Skocz do zawartości

LAWETA-I REJESTRACJA,PRZYCZEPA CIĘZAROWA CZY SPECJALNA.


gladki

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki ja zrobiłem tak samo,ale robiłem poprawkę po koledze po fachu i zwatpiłem wkońcu czy dobrze, ale pani z WK z MOSINY rozwiała moje wątpliwości. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód laweta będzie sasmochodem ciężarowym przystosowanym do przewozu pojazdów, natomiast pomoc drogowa będzie samochodem specjalnym (dodatkowe wyposażenie)

podział pojazów Dz.U.211 poz2147 2004r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Przeznaczenie:przewóz pojazdów

 

Przeznaczenie piszemy tylko w przypadku pojazdów specjalnych (taką sugestie podaje patronaiITS) może się myli?

Jakie dane piszecie (wymagają w WK ) w DIP przy pierwszym lawety?

 

Może ktoś byłby tak miły ( czyt. np: P. Maćkowski) i umieścił skan prawidłowo wypisanego DIP lawety!!!!

Przepraszam że tak wywołuje z nazwiska ale informacje od pana są naprawdę wartościowe.

Pozdrawiam wszystkich .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj: przyczepa ciężarowa

Podrodzaj: inny

Przeznaczenie:przewóz pojazdów

Tak poszło do WK i nie było cofnięcia.

 

DIP lawety - w moim odczuciu - właśnie tak powinien wyglądać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dz.U.103 poz1085 z 30-04-2005r.

§ 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do motocykli, motorowerów, samochodów osobowych i ciągników rolniczych.

3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, dla których przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.

 

A nacisk skoro określasz że wg przepisów jest to jedna oś podajesz jak dla jednej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narescie ktoś zainteresował się tematem :lol: Z odpowiedzi wnioskuje (choć nie napisałeś tego wprost ) że w DIP powinna być wpisana jedna oś i nacisk na nią. Po tak wystawionym DIP wróciło do mnie badanie z informacją że należy wpisać z natury 2 osie rozstaw 0,70 a nacisk sumaryczy na jedną oś bo jest to oś pojedyncza co moim zdaniem nie jest pozbawione logiki. Co o tym sądzicie i jak wy rozpisujecie te osie 1 czy 2? Ta niejednoznaczność naszych przepisów mnie kiedyś dobije

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta niejednoznaczność naszych przepisów mnie kiedyś dobije

Nie jesteś jedynym przedstawicielem tej grupy ludzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
laveta to powinno być tak - samochód specjalny -podrodzaj - bez podziału - przeznaczenie - pomoc drogowa - kod - 07

 

 

Bardzo trafnie.

 

 

Rodzaj: przyczepa ciężarowa

Podrodzaj: inny

Przeznaczenie:przewóz pojazdów

 

Właśnie tak.

 

Ponieważ padły 2 trafne odpowiedzi i kilku Panów dobrze myślało ale trochę się zagmatwało to włączam się do dyskusji.

 

A takie było pytanie:

Proszę o pomoc,przy pierwszej rejestracji LAWETY przywiezionej z Francji.Czy rodzaj pojazdu to-przyczepa specjalna, czy może przyczepa cięzarowa?

 

PRZYCZEPA DO PRZEWORZENIA POJAZDÓW - "LAWETA PRZYCZEPA"Jak rozumiem przywieziono nie lawetę tylko przyczepę do przeworzenia pojazdów. Właściwa odpowiedź jest Pabla i innych którzy tak myśleli. Wynika to z Załącznika nr 4 Rodzajów i podrodzajów pojazdów (Dz. U. Nr z 2003r. 192, poz. 1878 z późn. zm. w tym Dz. U. z 2004r. Nr 211, poz. 2147)

kod rodzaju 13 PRZYCZEPA CIĘŻAROWA

kod podrodzaju 99 INNA

kod przeznaczenia ze względu na specjalizację 307 PRZEWÓZ POJAZDÓW

 

Zauważcie drodzy, że w kategorii homologacyjnej występuje O2, O3, O4

Z kolei zgodnie z załącznikiem Nr 1 Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz. 30) o homologacji pojazdów i przyczep kategorie "O" oznaczają wyłącznie przyczepy.

