Skocz do zawartości

E11, prawostronne...


scob

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie diagności: krótka piłka (i przy okazji lekka prywata);

Przyjeżdża do Państwa na SKP na OBT samochód osobowy, marki dowolnej, z zamontowanymi ewidentnie chińskimi i ewidentnie nieoryginalnymi lampami zespolonymi przednimi, a na nich:

HC/HR, E11, <<--

(strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?)

W lampach zamontowane oczywiście -po bożemu- halogeny. Linie odcięcia wyraźne, ilość i barwa światła - jak przepisy nakazują.

 

Taki pojazd wyjedzie z pozytywem (Dz.U. 2003 r. Nr 32 poz. 262), czy raczej z negatywem?

 

Proszę o wypowiedzi "ostrożne", gdyż udzielając się na "markowych" forach motoryzacyjnych - być może kiedyś podzielę się na nich wiedzą tu uzyskaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mogę sobie wyobrazić na czym miałaby polegać "ewidentność" tej chińszczyzny. Skoro lampy pasują do karoserii, mają poprawne właściwości świetlne i znaki homologacyjne to diagnosta w warunkach SKP nie bardzo ma podstawy do zakwestionowania czegokolwiek. Chińszczyzna przeważnie ma liche parametry emitowanego światła i dlatego można to uznać za niespełnienie warunków technicznych, ale jeśli świeci OK to ja dałbym pozytywny wynik badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?)

 

To zależy od umiejscowienia tej strzałeczki. Jedne strzałki wskazują, że to reflektor "angielski" a inne pokazują czy prawy czy lewy. Je się tymi strzałkami nigdy nie sugeruję. Wskazanie przyrządu do świateł prawdę Ci powie... Jesli ok to P, jeśli nieteges to N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie diagności: krótka piłka (i przy okazji lekka prywata);

Przyjeżdża do Państwa na SKP na OBT samochód osobowy, marki dowolnej, z zamontowanymi ewidentnie chińskimi i ewidentnie nieoryginalnymi lampami zespolonymi przednimi, a na nich:

HC/HR, E11, <<--

(strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?)

W lampach zamontowane oczywiście -po bożemu- halogeny. Linie odcięcia wyraźne, ilość i barwa światła - jak przepisy nakazują.

 

Taki pojazd wyjedzie z pozytywem (Dz.U. 2003 r. Nr 32 poz. 262), czy raczej z negatywem?

 

Proszę o wypowiedzi "ostrożne", gdyż udzielając się na "markowych" forach motoryzacyjnych - być może kiedyś podzielę się na nich wiedzą tu uzyskaną.

 

Poza oceną prawidłowości światłocienia i ustawienia światła w przepisach mamy tylko ten jeden parametr który możemy mierzyć i na podstawie tego pomiaru podejmować decyzję o wyniku P czy N .

 

światłość wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż 30.000 cd3) (dla motocykli -12.500 cd) i nie może przekraczać 225.000 cd (dla motocykli -120.000 cd)

1. Światłość co najmniej jednej pary świateł nie osiąga wymaganego minimum 30 kcd (12,5 kcd dla motocykla).

2. Suma światłości przekracza dopuszczalne maksimum 225 kcd.

3. Różnica światłości w którejkolwiek parze świateł przekracza:

a) 30 % światłości większej - w przypadku gdy światłość większa przekracza 40 kcd,

b) 50 % światłości większej - w przypadku gdy światłość większa nie przekracza 40 kcd.

 

Wiem o jakich reflektorach jest mowa bo już się z takimi spotkałem w VW Golf III.

Rzeczywiście wybitnie kiepskiej ale jak to zakwestionować jeśli są homologowane i "wyrabiają się na pomiarze natężenia światła.

 

Cała procedura z tymi lampami wygląda tak:

Procedura homologacyjna: wytwórca lamp (w tym przypadku Tajwan) przedstawia lampy do testowania instytutowi zajmującemu się pomiarami fotometrycznymi. Instytut ten (w tym przypadku również tajwański) potwierdza spełnianie przez lampy norm i przekazuje wyniki testu do władz homologacyjnych w kraju, w którym obowiązują normy ECE (w tym przypadku w Wielkiej Brytanii). Władze owe wydają świadectwo homologacji ECE na bazie wyników testów i nadają produktowi symbol homologacyjny (E11 dla Wielkiej Brytanii). Wówczas sprzedaż tych lamp jest dopuszczona w Europie.

Podczas losowych testów tych dostępnych obecnie na rynku lamp (do Golfów III i IV oraz Polo) stwierdzono, że nie spełniają one ani wymogów fotometrycznych, ani związanych z odpornością na wysoką temperaturę czy wibracje, a tym samym silnie odbiegają od lamp, które zostały homologowane w Wielkiej Brytanii. Kolejna bardzo poważna wada owych lamp: diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Wcale nie jest więc utopią wizja np. świateł stopu lśniących na niebiesko. Oznacza to naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.

 

Więc co z tym robić?

Podejrzenie podrobienia znaku homologacyjnego?

Reflektor nie odpowiadający swoim wykonaniem reflektorowi homologownemu?

Jeżeli jednostki homologacyjne wiedzą juz o takim procederze to może chociaż pismo do SKP żeby zwracać na to uwagę, bo to wtedy byłaby jakaś podstawa do podejmowania przez nas działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?)

W nowszych wyrobach i producenci się jakby mniej już tym przejmują,

dlatego ,,,

Wskazanie przyrządu do świateł prawdę Ci powie...

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła.

Ale to chyba nie o takie lampy pytał scob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazanie przyrządu do świateł prawdę Ci powie... Jesli ok to P, jeśli nieteges to N

Dokładnie zresztą pięknie to widać na urządzeniu,Ba są teraz takie urządzenia które

http://www.maha.pl/cps/rde/xchg/SID-4E180700-87699747/maha_internet_pl/hs.xsl/270.htm

 

No nie wiem jak bedzie z tą prawdą w przypadku tego urządzenia...

Jak nim zmierzyć natężenie oświetlenia w Candelach jeżeli ono mierzy w Lux-ach?

[ Dodano: 23-10-2011, 13:08 ]

diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła.

Ale to chyba nie o takie lampy pytał scob.

 

O tych /tylne zespolone/ to przy okazji, bo są one tak samo "homologowane" jak te reflektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ;)

Tak czy owak - ma to pojeździć miesiąc-dwa góra - na czas "remontu" oryginalnych lamp albo zanim znajdę oryginalne ref. soczewkowe z lepiej wyposażonej wersji. A że w "międzyczasie" wypada OBTP.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ;)

Tak czy owak - ma to pojeździć miesiąc-dwa góra - na czas "remontu" oryginalnych lamp albo zanim znajdę oryginalne ref. soczewkowe z lepiej wyposażonej wersji. A że w "międzyczasie" wypada OBTP.. ;)

 

A to o takiej "prywacie" chodziło w tym pytaniu :faint:

No to powodzenia życzę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Jak już się zalogowałem - to dopisze o efektach działań:

chińskie lampy "na samochodzie" były może tydzień. W tym czasie pojawił się stempel w dowodzie.

 

Po przeglądzie "chińczyki" poleciały na Allegro; świeciły po prostu SŁABO, nie dało się z tym wieczorem jeździć.

 

W międzyczasie wróciły oryginalne lampy ze zregenerowanymi odbłyśnikami i spolerowanymi z zewnątrz szkłami - różnica kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.