scob Napisano 21 Październik 2011 Share Napisano 21 Październik 2011 Panowie diagności: krótka piłka (i przy okazji lekka prywata); Przyjeżdża do Państwa na SKP na OBT samochód osobowy, marki dowolnej, z zamontowanymi ewidentnie chińskimi i ewidentnie nieoryginalnymi lampami zespolonymi przednimi, a na nich: HC/HR, E11, <<-- (strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?) W lampach zamontowane oczywiście -po bożemu- halogeny. Linie odcięcia wyraźne, ilość i barwa światła - jak przepisy nakazują. Taki pojazd wyjedzie z pozytywem (Dz.U. 2003 r. Nr 32 poz. 262), czy raczej z negatywem? Proszę o wypowiedzi "ostrożne", gdyż udzielając się na "markowych" forach motoryzacyjnych - być może kiedyś podzielę się na nich wiedzą tu uzyskaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Październik 2011 Share Napisano 21 Październik 2011 Nie bardzo mogę sobie wyobrazić na czym miałaby polegać "ewidentność" tej chińszczyzny. Skoro lampy pasują do karoserii, mają poprawne właściwości świetlne i znaki homologacyjne to diagnosta w warunkach SKP nie bardzo ma podstawy do zakwestionowania czegokolwiek. Chińszczyzna przeważnie ma liche parametry emitowanego światła i dlatego można to uznać za niespełnienie warunków technicznych, ale jeśli świeci OK to ja dałbym pozytywny wynik badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 22 Październik 2011 Share Napisano 22 Październik 2011 Pisaliśmy już na podobny temat apropo świateł do jazdy dziennej,nie ma prawnej podstawy do zakwestionowania takich lamp,jeżeli wszystko jest ok trzeba dać P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Październik 2011 Share Napisano 22 Październik 2011 (strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?) To zależy od umiejscowienia tej strzałeczki. Jedne strzałki wskazują, że to reflektor "angielski" a inne pokazują czy prawy czy lewy. Je się tymi strzałkami nigdy nie sugeruję. Wskazanie przyrządu do świateł prawdę Ci powie... Jesli ok to P, jeśli nieteges to N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Październik 2011 Share Napisano 22 Październik 2011 Wskazanie przyrządu do świateł prawdę Ci powie... Jesli ok to P, jeśli nieteges to N Dokładnie zresztą pięknie to widać na urządzeniu,Ba są teraz takie urządzenia które http://www.maha.pl/cps/rde/xchg/SID-4E180700-87699747/maha_internet_pl/hs.xsl/270.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Październik 2011 Share Napisano 22 Październik 2011 Panowie diagności: krótka piłka (i przy okazji lekka prywata);Przyjeżdża do Państwa na SKP na OBT samochód osobowy, marki dowolnej, z zamontowanymi ewidentnie chińskimi i ewidentnie nieoryginalnymi lampami zespolonymi przednimi, a na nich: HC/HR, E11, <<-- (strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?) W lampach zamontowane oczywiście -po bożemu- halogeny. Linie odcięcia wyraźne, ilość i barwa światła - jak przepisy nakazują. Taki pojazd wyjedzie z pozytywem (Dz.U. 2003 r. Nr 32 poz. 262), czy raczej z negatywem? Proszę o wypowiedzi "ostrożne", gdyż udzielając się na "markowych" forach motoryzacyjnych - być może kiedyś podzielę się na nich wiedzą tu uzyskaną. Poza oceną prawidłowości światłocienia i ustawienia światła w przepisach mamy tylko ten jeden parametr który możemy mierzyć i na podstawie tego pomiaru podejmować decyzję o wyniku P czy N . światłość wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż 30.000 cd3) (dla motocykli -12.500 cd) i nie może przekraczać 225.000 cd (dla motocykli -120.000 cd) 1. Światłość co najmniej jednej pary świateł nie osiąga wymaganego minimum 30 kcd (12,5 kcd dla motocykla). 