 

Teraz to co nie było w pytaniu a zostało dodane:

 

POJAZD DO PRZEWOZU POJAZDÓW - "LAWETA POJAZD CZYLI POMOC DROGOWA"Jak rozumiem przywieziono nie lawetę jako przyczepę tylko pojazd do przewozu pojazdów. Właściwa odpowiedź jest Wiesława i innych którzy tak myśleli. Wynika to z Załącznika nr 4 Rodzajów i podrodzajów pojazdów (Dz. U. Nr z 2003r. 192, poz. 1878 z późn. zm. w tym Dz. U. z 2004r. Nr 211, poz. 2147)

kod rodzaju 07 SAMOCHÓD SPECJALNY

kod podrodzaju BEZ PODZIAŁU

kod przeznaczenia pojazdów specjalnych 504 POMOC DROGOWA

 

Zauważcie drodzy, że w kategorii homologacyjnej występuje M1, M2, M3, N1, N2, N3

Z kolei zgodnie z załącznikiem Nr 1 Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz. 30) o homologacji pojazdów i pojazdy kategorie "M" to osobowe i autobusy jako pojazdy specjalne a "N" to samochody ciężarowe ze względu na ładunek i są pojazdami specjalnymi i oznaczają wyłącznie pojazdy w interesującym nas zagadnieniu samochody ciężarowe a nie przyczepy.

 

Szczerze mówiąc odnośnie wypowiedzi Markesa 30 nie chcę udawać, że znam odpowiedź bo nie znam (a nie chcę wprowadzić w błąd) i potrzebuje konsultacji z moim kierownikiem. Nie wiem czy jest sens zamieszczać skan DIP-u (w zasadzie to nie problem bo biorę pierwsze lepsze akta lawety z rejestracji pojazdów i zamieszczam, tylko jak ma to być wzór to musiałbym sprawdzić dokładnie czy osie są prawidłowe, a jak się okaże że diagnosta dał ciała to podjąłem wiedzę i nie mogę tego tak zostawić. To może poteoretyzujemy i poproszę szefa o pomoc w kwestii ilości osi).

 

Kwestia rodzaju mam nadzieję jest czytelnie opisana.

 

PANOWIE PODSUNĘLIŚCIE MI POMYSŁ NA KOLEJNĄ NIEPODZIANKE DLA WAS. Jak patrzę na przepisy ktore przytaczacie to zauważyłem, że wy jeszcze nie macie przepisu z kodami rodzajów i podrodzajów pojazdów w wersji jednolitej tylko musicie sobie sklejać, które obowiązują. Jeśli uznacie że jest potrzebny to taki dziennik postaram się przygotować.

 

=================================================================

Aby wszystko było w jednym miejscu odpowiadam tutaj odnośnie ilości osi.

 

Pragnę zaznaczyć, iż nie jestem taki mądry by wszystko wiedzieć i informacji udzielał mi autorytet w dziedzinie diagnostyki mój szef Pan W z Bydgoszczy (przy okazji dowiedziałem się iż wspomniany Pan Ś. z Śląska, o którym gdzieś na forum przeczytałem to także wielki autorytet). Także cieszę się, że mam takiego szefa.

 

Odnośnie ilości osi w przyczepie do przewozu pojazdów muszę przyznać, iż trafnie rozpoczął ROBERT OSKP.

 

A teraz odpowiedź na pytanie ile osi wpisać 1 czy 2 jeżeli odległość między nimi wynosi ok. 0,7m.

 

§ 4. (17) 1. (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.

 

§ 11. 1. (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) Pojazd samochodowy wyposaża się:

 

5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

 

Myślę, że po wskazaniu tych przepisów odpowiedź jest już dla Was jasna. Jeżeli przyjedzie na pierwszą rejestrację przyczepa z dwoma osiami sąsiednimi oddalonymi od siebie w odległości o mniej niż 1 m np. wspomniane 0,7m będzie to oś pojednyncza. Wówczas mimo, iż fizycznie widzicie 2 osie jest to oś pojedyńcza i takiego wpisu dokonujecie w DIP.

 

Aby ustalić naciski na oś oraz maksymalną prędkość przede wszystkim odczytujecie te informacje z tabliczki znamionowej producenta. Muszą tam być te informacje jak i ilość osi.

 

Jeżeli nie ma tabliczki znamionowej to korzystacie z przytoczonych powyżej przepisów i wpisujecie 1 oś (gdy 2 sąsiednie osie są w odległości mniej niż 1m).

