Skocz do zawartości

Dozór TDT na pompy do betonu


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2011/0932.htm

 

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1:

a) w ust. 2:

 

6) urządzenia służące do podawania pod ciśnieniem płynnego betonu, zamontowane na pojazdach drogowych;

 

 

§ 2. 1. Urządzenia, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia wymienionego w § 1, eksploatowane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia powinny zostać zgłoszone do dnia 31 grudnia 2012 r. do TDT.

 

 

 

 

 

Chyba wszyscy przeoczyli, a przynajmniej nie widziałem tego tematu poruszonego na forum. Na szczęście S.K.P-POZNAŃ, czuwał i zauważył.

 

Do tej pory pompy do betonu nie potrzebowały dozoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście S.K.P-POZNAŃ, czuwał i zauważył.

Nie pomyliłeś przypadkiem kolegi S.K.P- POZNAŃ Z fiedorowiczem ? :)

PISKP wydał trzy nowe pisma ,w jednym jest mowa o powyższym , fiedorowicz pamiętał o koledze i przesłał,za co wielkie dzięki.

Zaraz roześlę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kogo,tylko dla kumpli?

Można i tak. :D

Do tych co mam maile.

 

[ Dodano: 03-11-2011, 18:14 ]

W sumie to jest to samo co zacytował fiedorowicz ,żadnych wywodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz roześlę.

dzięki

poczytałem

i :shock:

Należy pamiętać, że z punktu widzenia kontroli drogowej pojazdów, kryterium jakie stosują organy kontroli ruchu drogowego to:

- dopuszczalna masa całkowita zespołu,

- dopuszczalna masa całkowita pojazdu,

- dopuszczalna masa całkowita przyczepy ciągniętej przez pojazd samochodowy,

- dopuszczalne naciski na osie.

to piskp-owe prawniki nie znają zapisu

 

§ 3.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas

wynika z tego, że MI dopuścił na dowolną konfigurację DMC pojazd + przyczepa,

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyliłeś przypadkiem kolegi S.K.P- POZNAŃ Z fiedorowiczem ? :)

 

Nie, nie pomyliłem. Fiodor był szybki, ale nie tak szybki jak SKP-Poznań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika z tego, że MI dopuścił na dowolną konfigurację DMC pojazd + przyczepa,

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować

Zawsze tak było, bo w przeciwnym przypadku nie dało by się połączyć 3 osiowego samochodu ciężarowego z 2 osiowa przyczepą (25t+18t=43t a przepis przewiduje 40t)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DzU 2003r. Nr32, poz.262 z późn. zm napisał/a:

§ 3.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas

Chyba źle próbujemy interpretować ten przepis. Ten przepis stwierdza jedynie, że podstawą do zweryfikowania wartości mas zawartych w dowodzie jest zważenie pojazdu (przez zmierzenie nacisków wszystkich osi), czyli określenie czy rzeczywiste naciski nie przekraczają dopuszczalnych, czy rzeczywiście dopuszczalna masa całkowita nie została przekroczona, czy rzeczywiście udział masy na oś napędową nie jest za mały. Ten przepis nie daje nam podstaw do holowania przyczepy, której masa rzeczywista jest nie większa niż MMC przyczepy w DR pojazdu ciągnącago nawet jeśli DMC tej przyczepy wartość tę przewyższa (a szkoda).

W praktyce zetknąłem się z tym przepisem, kiedy prowadziłem ciężarówkę o przekroczonym dopuszczalnym nacisku osi. Mimo, że nie była przekroczona DMC zespołu to i tak musiałem zapłacić karę bo "podstawą do sprawdzenia wartości nacisku osi była wartość rzeczywista a nie wyliczona na podstawie dokumentów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy prowadziłem ciężarówkę o przekroczonym dopuszczalnym nacisku osi.

bo nie zastosowałeś warunku że

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować
PoRD

Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej

lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

2) nie naruszał stateczności pojazdu;

3) nie utrudniał kierowania pojazdem;

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34059#34059

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2011/0932.htm

 

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1:

a) w ust. 2:

 

6) urządzenia służące do podawania pod ciśnieniem płynnego betonu, zamontowane na pojazdach drogowych;

 

 

§ 2. 1. Urządzenia, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia wymienionego w § 1, eksploatowane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia powinny zostać zgłoszone do dnia 31 grudnia 2012 r. do TDT.

[/

 

Czyli rejestrowane po raz pierwszy po 13 sierpnia 2011 wymagamy DOZÓR Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcs napisał/a:

kiedy prowadziłem ciężarówkę o przekroczonym dopuszczalnym nacisku osi.

 

bo nie zastosowałeś warunku że

Cytat:

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować

Moja wina była bezdyskusyjna, po prostu miałem towar spaletowany, ale na paletach były rózne ilości i towar o różnym ciężarze właściwym. Załadowałem wg kolejności rozładunku a nie wg rozkładu masy i dlatego przeciążyłem oś. Ale to nie o to chodzi ale o zastosowanie przytaczanego przepisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika z tego, że MI dopuścił na dowolną konfigurację DMC pojazd + przyczepa,

a przewoźnik ma to prawidłowo załadować

Zawsze tak było, bo w przeciwnym przypadku nie dało by się połączyć 3 osiowego samochodu ciężarowego z 2 osiowa przyczepą (25t+18t=43t a przepis przewiduje 40t)

A takie coś da się połączyć :x

http://tosiewytnie.pl/i,UPDTE-224-sieciowy-donosiciel,vid,29081,index.html?skipd=yes&smgfjticaid=6d52a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.