2. Suma światłości przekracza dopuszczalne maksimum 225 kcd. 3. Różnica światłości w którejkolwiek parze świateł przekracza: a) 30 % światłości większej - w przypadku gdy światłość większa przekracza 40 kcd, b) 50 % światłości większej - w przypadku gdy światłość większa nie przekracza 40 kcd. Wiem o jakich reflektorach jest mowa bo już się z takimi spotkałem w VW Golf III. Rzeczywiście wybitnie kiepskiej ale jak to zakwestionować jeśli są homologowane i "wyrabiają się na pomiarze natężenia światła. Cała procedura z tymi lampami wygląda tak: Procedura homologacyjna: wytwórca lamp (w tym przypadku Tajwan) przedstawia lampy do testowania instytutowi zajmującemu się pomiarami fotometrycznymi. Instytut ten (w tym przypadku również tajwański) potwierdza spełnianie przez lampy norm i przekazuje wyniki testu do władz homologacyjnych w kraju, w którym obowiązują normy ECE (w tym przypadku w Wielkiej Brytanii). Władze owe wydają świadectwo homologacji ECE na bazie wyników testów i nadają produktowi symbol homologacyjny (E11 dla Wielkiej Brytanii). Wówczas sprzedaż tych lamp jest dopuszczona w Europie. Podczas losowych testów tych dostępnych obecnie na rynku lamp (do Golfów III i IV oraz Polo) stwierdzono, że nie spełniają one ani wymogów fotometrycznych, ani związanych z odpornością na wysoką temperaturę czy wibracje, a tym samym silnie odbiegają od lamp, które zostały homologowane w Wielkiej Brytanii. Kolejna bardzo poważna wada owych lamp: diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Wcale nie jest więc utopią wizja np. świateł stopu lśniących na niebiesko. Oznacza to naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym. Więc co z tym robić? Podejrzenie podrobienia znaku homologacyjnego? Reflektor nie odpowiadający swoim wykonaniem reflektorowi homologownemu? Jeżeli jednostki homologacyjne wiedzą juz o takim procederze to może chociaż pismo do SKP żeby zwracać na to uwagę, bo to wtedy byłaby jakaś podstawa do podejmowania przez nas działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Październik 2011 Share Napisano 23 Październik 2011 (strzałeczki powinny wskazywać "pobocze"?) W nowszych wyrobach i producenci się jakby mniej już tym przejmują, dlatego ,,, Wskazanie przyrządu do świateł prawdę Ci powie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 23 Październik 2011 Share Napisano 23 Październik 2011 diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Ale to chyba nie o takie lampy pytał scob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Październik 2011 Share Napisano 23 Październik 2011 Wskazanie przyrządu do świateł prawdę Ci powie... Jesli ok to P, jeśli nieteges to N Dokładnie zresztą pięknie to widać na urządzeniu,Ba są teraz takie urządzenia które http://www.maha.pl/cps/rde/xchg/SID-4E180700-87699747/maha_internet_pl/hs.xsl/270.htm No nie wiem jak bedzie z tą prawdą w przypadku tego urządzenia... Jak nim zmierzyć natężenie oświetlenia w Candelach jeżeli ono mierzy w Lux-ach? [ Dodano: 23-10-2011, 13:08 ] diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Ale to chyba nie o takie lampy pytał scob. O tych /tylne zespolone/ to przy okazji, bo są one tak samo "homologowane" jak te reflektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scob Napisano 24 Październik 2011 Autor Share Napisano 24 Październik 2011 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak czy owak - ma to pojeździć miesiąc-dwa góra - na czas "remontu" oryginalnych lamp albo zanim znajdę oryginalne ref. soczewkowe z lepiej wyposażonej wersji. A że w "międzyczasie" wypada OBTP.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Październik 2011 Share Napisano 24 Październik 2011 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak czy owak - ma to pojeździć miesiąc-dwa góra - na czas "remontu" oryginalnych lamp albo zanim znajdę oryginalne ref. soczewkowe z lepiej wyposażonej wersji. A że w "międzyczasie" wypada OBTP.. A to o takiej "prywacie" chodziło w tym pytaniu No to powodzenia życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scob Napisano 24 Październik 2011 Autor Share Napisano 24 Październik 2011 no czymś trzeba świecić, jesień jest - a oczami nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scob Napisano 11 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Jak już się zalogowałem - to dopisze o efektach działań: chińskie lampy "na samochodzie" były może tydzień. W tym czasie pojawił się stempel w dowodzie. Po przeglądzie "chińczyki" poleciały na Allegro; świeciły po prostu SŁABO, nie dało się z tym wieczorem jeździć. W międzyczasie wróciły oryginalne lampy ze zregenerowanymi odbłyśnikami i spolerowanymi z zewnątrz szkłami - różnica kolosalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.