 

Aby ustalić naciski na tę oś (gdy tabliczki znamionowej brak) wykonujecie następujące czynności:

1) zaznajamiacie się z §4 ust. 1 oraz §11 ust. 5 (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.),

2) drukujecie zalączony wyciąg z Badań Technicznych Pojazdów cz. B SKP ITS odczytując z rysunku koła B-005 ark. 4 ark-y 4 "wskaźnik nośności" i "symbol prędkości" (znajduje się obok oznaczenia rozmiaru opony).

3) wybieracie właściwą tabelę dla samochodu osobowego lub ciężarowego i przyczep i odczytujecie właściwy wskaźnik "LI". Do tego wskaźnika przypisana jest masa w kg ją dzielimy przez 1000 by uzyskać wynik w Tonach i mnożymy razy 9,8 by uzyskać wynik w KN i mamy gotowy nacisk na oś pojedyńczą.

 

np. dla samochodu ciężarowego odczytaliśmy wskaźnik nośności LI = 100 co daje 800kg : 1000=0,8T x 9,8=7,84 KN

 

(o ile się nie mylę program STACJA 2000 po wstawieniu wskaźnika nośności w kg sam przeliczy na KN).

 

Ot i cała filozofia.

 

Skromnie zapytuje autora postu czy zasłużyłem na punkcik "pomógł"? Nie naciskał bym ale też biorę udział w konkursie bo w pierwszej edecji urlopowałem.

A tak poważnie myślę, że badanie pojazdów "pomocy drogowej" i "przyczep do przewozu pojazdów" nie sprawi Wam teraz żadnej trudności. :lol:

 

PS. Załączony skan starałem się jak najbardziej ulepszyć graficznie by był czytelniejszy, gdyż sam nie posiadam oryginału tego informatora.

oznakowywanie opon_informator SKP ITS_wyciąg.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE PODSUNĘLIŚCIE MI POMYSŁ NA KOLEJNĄ NIEPODZIANKE DLA WAS. Jak patrzę na przepisy ktore przytaczacie to zauważyłem, że wy jeszcze nie macie przepisu z kodami rodzajów i podrodzajów pojazdów w wersji jednolitej tylko musicie sobie sklejać, które obowiązują. Jeśli uznacie że jest potrzebny to taki dziennik postaram się przygotować.

 

Potrzebne jak najbardziej :!: Czekamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po konsultacji zgodnie z obietnicą załączam odpowiedź ws ilości osi w lawecie, gdy odległość między nimi wynosi 0,7m.

 

Aby cała treść była w jednym miejscu załączyłem ją powyżej w swoim linku wraz z gratisem czyli załącznikiem do odszyfrowywania nacisków na oś z koła gdy nie ma takiej możliwości odczytu z tabliczki znamionowej. :lol:

 

Ponieważ temat uważam, że jest ważny daje go jako ogłoszenie w tym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynując zagadnienie określania nacisków osi w Dz.U 103 poz.1085, czytamy co to jest oś wielokrotna, jednakże w § 5, ust.1, pkt 3, b, czytamy że naciski określono do max.roztawu osi-1,4 m. W zasadzie niewidziałem jeszcze takich rozwiązań(może niema ) ale jesli przyjedzie do mnie przyczepa bądź naczepa 3 osiowa gdzie roztaw osi składowych bedzie miał np 1.5 m to jaki nacisk ustalić? Ktoś wyprowadzi mnie z błędnego myslenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Ja za to mam innego IKSA.

Mam klienta, który ma samochód lawetę, ale pojazd i naczepa połączone są na stałe. De fakto ani sam samochód nie może przewozić pojazdów (część platform spoczywa na pojeździe część na samochodzie), ani sama naczepa zestawiona z innym ciągnikiem nie może przewozić pojazdów (chyba, że będzie to taki sam pojazd).

Czy mieliści takie przypadki.

Wspomnę, że w moim przypadku samochód jest zarejestrowany jako pojazd specjalny pomoc drogowa, naczepa jako naczepa - przewóz pojazdów.

Jak byście postąpili w przypadku I rejestracji.

 

 

Dobrze jak ktoś by miał indeksy nośności i oznaczenia opon rolniczych, ciągnikowych itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf chyba w tym poscie coś za bardzo namieszałeś?

Jak ja z tego wnioskuję to samochód powinien być - ciągnik samochodopwy

a przyczepa - naczepa specjalna.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i namieszałem ale pojazd tak jest zarejestrowany. Ale rozłączenie pojazdów to nie łatwa sprawa jest coś jak siodło ale nietypowe, do tego pojazd wysposażony jest w podesty łączone z naczepą. Rozłączenie to około 2 godziny roboty i dużo kręcenia kluczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.