przy okazji podszedłbym do SAMek pojazdów jak w lekkiej jeśli przepis w pojazdach SAM rolniczych jest korzystniejszy to analogicznie wybieramy korzystniej czyli nie co rok tylko co 2 lata ale niech nikt nie pyta co robimy z autobusem marki SAM czy co pół roku czy rok bo nie wiem :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doli
ale niech nikt nie pyta co robimy z autobusem marki SAM czy co pół roku czy rok bo nie wiem

A autobus zabytkowy z gazem :D ?

Tak tylko sie drocze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
ak wszyscy mają zabawę pt. co ten "poeta" miał na mysli.

[fade]i dodatkowo napisał znikającym tekstem [/fade]

:D

 

[fade]Bo bezsens tego wszystkiego bierze się z ministerialnych czeluści....[/fade]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii

 

moim zdaniem zamiast "lub" powinno być "i" Pamiętacie "lub czasopisma" ? :D Mamy kolejną aferę :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Odnośnie słynnego gazu to była to myśl skrótowa do ludzi z branży

Czyli sami wywołaliśmy wilka z lasu, a mówiłem by nie być nadgorliwym ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Wiadomość odnośnie pojazdów z GAZEM po wypadku - z konferencji dzisiaj w Mikołajkach od Czesia W. Otóż powiedziano tam, że na podstawie art. 81 ust. 12 Pord za każdym razem gdy pojazd z GAZEM przyjedzie na dowolne badanie czy to okresowe czy dodatkowe musi okazać protokół TDT zwykły lub z badania doraźnego po wypadku. Ten fakt diagnosta ma odnotować w rejestrze. Chore ale przepis brzmi jak brzmi a więc jadę na usterkę stłuczonej szyby i sprawdzam protokół TDT na gaz :-)

 

Czy ktoś tam może był i może coś więcej powiedzieć?

 

Wiadomość druga. Ponieważ były już pierwsze przypadki, że policja zatrzymywała dowody rejestracyjne przyczepek marki SAM z wpisem bezterminowo za brak badań UMB zawiadomienie o zmianie stanowiska MI wysłał również do KWP i KMP w Bydgoszczy. Były już pierwsze telefony upewniające się o zmianie stanowiska.

 

Najbardziej podoba mi się wyjaśnianie, że ws sumie przepis się nie zmienił i od 2002r. jest ten sam tylko interpretacja się zmieniła w latach 2010 i 2011 :x

Jest nadzieja, że nie będą zatrzymywane dowody przez policję z tego powodu.

Z resztą tu na forum też siedzą koledzy z policji więc pewnie w swoim gronie bądź forum również zamieszczą to stanowisko w sprawie samek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olga
Ponieważ były już pierwsze przypadki, że policja zatrzymywała dowody rejestracyjne przyczepek marki SAM z wpisem bezterminowo za brak badań...

Tak, to prawda. U nas też były przypadki przesłania zatrzymanych DR z wpisem bezterminowo. Odpowiednia Komenda Policji była informowana, że w/g WK nie było podstawy zatrzymania i nie robili problemu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1

A CO Z TYMI CO BYŁY PRZEPROWADZONE BADANIA ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot

Nawet jeśli ktoś zacznie stosować ten absurd to:

Podjeżdżam sobie autem ze skierowaniem od Policji na BT w związku z wybitą szybą.

Diagnosta prosi mnie o poświadczenie TDT na instalację gazową, a ja mówią ..... jaką instalację gazową?

No i jak diagnosta ma mi udowodnić, że ją posiadam skoro ma sprawdzić tylko moja szybę :)

Powie:

- bo ma Pan korek od gazu?

:evil::evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.